Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan pitää olla asunnottomana ennen kuin saa kaupungin asunnon?

Vierailija
15.10.2015 |

Olen kuullut, että jotkut ovat olleet vuodenkin asunnottomana Helsingissä eivätkä silti ole saaneet asuntoa :( Samaan aikaan joillekin työssäkäyville annetaan asunnot lyhyessä ajassa. Asunto olisi välttämätön, jotta jaksaisi jaksaisi panostaa työnhakuun tai opiskeluun. Miksei kaikille asunnottomille rakenneta vaikka jotain pikku koppeja, joista voisi ponnistaa eteenpäin elämässä? T. Vastavalmistunut työtön, joka jäi asunnottomaksi opiskelija-asunnosta.  

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
15.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela myöntää asumistukea Helsingissä vain n. 500 € hintaiseen asuntoon. Eli yli menevää vuokran osaa ei oteta huomioon lainkaan. Yhdessä työmarkkinatuen kanssa tuet ovat maksimissaan vain n. 900 €. Milläs siitä maksat jotain 1000 € yksiötä Satolla tai VVO:lla? Olen laittanut tietysti hakemuksia myös näihin riistofirmoihin sekä käynyt lukuisissa näytöissä yksityisillä, mutta mistään en ole saanut ainuttakaan asuntotarjousta. Eivät halua työtöntä vuokralaiseksi. 

Sossun raja on se 650 €, mutta itse en ole vielä sossun asiakas, koska minulla on säästöjä, jotka on tarkoitettu muuttokustannuksiin ja takuuvuokriin sekä eläinlääkärikustannuksiin. Alle 650 €:llakaan on vaikea löytää asuntoa Helsingissä. Espoossa ja Vantaalla Kelan asumistuki on vielä pienempi ja vastaavasti seutulippu 100 €, joten silloin asunnon pitäisi olla vielä halvempi. 

Ajokorttia eikä muuttoapua ole, joten joudun turvautumaan yksityiseen muuttofirmaan. Muuttaminen toiselle paikkakunnalle tulisi vielä kalliimmaksi. Koira vaikeuttaa minullakin muuttamista. Sairas äitini asuu pk-seudulla, joten en haluaisi täältä kauas. Myös työpaikat ovat täällä. Jos joudun jonnekin Keravalle, pitää matkustamiseen varata enemmän rahaa, joten vuokran pitäisi olla paljon halvempi. Jos päädyn helsinkiin töihin, tulee työmatkasta turhan pitkä ja koira joutuu olemaan yksin kotona liian pitkiä päiviä. 

En halua syyllistämistä koirasta. Siinä vaiheessa, kun sen hankin, olin töissä opiskelun ohella vakituisessa työpaikassa, enkä voinut kuvitellakaan joutuvani tähän jamaan :( 

Ap

Vierailija
42/42 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut koskaan asuntoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän