Tuleva tradenomi - millaisena näet työllistymistilanteesi?

Vierailija

Siis kun valmistuttuaan, onko työpaikka jo tiedossa? Tai miten pian kuvittelet saavasi töitä?

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Kadunlakaisijan homma odottaa jo valmiina. Palkkaus on normaalisti 6€ tunti, mutta korkeakoulutukseni takaa minulle jo aloittaessa 6,65€ tunti.

Lomia ei ole.

Vierailija

Olen keväällä valmis tradenomi. En usko saavani paljon kummempia töitä kuin nyt opiskeluvaiheessa. Tällä hetkellä alle 10e tuntipalkalla puhelintöissä.. 

Aikaisemmalla työkokemuksella paljon merkitystä asiassa. Kannattaa hankkia hyvä harjoittelupaikka, tosin ilman suhteita sekin hankalaa ja kannattaa varautua siihen, että sekin palkaton.

Tällä hetkellä hyvin vähän auki paikkoja ainakin omalla paikkakunnallani.

Sitä päivää odotellessa, kun edes 2 tonnia kuussa tienaan..

Vierailija

Tuntuu jotenkin turhalta opiskella tradetutkintoa. Kaipa se tästä vaikeutuu myöhemmin ja saan jotain konkreettisempaa oppia. Tähän asti tosi liirumlaarumia ja oon miettinyt opiskelualan vaihtoa johonkin missä oppisinkin uutta.

Vierailija

Ihan hyvät tulevaisuudennäkymät. Teen koko opiskeluajan töitä alalla, jolle haluan myös työllistyä ja vaikka en heti pääsiskään unelmaduuniin niin kiva paikka on silti tiedossa.

Vierailija

Olen valmistunut vuonna 2002 ja on kyllä maailman turhin tutkinto. Olin pitkään kaupassa töissä, nyt olen toimistohommissa. Palkka 2400 euroa kk joten periaatteessa voisi huonomminkin olla, mutta jos saan fudut töistä yt-neuvotteluiden päätteeksi, en tiedä kuka minut palkkaisi ja mihin hommiin. Jotkut tradenomit työllistyy ihan hyvin (it-puolen ainakin) mutta suurimmalle osalle koulutus on ihan turha, se ei työllistä mihinkään. Jotain positiivista jos sanon, niin minulla on ollut koko ajan valmistumisestani saakka töitä, ei yhtään työttömyysjaksoa, olen siis pärjännyt taloudellisesti ihan ok. Mutta kyllä silti - jos ei ihan päivittäin, niin viikoittain - kadun tutkintoani, koska se on mielestäni aivan turha.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen valmistunut vuonna 2002 ja on kyllä maailman turhin tutkinto. Olin pitkään kaupassa töissä, nyt olen toimistohommissa. Palkka 2400 euroa kk joten periaatteessa voisi huonomminkin olla, mutta jos saan fudut töistä yt-neuvotteluiden päätteeksi, en tiedä kuka minut palkkaisi ja mihin hommiin. Jotkut tradenomit työllistyy ihan hyvin (it-puolen ainakin) mutta suurimmalle osalle koulutus on ihan turha, se ei työllistä mihinkään. Jotain positiivista jos sanon, niin minulla on ollut koko ajan valmistumisestani saakka töitä, ei yhtään työttömyysjaksoa, olen siis pärjännyt taloudellisesti ihan ok. Mutta kyllä silti - jos ei ihan päivittäin, niin viikoittain - kadun tutkintoani, koska se on mielestäni aivan turha.

Mihin hakisit, jos saisit palata vuoteen 2002 ja valita uudelleen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mites IT-tradet? Onko heidän työllistymisensä sen parempaa? Itse uskon että jopa normitradeja vaikeampaa.

Paljon helpommalta on vaikuttanut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mihin hakisit, jos saisit palata vuoteen 2002 ja valita uudelleen?

Luultavasti opiskelisin insinööriksi. Tai vaihtoehtoisesti sosiaali- ja terveysalaa.

Aallon kylteri

Kävin liiketalouden (tradenomi) pääsykokeissa. Huomasi selvästi, että sinne menevät juuri ne ihmiset, jotka eivät pärjänneet lukiossa tyhmyytensä takia. Ne laiskat ja fiksut jotka eivät lukiossa pärjänneet koska eivät jaksaneet (myös ne jotka pärjäsivät ja tekivät töitä) tehdä mitään koulun eteen menivät kauppatieteelliseen, jonka pääsykokeissa ilmapiiri oli hieman erilainen kuin liiketalouden kokeissa, jossa teki melkeinpä mieli purskahtaa nauruun katsellessa sitä menoa ja niitö ihmisiä. Tradenomitutkinto on naurettavan huono tutkinto enkä voi mitenkään arvostaa tradenomeja, millään tasolla, anteeksi nyt vain. Mitä tulee ap:n kysymykseen niin vastaus on se, että ota selvää jumalauta oman alasi työllistymisestä ennen kuin lähdet sitä opiskelemaan. Tradenomien työllistyminen on huono.

Vierailija

No en minä itseäni mitenkään tyhmänä pidä, vaikka olenkin tradenomi. Semmoinen keskiverto, lukion keskiarvo oli 8.0, matikasta kirjotin ällän. Silloin parikymppisenä tradenomin tutkinto tuntui ihan hyvältä idealta, mutta ei tunnu enää kun ikää alkaa tulla ja palkka edelleen mitä on. Tiedän kyllä ettei monet arvosta tradenomeja, ystäväni yliopistossa opiskeleva poikaystäväkin aina vitsaili minulle että opiskelen ammattisurkeakoulussa.

Mieheni on it-puolen tradenomi ja hänellä on hyvä työ. Palkka 4200 e kk eikä ole edes esimiesasemassa.

Tyhmää arvostella toisia koulutuksen perusteella. Kuten jo aiemmin kirjoitin, kadun opiskeluvalintaani ja toivoisin että olisin valinnut toisin, mutta en siltikään halua arvostella muita. Tämä oli minun valintani ja tämän kanssa on vaan elettävä. Nyt kun on jo perhettäkin ja talolainaa, on aika korkea kynnys lähteä opiskelemaan muuta, etenkin kun on vakituinen työpaikkakin.

Vierailija

Itse olen valmistunut liiketalouden tradenomiksi jo 1997 ja en ole työtöntä päivää nähnyt. Palkka reippaasti yli 3000 euroa taloushallinnon työstä. Muutkin silloiset luokkakaverit ovat kukin töissä mutta osa vaihtanut alaa. Ymmärrän että tällä hetkellä valmistuvien on vaikeampi päästä töihin. Toisaalta yhtä lailla se työllistyminen on nyt vaikeaa kauppakorkeasta valmistuville. Mun mielestä tradenomin tutkinto on aika lailla neutraali, ei huippu mutta ei tosiaan mikään surkea.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat