Kun toivot jollekin pahaa ja sitten se toteutuu.

Vierailija

Eräs ihminen joka on kiusannut ja vaikeuttanut mun elämääni vuosikaudet, on menettänyt terveytensä, omaisuutensa ja perheensä. Olen monta kertaa toivonut sille kaikkea pahaa, mutta nyt ei tunnukaan yhtään niin kivalta kuin asiaa ajatellessa.

Kommentit (4)

Vierailija

Miksei tunnu, sai mitä ansaitsi. Uskon Karman lakiin, en todellakaan säälisi yhtään, etkä sinäkään, jos olet rehellinen. Siitäs sai.

Vierailija

Miksi pahaa ihmistä pitäisi sääliä? Unohtaa kaikki ja antaa anteeksi? Yleensä paha ihminen haluaa vain keventää paskataakkaansa, eikä suinkaan tunne katumusta, ainoastaan oman navan hyvinvointi on kyseessä. Oma kokemukseni pohjautuu tähän.

Mulla on ollut useampia selän takana pahaa puhuvia (ja muutakin ikävää vahinkoa aiheuttaneita) henkilöitä, miestäni vuosia iskevä huora ym. likaisia tyyppejä elämässäni. Olen monta kertaa ihmetellyt, miten on mahdollista, että melkein kaikki näistä ovat kuolleet? Ja iältään olleet 30v-50v.

Ja täytyy myöntää, että olen juuri kuolemaa toivonut. Pienempi paha kai tämä on, kuin jatkuva vaino.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi pahaa ihmistä pitäisi sääliä? Unohtaa kaikki ja antaa anteeksi? Yleensä paha ihminen haluaa vain keventää paskataakkaansa, eikä suinkaan tunne katumusta, ainoastaan oman navan hyvinvointi on kyseessä. Oma kokemukseni pohjautuu tähän.

Mulla on ollut useampia selän takana pahaa puhuvia (ja muutakin ikävää vahinkoa aiheuttaneita) henkilöitä, miestäni vuosia iskevä huora ym. likaisia tyyppejä elämässäni. Olen monta kertaa ihmetellyt, miten on mahdollista, että melkein kaikki näistä ovat kuolleet? Ja iältään olleet 30v-50v.

Ja täytyy myöntää, että olen juuri kuolemaa toivonut. Pienempi paha kai tämä on, kuin jatkuva vaino.

Ei tietenkään tarvitse sääliä, sai mitä tilasi. Itse olen oikeasti niin ilkeä, jos minua loukataan, että ottaisin tilanteesta kaiken ilon irti. Osoittaisin avoimesti halveksuntaa. Älä nyt ap ole lammas. Siinähän kärsii toivottavasti loppuiän. Opettele antamaan takaisin.

Vierailija

Pahaa en ole ihmisille koskaan toivonut, mutta jollekin exälle on tullut joskus lauottua että painu he...tiin. No itsekin saanut sitten saman kuulla. Mutta toisen kuolemaa en toivo koskaan, enkä pahaa elämään tai nimittele valheellisille törkynimillä. Ehkä se johtuu siitä, että minä sain kuulla lapsena kaikki mahdolliset loukkaukset kotona ja itsetuntoni pienentyi herneen kokoiseksi. Karuinta, mitä olen nähnyt, kun toinen on toisen kuolemaa toivonut vallanhimossaan ja toista henkisesti latistanut vuosikaudet, niin sitten tämä uhri kuoleekin. Jäljelle jääneen mielen taju on muutenkin sitä luokkaa, paha, etten pysty olemaan hänen lähellään. Miksi toivoa jollekin pahaa, mitä hyvää siitä muka saa missään vaiheessa? Eikä toiselle pahaa toivominen kerro toivottajan asenne- ja kommunikaatio-ongelmista? Eikö voisi vain kääntyä kannoiltaan toiseen suuntaan, ellei ihmissuhde toimi?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat