Kokemuksia herätysvalosta?

Aamu-uninen

Mitä enemmän tulee ikää, niin sen vaikeampaa tuntuu pimeään aikaan tuo herääminen olevan. Valoa toki saa nopeasti yöpöydän lampusta, mutta se tuntuu kylmiltään turhaan kirkkaalta ja käy silmiin tosi kovasti. Yöpöydälle ei kahta lamppua mahdu, niin tuli mieleen, että toimisikohan tuo herätysvalo? Mitä olen noita nyt tutkinut, niin toimii ilmeisesti myös kirkkaampana valona tarvittaessa?

Löytyykö siis herätysvalojen käyttäjiä täältä? Kaikenlaiset kokemukset kiinnostavat. Ja toki jos löytyy muistin kätköstä myös käytettävissä oleva malli, niin kerrothan myös sen.

Kommentit (6)

Vierailija

Minulla on Philipsin sarastusvalo. Minä valitettavasti herään siihen ensimmäiseen valonsäteeseen eli puoli tuntia ennen aikojani, vaikka asetukset ovat pienimmillään ja laite lattialla melkein sängyn alla. Ongelma ei ole valon määrä vaan sen muutos.

Olen lainannut muutamalle ihmiselle laitettani kokeiltavaksi ja kaikki ovat ihastuneet siihen. Olisin jo myynyt sen kohtuuhintaan, mutta kun pitäisi ilmaiseksi saada, pidän sitä komeron koristuksena.

Ai niin, lukuvaloksi ei kannata sarastusvaloa hankkia. Sen valo on jotenkin kelmeämpää ja hajaantuvampaa kuin normaaleissa lampuissa.

Vierailija

Minä tykkään, mutta ongelmana on että herään joskus liian aikaisin vaikka valo onkin pienellä asetuksella. Tuntuu se hieman helpottavan heräämistä kyllä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Philipsin sarastusvalo. Minä valitettavasti herään siihen ensimmäiseen valonsäteeseen eli puoli tuntia ennen aikojani, vaikka asetukset ovat pienimmillään ja laite lattialla melkein sängyn alla. Ongelma ei ole valon määrä vaan sen muutos.

Olen lainannut muutamalle ihmiselle laitettani kokeiltavaksi ja kaikki ovat ihastuneet siihen. Olisin jo myynyt sen kohtuuhintaan, mutta kun pitäisi ilmaiseksi saada, pidän sitä komeron koristuksena.

Ai niin, lukuvaloksi ei kannata sarastusvaloa hankkia. Sen valo on jotenkin kelmeämpää ja hajaantuvampaa kuin normaaleissa lampuissa.

Meillä myös toi Philipsin lamppu, itse olen tykännyt kyllä, mies ei niinkään. Keskellä lamppua näkyy kellonaika johon saa myös säädettyä kirkkauden. Lukuvalona ei toimi, meillä on yöpöydän yläpuolella seinään kiinnitetyt lamput.

Vierailija

Mulla on Philipsin jo vuosia vanha sarastusvalo. Tykkään kovasti. En ikinä herää vasta siihen linnunlauluun, vaan jo kun valo alkaa kirkastua. Laitan siksi sen soittoäänen varttia myöhemmäksi kuin milloin oikeasti tahdon herätä. Herääminen tuntuu luonnolliselta ja pehmeältä, kun herää vähitellen valon lisääntyessä, eikä yhtäkkiä syvästä unesta johonkin kännykän soittopärinään.

Vierailija

Mulla on Medisana Sunrise Alarm clock. Olen tykännyt. Kello aloittaa siis sarastuksen puoli tuntia ennen asetettua herätysaikaa ja lisäksi oikeaan aikaan aloittaa valitun herätysäänen (luontoääniä tai radio). 

Valon ja äänen lopulliseen voimakkuuteen on 20 pykälää ja lisäksi ne voi laittaa erikseen päälle, esim. lukuvaloksi. Mielestäni hyvä valo myös siihen. Valossa on myös värillisiä valoja, mutta näitä en ole käyttänyt.

Hintaa en tiedä sillä sain valon lahjaksi, mutta uskon olevan hintansa väärti, sillä helpottaa heräämistäni. Jos satun heräämään valoon ajoissa, niin tiedän voivani rauhassa "torkkua" ääneen asti.  Olen torkuttelija muutenkin. 

Ainoa miinuspuoli on herätyksen asettamisen monimutkaisuus. Valossa on vain muutama nappula, joilla kaikkea hallitaan. Painat pitkään, lyhyesti, tietyssä järjestyksessä, jne. ja saat erilaisia säätöjä. Näitä joudun aina miettimään, jos herätysaikaa pitää muuttaa, sillä niitä käytetään niin harvoin. 

Yleisesti olen kuitenkin erittäin tyytyväinen ja voin suositella herätysvaloa. 

Vierailija

Pihilipsin sarastusvalo mullakin. En herää siihen (lamppu sijoitettu tasolle sängyn jalkopään puolelle), mutta kännykkään herääminen on helpompaa kun huone on jo valoisa. Olisihan tuossa lampussakin herätyskello, mutta se on riippuvainen sähkökatkoista ja lampun pitäisi olla käden ulottuvilla.

Käytän sitä myös yleisvalona, yleisvalon himmennys on kiva ominaisuus.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat