Minulla on hammaseroosiota. Onko muita paikalla ja miten hoidetaan?

Vierailija

Hammasremontti lähti nyt käyntiin asian johdosta (olen hoitanut hampaani aina, mutta vasta sain tietää). Onko olemassa suojaavia kemikaaleja tai ihan "kelmuja" tms. mitä voisi kuvitella. Haluaisin säilyttää hampaistoni vanhuuteen saakka.

Kommentit (11)

Vierailija

Mulla on sitä, mutta ei sitä mitenkään hoideta. On vaan sitten läpinäkyvät ja reunoistaan lohkeilleet hampaat, mutta kestää sen kun kestää, ja sitten täytyy kuorittaa jos joskus ei enää kestä.

Vierailija

Ei sitä voi hoitaa mitenkään. Kiillettä ei mikään enää korvaa. Koitat nyt vaan olla tuhoamatta enempää hampaitasi mikäli mahdollista. Eli ruokatottumukset ja hampaanhoito kuntoon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä voi hoitaa mitenkään. Kiillettä ei mikään enää korvaa. Koitat nyt vaan olla tuhoamatta enempää hampaitasi mikäli mahdollista. Eli ruokatottumukset ja hampaanhoito kuntoon.

Hampaanhoito :D Tulee mieleen Rölli. Sillähän on vain yksi hammas edessä. Hoitaakohan se sitä hyvin?

Vierailija

Eroosio johtuu useimmiten narskuttelusta yöllä. Itse en pysty pitämään purentakiskoa, ja hampaat kuluvat stressaavan työn takia jatkuvasti lisää. Silti en ole menettänyt vielä yhtään hammasta, pieniä palasia ja tosiaan ovat läpikuultavat. Elämä on. N26

Vierailija

Edellisten lisäksi limut ja appelsiinimehu veks ja Dentiplus apteekista on auttanut mua paljon, etenkin se lakritsinmakuinen. Ja tuo Sensodynen pro-emalj on hyvä tahna, ja tarpeeksi pehmeä harja. 

Ootko varma, ettei sulla ole refluksitautia?

Vierailija

Minulla oli aika pahaa eroosiota etuhampaissa ja niihin laitettiin muovia. Tosin eivät ole ikuisia, laitatan varmaan jossain vaiheessa kuoret.

Jos kiille on jo kulunut niin pitäähän niihin hampaisiin jotain laittaa. Muuten eroosio etenee ja seurauksena on ennen pitkää reikiintyminen, vaikka mitä tahnaa käyttäisi. Onhan kuluneet hampaat myös esteettinen haitta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat