Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI vko 12

08.02.2006 |

[color=pink][b]bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd

Kommentit (172)

Vierailija
61/172 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan minäkin tulla uudelleen tähän pinoon, kertaalleen käynyt kurkkimassa. Eli meilläkin sattuisi punktio ja siirto vko 12. Eilen kävin 0-ultrassa ja illalla pistin sitten ekan annoksen Puregonia 200 IU.

Lasta olemme yrittäneet n. 1½ vuotta. 3 inssiä takana Clomeilla ja tämä on nyt eka IVF.

Kaikille pinossa oleville aurinkoisia päiviä ja pistely innostusta. Jospa tämä kevätaurinko tuo meille kaikille sen oman päivänsäteen tullessaan vk:lla 12.

Vierailija
62/172 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urkuhormoni: Samoihin aikoihin siis alettiin yrittää,teillä on vaan ollut vähän parempi tuuri matkassa:) Joo täytyy toivoa että toi röörien poisto jeesais ettei niitä turhaan kynitty...

Max: Me aloitettiin piikit samana päivänä ja samalla annoksella,aika jees. Sulla on vaan vissiin yleensä lyhyempi pistämisaika,etkös sanonu et 8 päivää aikaisemmin ainakin ollu? Mulla on menty aina 10 päivällä,mut saa nyt nähdä.Vähän epäilyttää tää koko touhu.

Rose:Tervetuloa meidän pariin ja toivotaan ja pidetään kaikki peukkuja että pääsette siirtoon bdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbd!!!!!

Sira: Tervetuloa sinäkin joukkoon tummaan:) Sulle onkin siis tämä kaikki vielä uutta ja ihmeellistä:) No toivotaan että onnistutte heti ekasta yrittämästä!!!

Oma napa: Mua jotenkin pelottaa nyt tää koko hoito...tai siis se että tää loppuu kesken kaiken. Kuten tiedätte alku oli mitä oli ja nyt pelottaa että se pirun munasolu ei sieltä tule pois ja pilaa kaiken. Siksi tuntuu tältä kun ei noi menkat oo ollu oikein kunnolliset ainakaan tähän asti,vaan vuoto on ollu tosi niukkaa. Yleensä kuitenkin tulee ihan kiitettävästi niin nyt tuntuu et kun ei tuu niin ei se muniskaan sieltä pois tule. Maanantaina meen verikokeeseen ja pikaultraan niin saa nähdä sit miltä näyttää mut pelottaa et koko touhu kaatuu nyt tähän. Niinkuin ei ois muuta murehdittavaa niin meikä murehtii jostain pirun munasolusta. No maanantaina saa nähdä miltä näyttää. Asiasta viidenteen,aamulla meni eka piikki masuun. Harkitsin ja yritinkin et saisinko ite pistettyä mut ei siitä mitään tullu joten könysin sitten miehen viereen ja törkkäsin piikin käteen ja sanoin että pistä. Silmät kiinni odotin et milloin tulee ja kyl sekin vähän kirpas ja kirveli muuten vielä monta minuuttia senkin jälkeen?!?! No mut huomenna uudelleen. Tsempit kaikille!!!

T:Hautomakone Peanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/172 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kuumat aallot enää valvota, joten täytyy itse valvottaa itseään surffailemalla. Oliko muilla troppina Gonalia? Eka kynä on jo pistetty tyhjäksi ja neljästä neulasta kaksi tuntui tylsiltä. Onkohan tuo taas jotain tyyppivikaa? Inhaa pistää tylsällä neulalla, kun ei se pistäminen terävälläkään mitään juhlaa ole.

Olo on tässä vaiheessa mukavan normaali. Munahautomo ei vielä elämöi, mutta ensi viikolla varmaan alkaa jo tuntua. Toivottavasti! Pääsiäis[b]munilla [/b]olen ainakin doupannut :D

[b]Peanut

[/b]Toivotaan, että se follikkeli (vai keltarauhanen vai kysta?) on jo häipynyt kummittelemasta. Mullakin on maanantaina seurantaultra.

[b]Sira

[/b]Jännät paikat, eka IVF! Monesti tuntuu pöytä hoitojen suhteen tuossa vaiheessa tyhjenevän, nyt vasta alkaa ne tositoimet.

[b]Rose

[/b]Kiva, että löysit mukaan! Piinailu on niin hermoja raastavaa, ettei siihen pidä kenenkään joutua ypöyksin. Siirron (jos sinne asti päästään) jälkeen ollaan koko poppoo samassa junassa.

[b]Max

[/b]Toivottavasti saatte tällä viimeisellä hoitokierroksella pikku2:n :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
64/172 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla alkaa olla hyvässä vauhdissa kohta kypsyttelyt ! Mä laahaan hieman perässä mutta kovaa tullaan :) toivon mukaan.

Mun tapauksessa taitaa tuo punktio notkahtaa tuonne viikolle 13. mutta heilun nyt täällä myös teidän harmina kuulostelemassa miten pärjäilette. Menkatkin tuli ja meni, eipä ainakaan niiden puuttuminen aiheuta harmia.

Kypsyttelyvoimia kaikille !

Vierailija
65/172 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kohta yöunet, kun en saa yhdistettyä sua sun edelliseen nimimerkkiisi.....Kerran jo luulin hoksaavani sen, mutta sitten sekin meni metsään :))

Kerro nyt ketä sä olet....muuten saan liikaa päästäni tikkuja sormiin*raapii raapii* Laita s-postiin(je.ni@luukku.com), PLIIIIISSSSSS....Tulen muuten hulluksi...Niin tai ainahan mä olen ollut :D Ei saa pitää hullua jännityksessä, ei ei !!!!!

Pelastaisit yhden ihmisen päivän totaalisesti !!!! En kerro kellekkään:P

Jännityksellä odottaen: Je_Ni & " Pikku-Hippu" rv9+6

Vierailija
66/172 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja kyttään, niin munahautomon tienoolla alkaa olla tuntemuksia. Heh, tällä mielikuvituksella ei yllätä ;D

Onkohan mun nahka erityisen sitkeää laatua vai onko noi Gonal-kynän neulat sekundaa? Vai saanko tässäkin syyttää mielikuvitustani... Inha änkeäminen on neulassa, ei meinaa puhkaista ihoa.

En voi ottaa vastuuta [b]Je.Nin [/b]yöunien pilaamisesta :) Huiskutukset!

Tämä hautomo vetäytyy jo unille. Viime yö jäi vähän liian lyhyeksi, kun herätys oli jo kuuden aikoihin.

Vierailija
67/172 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan eri lukea nyt näitä juttuja, kun pystyn yhdistämään jutut " sinuun" ...you know ;)

Vierailija
68/172 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

munahautomo jo yskähtelee!

TUNTEMUKSIA

kävelyllä havaittu :)

Vierailija
69/172 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitä tuntemuksia ja milloin ilmenee " hautomisen aikaan" ?

Mulla ei viimeksi mitään, eikä nytkään mitään.Ehkä vähän " kuplii" tuolla muniksissa piikinoton jälkeen.

Johtuukohan tuo siitä, että niitä rakkuloita kehittyy suhteellisen vähän, viimeksi vain 4, nyt en tiedä, tiistaina selviää kun on" väliaika-ultra" .

Kaiken lisäksi yrittää flunssa puskea päälle, nokka tukossa ja lämpöä mittarissa, plääh!

No tuskin yksi flunssanpoikanen saa näitä hoitoja pilattua, vai???

Jatketaan siskot, jatketaan...

Vierailija
70/172 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunkeudun joukkoonne somaan;) En olekkaan tähän ketjuun vielä osallistunut, vaikka lukenut olen viestejänne jo kauan...

Elikkäs, toista lasta haaveilemme luomuesikoisen (6v.) seuraksi. Aikaa on tähän projektiin kulunut jo viisi pitkää vuotta. Nyt olisi ensimmäinen ivf/icsi hoito menossa. Sumuteltu on Suprecuria jo jonkun aikaa ja 8.3. aloitin Gonal-F pistokset 112,5 iu:lla. Vähäsen tuntuu oikealla masussa jotain, mutta muuten ei hoidot ole vielä tuntuneet missään. Kyllä tämä jännää on ja jotenkin pelottaa kuinka lopulta käy. Rahaa on kulunut mukavasti, mutta ei sitä ole viitsinyt kauheasti miettiä. Punktiopäivästä en vielä tiedä, muuta kuin, että ajoittuu viikolle 12.

Ai, niin ja ikää on 27v.

Vierailija
71/172 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsin hitsi mikä ilma siellä on ulkona...ja meikä vaan ihailee sitä sisältä käsin. Meijän toinen koira on varmaan emäntäänsä tullu kun tossa se nytkin oven takana vinkuu et päästä sisään...sohvaperunoita ollaan oli ilma mikä tahansa:)

Urkuhormoni: Sehän kuulostaa lupaavalta että munanhautomosta tulee jotain elonmerkkejä. Mulla nyt ei tieteskään ihan vielä ole mittään ja ihan hyvä niin muuten ei ois varmaan hyvä merkki jos nyt jo ois tuntemuksia?!?

Mitäs Maxille kuuluu???Huhuu!!! Mitkäs on piikittely fiilarit??? Mulla kyllä joka pisto tuntuu ikävältä. Aikaisemmin oli pistoja suurin osa että mä en juuri edes tuntenut niitä mut nyt tekee kipeetä:( Mikä lie mut viis siitä ku tietää miten hyvää se mulle tekee:))) Eis se sanonta niin mee:)

Teyda: Palstaile täällä vaan ja kun itse pääset tositoimiin niin ilmoitteleppa siitä niin pysytään kärryillä:)

Sira: Sinäkin olit liittynyt tosiaan mukaan joukkoon. Mitkäs on sinun tuntemukset tahi fiilikset???

Jos nyt punktioon asti kiitettävästi päästään niin mulla on jotenkin optimistinen olo tän hoidon suhteen. Johtuisko siitä kun nyt ois muka paremmat mahikset kun noi vuotavat johtimet saatiin pois. Mut jotenkin tuntuu et nyt vois vaikka onnistuakin:) Joo tiedetään...jos ja kun tää epäonnistuu niin putoon korkeelta ja kovaa mut sou wat,sitten tullaan rytinällä alas. Mut eiks se oo hyvä et on hyvät fiilarit???

Asiasta viidenteen eli huominen kyllä jännittää kovasti...jos huomenna on kaikki ok niin sit varmaan menee loppuhoitokin kivasti mut jos ei oo kaikki ok,niin sit en tiedä mitä tapahtuu,äääääks!!! No mut kirjoittelen lisää sit viimeistään huomenna. Aurinkoista päivänjatkoa kaikille ja piikittelyintoa!!!

T:Peanut

Vierailija
72/172 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuosta piikityksestä, mun mielestä se ei tunnu miltään. (olenkohan masokisti???) Siis niin pieni nipistys, että ei se edes satu (tai sitten mun mahamakkarannahka on tunnotonta:-).

Tänään siis 3. piikki lykätty aamusella ja ainut ongelma on, että saan pidettyä tuon 1v7kk loitolla itsestäni sen aikaa..

En tiedä sitten onko eroja noissa piikeissä, mutta luulis, että samaa tavaraa.Pieniä punaisia pilkkuja jää vatsamakkaraan merkiksi, mihin on viimeksi törkännyt.

Tiistaina selviää hautomon kunto....

Tsemppiä piikkihommiin..!

-max05

Vierailija
73/172 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämähäkinseitit ja pöykerrokset on saanu munahautomosta kyytiä, niin hyvin vanhakin puksuttaa :) Seurantaultrassa poikkesin tänään, 13 follikkelia ja tällä kertaa molemmissa munasarjoissa melkeinpä tasajaolla. Kokoakin oli jo sen verran (isoimmat 14 mm), että punktio on todennäköisesti jo ensi maanantaina.

En nyt liikaa uskalla vielä hehkuttaa, ties vaikka olisivat suutareita kaikki tyynni. Tai katoaisivat perjantain ultraan mennessä tai UFO veisi koko munasarjat... Näiden lapsettomuusvuosien jälkeen en jaksaisi hämmästyä mistään ;D

Ei ollu tuntemukset vain mun mielikuvituksen tuotetta, kyllä siellä jotain tapahtuukin.

[b]Max [/b]kyseli tuntemuksista: vähän samantapaista arkuutta, jomotusta, painontunnetta ja turvotusta kuin mulla on oviksenkin aikaan, vähän isommassa mittakaavassa vain. Ei mitään dramaattista, mutta ei tee mieli pukea niitä kireimpiä farkkuja tai lähteä jumppaan hyppimään. Viimeksi tuntui mun mielestä vähemmän ja muniksiakin oli melkein puolet vähemmän - en kyllä tästä mitään tieteellisiä johtopäätöksiä vetäisi ;)

Hei [b]Vattu [/b]ja tervetuloa mukaan :) Onko piikittely sujunut hyvin?

Miten meni [b]Peanut[/b]in ultrassa? Toivottavasti kaikki hyvin! Juu, tuosta positiivisesta asenteesta ja mielestä ei varmasti ole haittaa. Eipä paljoa lohduta, vaikka kuinka pessimistisesti suhtautuisi ja sitten saisi lopuksi todeta

" Mitäs mä sanoin"

Optimisteilla on ainakin hauskempaa :)

Ihana kevätpäivä! Mitä mainion munimissää :)

Vierailija
74/172 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meneillään 5 piikittely päivä ja ei ole oikein mitään tuntemuksia siis masussa. Yöunet kyllä ovat erittäin huonoja, onko muilla samoja kokemuksia? Piikit nyt sisäänsä ei tunnu missään, no ehkä vähän kirpasee... ;) Ultra olis keskiviikkona, jospa jotain olis tapahtunut.

UrkuHormooni: Hienoa munimis jälkeä. Kyllä sinun hautomo ainakin toimii. :)

Aurinko energiaa ja lämpösäteitä jokaisen hautomoon ~~~~~~.

t:sira

Vierailija
75/172 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrasta selvitty...Hoito ei keskeydy sen ärsyttävän munarakkulan takia mutta...se kyllä kuulemma vähän haittaa sen puolen rakkuloiden kasvua. Sitä en tiedä kuinka paljon mutta se jää nähtäväksi. Oli kuulemma toisella puolella ruvennu munikset kasvamaan mut sen enempiä lääkäri ei lörissyt koska otti mut ylimääräisenä potilaana enkä näin ollen edes maksanut siitä:) (jotain hyvääkin) Mut ainakin siis toisella puolella tapahtuu jotain mut jännittää nyt sit se et paljonko saadaan muniksia jos vaan toinen puoli niitä tuottaa.

Vattu: Tervetuloa piinailemaan meidän kanssa:)

Mut nyt täytyy mennä koisaa,nousin klo 5:15 ja tulin just vast töistä eli VÄHÄN väsyttää. Palailen huomenna paremmalla ajalla.

Munimisiin tytöt:)

Vierailija
76/172 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla olin ultrassa ja muniksia on kasvamassa yhteensä 15 kpl eli ihan hyvin.. viisi kertaa olen pistänyt 225 IU:ta ja nyt vähennettiin annosta 150:een kun oli oikein tehostartti ; )

Torstaina selviää punktiopäivä ja luulen, että se ajoittuu maanantaille. Tod.näköisesti la-iltana laitan irrotuspiikin, mutta tämä varmistuu torstaina. Vaikea kuvitella, että parin kolmen viikon päästä voisin olla raskaana....

Mites muilla menee? Onko kaikki sujunut hyvin?

Vierailija
77/172 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ultrassa tänään käyty ja ei ole hääppönen saalis tulossa:-((

Oikeastaan sama tilanne kuin viime kierroksella; oikeassa munasarjassa 5 rakkulaa ja vasemmassa 1 kypsymässä. Annoshan on ollut 100IU:ta, jota nyt nostettiin 150:een.Paljon näkyi pienempiä rakkuloita, joita nyt yritetään saada vielä jokunen mukaan.

Perjantaina taas katsotaan ja punktio aikaisintaan maanantaina.

No, täytyy lohduttautua ajatuksella, että se YKSI hyvä riittää.

Onneksi lähipiirissä on onnistuttu vielä vähemmälläkin saliilla!

Ja ei kun piikkiä..

Vierailija
78/172 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hoitokierroksella ei tosin ole munimisrauhasta tietoakaan. Poikanen kiipeilee varsin sumeilematta mun munahautomon päällä eikä anna armoa :D

[b]Sira[/b], mulla on myös yöt levottomia. Jarruvaiheessa oli pahempaa

aaltojen

ja unettomuuden takia, nyt taas on ilmaantunut

villejä

unia. Melkein vanhaa punastuttaa.

[b]Lauruska[/b]lla komea munasaalis tekeillä! Tuon suuremmasta ei juuri parane haaveillakaan, sitten saa jo pelätä hyperiä. Mutta tuo kuulostaa hyvältä!

Hyvä, että [b]Peanut [/b]saa jatkaa hoitoa! Mokoma rakkula, kun nostattaa jännitystä :( Mutta kyllähän se yksikin munasarja hoitaa hautomohommat, ja onpahan punktio vähän helpompi kun ei tarvitse molemmilta puolilta ronkkia.

[b]Max[/b]in muniminen kuulostaa menevän samaa rataa kuin mulla edellisellä kierroksella. Ja silloin lopputuloksena oli tuo poikanen! Juu, ei todellakaan se määrä, vaan laatu :)

Mitäköhän vielä voisi tehdä munimisen eteen? Tai ehkä paremminkin sen

varjolla

... Suklaa[b]munilla [/b]pitää ainakin doupata (tulivatkin sopivasti kauppoihin). Sen sijaan lähikauppa ansaitsee reklamaation, kun on poistanut valikoimistaan mun viimekertaisen salaisen aseen, [b]muna[/b]liköörijäätelön ;D

Vierailija
79/172 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vapaapäivää viettelen. En sit eilen kerennyt pistäytymään mut jos nyt sit vaikka...

Max:Luulenpa että aika samoissa mennään senkin suhteen:( Mulla on aina ollut muniksia tosi paljon...ei siis liikaa,mut nyt taitaa tulla pohjanoteeraus...mut silti me otetaan plussat,vai mitä?

Lauruska:Sullahan on joo komias saalis tulossa:) Onnea siitä:)

UrkuHormoni: Kivasti sullakin folleja koossa! Hyvä hyvä! Vai saattais punktio olla jo maanantaina,huih!Vai pitäis doupata jollain,no ne pääsiäismunat ois aikas jees!!!Eikun kauppaan!

Sira: Mitäs ultrassa,tule heti kertomaan:) Peukkuja pidän että ois hyvät näkymät bdbdbd

Vattu: Mitenkäs siellä homma edistyyyyyy?

Saanen esittää taaaaaaaaaas omaa hapanta ja surkeaa napaa eli omat kuulumiset...musta tuntuu että tää on tuomittu epäonnistumaan tää koko hoito.Jos mä tästä kunnialla selviän ja muniksiakin saatais pakkaseen niin ihme ois,nimittäin......................................................

kannattaa olla aika tarkka noitten sumujen kanss,sillä minä hölmö en muistanut kattella ja laskeskella kuinka pitkään toi sumupullo kestää. Sit eilen aamulla ihmettelin et mikä on kun ei tää pullo toimi,sehän oli aivan finaalissa.Ei pöhäyksen pöhäystä. Sit miehen kanssa ruvettiin laskeskelemaan et kun pullossa on 60 annosta niin sen ois pitäny loppua mooooonta päivää sitten. Eli nyt tuli paniikki olenko ollenkaan saanut sellaisia määriä suihketta mitä ois pitänytkin saada vai lähteeköhän kaverit käpälämäkeen ennen aikojaan. Voi perskannikka sentään. Kysyin asiasta Naikkarin hoitajala kun se sattui soittamaan just sopivasti et mitäs nyt tehdään kun on tällainen tapaus niin se ihmetteli et mites se nyt jo loppui ja että kyllä mä olen varmasti saanut tarpeeksi ainetta,joten ei syytä huoleen. En mä kyl nyt jotenkin oo täysin vakuuttunut hoitajan vakuutteluista. Eihän se millään voi tietää onko suihketta tullu tarpeeksi vai ei, mut kaipa SEKIN jää vaan nähtäväksi et lähteekö ne munikset kesken kaiken irtoilemaan,huoh! Ei tää kerta ole ollut kyllä mitenkään helppo kun koko ajan tule jotain uutta ja ei niin hirveen mukavaa juttua. Mut kahtellaan nyt sit taas. Perjantaina olis tosiaan uus ultra,jos sit sais tietää montako olis kasvamassa ja missä. Voisin jatkaa tätä valittelukierrosta tässä vaikka kuinka pitkään mutta en taida enää tohtia vaan jätän jotain toisellekin päivälle:) Hyvät päivänjatkot teille tyttäret hyvät. Eikun taas munimisiin...

Vierailija
80/172 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps eka ultra takana ja eipä siellä hirveesti muniksia ollu. Eli oikeella 3kpl keskikoko 10mm ja vasemmalla vain 2 isoin 12mm. Pistosannoksia nostettiin 250IU tänään ja huomenna, perjantaina sit uus ultra. Mut kylläpä nuokin ilmeisesti riittänee, kunhan kasvavat vielä.

Ei muuten ole hurjan hyvän makusta nuo sumut, kun valuvat tuonne nieluun YÖK!!! Millähän sitä huuhtelis menemään? Tarttee varmaan jotain makeeta....

Taidan tästä lähteä lauteille köllimään ja koisimaan. Innostuin tuossa vaihtelemaan verhoja, ni alko niin vätystää.

Munimis intoa vaan kaikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi