Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI vko 12

08.02.2006 |

[color=pink][b]bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd

Kommentit (172)

Vierailija
41/172 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes UrkuHormoni, samassa veneessä ollaan taas, eli mie olen prikulleen samassa tahdissa sun kaa ja samoilla hormoneilla vielä. Mukava kun on sitten tuttuja taas piinistelemässä samaan aikaan : )

me päätettiin miehen kanssa, että tämä oli viimeinen IVF ja nyt käytetään pakkasesta huurunenut ja sit jos ei onnistunut niin se oli siinä.. Talokuumekin on vaivannut viime aikoina ja sitä pitäisi sitten ruveta suunnittelemaan.. mutta katsotaan nyt nämä pakkasessa olevat ensin eikä adoptiokaan ole pois suljettu : )

Mutta sitten vapun tietämillä uutta pinoa taas

Minäkin käyn seurailemassa miten kaikille käy, toivottavasti hyvin : )))

Vierailija
42/172 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAX Eiköhän se veritestin tulos ole hyvä mutta peukut vielä sille bdbdbd

Itselläni ei ole tilanne juuri muuttunut.Aamuisin on tullut enemmän tuhrua mutta päivisin ei juuri ollenkaan...mutta aamulla tyhmyyksissäni tein sitten kuitenkin raskaustestin joka yllättäen näytti negaa,niinkuin aina.Oikeastaan toivo meni siinä vaikka aikaisin testasinkin.En usko että se mihinkään enää muuttuukaan:( Mieli on ollut tosi maassa tänään,itkettäisi vaan...mutta katotaan nyt vielä mitä veritesti maanantaina sanoo.

VATTU Tsempit huomiseen veritestiin bdbdbdbdbdbdbddbb

T:Peanut ja Mönkijäinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/172 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä taustalla seuraillut matkaanne je olen pahoillani teidän puolesta joille negaa tullut. Se tieto tuo niin paljon tuskaa ja pettymystä.

Minä menen pas:in jälkeiseen verikokeeseen maanantaina. Sain jännätä tarpeeksi ovulaatiotestien kahta viivaa, etten enää uskalla tehdä raskaustestiä kotona:)

Ettei tämä kaksiviikkoinen liian helpoksi menisi,menemme lauantaina tätini hautajaisiin. Saa nähdä kuinka romahdan sielä, kun tsempannu vähän liiankin hyvin tämän odottelun..

Voimia teille kaikille plussanneille ja vielä sitä yrittäville!

Vierailija
44/172 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hcg 307. Nyt voi jo alkaa vähän innostua tästä tilanteesta ja olla onnellinenkin:-)) Jännitti tosi paljon tuo tulos, mutta nyt näyttää hyvältä.

Lugeja jatkan vielä 6 päivää ja sitten on pärjättävä omillani.

Käyn ensi viikolla kurkkaamassa, että asukki on oikeassa paikassa, niiin saa senkin peikon mielestä; )

Kevään jatkoa ja tsemppiä hirmuisesti kaikille jatkohoitoihin, toivon, että kaikki teistä saa vielä sen plussahetken kokea mahdollisimman pian!!!!

Seurailen vielä Vatun tilannetta, muutoin vetäydyn kevätlaitumille ja kiitos piinistelyseurasta!!!!!!

-max05, Max 1,8v ja maha-asukki

Vierailija
45/172 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään verikokeessa ja hcg tulos oli 58. Joudun uuteen verikokeeseen taas viikon päästä. Olen todella huolissani, kun arvo oli niin matala. Osaisiko kukaan sanoa, että onko se merkki siitä ettei raskaus jatkukkaan kauan tms. Olen todella huolissani enkä osaa iloita lainkaan tästä raskaudesta. Hoitaja oli jotenkin niin epäilevän oloinen puhelimessa, vaikka onnitteli raskaudesta. Hän mm.totesi, että onneksi teillä on pakkasessa vielä hyvin alkioita.

Kertokaa viisammat miten tähän asiaan pitäisi suhtautua?

Vierailija
46/172 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin viime joulukuussa kun minulla tuo edellinen kerta oli plussaa, oli hcg 48. Silloin hoitajat lohdutteli, että on sitä alhaisemmillakin arvoilla raskaus lähtenyt ihan normalisti käyntiin, eli se uusi testi ratkaisee asian.

Kun menet ensi viikolla, täytyy arvon olla noussut " normaaleihin" lukemiin, muuten voi käydä hullusti.

Älä nyt vielä luovuta, jos kiinnittyminen on tapahtunut hyvin myöhään, voi arvo senkin takia olla vieä tänään alhainen.

Pidetään peukkuja, että se siitä lähtee nousemaan!

Käyn kurkkimassa tilannettasi vielä ensi viikolla; )

-Max05 ja maha-asukas

Vierailija
47/172 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin etsimässä tämän ketjun vielä ja ajattelin kertoilla kuulumisia. Uudessa verikokeessa en ole vielä käynyt, vasta ensi ke:na menen. Olo on vieläkin hyvin jännittynyt ja sitä uutta hcg arvoa jännitän enemmän kuin mitään. Olen siis raskaana, mutta vähän on sellainen tunne, että onkohan siellä masussa kuitenkaan mitään? Ensimmäinen hcg arvo oli tosissaan se 58 pp 14. Ei auta muuta kuin odottaa ja odottaa. on tämä kyllä piinaavaa....

Mitä teille muille kuuluu?

T.Vattu ja masuasukki 5+1

Vierailija
48/172 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannehan on sikäli hyvä, että jollei mitään vuotoa ole tullut, niin on syytä ajatella, että raskaus on käynnissä ihan ok:-)

Oletko jo lopetellut lugesteronit?

Silloin joulukuussa kun raskaus meni kesken, mulla alkoi heti vuoto kun puolitin luge-annoksen. Myöskään ei ollut mitään raskausoireita, rintojen arkuutta tai muuta.

Miten on sulla oireiden laita?

Itse tunnen hyvinkin olevani raskaana;rinnat kipeät ja arat, alavatsalla tuntuu kaikkea jännää nipistelystä venymistuntemuksiin.Myös lievää kuvotusta parina päivänä ollut havaittavissa.

Toiveet ovat korkealla tämän raskauden suhteen ja ainakin nyt nautin täysillä näistä tuntemuksista ja tottahan se joulukuun 12.pvä jo mielessä käy aina tuon tuosta...:-))

Pidän sulle peukkuja, että kaikki olisi hyvin!

Käypä ilmoittelemassa tilanteestasi kun selkiää.

-pääsiästoivotuksin: max05 ja maha-asukas/-kaat rv 5+3

Vierailija
49/172 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireita on kyllä riittänyt eli rinnat on arat ja turvonneet. Alaselkää edelleen jomottelee ja etova olokin välillä vaivaa. esim. jauheliharuokia en pysty syömään ja kahvinkin juonti on jäänyt aika vähiin.

Luget lopetin heti silloin pp14, kun raskaus oli todettu. Soitin hoitajalle vielä viime maanantaina, kun olin niin huolissani siitä hcg arvosta. Hoitaja piti hyvänä merkkinä sitä, että vuoto ei ollut viikonlopun aikana alkanut, vaikka olin lopettanut luget. Toivoa siis on vielä toivottavasti:) Sain jo ensimmäisen uä ajankin, joka tosin voi kääntyä vielä pas suunnitteluajaksi. Toivotaan kuitenkin, että masuasukki pysyy vielä kyydissä:)

Hyvää pääsiäistä ja ennen kaikkea hyviä vointeja!

Ps. Tulen kertomaan siiten kuulumisia, kun olen taas hieman viisaampi;)

Vierailija
50/172 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*tatta-da-daa*

Huomenna! Juhlallisin menoin tirautan gonalit mahamakkaraan huomisiltana!

Tänään siis 0-ultra ja hyvin olin nollilla. Ikää on hiipinyt lisää (mun mielestä kyllä muille enmmän kuin mulle) ja niinpä lähdetään suht' reippaalla annoksella liikkeelle ja varaudutaan kohtuupitkiin piikkisulkeisiin. Jääkaapissa odottelee 3 Gonal-kynää, tuplairrotuspiikki ja vielä pikkupullo Synarelaa. Huomisesta alkaen piikittelen Gonalia 225 iu/pv.

Nyt se alkaa!

Deja vuta oli tarjolla twilight zonemaisuuteen saakka, kun ultrareissusta suuntasin apteekkiin. Jono oli tietysti hirmuinen ja toivoin, etten joutuisi kulkuväylän vierellä olevaan tiskiin, jossa käydyt keskustelut viihdyttäävät muita vuoroaan odottavia.

Pling!

Arvannette varmaan, millä tiskillä mun jonotusnumero vilkkui.

Meinasin pyörtää ulko-ovelle, kun näin kuka tiskin takaa kurkki. Tasan sama tyyppi, jonka kanssa väänsin maksukatosta istumalakkoon saakka edellisellä hoitokierroksella. Ja arvatkaapa vaan, pääsinkö tälläkään kertaa alle puolen tunnin kassalle. Sentään sen verran sain väännettyä, ettei tarvinnut maksaa kuin maksukatollinen tällä käynnillä (aiemmin ostettuja sumuja ei otettu huomioon).

Ilmeisesti KELA:n maksukattosysteemi on tänä vuonna muuttunut? Eli sen yli menevät saisi hakea takaisin vasta, kun KELA:n ilmoitus + hakemus ovat tulleet. Paitsi jos katto täyttyy YHDESTÄ lääkkeestä. Outoa. Vai outo tulkinta?

Joka tapauksessa lopputulos omasta istumalakkoilustani oli, että tein apteekin kanssa sopimuksen (ihan samanlaisen kuin aikaisemminkin btw), että apteekki hakee katon ylittävän osuuden ja sitoudun itse sen maksamaan, mikäli jostain syystä KELA kieltäytyy.

Puh, pääasia että lääkkeet odottavat kaapissa ja pääsen piikittämään!

En tiedä sitten, oliko hyvä vai huono enne tuo Taistelu apteekin peikkoa vastaan, osa II (I-osan melko tarkka toisinto).

Mitenkäs muut, joko munahautomoita käynnistellään? Pääsiäinen tuloo!

Vierailija
51/172 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]sekä mieskuorolaulantaa tarjolla!

[/b](tai vaihtoehtoisesti koko päivän kiusallisesti päässä soinutta Scatmania)

[b]UrkuHormonin munahautomo julistetaan täten virallisesti avatuksi!

Vierailija
52/172 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea UrkuHormoni,siitä lähtee hautomakone jylläämään. Mulla pitäis olla huomenna 0-ultra mutta eipä menkoista näy jälkeäkään. Niin vähän lekureita varoittelin ettei ne tule kuitenkaan kun aina on jouduttu aikaa siirtää viikolla. Sinänsä ihme ettei menkat nyt tullu kun käytin kuitenkin Terolutteja joitten tarttis noi menkat vähän säännöllistää,mutta ei niin ei. Tässä kohta soittelen Naikkarille et mitäs nyt tehdään. Pännii kyl vietävästi,olisin halunnu nyt jo aloittaa " varsinaisen" hoidon,ois taas vähän päässy eteenpäin. No kattellaan mitä ne sanoo Naikkarilla!!! Tsemppiä kaikille!!!

T:Peanut

Vierailija
53/172 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaiheessa ei todellakaan olisi yhtään ylimääräistä kärsivällisyyttä menkkojen odotteluun :( Eiköhän ne sieltä kuitenkin lorahda, toivottavasti pian!

Oma olo koheni ekasta piikistä (kuulostaa epäilyttävästi addiktiolle). Ehkäpä sekin vaikuttaa, että homma edistyy ja jotain tapahtuu. Mies suhtautuu yllättävän positiivisesti tähän hoitokierrokseen, oma olo vahtelee toivosta epätoivoon. Suunnitelma B on jo valmiina: hetipian uusi IVF/ICSI yksityisellä samalla, jos jonotellaan sitä julkisen viimeistä. Lääkkeiden kanssa pääsisi ainakin halvalla tänä vuonna. Peikolta ei kysytä ;)

Munahautomo joka tapauksessa pöhisee. Varokaa munivaa naista!

Vierailija
54/172 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette kinä arvaa,olin jo niin epätoivoinen noiden menkkojen suhteen. Soitin eilen naikkarille ja sanoin ettei ole näkynyt eikä kuulunut. No ne sanoi että ne varmuuden vuoksi pitää vielä sen mun ajan että tulen jos menkat alkaa ja en tule jos ei ala ja että hoitsu soittaa mulle perjantaina jos ei mua ole näkynyt. Ja lopuksi hoitaja vielä sanoi että luepas nyt kaikki loitsut että rupeis kuulumaan:) Nekin vissiin oli vähän huolissaan kun ei menkat ollu alkanut kun tosiaan söin just niitä Terolutteja ja ne kyllä aloittaa menkat melkein heti vikan pillerin otettua. No ei sit kun odottelemaan...ja kuinkas kävikän.Just ennen nukkumaan menoa antoi menkat kuulua ittestään ja yön aikana vielä enemmän:) Voi että ihminen osaa olla iloinen jostain näin yksinkertaisesta asiasta:) Ja ei siis muuta kun Naikkarille tuhatta ja sataa. Ultrassa näkyi kuulemma aika iso munarakkula ja lääkäri joutui mennä kysymään mun omalta lääkäriltä eli kuulemma joltain johtoportaalta että mitäs nyt tehdään. Ajattelin jo siinä vaiheessa että tähänkö tää nyt sitten kariutui.Mut sit lääkäri sanoi kysyttyään neuvoa että ilmeisesti se rakkula ei vaan ole kerennyt lähteä vielä kun menkat vasta alkoi ja se kuulemma näytti siltä että oli kutistumaan päin. Eli siis voidaan aloittaa pistoshoito huomisesta alkaen!!!!!!!!!!!!! Jihuu!!!! Tänää otan vielä Synarelaa 2 zuihkausta aamuin illoin ja huomisesta alan piikittelemään 100 IU:ta ja sit menee vaan 1 zuihkaus aamuin illoin. Että tällainen tapaus tällä kertaa...Ainii ja ei tässäkään vielä kaikki,ensin en edes tajunnut mitä lääkäri tarkoitti mut mies sitten selvensi eli yleensähän julkisella saa vaan 3 hoitoa mutta lääkäri sanoi että jos nyt ei tärppää niin meille voidaan tehdä vielä hoitoja,ainakin 4. IVF. Sekin vähän helpotti. Toki toivon ettei sille ole käyttöä mutta hyvä tiettää että näin on jos tarvitaan:) Mut nyt lopettelen,sorry jos kyllästyitte mun sepittelyyn mutta en osaa kirjoittaa lyhyesti ja ytimekkästi:/

T:Peanut

Vierailija
55/172 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään kävin 0-ultrassa ja huomisesta alkaa piikittely.

Oletettu punktiopäivä 20.pvä (ma), jos rakkulat kypsyy samaa tahtia kun viimeksi.

Nyt on hyvä fiilis, kun pääsee hommassa etiäppäin:-)

Nyt vaan peukut pystyyn munasarjoille, että jaksavat hautoa mahd.monta munaa!!!

Jatketaan...

ps.olisi kiva tietää minkä ikäisiä piinasiskoja tässä samassa jamassa on:-)

-max05 (36v)

Vierailija
56/172 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsiläinen, kun osasi tehdä Peanutille menkat jännitysnäytelmän. Onneksi alkoivat! Hyvä, että lupailivat takaportiksi 4. IVF-kierrosta :)

Ja Maxkin jo pääsee tositoimiin!

Hyvä me! Munahautomot alkaa hurista :)

Mulla on näköjään hyvin hämäläinen hautomo, kun tässä piikittelyssäkin mennään piiitkään ja perusteellisesti. Mulla on punktiopäiväksi kaavailtu vkon 12 keskiviikko ja 2 satsia gonal-kynästä olen jo turauttanut. Ja annoskin on ihan Aikuisen Naisen: 225.

Ikää on 34.

Vierailija
57/172 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo vähän oli jännitysnäytelmää mutta toivottavasti tästä eteenpäin menis kaikki nappiin!

Mullakin on punktio vko 12 ja veikkaisin keskiviikkoa,vaikka senhän näkee sit vähän lähempänä.

MAX Mitäs ainetta sinä rupeat piikittelemään ja millä annoksella? Minä pistän Puregonia 100 IU:ta ja Urkuhormoni Gonal-F 225 ilmeisesti. Aika hauskaa että huomenna mietiskellään molemmat pistämistä ja palautellaan mieliin mites se tehtiinkään:) Lupaan että oot mielessä kun tökkäsen piikin massuun,kohtalotoveri;)

Jotenkin hirvittää nyt jo tuo vika piikki toi Pregnyl kun se sattuu mua ihan sikana,vaikka piikki on yhtä lyhyt kun noi muutkin niin se on paksumpi ja se ainekin vissiin sattuu aikas paljon. Ja se kirvelee tosi pitkään jälkeenpäinkin:( No mut se on sen ajan murhe...

Ainii,ikää tällä piinistoverilla on 28v.

Voi olla että ootte jo näistä kertonut mutta en jaksa laiskuuttani selata taaksepäin eli kuinkas kauan ootte vaavia yrittänyt saada? Me aloitettiin vuonna 98 tai 99. Mies sitä mieltä' että -98 ja mä muistaisin et -99,mut jompakumpa. Eli onhat tota jo yritetty eli EI HAITTAIS jos vaikka onnistuis jo!!!

Mut munahautomot puksuttakoot huomisesta alkaen...no Urkuhormonihan puksutteleekin jo täysillä:) Toivottakoon että jokaiselle muniksia tulis riittävästi:)

Vierailija
58/172 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, Gonal-F mulla ja annoksena 225. Edellisellä kerralla alotettiin 150 IU:lla, mutta munikset ei meinannu jaksaa kasvaa ja nostettiin silloinkin tuohon 225:een.

Mä en muista Pregnylistä mitään kauhukokemuksia. Tujumpi piikki se on ja nestemääräkin on suurempi, mutta oisko osunu jotenkin huonoon paikkaan? Musta tuntuu, että toisilla kerroilla toi Gonalkin voi kirvellä ihan messevästi. Mä oon ollu kahdella edellisellä irrotuspiikin pistokerralla tosi hoikassa kunnossa, nyt on mahamakkaraa mihin pistää senkin edestä ;D

Mekin toivotettiin vauva tervetulleeksi -99. Viittä vuotta myöhemmin syntyi tuo rakas poikanen [color=red]♥

[/color]Pitkä taival on teillä takana, Peanut. Toivotaan, että tuo röörien poisto nyt auttaisi!

Vierailija
59/172 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs Puregon on myrkky, jota pistelen ja 100 UI/päivä.Aikas pieni annos, mutta viimeksi reagoin siihenkin jo hyvin herkästi, joten samalla jatketaan.

Lasta alettiin yrittää v.-01 ja marraskuussa -03 1.inseminaatio toi tuon kauan toivotun plussan ja siitä nyt 1v7kk poika.

Nyt yritetty kakkosta 14kk.

Toivotaan, että nyt saataisiin kaveri, tämä on viimeinen yritys tällä konstilla:-)

Piikitys ei ole mulle ongelma, se Pregnyl on vaan tyhmä laittaa, kun pitää sekotella niitä aineita.Mies ei varmaan pystyisi piikittämään, jos vaikka pyytäisin...:-)))

Ei muuta kun piikitellään!

Vierailija
60/172 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kiitti kun kävit kutsumassa tähän pinoon, kun omaani ei ketään ilmaantunut:) (olen vielä keltanokka näissä pinoutumisissa)

Eli meillä yksi epäonnistunut ivf/icsi takana(tänä vuonna) ja siitä jäi kaksi alkiota pakkaseen, ja niitä yritetään siirtää nyt viikolla 12.

Jäin viime klinikkakäynnin jälkeen vähän tuumailemaan,miksi molemmat alkiot on laitettu samaan putkeen,eli ne myös sulatetaan samanaikaisesti. Mutta siitä täytyy vielä kysäistä..

Siirtoa yritetään luonnolliseen kiertoon eli kaikki vielä epäselvää,mitä tulee tapahtumaan. Ensi viikolla aika klinikalle to/pe,jolloin tarkemmin selvitetään miten homma hoituu. Ensin ainakin ovistestiä ja kai sitten sännätään klinikalle siirtoon kun testiin tulee kaks viivaa:) Ovistestit ovat mukavia kun niihin saakin sen kaksi viivaa:))

Tässä on kyllä niin paljon vielä auki..jos ovulaatio viikonloppuna,ei siirtoa toki voi tässä kierrossa tehdä, eli rentoa odottelua rauhallisin mielin..eli kaikkeamuuta:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi