Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toinen raskaus, ekassa kalkkeutui istukka. Mitenhän nyt?

Vierailija

eli ensimmäisessä raskaudessani kalkkeutui istukka rv 37 tai silloin huomattiin se, myös lapsivettä oli vähän. Lapsen kasvu pysähtyi ja käynnistettiin 39+5 lapsi syntyi 40+1 ja painoi 2545g mitään syytä ei ollut, en tupakoinut eikä ollut raskausmyrkytystä. Olen nyt rv 36 ja  varsan sf mitta kasvaa samalla linjalla ensimmäisen raskauden kanssa. Sain lähetteen varmuuden vuoksi kättärille kontrolliin lapsen kasvusta parin viikon päähän, että saa nähdä toistuuko tämä istukka asia. Tässä toisessa raskaudessa alussa oli hematooma yms joka on jo kadonnut. Alkanut jännittämään että toistuukohan tuo kalkkeutuminen? Onko kenelläkään kokemusta onko tuollainen toistuva ominaisuus vai ovatko istukka asiat aina erilaiset eri raskauksissa? 

Kommentit (8)

Vierailija

No eivät ne silloin syytä osanneet sanoa ja en tosiaan polttanut. Ne syyttivät että poltin mutta salaisin asiaa kunnes synnyttäessäni näkivät istukan joka ei ollut lainkaan tupakoitsijan istukan näköinen.

Vierailija

Ei omaa kokemusta eikä varmaa tietoa. Muistelisin lukeneeni jollakin olleen perättäisissä raskauksissa molemmissa ongelmaa kalkkeutuvan istukan kanssa.

Itse olen ollut kahdesti raskaana, ja molemmista raskauksista on tullut samanlainen kätilön ja hoitajan hämmästelemä jätti-istukka. Tosi pieni otanta kyllä, joten eipä voi sanoa, onko toistuvaa vai sattumaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat