Pettäminen avasi silmäni. Missä tilanteessa ja miksi sinä olet pettänyt?

Vierailija

Olen aina ollut erittäin jyrkkä pettämisen suhteen ja halveksinut niitä, jotka sitä tekevät. Kuitenkin, kun tilanne osui omalle kohdalleni, tajusin ettei kaikki ole aina niin mustavalkoista. Aion jatkossa hoitaa asiat toisin, sillä pettäminen ei ole ratkaisu mihinkään. Mies kohteli minua huonosti, mutta se mitä tein oli alhaista. Minun olisi pitänyt tehdä selväksi etten siedä sellaista käytöstä, tai sitten lähteä - mutta ei pettää.

Asuimme yhdessä ja olimme kihloissa. Rakastin miestä aivan mielettömästi ja hän minua. Meillä oli pääosin ihanaa yhdessä ja hieno suhde, mutta miehen ajoittaiset raivokohtaukset varjostivat suhdetta koko viiden vuoden ajan. Hänellä on epäselvä mielenterveyden häiriö johon liittyy psykoottisuutta. Välillä humalassa hänellä napsahti päässä ja hän saattoi käydä kavereihinsa käsiksi (ei kuitenkaan koskaan minuun). Annoin aina anteeksi kun näin miten mies katui ja itki. Selittelin itselleni että mies on vain sairas kokemiensa traumojen vuoksi ja oikeasti pohjimmiltaan hyvä ihminen. Kohtelin häntä aina niin hyvin kuin ikinä pystyin. Halusin tehdä hänet onnelliseksi. Suhteen loppuvaiheessa aloin kyseenalaistamaan, kun tajusin, etten saa siitä mitään takaisin.

Minä olin aina miehen tukena kuin kallio, mutten koskaan saanut vastaavasti tukeutua häneen missään asiassa. Luulin aina, että rakkauteni ja ymmärrykseni riittäisi loputtomiin. Lopulta aloin halveksimaan miestäni ja rakkaus hiipui. Rakkaus loppui kuin seinään sinä päivänä, kun mies ylitti rajan. Hän hajotti tavaroitani monen sadan euron edestä ja heitteli minua tavaroilla. Silloin tajusin, ettei mies ollut koskaan arvostanut sitä mitä hänen eteensä tein. Kaikki se oli hänelle itsestäänselvyys. Omassa käytöksessäni vikana oli se, että alistuin ja olin marttyyri. En koskaan ilmaissut tyytymättömyyttäni suhteeseen täysin avoimesti. Odotin arvostusta hiljaa vaatimatta mitään ja kun en sitä saanut, keräämäni viha kärjistyi pettämiseen ja lähdin. Hän ei saanut koskaan tietää, eikä kukaan muukaan. En koskaan potenut huonoa omatuntoa. Olen kuitenkin läksyni oppinut.

Kommentit (7)

Vierailija

Petin kostoksi kun mies oli pettänyt ensin. Kai koitin saada jotain omanarvontuntoa takaisin, mutta ei se mitään auttanut. En tiedä..

Vierailija

En ole koskaan pettänyt, mutta nyt kun saisi seksiä joltain nuorelta kuumalta muijalta niin se olisi menoa samantien.
Ja muija on kyllä itse tilanteen aiheuttanut omalla käytöksellään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan pettänyt, mutta nyt kun saisi seksiä joltain nuorelta kuumalta muijalta niin se olisi menoa samantien.
Ja muija on kyllä itse tilanteen aiheuttanut omalla käytöksellään.

Voitko tarkentaa että millaisella käytöksellä? - Ap

Vierailija

Poikaystävä oli patologinen valehtelija, ja sanoin hänelle monta kertaa, että aikansa, kun hän jatkaa, niin loppuu minunkin rehellisyys. En ollut mielestäni yhtään pettäjätyyppiä, päim vastoin, yritin kaikkeni pelastaakseni meidänkin suhteemme. Niin vain mitta tulu lopulta täyteen, arvostus miestä kohtaan hiipui ja aloin pettää häntä. Raukkamainen olin itse siinä mielessä, etten vain jättänyt häntä. No, jätin lopulta.

Vierailija

Petin kun mies ei halunnut minua puoleen vuoteen. Kai se oli sitä että halusin tuntea itseni taas "naiseksi", halutuksi ja kauniiksi. Ja kyllähän mua panettikin niin helvetisti. Kaduin ja en, lopulta lähdin.

Vierailija

Olin myös ennen hyvin jyrkkä mielipiteissäni, en enää.. Periaatteessa petin kun olin jo eronnut miehestä, mutta heti seuraavana päivänä, joten melkeinpä yhtä paha silti... Palattiin sisi vielä mieheni kanssa yhteen, sain anteeksi. Ja en 'pettänyt' edes siksi, että olisin välittänyt uudesta miehestä, pätkääkään, eikä siksi että olisin halunnut 'kostaa', hain vain jotain turvaa siinä tilanteessa ja suostuin seksiin, vaikken sitä oikeasti halunnut ja se jopa tuntui inhottavalta.. Kaikki ei todellakaan ole aina mustavalkoista. :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat