120€ loppukuukaudeksi, mitä ruokia ostan?

Vierailija

Kaapissa on riisiä, jauhoja, ranskalaista sipulikeittoa ja kaksi hernekeittopurkkia + paljon mausteita.

Lisäksi tuosta täytyisi kiskoa kaverin häälahjaan joku pieni summa, ajattelin jotain edullista kuoharia?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Eli sellanen satanen pariksi viikoksi?

Ja olet yksinelävä?

Osta, mitä ostat.. ellet ole bulimikko, niin saahan tuolla ihan gourmet-sapuskat loppukuuksi. 

Onko tämä taas niitä "ei niin tosissaan tehtyjä aloituksia" ?

Vierailija

Jos yhdelle hengelle? Niin kyllähän nyt tosta riittää. Aamuisin puuroa. Teet vaikka kanawokkia, broileria ja pakastekasviksia, riisiä sulla jo onkin. Siitä riittää loppuviikok ruuat. Viikonlopuksi vaikkalihpulliaja, joihin laitat sen sipulikeiton ja lisukkeena teet perunamuussia. Sitten maanantaina suunnittelet vaikka koko viikon ruokalistan etukäteen ja ostat tarvittavat aineet kerralla, makaroonia, pastaa, keittoja, laatikoita ym.

Vierailija

Jos pihistellä haluat niin osta soijarouhetta, linssejä, papuja, kauden kasviksia.

niistä kehittelet sitten vaikka linssikeittoa, kasviskaalikääryleitä, makaronilaatikko, kasvipihvejä jne. Soijarouhetta voi käyttää jauhelihan asemasta, on vain halvempaa ja ekologisempaa. Leivo leipää. 

Vierailija

No siis olen vasta muuttanut omilleni, 17-vuotias olen ja en kehtaa äidiltä kysyä kun suhtautuminen olisi kuitenkin samanlaista kuin viestissä 1.

Elän yksin mutta muutin vasta viime kuussa joten en hirveästi näistä vielä tiedä tai osaa arvioida paljonko ruokaa menee ja minkälaista.

Ap

Mor
Seuraa 
Liittynyt12.10.2015

Anna häälahjaksi jotain itse tehtyä esim. ikkunanpesulahjakortti. Tai käy keräämässä puolukoita/karpaloita ja tee mehua/hyytelöä tms koristeltuihin purkkeihin tai jos ei ole tähän mahdollisuutta niin vaikka hemmottelukaakaota  (lasipurkkiin oboy kaakaojauhetta, van houten kaakaota ja raastettua tummaa suklaata) ja laita kivaa nauhaa ja pieni kiva kortti. Kaakaoainekset on ehkä yhtä kalliit kuin kuoharipullo, mutta kivempi häälahja ja aineksista riittää myös tehdä joululahjoja tms.

Vierailija

5, niin se unohtui, marjoja minulla tosiaan on pakkasessa. :) Punaista viinimarjaa ja vadelmaa. Kaakaoviritelmää en uskalla antaa kun hän on allerginen monelle asialle ja ainakin suklaasta saa ihottumaa.

Ap

Vierailija

Nou hätä, tuo raha riittää hyvin, jos et älyttömästi törsää häälahjaan. Ja olet nuori ihminen joten tuskin teet itsellesi vahinkoa vaikka söisitkin loppukuun puuroa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos pihistellä haluat niin osta soijarouhetta, linssejä, papuja, kauden kasviksia.

niistä kehittelet sitten vaikka linssikeittoa, kasviskaalikääryleitä, makaronilaatikko, kasvipihvejä jne. Soijarouhetta voi käyttää jauhelihan asemasta, on vain halvempaa ja ekologisempaa. Leivo leipää. 

Soijarouhe ei ole ihmisen ruokaa.

Vierailija

7, mistä nuo asiat voi tietää jos ei ole koskaan ennen asunut yksin tai ostanut omia ruokiaan? Vähän armoa nyt, ihan hyvä kysyä eikä tietämättömyyttään mennä käyttämään rahaa typerästi.

Vierailija

Täällä nuori opiskelija"tyttö" sulle tukena! 120e loppukuuksi on tosi hyvin. Voit ostaa hedelmiä, katso tarjouksesta litran jogurttipurkkeja. Lämpimiksi ruuiksi sitten vaikka jauhelihakastiketta, broilerinkoipia tai vaikka pinaattikeittoa. :)

Vierailija

Ehkä olisi kannattanut kotona opetella vähän sitä järkevää rahankäyttöä, jos pitää netissä kysyä neuvoa, miten saada 120 € riittämään yhden ihmisen ruokiin. Hanhenmaksapalleroitako olet tottunut arkisin syömään vai miten voi olla ongelma saada n. 50 eurolla viikoksi ruokaa? Nuori ikä on aika huono selitys, itse olen tällä hetkellä 19-vuotias mutta asunut jo 16-vuotiaana hetken itsekseni. Joskus päivän budjetti oli 2 € enkä silti kuollut nälkään, sillä sai Pirkka-maksalaatikon ja kaksi pussia nuudeleita. Ei se ole mitään rakettitiedettä saada vähiäkin rahoja riittämään, vaan ihan ala-astetason matematiikalla pärjää.

Vierailija

Ilmeisesti vanhemmat ei ole sulle kauheasti opettanut a. ruoanlaittoa b. rahankäyttöä. Tuo raha riittää vallan hyvin kahdeksi viikoksi, jopa pidemmäksi aikaa. Kannattaa esim. marttaliiton sivuilta katsoa säästövinkkejä.

Aluksi kannattaa panostaa siihen, että teet ruuat itse. Monet valmisruuat tulee paljon kalliimmaksi kuin itsetehdyt. Jos et ole paljon tehnyt ruokia aloita helpoista, esim keitot on helppoja samoin monet pastat.  Wokkivihannekset ja keittojuurekset on helppoja ja suht edullisia. Tärkeintä on että et heitä ruokaa roskiin vaan, että ostat sopivan määrän. Yhdellä aterialla sopiva määrä proteiinia on noin 100-150g ja pastaa/riisiä vajaa desi (keittämättämänä).

Kyllä se siitä, itsekin olen aikoinani monia asioita oppinut kantapään kautta. Aluksi on vähän hankalaa, mutta kyllä se siitä! :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olisi kannattanut kotona opetella vähän sitä järkevää rahankäyttöä, jos pitää netissä kysyä neuvoa, miten saada 120 € riittämään yhden ihmisen ruokiin. Hanhenmaksapalleroitako olet tottunut arkisin syömään vai miten voi olla ongelma saada n. 50 eurolla viikoksi ruokaa? Nuori ikä on aika huono selitys, itse olen tällä hetkellä 19-vuotias mutta asunut jo 16-vuotiaana hetken itsekseni. Joskus päivän budjetti oli 2 € enkä silti kuollut nälkään, sillä sai Pirkka-maksalaatikon ja kaksi pussia nuudeleita. Ei se ole mitään rakettitiedettä saada vähiäkin rahoja riittämään, vaan ihan ala-astetason matematiikalla pärjää.

Sillä parilla eurolla olis saanut ihan oikeatakin ruokaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti vanhemmat ei ole sulle kauheasti opettanut a. ruoanlaittoa b. rahankäyttöä. Tuo raha riittää vallan hyvin kahdeksi viikoksi, jopa pidemmäksi aikaa. Kannattaa esim. marttaliiton sivuilta katsoa säästövinkkejä.

Aluksi kannattaa panostaa siihen, että teet ruuat itse. Monet valmisruuat tulee paljon kalliimmaksi kuin itsetehdyt. Jos et ole paljon tehnyt ruokia aloita helpoista, esim keitot on helppoja samoin monet pastat.  Wokkivihannekset ja keittojuurekset on helppoja ja suht edullisia. Tärkeintä on että et heitä ruokaa roskiin vaan, että ostat sopivan määrän. Yhdellä aterialla sopiva määrä proteiinia on noin 100-150g ja pastaa/riisiä vajaa desi (keittämättämänä).

Kyllä se siitä, itsekin olen aikoinani monia asioita oppinut kantapään kautta. Aluksi on vähän hankalaa, mutta kyllä se siitä! :)

Ai yhdellä aterialla 100-150g proteiinia. Älä nyt viitsi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat