Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverin vauva päiväunille klo 8-9??

Vierailija

En vaan voi tajuta. Mitä järkeä? Valittaa koko ajan väsymystä ja sitten laittaa sen lapsen jo 8 ja 9 välillä nukkumaan. Miksei nuku aamulla pidempään ja heräisi vasta tuolloin? Ja kyllä, minullakin on lapsi eli tiedän mistä puhun.

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

Minkä ikäinen vauva? Minulla on molemmat vauvat olleet huonounisia ja ne on laitettu nukkumaan silloin kun nukkumaan suostuvat. Vasta vähän isomman vauvan kanssa on voinut yrittää vaikuttaa unirytmiin.

Vierailija

No minulla on 5 kk vanha vauva, joka herää klo 6 eikä suostu nukkumaan pidempään. Noustaan heti herättyä, aamupesut, leikkimistä yms. Ja nukahti äsken syliin klo 8.10. Ihan normaalia, jos vaan aikaisin herää. Jokaisella lapsella on oma rytmi. Jos sinun lapsi herää vasta klo 9 niin ei se tarkoita, että muut ei voisi silloin olla jo ensimmäisillä päikkäreillä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen vauva? Minulla on molemmat vauvat olleet huonounisia ja ne on laitettu nukkumaan silloin kun nukkumaan suostuvat. Vasta vähän isomman vauvan kanssa on voinut yrittää vaikuttaa unirytmiin.

Oisko se joku 8-10 kk. Kai tuon ikäisen unirytmiin normaalisti voi vaikuttaa? Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No minulla on 5 kk vanha vauva, joka herää klo 6 eikä suostu nukkumaan pidempään. Noustaan heti herättyä, aamupesut, leikkimistä yms. Ja nukahti äsken syliin klo 8.10. Ihan normaalia, jos vaan aikaisin herää. Jokaisella lapsella on oma rytmi. Jos sinun lapsi herää vasta klo 9 niin ei se tarkoita, että muut ei voisi silloin olla jo ensimmäisillä päikkäreillä.

No tuo on jo paljon vanhempi. Ei minun lapseni tuossa iässä kyllä huvikseen klo 6 herännyt. Ap

Vierailija

Jäi täysin hämäräksi, mikä tässä nyt oli jutun pointti / mitä ihmeellistä / kamalaa tuossa nyt on? Itsellä 7 kk ikäinen vauva, joka monesti herää seitsemän aikoihin. Ja kyllä sen joutuu jo aikaisimmillaan yhdeksän jälkeen laittamaan ensimmäisille päiväunille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oisko se joku 8-10 kk. Kai tuon ikäisen unirytmiin normaalisti voi vaikuttaa? Ap

Itsellä kaksi lasta, toinen luonnostaan aamu-uninen ja toinen ilta. Ja voin kertoa että en edes viitsi yrittää laittaa heitä nukkumaan samaan aikaan

Vierailija

Oletko ikinä tullut ajatelleeksi, että sinä, sinun lapsesi ja teidän tapanne ei ole se ainoa oikea tie tässäkään asiassa?

Meillä kävi vielä vuoden ikäinen ekoille päikkäreille klo 8-9, riippui siitä miten oli nukkunut yön ja monelta herännyt.

Vierailija

Meillä ekan vuoden aikana vauva heräsi tosi usein jo kuuden - seitsemän aikaan ja valvoi herättyään 1,5 h. Sen jälkeen oli tosi väsynyt ja oli pakko laittaa jo päiväunille. Seuraavat päiväunet olivat pidemmät. Meni joskus yhden aikaan kunnon päikyille ja nukkui 2-3 h. Illalla vielä pikkutirsat ennen yöunia, ainakin ihan ekoina kuukausina. Jos vauva herää "liian" aikaisin ja huutaa nälkäänsä ja ei nukahda aamulla saman tien, niin milläs pakotat jatkamaan aamulla unia? Itse asiassa muistelisin, että hirmu monet kaveripiirin vauvat nukkuivat aika samalla rytmiklä kuin meidän vauva. Ei vauvat ole robotteja j kaikki samanlaisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jäi täysin hämäräksi, mikä tässä nyt oli jutun pointti / mitä ihmeellistä / kamalaa tuossa nyt on? Itsellä 7 kk ikäinen vauva, joka monesti herää seitsemän aikoihin. Ja kyllä sen joutuu jo aikaisimmillaan yhdeksän jälkeen laittamaan ensimmäisille päiväunille.

No tuo että valittaa väsymystä ja nukuttaa vauvan ihan ihme aikoihin... Kaikkien muiden mielestäkö tämä on ok? Eikä sen kannattaisi nukkua aamusta pidempään? Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo on jo paljon vanhempi. Ei minun lapseni tuossa iässä kyllä huvikseen klo 6 herännyt. Ap

No minun on herännyt koko ajan (7v) 6-6.30 ihan itsekseen. Lapsia on erilaisia, ei voi olla yllätys kenellekään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo että valittaa väsymystä ja nukuttaa vauvan ihan ihme aikoihin... Kaikkien muiden mielestäkö tämä on ok? Eikä sen kannattaisi nukkua aamusta pidempään? Ap

miten saa vauvan nukkumaan aamulla pidempään? Tuskin se äiti sitä kuuden aikaan herättää?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat