Kaverin vauva päiväunille klo 8-9??
En vaan voi tajuta. Mitä järkeä? Valittaa koko ajan väsymystä ja sitten laittaa sen lapsen jo 8 ja 9 välillä nukkumaan. Miksei nuku aamulla pidempään ja heräisi vasta tuolloin? Ja kyllä, minullakin on lapsi eli tiedän mistä puhun.
Kommentit (55)
Jos on heränny viideltä aamulla nii sillon nukkuu ekat unet just tohon aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Moneltako se lapsi herää?
Ilmeisesti n. Klo 6. Ap
Minkä ikäinen vauva? Minulla on molemmat vauvat olleet huonounisia ja ne on laitettu nukkumaan silloin kun nukkumaan suostuvat. Vasta vähän isomman vauvan kanssa on voinut yrittää vaikuttaa unirytmiin.
No minulla on 5 kk vanha vauva, joka herää klo 6 eikä suostu nukkumaan pidempään. Noustaan heti herättyä, aamupesut, leikkimistä yms. Ja nukahti äsken syliin klo 8.10. Ihan normaalia, jos vaan aikaisin herää. Jokaisella lapsella on oma rytmi. Jos sinun lapsi herää vasta klo 9 niin ei se tarkoita, että muut ei voisi silloin olla jo ensimmäisillä päikkäreillä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen vauva? Minulla on molemmat vauvat olleet huonounisia ja ne on laitettu nukkumaan silloin kun nukkumaan suostuvat. Vasta vähän isomman vauvan kanssa on voinut yrittää vaikuttaa unirytmiin.
Oisko se joku 8-10 kk. Kai tuon ikäisen unirytmiin normaalisti voi vaikuttaa? Ap
Vierailija kirjoitti:
No minulla on 5 kk vanha vauva, joka herää klo 6 eikä suostu nukkumaan pidempään. Noustaan heti herättyä, aamupesut, leikkimistä yms. Ja nukahti äsken syliin klo 8.10. Ihan normaalia, jos vaan aikaisin herää. Jokaisella lapsella on oma rytmi. Jos sinun lapsi herää vasta klo 9 niin ei se tarkoita, että muut ei voisi silloin olla jo ensimmäisillä päikkäreillä.
No tuo on jo paljon vanhempi. Ei minun lapseni tuossa iässä kyllä huvikseen klo 6 herännyt. Ap
Mä olen aikuinen ja nukun joskus päiväunet jo 8-9 aikaan
Jäi täysin hämäräksi, mikä tässä nyt oli jutun pointti / mitä ihmeellistä / kamalaa tuossa nyt on? Itsellä 7 kk ikäinen vauva, joka monesti herää seitsemän aikoihin. Ja kyllä sen joutuu jo aikaisimmillaan yhdeksän jälkeen laittamaan ensimmäisille päiväunille.
Vierailija kirjoitti:
Oisko se joku 8-10 kk. Kai tuon ikäisen unirytmiin normaalisti voi vaikuttaa? Ap
Itsellä kaksi lasta, toinen luonnostaan aamu-uninen ja toinen ilta. Ja voin kertoa että en edes viitsi yrittää laittaa heitä nukkumaan samaan aikaan
Oletko ikinä tullut ajatelleeksi, että sinä, sinun lapsesi ja teidän tapanne ei ole se ainoa oikea tie tässäkään asiassa?
Meillä kävi vielä vuoden ikäinen ekoille päikkäreille klo 8-9, riippui siitä miten oli nukkunut yön ja monelta herännyt.
Meillä ekan vuoden aikana vauva heräsi tosi usein jo kuuden - seitsemän aikaan ja valvoi herättyään 1,5 h. Sen jälkeen oli tosi väsynyt ja oli pakko laittaa jo päiväunille. Seuraavat päiväunet olivat pidemmät. Meni joskus yhden aikaan kunnon päikyille ja nukkui 2-3 h. Illalla vielä pikkutirsat ennen yöunia, ainakin ihan ekoina kuukausina. Jos vauva herää "liian" aikaisin ja huutaa nälkäänsä ja ei nukahda aamulla saman tien, niin milläs pakotat jatkamaan aamulla unia? Itse asiassa muistelisin, että hirmu monet kaveripiirin vauvat nukkuivat aika samalla rytmiklä kuin meidän vauva. Ei vauvat ole robotteja j kaikki samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Jäi täysin hämäräksi, mikä tässä nyt oli jutun pointti / mitä ihmeellistä / kamalaa tuossa nyt on? Itsellä 7 kk ikäinen vauva, joka monesti herää seitsemän aikoihin. Ja kyllä sen joutuu jo aikaisimmillaan yhdeksän jälkeen laittamaan ensimmäisille päiväunille.
No tuo että valittaa väsymystä ja nukuttaa vauvan ihan ihme aikoihin... Kaikkien muiden mielestäkö tämä on ok? Eikä sen kannattaisi nukkua aamusta pidempään? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo on jo paljon vanhempi. Ei minun lapseni tuossa iässä kyllä huvikseen klo 6 herännyt. Ap
No minun on herännyt koko ajan (7v) 6-6.30 ihan itsekseen. Lapsia on erilaisia, ei voi olla yllätys kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo että valittaa väsymystä ja nukuttaa vauvan ihan ihme aikoihin... Kaikkien muiden mielestäkö tämä on ok? Eikä sen kannattaisi nukkua aamusta pidempään? Ap
miten saa vauvan nukkumaan aamulla pidempään? Tuskin se äiti sitä kuuden aikaan herättää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pakotat vauvan nukkumaan pitempään kuin hän nukkuu? Itse joudun joka tapauksessa heräämään arkiaamuisin seitsemän jälkeen, koska on isompia lapsia, jotka menevät kouluun. Mutta jättäisin kyllä vauvan mielellään vielä nukkumaan sänkyyn, jos hän nukkuisi, mutta ottaa yleensä rinnalta aamumaidot just ennen minun herätystä, eikä enää nukahda uudestaan sen jälkeen. Joten nousemme molemmat.
Väkisin tulee mieleen, esitätkö tahallasi vähän tyhmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pakotat vauvan nukkumaan pitempään kuin hän nukkuu? Itse joudun joka tapauksessa heräämään arkiaamuisin seitsemän jälkeen, koska on isompia lapsia, jotka menevät kouluun. Mutta jättäisin kyllä vauvan mielellään vielä nukkumaan sänkyyn, jos hän nukkuisi, mutta ottaa yleensä rinnalta aamumaidot just ennen minun herätystä, eikä enää nukahda uudestaan sen jälkeen. Joten nousemme molemmat.
Väkisin tulee mieleen, esitätkö tahallasi vähän tyhmää.
Laittaisi tissin suuhun ja jatkaisi unia. Tai tassuttelisi tms. Onhan noita keinoja. Teidän tilanne on ihan eri, kun joudut kuitenkin heräämään ja vauva havahtuu siihen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedät kaverisi vauvan unirytmin, mutta et sitä monta kuukautta on vanha?
Meillä vauva vajaan vuoden iässä nukahti puurolautaselle alle tunnissa heräämisen jälkeen. Voisko olla, että vauvatkin on erilaisia kuten aikuisetkin? Yleensä aikuiset on ihan fiksuja, AP ei taas ole. :)
Meillä herätään aikasemmin mitä huonommin nukkuu yön. Illalla klo 19 unille-> herää klo 4-5. Aamulla. Klo 18 yöunille -> herää klo 6
. 1v6kk ja menee edelleen 9-10 päikkäreille. On menny aina, enkä näe syytä muuttaa rytmiä kun se on hänelle luonnollinen. Ei ole tarhassa
Huoh, juurihan kerroin, ettei aamulla enää nukahda tissin jälkeen, yöllä kyllä. Varmaan kaverillasi sama juttu. Mistä sait päähäsi, ettei hän yrittäisi sitä heräämistä aamuisin pitkittää?
Moneltako se lapsi herää?