Joulusuklaa ja -karkkiuutuudet?

Vierailija

Useampiin marketteihin ovatkin joulukarkit jo ilmestyneet. Pettymys oli tälläkin kertaa "uutuuksien" puute. Samat vanhat suklaarasiat ja Pandan konvehti/pikkupatukkapussit.

Vai oletteko bonganneet uusia herkkuja? Kuulisin mielelläni...

Kaipaan myös kiss kiss karkkirasiota ja niitä Hyvää makumaasta boxeja, joissa karkit olivat normaalia isompia. Hyllyt ovat vaan täynnä iänikuisia Englanninlaku boxeja ja marmeladeja. Huoh.

Kommentit (14)

Vierailija

En itsekään löytänyt juuri uutuuksia. Olivatko ne Fazerin mansikka/mustikka-konvehdit jo viime vuonna myynnissä?

Maraboulla oli Non Stop-rakeiden lisäksi levysuklaata, jossa oli noita rakeita. 

Vierailija

Just luin aiemman suklaa-palmuöljykeskustelun ja mietin tällaisen aiheen avaamista. Kiva, kun ehdit jo :)

Itse suunnittelen jo aivan eri merkkeihin siirtymistä. On Pandat, Fazerit (yök) ja Marabout (tupla-yök) niin nähtyjä (ja syötyjä). Lindt voisi olla hyvä vaihtoehto. Samoin iso yllätys oli Pirkan konvehtirasia, suklaalajitelma, jossa mainittiin valmistusmaaksi Belgia, jossen väärin muista.

parasta suklaata on pehmeästi suussa sulava ja aromikas, ei ällömakea suklaa. Osaa nykyisistä suklaista vaivaa se, ettei ne sula suussa vaan muodostavat ikävän kelmun. Samoin maraboumainen ällömakeus on huono asia.

Vierailija

Aion ostaa itselleni valkoista Tobleronea jouluksi. Toisinaan valkosuklaata vaivaa härskiintyneen tapainen maku, joka ei maistu Tobleronessa. Kun nyt Pirkasta puhutaan, niin toinen yllätys oli se, miten hyvää merkin leivontavalkosuklaa on. Paljon parempaa kuin joidenkin merkkien siellä virallisella karkkihyllyllä myytävä brändivalkosuklaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En itsekään löytänyt juuri uutuuksia. Olivatko ne Fazerin mansikka/mustikka-konvehdit jo viime vuonna myynnissä?

Maraboulla oli Non Stop-rakeiden lisäksi levysuklaata, jossa oli noita rakeita. 

Mutta Nonstop on oikeasti tosi vanha tuote jo. Se oli ennen ihan normaalisti hyllyillä, jostain syystä siitä on nyt tehty kausituote.

Dumlen uusi kausimaku gingerbread tmv oli yllättävän hyvää!

Vierailija

Minulta tuo Pirkka onkin jäänyt kokonaan huomaamatta.

Pikaisen googlailun tuloksena löytyi tämä:

http://www.suklaayhdistys.com/arviot.php?valmistaja=46&tuote=5229

Onkohan sama tapaus kyseessä? Ei kovin ylistäviä arvioita ole tuolla saanut...

Minulle kelpaa myös ihan "perussuklaat", mutta olisi vaihtelua voisi ainakin joulutuotteissa olla enemmänkin.

Tuota piparidumlea kyllä kokeilisin, jos vaan jostain löytäisin.

http://www.makuja.fi/artikkelit/5267956/ajankohtaista/mtv-listasi-syksyn...

Ap.

Vierailija

Joo, kyseessä oli juuri tuo Pirkan rasia. Höh, vai tuollaiset arvostelut. No toki suklaa on makuasia. Minulle maistuivat ne yhdistelmät.  Saattaa olla kyse siitäkin, että ne maistuivat ihan erilaisilta kuin ne, joihin on jo tottunut ja sitä kautta sitten paremmilta.

Jään kuulolle, jos tulee lisää vinkkejä. Harmi, että noita hienompia suklaita ei meinaa löytää pienemmältä paikkakunnalta. Kävin muuten Stockan herkussa joskus viime helmikuussa. Ajatuksena oli ostaa jotain superhienoa ja laadukasta suklaata. Pettymys oli sielläkin melkoinen, samat merkit tönöttää meidän S-Marketin hyllyssä.

Vierailija

Lidlissä on salmiakkisuklaalevy, joka on hyvää! En tiedä miten uusi on mutta itse bongasin kuukausi tai kaksi sitten. Joulukonvehdeista kannattaa kokeilla Koiramäen Joulu-konvehteja jos ei ole vielä niitä maistanut. Eivät ole uutuus, mutta vähän hankalia löytää ainakin juuri ennen joulua. Prismassa ja Cittarissa on yleensä ollut.

Vierailija

Prisman ja Cittarin joulukarkkitarjonta on yllättävän suppea. Ollut sitä jo monta joulusesonkia. :(

Jos siis haluaa laajempaa suklaa- ja joulukarkkivalikoimaa, kannattaa mennä Tokmanniin tai Tarjoustaloon. Sieltä olen tähän mennessä löytänyt esim. kaikki ne Malacon isoissa pahvikoteloissa olevat karkit ja muutkin eri valmistajien spesiaalit.

Vaativaan makuun

Jos kaipaat uusia ja aitoja suklaamakurlämyksiä, suosittelen lämpimästi raakasuklaaseen tutustumista. Joko itse tehden ja maustaen tai esim. Punnitse&Säästä, Ruohonjuuri, ekokaupat, ihan tavis marketit myyvät. Kuuma musta kahvi ja pari palaa aitoa raakasuklaata - eipä sitten muuta tarvitakaan! Makuelämyksen lisäksi kehoosi virtaa aimo annos terveellisiä raaka-aineita. Peittoaa kauppojen sokerisuklaat alta aikayksikön :D

Vierailija

Seuraan yhtä blogia, jonka pitäjä taikoo upeita suklaakonvehteja itse. Niissä on vaihtelevia täytteitä. Jos olisin kotitaloussuuntautunut ihminen, niin ihan varmasti yrittäisin ainakin tehdä suklaata itse. Ajatustasolla perehtymättä tai tietämättä asiasta sen enempää, jo ajatus ryhtymisestä aiheuttaa pitkän huokauksen. 

Muuten joskus lomareissuilla olen käynyt pienissä suklaakonditorioissa, joista on saanut ostaa konvehtivalikoiman mukaan. Tähän asti parhaat makuelämykset on tulleet niistä.

Vierailija

Kun se suklaa puhuttaa näköjään tänäänkin ja joulusesonki on peräti viikon verran lähempänä, niin nostetaas ketjua. Onko uusia vinkkejä?

Vierailija

En osaa vastata ap:n kysymykseen, mutta pakko kommentoida:

Ei ihme että ylipaino on Suomessa kasvava ongelma kun jo lokakuussa aletaan pohtia joulusuklaita ja valittaa niistä. Onhan marketeissa karkkeja pilvin pimein, joista voi tehdä omia loka-, marras- ja joulusekoituksia. 

Vierailija

Tulihan se ylipaino-kommentti sieltä tähänkin ketjuun :D

Joulusuklaat- ja karkit ovat sesonkituotteita, joita on myynnissä rajoitetun ajan. Miksi ostaa silloin niitä samoja makeisia, joita on saatavilla ympäri vuoden?

Joistakin ihmisistä on kiva keventää pimeintä vuodenaikaa ja fiilistellä Joulua etukäteen myös herkuilla. Toisille se on aivan yhdentekevää. Anna toisten nauttia, vaikka et itse niin tekisikään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat