Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teidän miehet lähteneet viikonlopuksi kavereiden kanssa hauskaa pitämään kun perheessä vauva?

Vierailija

Omani ajatteli lähteä. Olen sitten yh viikonlopun. Pää hajoaa jo muutenkin kun mies on ainoa aikuinen jota näen ikinä.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Mikset näe muita aikuisia? Aikuisen ihmisen täytyy ottaa vastuu omasta elämästään. Jos haluat nähdä muita aikuisia niin tee asialle jotain. Vaikutat olevan liian riippuvainen miehestäsi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mikset näe muita aikuisia? Aikuisen ihmisen täytyy ottaa vastuu omasta elämästään. Jos haluat nähdä muita aikuisia niin tee asialle jotain. Vaikutat olevan liian riippuvainen miehestäsi.

Muutimme pari kk sitten enkä tunne täältä ketään. Minulla ei ole kavereita, olen muuttanut työni takia useamman kerran viime vuosina ja opiskeluaikaiset kaverit ja asuinpaikkakuntamme tuttavapariskunnat ovat vauvan myötä eri elämäntilanteessa. (Ei, emme ole teinejä, olemme kolmekymppisiä).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis itse asiaan - mielestäsi on ok että mies saa "omaa aikaa" vauva-arjen keskellä?

Vierailija

Jos sinä et pärjää yhtä viikonloppua lapsesi kanssa kotona, niin kannattaa hakea apua ja äkkiä. Selvitä nyt, että löytyykö lähialueelta jotain vauvakerhoja tms. tai sitten esimerkiksi pyydä joku kaverisi kylään.

Ymmärrän tilityksen jos mies on joka viikonloppu jossain ja illatkin vielä, mutta jos tämä on yksittäinen tapaus, niin sitten on syytä katsoa peiliin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis itse asiaan - mielestäsi on ok että mies saa "omaa aikaa" vauva-arjen keskellä?

Kyllä ja niin tulisi sinunkin saada omaa aikaa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sinun mielestä asia ei ole ok? Toki äidinkin kuuluu saada omaa aikaa.

Vierailija

Vauva on nyt 9kk ja miehelle ei ole vielä tullut tarvetta lähteä minnekään. Vauva oli haluttu ja mies haluaa viettää perheensä kanssa aikansa. 

Vierailija

Mies on lähtenyt kavereiden kanssa myös vauva-aikana. Itse olen jättänyt omat kaverireissut siihen kun en enää imetä. Mutta siis yleisesti ottaen molemmilla on oikeus viettää aikaa omien kavereidensa kanssa, ihan vaikka koko viikonloppu.

Miksi muuten erilainen elämäntilanne estää viettämästä aikaa yhdessä? Tuskin miehenkään kaikki kaverit ovat pienten lasten isiä, eikä se näytä menoa haittaavan.

Vierailija

Et siis halua itse muita aikuiskontakteja kuin miehesi ja tällöin mieskään ei saisi viettää omaa aikaa muiden seurassa? Miten miehelläsi on kavereita ja sinulla ei, jos olette muuttaneet? Miksi tuttavapariskuntien pitäisikään olla samassa elämäntilanteessa, eli siis jos pariskunnalla ei ole vauvaa, heitä ei voi nähdä? Jos et itse halua olla sosiaalinen niin älä nyt kuitenkaan vie sitä oikeutta mieheltäsi.

Vierailija

Vauvan saantihan tosiaan tarkoittaa sitä että molemmat vanhemmat istua jäpittää kotona kaiken vapaa-aikansa siihen asti että nuorin tenava täyttää 18 tai aloittaa opiskelut toisella paikkakunnalla, kumpi sitten myöhemmin tapahtuukin.

Vierailija

Mies lähti Itävaltaan laskettelemaan kavereiden kanssa kun vauva oli 2 viikkoinen. Ei ollut mulla mitään sitä vastaan, aina sitä yhden vauvan kanssa pärjää ja reissu oli varattu ja maksettu jo ennen kuin edes tiedettin että vauva tulossa, niin turhaa sitä oli alkaa enää perua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vauva on nyt 9kk ja miehelle ei ole vielä tullut tarvetta lähteä minnekään. Vauva oli haluttu ja mies haluaa viettää perheensä kanssa aikansa. 

Ai kuinka suloista. Haluatko sinä nyt jonkun palkinnon? Kas kun, ihmiset ovat hyvin erilaisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sinun mielestä asia ei ole ok? Toki äidinkin kuuluu saada omaa aikaa.

No, saahan tuo käydä ja on käynytkin yleensä illan kuukaudessa.  Joka päivä pelaa tietokoneella tunteja. Pänni vain kun itse on niin sidottu vauvaan. En harrasta biletystä eikä ole tarvetta mennä mutta.. Saisi edes harrastaa tai jotain tai olisi edes ystävä. Tai olisi edes mies "samassa veneessä".

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat