Auton pyöränvaihdon voi oppia!

Vierailija

Voimaakaan ei tarvita kuin pyörän nostamisessa maasta paikoilleen. 

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

Juu, mutta ongelma on missä ne renkaat voi säilyttää? kaikilla ei ole tiloja säilytykselle. Olen vaihtanut renkaita monen monta kertaa, mutta nyt sen hoitaa rengashotellin työntekijät. 

Vierailija

Mitä oppimista siinä muka on?! Haittaahan siitä olisi jos jokainen tekisi sen itse. Työllistävä vaikutus, sekä veroeuroja valtion kassan. Puhumattakaan turvallisuus riskistä. Käsinväänettynä voi jäädä pultit löysälle. Ei me kaikki olla esim. yhtä vahvoja kuin sinä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Se on rengas. AUTON RENKAANVAIHTO. Ja ohjauspyörä.

Yleensä kyllä vaihdetaan koko pyörä eikä pelkkiä renkaita.

Renkaat vaihdetaan silloin kun ostetaan uudet.

Ohjauspyörä taas ei liity asiaan mitenkään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitä oppimista siinä muka on?! Haittaahan siitä olisi jos jokainen tekisi sen itse. Työllistävä vaikutus, sekä veroeuroja valtion kassan. Puhumattakaan turvallisuus riskistä. Käsinväänettynä voi jäädä pultit löysälle. Ei me kaikki olla esim. yhtä vahvoja kuin sinä.

Pultit ei jää löysälle kun hankkii momenttiavaimen. Koneella vääntäen pultit yleensä tulevat liian kireälle, kun ammattitaidottomat ja välinpitämättömät maksulliset renkaanvaihtajat eivät käytä momentinrajoitinta. Hirveitä voimia pulttien/muttereiden kiristämiseen oikeaan momenttiin ei tarvita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pultit ei jää löysälle kun hankkii momenttiavaimen. Koneella vääntäen pultit yleensä tulevat liian kireälle, kun ammattitaidottomat ja välinpitämättömät maksulliset renkaanvaihtajat eivät käytä momentinrajoitinta. Hirveitä voimia pulttien/muttereiden kiristämiseen oikeaan momenttiin ei tarvita.

Rengasliikkeessä käytetään yleensä pulttikonetta, jossa on kiristys suunta on rajoitettu vaikka 110Nm.

Vierailija

Nimenomaan PYÖRÄT (=vanne+rengas) voi vaihtaa itse. Nykyaikaisen tubeless-renkaan vaihto vanteelle ei kotikonstein onnistu.

Oikea kiristysmomentti momenttiavaimella on todella "löysä", voimaa ei tarvita. Käsivaralta kunnon avaimella menee helposti tuplatiukkaan. Teräsvanteella tästä seuraa vain irrottamisvaikeus, alumiinivanteen saa pilallekin. t. pro

Vierailija

Rengasliikkeessä eivät viitsi rasvata pulttia tai mutteria millään, joten talven aikana suolan ja veden kanssa pultti ja mutteri ruostuvat kiinni toisiinsa ja aukaistessa saa jumpata tosissaan, että saa renkaat pois. Kevyt voitelu kuparitahnalla helpottaa paljon aukaisemista.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat