Olen feministi - ajan enimmäkseen miesten asiaa

Vierailija

Miehet saavat pidempiä tuomioita rikoksista, suurin osa rikollisista ja syrjäytyneistä on miehiä ja miehet tekevät kaikkialla maailmassa enemmän itsemurhia. Miehet siis kärsivät tässä yhteiskunnassa enemmän kuin naiset. Muutamissa asioissa naisten asema on länsimaissa huonommin kuin miehillä, mutta koska naiset voivat miehiä paremmin, keskityn ajamaan enemmän miesten asiaa.

Kommentit (15)

Vierailija

Olet väärässä.Älä valehtele. Ja lopeta provoaminen. Eniten mulla rasittaa tää "miehet saa pidempiä tuomioita"...Ne saa helpommin ehdollista ja lyhyempiä tuomioita, kuin me naiset. Mua niin rasittaa tollanen asioiden vääristely.Ja naiset tekevät huomattavasti enemmän itsemurhia, siis onnistumatta siinä, mutta enemmän yrityksiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä.Älä valehtele. Ja lopeta provoaminen. Eniten mulla rasittaa tää "miehet saa pidempiä tuomioita"...Ne saa helpommin ehdollista ja lyhyempiä tuomioita, kuin me naiset. Mua niin rasittaa tollanen asioiden vääristely.

Juuei. Nyt ei jaksa valistaa enempää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä nimittäisi tuossa tilanteessa itseäni feministiksi mutta ihan miten vaan.

Eikös feminismi tähtää tasa-arvoon? Jos miesten asiat ovat huonommin, niin eikö tasa-arvon kannattaja keskity enemmän miehiin? Tietysti naistenkin oikeuksia pitää välillä puolustaa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä.Älä valehtele. Ja lopeta provoaminen. Eniten mulla rasittaa tää "miehet saa pidempiä tuomioita"...Ne saa helpommin ehdollista ja lyhyempiä tuomioita, kuin me naiset. Mua niin rasittaa tollanen asioiden vääristely.

Juuei. Nyt ei jaksa valistaa enempää.

Niin...Miten vaan. Kun et asioista mitään tiedä ja asenne on jyrkkä niin ei voi puskea totuutta läpi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä nimittäisi tuossa tilanteessa itseäni feministiksi mutta ihan miten vaan.

Eikös feminismi tähtää tasa-arvoon? Jos miesten asiat ovat huonommin, niin eikö tasa-arvon kannattaja keskity enemmän miehiin? Tietysti naistenkin oikeuksia pitää välillä puolustaa. 

Ei feminismi kyllä ihan sitä tarkoita. Feminismin vastine on enemmänkin maskulismi.

Mies 29v
Seuraa 
Liittynyt6.3.2015

Miesten oletetaan pitävän huolta kaikista ja kaikesta, koska mies on rohkeampi ja vahvempi. Miehen siis pitää pitää huolta naisista ja toisista miehistä. Naisen ainoastaan lapsista ja ehkä toisista naisista. Jos nainen ei halua auttaa miestä, se voidaan aina perustella pelolla.

Mutta jos nainen joskus päättää tehdä jotakin sellaista mitä mieskin, niin siitä saa erityiskiitoksen. Myös erityisen kovatasoisia naisurheilijoita käytetään tavallisten miesten pilkkaamiseen, mutta samaa ei voi kuvitella toisinpäin.

Vähän sama juttu kuin mamuhommelissa; jos ylittää matalat odotukset, saa ylistystä. Mies/valkoinen ei saa samasta suorituksesta paljoakaan.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija

Vähän huono feministi olet siinä mielessä, että perustelet miesten asioihin keskittymisen sillä, että naisillahan menee ihan hyvin, ellei jopa paremmin. Ei huonosti meneminen ole mikään kilpailu. Sama kuin naisfeministi sanoisi, ettei länsimaisilla naisilla ole ongelmia, koska kehitysmaiden naisilla menee vielä huonommin. Kaikkiin korjaamisen arvoisiin asioihin keskittyminen on oikein, mutta jos sen tekee niin, että samalla mitätöi toisten ongelmat liioiteltuina tai vähemmän tärkeitä, ei ole oikean rasa-arvon asialla. Sinänsä hyvä, jos oikeasti ajat miesten ongelmien korjaamista muutenkin kuin tällä palstalla kirjoittelemalla.

Vierailija

Mies 29v kirjoitti:

Miesten oletetaan pitävän huolta kaikista ja kaikesta, koska mies on rohkeampi ja vahvempi. Miehen siis pitää pitää huolta naisista ja toisista miehistä. Naisen ainoastaan lapsista ja ehkä toisista naisista. Jos nainen ei halua auttaa miestä, se voidaan aina perustella pelolla.

Mutta jos nainen joskus päättää tehdä jotakin sellaista mitä mieskin, niin siitä saa erityiskiitoksen. Myös erityisen kovatasoisia naisurheilijoita käytetään tavallisten miesten pilkkaamiseen, mutta samaa ei voi kuvitella toisinpäin.

Vähän sama juttu kuin mamuhommelissa; jos ylittää matalat odotukset, saa ylistystä. Mies/valkoinen ei saa samasta suorituksesta paljoakaan.

-Mies 29v + 1v-

Tämä menee kyllä toisinkin päin. Esimerkkinä yksinhuoltajat. Mitäs veikkaat, kunpaa huoritellaan ja pidetään yhteiskunnan sakkana ja kumpi on se arjen sankari, joka nostetaan jalustalle?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mies 29v kirjoitti:

-Mies 29v + 1v-

Tämä menee kyllä toisinkin päin. Esimerkkinä yksinhuoltajat. Mitäs veikkaat, kunpaa huoritellaan ja pidetään yhteiskunnan sakkana ja kumpi on se arjen sankari, joka nostetaan jalustalle?

Joo, ihan hyvä esimerkki, mutta ei ehkä ihan niin hyvä kuin itse luulet. Tuhannet vuosittain varta vasten hankkiutuvat yksinhuoltajiksi ja nämä eivät suinkaan ole miehiä. Siksikin suhtautuminen on vähäsen erilaista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei yksi ihminen voi hoitaa kaikkia asioita, miksi siis olisi väärin hoitaa epäkohtia?

Sun logiikalla feministi joka ajaa naisten elämän epäkohtia on huono feministi.

Vierailija

Mies 29v kirjoitti:

-Mies 29v + 1v-

ei ole sulla tosiaan helppoa maailmassa, valkoinen heteromies. Syrjityin ihmisryhmä kautta historian. :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mies 29v kirjoitti:

-Mies 29v + 1v-

ei ole sulla tosiaan helppoa maailmassa, valkoinen heteromies. Syrjityin ihmisryhmä kautta historian. :D

Me emme elä historiassa. Satoja vuosia sitten naisten aseman ajaminen olisi ollut paikallaan. Nykyään laki kieltää kaiken naisiin kohdistuvan syrjinnän.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat