Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihdevuodet :(

Vierailija

Jos ei ole kylmä, niin on kuuma ja naama lehahtaa punaiseksi, hiki valuu pitkin kasvoja. Kaikki ärsyttää; tiputin vahingossa kananmunan lattialle ja aloin itkeä, tiedän naurettavaa. Mistä muut mummotautiset ovat saaneet avun? Hormonilaastari?

Kommentit (3)

Vierailija

Vaihdevuodet tuli rytinällä, kun munasarjat jouduttiin poistamaan.Laastareita olen käyttänyt kahdeksan vuotta. Oireet pysyy laastareilla kohtalaisesti kurissa. Olen joskus yrittänyt lopetella laastarihoitoa, mutta kuvailemasi oireet ei oikein houkuta.

Vierailija

Mulla vv alkoi myös kertaheitolla, 48v jäi kuukautiset pois ilman ennakkovaroittelua. Samalla alkoi 5v kestäneet kuumat aallot.

Hormonikorvausresepti oli laukussa mutta koskaan en sitä hakenut, selvisin ilman mitään lääkitystä. Huomasin että ravinnolla oli merkitystä hikoilun määrään. Mitä enemmän hiilareita/sokeria sitä enemmän ahdistusta ja hikoilua. Eli aloitin hyväkarppauksen ja olo helpotti. Vaikeinta oli illalla ajoittaiset ahdistuskohtaukset mutta nekin meni ohi kun kävin vaikka terassilla tuulettumassa pari minuuttia. Kunhan vain liikuin jotenkin.

Muuten mielialani parani 100% kun ei ollut enää pms oireita, en itkenyt enkä kiukutellut enää pikkujutuista. Elämä muuttui paljon paremmaksi! Minusta tuli tuona aikana paljon aktiivisempi ja energisempi. Ikuisena vilukissana nautin jopa siitä kun nyt tarkeni pukeutua niukemmin ja kauniimmin:)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat