NAISET; Minkä ikäisenä aloititte e-pillereiden käytön?

Vierailija

Ihan uteliaisuutta kysyn että minkä ikäisenä aloititte pillerit (jos olette aloittaneet) ja miksi (vapaasti kerrottava, ei pakollinen tieto). Jännittikö teitä se, että tuleeko teillä jotain nk. sivuoireita? Jos tuli jotakin, niin mitä teille tuli niistä?
Ite kun odottelen omia kuukautisia joiden pitäisi alkaa tässä lähiaikoina,  että pääsisi aloittamaan elämäni ensikertaa ne.. Hiukan jänskättää miten kroppa reagoi.

Kiitos etukäteen kun vastaatte! - N19

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Aloitin 16-vuotiaana. Vaihdoin kolme vuotta sitten merkkiä ja ensimmäiset 3kk itkin joka asialle. Jopa sille, kun Gordon Ramsay huus teevees jollekin. :D sen jälkeen ei oo ollu mitään sivuoireita.
Käytän siis zoelyä.

Vierailija

Aloitin 23-vuotiaana ehkäisyyn. Söin niitä vain vuoden verran, koska tissini olivat jäätävät turvonneet pallot, joihin ei voinut edes koskea. Kokeilin muistaakseni kolmea eri merkkiä ,kunnes en enää jaksanut ja lopetin kokonaan. Tosin en enää seurustelekaan, joten ei mitään tarvettakaan tällä hetkellä syödä.

Vierailija

Aloitin 19-vuotiaana, nyt 24. Merkkinä Mercilon, eikä mitään sivuvaikutuksia ole ollut, vaikka jännitti tuleeko. Ja ihan ehkäisyn takia aloitin.

Vierailija

Aloitin vuonna 1986 ollessani 16-vuotias. Ehkäisytarpeeseen. En muista tuliko niistä silloin alkuun jo jotakin oireita, mutta olen myöhemmin päätynyt hormonikierukkaan ja lopulta sterilisaatioon.

Vierailija

20, silloin aloin seurustelemaan vakituisesti. Sitä ennen kortsut toimi hyvin. Sivuoireita oli aluksi paljon, mutta helpottivat n. Puolessa vuodessa... Nyt tämän tietäen en aloittaisi e-pillereita, vaan laittaisin kapselin. Oireita oli tissien kasvu kahdella kupilla, raskausarvet vatsassa ja käsivarsissa (ovat jo näkymättömät, ei johtunut lihomisesta vaan jostakin mystisestä hormoonipaskasta...) ja paine alavatsassa, kuin olisi pissattanut kokoajan. Vaivasi etenkin lenkkeillessä. Lisäksi nykyään ennen menkkoja tulen täysin tunnekylmäksi, ihan sairasta. Epäilin jo etten rakasta miestäni enää... Kahden päivän päästä olo normaali. Nyt olen keltarauhashormoonilla, kapselilla, eikä mitään oireita.

Vierailija

Alotin Gestinylit 14 vuotiaana, vaihdoin puolen vuoden jälkeen Yasminelleen ja niitä oon syöny nyt 8 vuotta. Aion kyllä lopettaa, sivuoireita alkanut tulla turhan paljon :/

Vierailija

19 vuotiaana seksielämän alettua. Mercilon oli, tuli päänsärkyä ja verenpaineen nousua. Hormonaalinen ehkäisy kokonaisuudessaan kiellettynä. Kondoomia sitten vaan ja nyt kun on lapset tehtynä, sterilisaatio.

Vierailija

14 vuotiaana aloitin, kuukautiskipujen takia. aloitin yasminella ja siitä siirryin parivuotta sitten tasminettaan joka on käytännössä sama kuin yasmine, ainoastaan halvempi :) edelleen siis syön ja ikää nyt 21. Koskaan ei ole ollut mitään sivuoireita tms ongelmia e-pillereiden takia. Ainoastaan hyötyä!

Vierailija

Aloitin ye-pillerit 16-vuotiaana aknen takia, Diane Novaa ja sen rinnakkaisvalmisteita. En muista että olisin ollut huolissani sivuvaikutuksista, olin vaan tyytyväinen siihen että sain näyttää normaalilta. Kuuden vuoden käytön jälkeen alkoi ahdistaa se kehon pitäminen keinotekoisessa tilassa ja oma hajamielisyys ja huolimattomuus pillerinoton suhteen. Lopetin pillerit ja odotin että tällä olisi ollut jotain vaikutusta mielialaan tai halukkuuteen, mutta ei. Kului muutamia kuukausia ja akne se sieltä palasi, jeeee...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Aloitin 16-vuotiaana. Vaihdoin kolme vuotta sitten merkkiä ja ensimmäiset 3kk itkin joka asialle. Jopa sille, kun Gordon Ramsay huus teevees jollekin. :D sen jälkeen ei oo ollu mitään sivuoireita.
Käytän siis zoelyä.

Kuinka pian nämä oireet ilemntyivät sulle? - ap

Vierailija

Aloitin kun olin 18v ja aloin seurustelemaan. Halusin myös säännölliset kuukautiset. Nyt olen 23v. Ei kai tässä mitään sen kummempia oireita ole tullut. Vaikea sanoa mitkä asiat johtuvat iästä ja mitkä pillereistä (selluliitti, tunteellisuus).

En uskalla lopettaa sillä pelkään että hiukset lähtevät. Pidän myös pillereitä luotettavana ehkäisynä, enkä todellakaan halua raskaaksi. Säännölliset kuukautiset ovat myös helpottaneet elämää kummasti.

Vierailija

Ihanaa että saan vastauksia näin nopeasti! Ja mitä luen ni monille on tullut sivuoireita mutta eivät kuulosta sellaisilta maailmaa kaatavilta :) Lohduttavaa! :D -ap. Lisää :D

Vierailija

16 tai 17-vuotiaana hain koululääkäriltä pillerit kun olin seurustellut jo pidemmän aikaa. Useamman vuoden maksoin suolaista hintaa opiskelijabudjetista yasminelleista kunnes lopulta kävin "oikealla" alan lääkärillä uusimassa reseptin ja hän antoi gestinylit jotka ovat yli puolet halvempia. En ole ikinä saanut oireita enkä lopettaisi pillereitä vaikka olisin sinkku.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat