Mitä mieltä olet muumeista pitävistä aikuisista ihmisistä?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Lapsuuteen jämähtänyt reppana
Muumit ei ole kyllä lasten kirjallisuutta. Että sellaiset törpön jämähtäneet - oon koulukiusaaja reppanan avautumiset. 👌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muumit ei ole kyllä lasten kirjallisuutta. Että sellaiset törpön jämähtäneet - oon koulukiusaaja reppanan avautumiset. 👌
Piirretyt sarjakuvat ovat lapsille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piirretyt sarjakuvat ovat lapsille
No sitähän minäkin olen tuuminut animesta ja mangasta.
No huumeista pitävät aikuisetkaan ei kyllä vaikuta mitenkään penaalin terävimmiltä kyniltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep tämäpä juuri. Ne alkuperäiset sarjakuvat ovat täysin eri meininkiä kuin se tv-sarja
En käsitä miksi kaikilla on muumimukeja.
Muumit ei ole lastenkirjallisuutta varsinaisesti. Kannattaa lukea ne Janssonin romaanit.
Mielestäni on ihan hauskaa, että ihmiset uskaltaa tykätä asioista vaikka se olisi jonkun mielestä noloa. Tiedän lähes 70v miehen, joka keräilee ressu-tavaraa. Samoin monta lähes 60v ihmistä, jotka kerää Nalle Puhia tai muuta Disneyä. Tai sitten niitä muumeja.
Ja tietysti milleniaaleista kaikki näyttävät fanittavan jotain lapsellista. Batmaniä, Harry Potteria, muumeja, my little ponya, animea.. Heillä toki nuoruusvuosiakin määrittivät nuo fanihommat vahvasti, eli sieltä varmaan peruja.
Paljon freshimpää fanittaa jotain, kuin olla koko ajan seiväs ahterissa niin aikuista niin aikuista.
muumit ovat mahtavia ja legendaarisia
t. mies
Vierailija kirjoitti:
muumit ovat mahtavia ja legendaarisia
t. mies
Etenkin pappa, esi-isät ja mörkö.
T. Toinen mies
Suloista. Ei mullakaan mitään muumeja vastaan ole. Niissä tarinoissa on nostalgiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se olisi mieheltä "vähän outoa" jos muumit. Mutta me naiset vasta lapsellisia ollaan välillä ja meillekin kelpaa lelut, joskaan ei ihan pikkulasten, vaan aikuisille sopivat miniatyyrit ja figuurit, tai pehmolelu, värit. Ei liikaa, sopivasti.
On niissä muumeissa opetuksiakin ihan aikuisillekin. En tunne muumeja mutta joku hahmo oli näkymätön kunnes tuli näkyväksi. Siinä joku opetus aikuisille 🤔
Eipä se haittaa koska en seuraa pariskuntien elämää tai muumifanimiesten. Siitä vaan muumeja ottamaan ja sisustamaan.