Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko opettajan soveliasta käyttää nahkahametta töissä?

Vierailija

http://lindajuhola.com/wp-content/uploads/2014/06/Untitled_18_691_2000_J...

Tuossa esimerkki millaista hametta tarkoitan. Entä voiko opettaja mennä kouluun polvesta rikkinäisissä farkuissa tai sellainen iso leveälierinen hattu päässä?

Itse olen siis opeopiskelija, joka pukeutuu edellämainittuihin vaatteisiin, mutta sijaisuuksia tehdessä en jotenkin kehtaa tuollaisia vaatteita käyttää, yleensä töihin laitan farkut ja hupparin tms. Tuntuu niin tylsältä vaihtaa työpäivän jälkeen vaatteita työpaikalla, että viitsii lähteä kaupungille.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

No minulta jäi saksa oppimatta open reisiä nahkaminihameen alta tirkkiessä. Mutta kivaa oli, ja vieläkin tumputellessa muistelen

Vierailija

Ei kai nahka materiaalina ole mitenkään nou-nou. Sen sijaan, jos se hame on liian lyhyt tai sen kanssa laittaa avonaisen paidan, niin sitten se on sopimaton. Esim kuvan hame on mielestä ihan ok.

Revittyjä farkkuja en laittaisi.

Vierailija

Todellakin käytät just omanlaisia vaatteita. Mäkin oon lo-opiskelija ja kouluihin oon aina menny samanlaisissa vaatteissa kuin muuallekin. Liian avara kaula-aukko ja liian lyhyt helma on mautonta missä tahansa muuallakin. Tollasta nahkahametta voisin oikein hyvin käyttää tarpeeksi paksujen sukkisten kanssa ja muutenkin peittävät sukkikset polven yläpuolelle jääviin hameisiin on musta ihan hyvä olla. Polvesta revityt farkut ei musta mikään ongelma.

Hatussa en menis sijaisuuksiin, ellen ois ihan varma, että siinä koulussa ei käsketä oppilaita ottamaan omaa hattua pois sisällä. Selittele siinä sitten tokaluokkalaiselle, miks opettaja on hattu päässä tunnilla, mutta itse ei saa tulla pipo päässä sisälle.

En kyllä kehtais ite mennä opettajaks farkuissa ja hupparissa...

Erkki-Merkki

Lyhyt hame! Mitä lyhyempi, sen parempi. Se on nyrkkisääntö. Täytyisi päästä arvioimaan soveltuvuutta, mutta näppituntumalta sanoisin että on ok.

Vierailija

No voi. Nahkahame varsinkin tolleen hillitysti asustettuna niin kuin tossa blogikuvassa. Ja kyllä meillä niin ala- kuin yläkoulun opettajatkin käyttää revittyjä farkkuja. Riippuu tietysti vähän luokasta: nahkahame, tollanen pidempikin, saattaa jotain kiimaisia yläkoulun poikia kirvoittaa heittää kommentteja. Et riippuu sit itsestä, mitä jaksaa kuunnella ja miten suhtautuu.

Kaikki on mun mielestä sallittua pukeutumista, kunhan on siistiä; mitään vesirajaa hipovia hameita en ite pukisi. Tuntuu, että siinä kärsisi oma ammatillisuus ja auktoriteetti. Mutta ei tarvii olla niin tylsää ja muodollista smart casualia kuin toimistoissa, koska työtä tehdään joka tapauksessa omalla persoonalla.

Alakoulussa toki en aina kokisi nahkahametta kaikista käytännöllisimpänä vaatteena välttämättä.. :)

Anastasia
Seuraa 
Liittynyt11.10.2015

Mun mielestä opettaja omalla persoonallisella pukeutumisellaan vain osoittaa hyvää esimerkkiä oppilaille :) että siitä vain!

A lion never loses sleep over the opinions of sheep.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuossa esimerkki millaista hametta tarkoitan. Entä voiko opettaja mennä kouluun polvesta rikkinäisissä farkuissa tai sellainen iso leveälierinen hattu päässä?

Itse olen siis opeopiskelija, joka pukeutuu edellämainittuihin vaatteisiin, mutta sijaisuuksia tehdessä en jotenkin kehtaa tuollaisia vaatteita käyttää, yleensä töihin laitan farkut ja hupparin tms. Tuntuu niin tylsältä vaihtaa työpäivän jälkeen vaatteita työpaikalla, että viitsii lähteä kaupungille.

Mä luulen, että susta ei tule mitään todellista "opettajaa" kenellekään, jos sä todella tollasia mietit.
Hyvän open paras asu on persoona ja persoonallisuus - nahkahameessa tai ei.
Toivottavasti vuodet kasvattaa suakin. Sellaisia henkisiä hiirulaisia, joita on kolmetoista tusinassa, ei tarvita enää yhtään lisää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että susta ei tule mitään todellista "opettajaa" kenellekään, jos sä todella tollasia mietit.
Hyvän open paras asu on persoona ja persoonallisuus - nahkahameessa tai ei.
Toivottavasti vuodet kasvattaa suakin. Sellaisia henkisiä hiirulaisia, joita on kolmetoista tusinassa, ei tarvita enää yhtään lisää.

Uskomattoman törkeä kommentti. Tällä asialla ei ole mitään tekemistä apn persoonan kanssa. 

'
Seuraa 
Liittynyt9.10.2015

Pukeutuminen on aina viesti. Jos lähettää eroottisia viestejä, ei pidä sitten ihmetellä, jos tulee tulkituksi eroottisesti.

Pue mitä puet, mutta muista, ettei sinulla itselläsi ole oikeutta päättää, mitä pukeutumisestasi päätellään tai miten siihen reagoidaan.

Vierailija

' kirjoitti:

Pukeutuminen on aina viesti. Jos lähettää eroottisia viestejä, ei pidä sitten ihmetellä, jos tulee tulkituksi eroottisesti.

Pue mitä puet, mutta muista, ettei sinulla itselläsi ole oikeutta päättää, mitä pukeutumisestasi päätellään tai miten siihen reagoidaan.

Tuo on muuten älyttömän hyvin sanottu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

' kirjoitti:

Tuo on muuten älyttömän hyvin sanottu.

No mitä niistä raiskauksista sitten vouhkataan? Jos joku on vaan tulkinnut ne lenkkilijätytyttöjen vaatteet vaan turhan eroottisiksi.  Tai nyt se Tapanilan keissi just vähän aikaa sitten. Sillä naisella oli vaan liian eroottiset farkut ja villatakki. Ei pidä valittaa!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No minulta jäi saksa oppimatta open reisiä nahkaminihameen alta tirkkiessä. Mutta kivaa oli, ja vieläkin tumputellessa muistelen

Et kai vaan ollut Tipalassa Lahdessa?

Se saksanmaikka ei muuta käyttänytkään kuin nahkaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat