Lentokoneen vaihto: check-in ja matkatavarat?

Vierailija

Olen lähdössä Meksikoon ja olen hankkinut Logitravelin kautta lennon Helsingistä perille. Ensimmäinen lento on Helsingistä Frankfurtiin Finnairin koneella ja tämän jälkeen on pari tuntia vaihtoaikaa toiseen lentoon, joka on Frankfurtista Cancuniin Condorilla. Cancunissa on viimeiselle lennolle vaihtoaikaa 1.5 tuntia ja viimeinen lento on Volariksella.
Ongelma on että Condor edellyttää check-inin olevan tehtynä viimeistään 2h ennen lentoa ja mulla on mukana ruumaan menevä matkalaukku.
Kysymys kuuluukin: tarviiko mun tehdä vain kerran check-in Helsingissä koko matkaa varten vai erikseen joka välilaskupaikassa ja miten se toimii jos kerta vaihtoaikaa on noin vähän ja check-in piää olla tehtynä 2h ennen lähtöä?
Toinen kysymys: Meneekö matkatavarat suoraan perille vai tarviko mun säätää niiden kanssa jotain noissa välilaskupaikoissa ja miten se onnistuu noilla vaihtoajoilla?

Kommentit (15)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen lähdössä Meksikoon ja olen hankkinut Logitravelin kautta lennon Helsingistä perille. Ensimmäinen lento on Helsingistä Frankfurtiin Finnairin koneella ja tämän jälkeen on pari tuntia vaihtoaikaa toiseen lentoon, joka on Frankfurtista Cancuniin Condorilla. Cancunissa on viimeiselle lennolle vaihtoaikaa 1.5 tuntia ja viimeinen lento on Volariksella.
Ongelma on että Condor edellyttää check-inin olevan tehtynä viimeistään 2h ennen lentoa ja mulla on mukana ruumaan menevä matkalaukku.
Kysymys kuuluukin: tarviiko mun tehdä vain kerran check-in Helsingissä koko matkaa varten vai erikseen joka välilaskupaikassa ja miten se toimii jos kerta vaihtoaikaa on noin vähän ja check-in piää olla tehtynä 2h ennen lähtöä?
Toinen kysymys: Meneekö matkatavarat suoraan perille vai tarviko mun säätää niiden kanssa jotain noissa välilaskupaikoissa ja miten se onnistuu noilla vaihtoajoilla?

Tottakai check-inn pitää tehdä joka paikassa erikseen.

Vierailija

Jos se on myyty sulle kerralla eli kaikki lennot ostettu yhdessä, niin yleensä silloin matkatavarat siirretään automaattisesti. Jos taas ostanut ne erikseen, niin sit joutuu tekemään toisen tsekkauksen ja siirtämään matkatavarta itse. 

Viimeksi myöhästyimme jatkolennolta, jja saimme lennon yhdellä vaihdolla suoran lennon sijaan, a jouduimme itse huolehtimaan matkatavarat välilaskukohteessa. Ja mun laukku ei tietysti tullut...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos se on myyty sulle kerralla eli kaikki lennot ostettu yhdessä, niin yleensä silloin matkatavarat siirretään automaattisesti. Jos taas ostanut ne erikseen, niin sit joutuu tekemään toisen tsekkauksen ja siirtämään matkatavarta itse. 

Viimeksi myöhästyimme jatkolennolta, jja saimme lennon yhdellä vaihdolla suoran lennon sijaan, a jouduimme itse huolehtimaan matkatavarat välilaskukohteessa. Ja mun laukku ei tietysti tullut...

Lento on myyty mulle tosiaan kerralla tuon Logitravel.fi sivun kautta.

Vierailija

Tuo ei kyllä selviä kuin vasta Helsinki-Vantaalla, valitettavasti. Nuo on ihan lentöyhtiö ja lentokenttäkohtaisia juttuja. Tiukalle menee tuon vikan vaihdon kanssa kyllä muutenkin, ei isoa kämmiä matkalle tarvii kun sulla ei ole tuota 1,5h tuntia tuolla vikalla vaihtokentällä. Ja tuo vika väli on sisäinen lento? Eli sulla on myös maahantulotarkastus tossa välissä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei kyllä selviä kuin vasta Helsinki-Vantaalla, valitettavasti. Nuo on ihan lentöyhtiö ja lentokenttäkohtaisia juttuja. Tiukalle menee tuon vikan vaihdon kanssa kyllä muutenkin, ei isoa kämmiä matkalle tarvii kun sulla ei ole tuota 1,5h tuntia tuolla vikalla vaihtokentällä. Ja tuo vika väli on sisäinen lento? Eli sulla on myös maahantulotarkastus tossa välissä?

Maahantulotarkastus?
Eli siis joudunko lähtöselvittämään matkatavarat uudestaan tuolla Cancunissa ja miten helvetissä mun se pitäis tehdä jos matkatavaroiden lähtöselvityksen pitää olla tehtynä 2h ennen lennon lähtöä ja oon kentälläkin vasta 1.5h ennen lennon lähtöä?

Vierailija

Jos olet ostanut matkan kerralla, eli lipuissa lukee Helsinki-mikämikämaa, ne menee suoraan sinne.

Sinun ei tarvitse kuin vaihtaa konetta.

Hyvää matkaa!

Vierailija

Yleensä voi siirtyä transit-alueella ilman maahantulotarkastusta. Eiköhän se onnistu Meksikossakin. Jos täytyy mennä maahantulon läpi, niin se voi kestää. Ja kestää...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos olet ostanut matkan kerralla, eli lipuissa lukee Helsinki-mikämikämaa, ne menee suoraan sinne.

Sinun ei tarvitse kuin vaihtaa konetta.

Hyvää matkaa!

Ei tuo välttämättä päde. Riipuu esim. tullin olemassa olosta.

Nyt viimeksi kun esim.  menin Kiinaan ja vaihdoin konetta Pekingissä, jouduin hakemaan kamat ja tsekkaamaan ne jatkolennolle.

Paras neuvo on varmistaa asia lähtöpäässä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ainakaan ollut mitään ongelmia Helsinki-Lontoo-Hong Kong-Sydney välillä. Tavarat tuli mukana Sydneyhin asti ja vielä Hong Kong-Sydney välillä vaihtoaika 45 min johtuen myöhästymisestä.

Takaisin tullessa matkalaukku oli jäänyt Singaporeen, mutta tuli takaisin seuraavana päivänä. Takaisin tullessa Sydneyssä lisättiin tuohon Sydney-Singapore-Lontoo-Helsinki litaniaan vielä Tampere. :D

Vierailija

Voit myös kysyä Helsingissä, onko mahdollista reitittää laukut suoraan perille, tämä onnistui itselläni, kun lennot oli varattu erikseen netistä, mutta lentoyhtöllä oli sopimus toisen lentoyhtiön kanssa ja laukut menivä perille ilman , että niitä piti hakea välissä.

Myös check innin voi yleensä tehdä netissä yleensä joku 24 h ennen lentoa. Tiedon löytää lentoyhtiön sivuilta. Se on nopeampaa kentällä, kun pitää vain tulostaa boarding passit . Check in pitää tehdä jokaiselle lennolle erikseen.

Vierailija

Eri mailla voi olla omat systeeminsä. Esim. Jenkkeihin mennessä matkatavarat pitää itse kantaa sisään maahan, vaikka jatkaisin lentokentältä eteenpäin. Meilläkin matkalaukut oli kyllä tsekattu määränpäähän asti, mutta silti piti New Yorkissa ottaa kassit haltuun ja viedä ne henk.koht. toiselle tiskille. Siinä oli sit jo kiirekin, mutta henkilökunta oli tosi ystävällistä ja juoksutti sekä meidät että kamat oikealle portille. Enää ei tarvinnut uutta check-in:ä, vain piti tuoda omat tavarat itse maahan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat