Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taaperoenskat VKO 20

12.05.2008 |

Mihin kaikki viestit on hävinneet?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitä vasta tajuu kuinka koukussa on tähän palstaan. Onneks sentään tuo kuumeilupuoli on toiminut niin ei ole ollut ihan orpoa.Voi kun kaikki on kipeänä :( Pikaisia paranemisia Aleksille, Iitukalle ja kaikille muillekkin pikku-potilaille!Milolla on kanssa ab-kuuri korvatulehdukseen :( Alkaa jo vähän mennä hermot tähän sairasteluun...Nyt iltapuuhiin!Hermione ja Milo 1v3kk

Vierailija
22/39 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olen niin yrittänyt tänne päästä mutta ei :/ Muillakin "onnex" ollut samoja ongelmia. Ensin ajattelin että vika on minussa,mutta sitten luovutin koko ajattelemisen muille ;)Myös minä valitin jo ylläpidolle kun sivut ei näy (miten niin koukussa) =DToivottavasti tämä viesti tulee perille....en kirjoita pitkästi jos katoaakin johonkin...Täällä Höpis kävellä touhottaa jo ihan kauheesti, ja oppi juuri juoksemaan!!! Siinä sitten saan juosta posottaa perässä kun toinen vieuhtoo menemään olan takaa. Pysyy mamman kunto korkeella :)Sanoja ei tule vielä(kään) kun ättä-äiti,ei (yllätys), auto, iti-isi,ja hokee koko ajan kaikkia asioita osottaen aaauuu :)Pientä kevät flunssaa täälläkin havaittavissa, kuume jo laskemassa mutta nenä sen kun valuu,valuu,valuu...Miten ihmeessä sitä ihminen jaksoi valvoa yöt ja päivät silloin kun imetti?? Nyt kun joutuu kipeän lapsen kanssa valvoa yhdenkin yön tuntuu itsellä olo kun olisi junan alle jäänyt :)Mulla enään muutama kk jäljellä, ja sitten kutsuu työt :( Ajattelin yrittää vierotta Höpiksen päikkäriuni tutista ennen tarhaa, on siellä sitten helpompaa (lue:hygienisempää) Olen ihan hölmö tuon hygienian ja puhtauden kanssa, kun Höpis tonkii hiekkalaatikkoa ja maistelee sitten sormiaan olen tikkana vieressä pyyhkimässä käsiä! Hullua,tiedän!!Hmmmmun piti kommenteeratakkin mutta en muista nyt...höh!IIDA-LINNEA Voi niin paljon teille onnea uudesta asukkaasta sun masussa!! On varmasti ihana tunne tuntea tuo pieni siellä uudelleen :) Onnea ja jaksuja! Niin ja onnea tyttöselle mahtavasta vuoden iästä!!Palaan asiaan taas paremmalla ajalla...(milloinkohan sitä löytyy) =)Aaa ensin kysyn "vanhemmilta ja viisaammilta"Onko tämä päikkäritutin vierottaminen järkevä ratkaisu mielestänne? kokemuksia??Myöhemmin lisää =)Lycka ja Höpis 1v ja kohta 2kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin noi kaikki välit tuolta mun viestistä katos???? Siis nää sivut on kyllä niiiiiin huonot!!! Vanhat takas :)

Vierailija
24/39 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestit näkyy! Onpas täällä tosiaan tosiaan hurjan moni lapsonen kipeänä, meilläkin typyllä tosiaan räkää valuu ja hoitotäti sanoi tänään, että oli haronut korvaakin tänään, toivotaan nyt, että ei ole korviin menossa tulehdus. Perjantaina neuvolassa oli korvat katsottu, mutta koska typy on perinyt mun vaikkukorvani, ei lääkäri vissiin ollut nähnyt kunnolla, tosin oli terveiksi todennut (en kyllä ymmärrä miten, jos ei kerran näe sinne, mutta se oli muutenkin aika ihme lääkäri).Typy oli tänään hassu, kun olin viikonloppuna ottanut hältä ison tyynyn sängystä vieraille, ja muistin vasta tänään palauttaa. Jäi onnellisena halaamaan tyynyään... ei vissiin meillä ainakaan voi enää typyä nukuttaa ilman kunnon tyynyä. Mites muut lapset, nukkuvatko ilman tyynyä, litteällä lastentyynyllä vai ihan isolla aikuisten tyynyllä?Lyckalle tuttivieroituksesta - miksette laittaisi kokonaan tutteja pois? Luulen, että lapsen on helpompi sopeutua siihen, et ei saa ollenkaan. Mutta voihan sitä päivätutista luopumistakin kokeilla, voi vaan olla, että huomaat että Höpis ei tarvitse koko lupsutinta :)Mietin tässä, että menisinkö nukkumaan vai katsoisinko Ruotsi-Tsekki-pelin loppuun, Suomen peliä en mitenkään jaksa katsoa, kun huomenna on työreissu tiedossa.... ja typykin heräsi tänä aamuna 5.30, toivottavasti ei toista huomenaamulla samaa.Palaillaan,-Osse ja typykkä 1,5v

Vierailija
25/39 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä vaan sulle kuuluukin tulla menkat, jos oot pillereiden syönnin lopettanut, eli nehän on estäneet sun oman hormonitoiminnan ja koska sisältävät hirmuisen määrän hormoneja, sun lopetettua niiden syömisen elimistö reagoi hormonitason muutokseen kuukautisilla. Etenkin, jos kun vissiin sanoit, että otit niitä usemman pillerin kerralla, eli latasit kroppaan hurjan ison määrän hormoneja/lääkkeiden ottopäivä. Näin mä siis ainakin olen asian ymmärtänyt, tää mun näkemys perustuu lähinnä yleensä hormoneihin, pillereitä kun en oo vissiin 7 vuoteen syönyt, mutta samoja hormoneja ne sisältävät kuin muutkin hormonilääkkeet.

Vierailija
26/39 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Joonan puolesta kiitokset onnitteluista. Vihdoin ja viimein nämä sivut näkyvät, ainakin toistaiseksi. Täältäkin löytyy yksi pieni yskäinen kaveri. Nyt jo toista viikkoa ollut yskä, joka ei ota sitten loppuakseen. Ollaan kuullosteltu ja katsottu ettei lääkärissä tartteis käydä, kun jaksaa leikkiä eikä ole kuumettakaan eikä keuhkoista ole kuulunut erikoista (työtarpeista löytyy ne stetarit). No hoitotäti alkoi sitten vihjailemaan, että pitäis viedä lääkäriin tai... Ei nyt ihan noin suoraan mutta antoi kuitenkin ymmärtää tekevänsä itse asialle jotakin jos me emme tee.Tänään käytiin sit lääkärillä ja kuten arvata saattaa seurantalinja jatkuu. Tosin resepti saatiin kouraan, ett jos nousee kuume, tauti edelleen pitkittyy tai alkaa rohisemaan keuhkoäänet niin kuuria sit naamaan.Nyt taidan lähteä saunaan..-Ninca ja Joona 1v-

Vierailija
27/39 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iida-Linnean tytölle 1-vee onnittelut ja tervetuloa taaperoisiin!

Karssulille ja AA:lle kovasti jaksuja pahoinvoinnin kanssa! Toivotaan että hellittäisi mahdollisimman pian.

Tyynyistä, Aleksilla on lasten litteä tyyny ja se on ollut hyvä. Isommalla tyynyllä ei oikein pysy kun pää herkästi pyöriessä "tippuu" korkealta tyynyltä.

Ninca, olipas outoa tuo hoitotädin vihjailu. Sehän on ihan normaali aika että lapsen yskä kestää parisen viikkoa. Ja hoitoalan ammattilaisena kuulisit kyllä varmastikin isommat rohinat keuhkoista jos sellaisia olisi. Eipä ne lääkärit mitään tee/kuuria kirjoita jos virusflunssa kyseessä.

Aleksilla on jo neljättä päivää kuumetta :( Parina ekana päivänä nousi korkealle heti kun supon vaikutus lakkasi, eilinen aamu jo näytti lupaavalta mutta iltaa kohden kuume taas alkoi nousta. Nukahtikin jo kasin jälkeen, oli niin uupunut, ressukka. Ruokaa ei mene kuumeessa juuri mitään, eilen päivällä söi jonkinverran mutta illalla ei taas mikään maistunut. Soitin jo tk:seen ja käskivät tulla huomenna näytille jos ei kuume ala laskemaan.

G: Mitä kuumetta alentavaa lääkettä annatte lapselle ja missä muodossa?

Meillä on käytetty ihan Panadol-suppoja. Liuostakin kokeiltiin, mutta ei saanut tippaakaan menemään kun toinen niin rimpuili itkien vastaan... Kuumeisena kun suusta ei saa alas juuri muuta kuin maitoa ja vettä.

Kuinkahan käy jos joskus ab-kuurille joutuu...

Noissa supoissa on se huono puoli, että tarkkaa annosta ei saa annettua. Meillä on 9-12kg tarkoitettuja, mutta koska A. painaa liki 12kg ei noiden vaikutus kestä tarpeeksi kauaa. Muutaman kerran oon joutunut antaa jo viiden tunnin jälkeen uuden supon kun kuume on kivunnut takaisin huimiin lukemiin. Sitten se seuraava annos eli 1,5 puikkoa on vähän liian iso. Hankalaa.

Nyt ruuanlaittopuuhiin...

Viipero, Aleksi ja Santeri rv 16+1

Vierailija
28/39 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotisonnittelut I-L:n tytölle :)

Ninca, meidän neidillä on ollut yskä noin viisi kuukautta. Flunssan aikaan pahenee, muuten koko ajan sellaista pientä köhää. En ole edes viitsinyt ajatella mitään lääkäriin menoa, koska mulla ja mun siskolla on sama homma ollut jo vuosia ja nyt siskon 3-vuotiaalla tytöllä on myös. Astmatutkimukset minä ja tuo siskon tyttö ollaan käyty, mutta syytä ei löydy. Arvot kyllä alhaiset spirometriassakin, minulla todettiin vain kurkunpään toimintahäiriö. En siis huolestuisi muutaman viikon yskästä, jos kuumettakaan ei ole.

Osseko se kyseli tyynystä. Idalla on omassa sängyssä sellainen litteä lasten tyyny ja vaihtelevasti se tyyny on pään alla ;) Isoa tyynyä laitan neidille flunssassa ja nyt vatsatautisena. Jos Idalla on nuhaa niin oikeastaan ihan itse neiti hakeutuu korkeammalle nukkumaan...

Viipero, me ollaan annettu tuota Panadolin mikstuuraa ja Ida ottaakin sen aina ihan kiltisti. Olikos se nyt Pamol-F mitä jotkut suositteli? Vaikka sekin annetaan tippoina, niin määrä kuitenkin paljon pienempi kuin panadol ja sen voi vissiin antaa lusikalla vaikka maitotipan kanssa?

Ida alkaa jo paranemaan, oikeastaan vatsatauti on jo mennyt ohi. Eilen aamulla tuli vielä yskäkohtauksen seurauksena jugupuklu ja iltapäivällä yhdet löysät kakat. Mutta ruokahalu on neidillä jo melkein ennallaan ja jonkin verran jaksaa jo leikkiäkin. Pihalla me oltiin eilen ja tänään sen verran että vylläsin neidin vaunuihin ja käytiin ihan vain lenkillä kun ei Ida jaksa vielä ulkonakaan touhuta. Ida meinaa itse halusi ulos, vinkui ja vikisi vain tuolla ulko-ovella ja höpisi keinumisesta. Onneksi Ida nyt kuitenkin tyytyi vain vaunuissa istumaan!

Kai tuolle neidille nyt vielä flunssa pukkaa tähän perään, kun tosiaan tuo yskä on taas ihan mahdoton. Pitää varmaan taas laittaa pyykit kuivumaan yöksi Idan huoneeseen, niin yöt saa neiti nukuttua. Kokeileppa Ninca sinäkin! Auttaa oikeesti tosi paljon, jos yskä on juuri sellainen kurkunpää-yskä!

MiaMik ja Ida 1v7kk+

Vierailija
29/39 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iida-Linnean tyttöselle onnea! Pitääpäs katsella, jos vaikka kesällä joskus taas onnistuttaisi näkemään :) Jos me vaikka saadaan aikaseksi tulla vaarilaan Ainon kanssa ja jätetään iskä tänne rakentelemaan taloa meille ;)

Nyt seuraa vali-vali osuus :) Meillä on ainakin pari yötä nukuttu vaihteeksi ennätyshuonosti, ja viimeiset pari viikkoa sekä yöllä että päivällä muuten vaan huonosti... Viime yönä Aino itki unissaan tai siis oikeastaan husi varmaan jotain 20 kertaa, ja mun piti nousta silittelemään ja rauhottelemaan, kun muu ei auttanut. Aamusta vielä tahti "tiuheni" ja lopulta herätys tuli taas jo ennen seiskaa, vaikka neitiäkin kovin vielä väsytti. Joku nyt ihan selvästi Ainoa kiusaa, mutta en vaan tiedä mikä :( Lääkärissäkin käytiin viime viikonloppuna, ja kuten arvelinkin, ei mitään näkynyt eikä kuulunut tytössä olevan "vialla". Ja vaikka yöt jää vallan lyhyiksi (siis Aino herää itkuisena ja näyttää ja tuntuu väsyneeltä heti aamusta) niin päikkäritkin on edelleen ollut tosi rauhattomia ja itkuisia ja "normaalia" lyhkäsempiä :(

Hermione, teidän Milollahan todettiin refluksi juuri äskettäin. Miten se Milolla oireilee? Meinaan vaan, kun mä oon aina aika ajoin miettinyt, josko Ainoakin moinen vaiva kiusaa, ja nyt tuli se taas mieleen, kun muutakaan "syytä" en keksi. Tyttö on nimittäin koko ikänsä pulautellut ehkä runsaahkosti, ja edelleen aina silloin tällöin. Ja aika ajoin Ainolla selvästi "nousee ruoka takas suuhun" ja sitä sitten nieleskelee. Ja näyttää siltä, ettei se maistu/ tunnu kovin kivalta... Tiedä sitten mikä neitiä vaivaa, mutta olis kiva taas itsekin yöllä nukkua!!!

Mitäs vielä... Jaa niin, me saatiin viime viikonloppuna sitten viimein se fillarin peräkärry, ja käytiin tossa joku ilta pienellä koeajaelulla. Ainolla tosin oli hiukan huono päivä, kun vähän turhan myöhään päästiin liikenteeseen, ja pikkuneitiä jo väsytti ja lisäksi harmitti, kun hän olisi halunnut vaan keinumaan ;) Meillä kun lähdetään ulos, niin Ainolla on aina oma "ehdotus" siitä mihin mennään, eli aina olis menossa keinumaan. Vaikka siis kauppaan lähdettäis :DD Mutta kivasti kärry kulki ja tyylikäs kypäräkin saatiin matkustajalle hommattua ;) Harmi vaan, kun ne viime viikon kesäiset kelit ehti jo tällä erää loppua :( Ei tee niin mieli lähteä uudelle ajelulle, kun on niin kylmä.

Jees, nyt mä taidan mennä sohvalle hetkes, jos "uskallan", kun Aino kuitenkin alkaa huutaa just sillä hetkellä, kuin siihen oikasen :DD

Viikonloppuja enskoille!

t. Ope ja Aino

Vierailija
30/39 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opelle. Niin tosiaan Milolla se alkoi siten että yhtäkkiä ei enää suostunut menemään nukkumaan ja jouduttiinkin nukuttaamaan aina siihen BabyBjörn 1-2-3 sitteriin. Heräili yöllä monet kerrat ja aina jouduttiin uudestaan nukuttaamaan sitteriin. Syöminen alkoi takkuilemaan entistä enemmän. Milo alkoi jatkuvasti aivastelemaan, hikkailemaan ja yskimään. Tosi useasti nieleskeli ja kuola valui suusta.

Milohan ei ole koskaan varsinaisesti ollut kova pulauttelemaan, joten siksi ei sitä tajuttu pitkään aikaan että mikä vaivaa. Satuin vain lukemaan yks kerta tuolta KaksPlussan allergia sivuilta noita Silent refluksin oireita ja kysäisin meidän allergologilta että voisiko se olla mahdollista että Milo siitä kärsisi. Lääkäri sanoi että pistetään Gavisgon kokeiluun ja katsotaan että auttaako. Ja niinhän se auttoi! Ja yöt nukutaan kuin pienet possut tätänykyä.

Kyllä nuo teidän Ainon oireet sopisi aika hyvin siihen refluksiin. joten kyllä suosittelisin viemään lääkäriin ja kertoa tästä epäilyksestä. Varsinkin kun Ainolla on allergiaakin taustalla. Allergikot melkein kaikki siitä refluksista kärsii enemmän tai vähemmän.

Kovin väsyneeltä teidän pikku-neiti jo kuulostaakin :( Meillä oli sama juttu. Milo oli hirveän väsynyt ja kärttyinen kaikki päivät. Toivottavasti saatte pian selville mikä on vikana.

Särkylääke G: Mä suosittelen sitä Pamol F:ää. Milo ainakin otti sen aina niin mielellään kun se maistuu banaanille :) Ainut vaan että Milo allergisoitu sille makuainaalle niin ei voida sitä enää antaa :( Nykyään käytetään tarvittaessa lääkärin määräämää Pronaxenia.

Niin ja se Pamoli on tabletti mikä laitetaan vaikka teelusikkaan missä on pieni tippa vettä ja se hajoaa siihen ihan parissa sekunnissa ja sitten vain muksun suuhun.

Tyyny juttuun: Milolla on se aika litteä taaperotyyny ja sen on toiminut aika hyvin.

Jos alkais valmistautumaan IdeaPark reissulle :)

Hermione ja Milo 1v3kk

Vierailija
31/39 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tuolta mun profiilista löytyy aika tuore kuva meidän Milkkusesta jos joku haluaa käydä katsomasta :)

Vierailija
32/39 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän tekemisen puutetta kun mies kattoo kiekkoa :)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=fc658be3-2372-11dd-a1dd-…!

Vierailija
34/39 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä siis tyynykommentti: Ainolla on Ikean littana "vauvatyyny" alkaen 1 vee. Siinä on päällä aikuisten kokonen tyynyliina, jolloin levyssuunnassa jää sopivasti sen verran tyhjää, että tyynyliinan saa toisesta reunastaan patjan päädyn alle, jolloin tyyny pysyy suunnilleen paikoillaan, tosin ei se silti tarkoita, että pää pysyisi tyynyllä ;)

Laitanpa mäkin vielä toisenkin kuvan; oltiin perhekerhon "kevätjuhlassa" nukketeatterissa, ja hauki puraisi Ainoa ;)

Ope taas :)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=a85b5a0d-23fd-11dd-a1dd-…!

Vierailija
35/39 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tosiaan kun asiaa olen oikein "sillä silmällä" seurannut, olen melko varma että refluksi se on mikä Ainoakin kiusaa. Saatiin eilen lääkäriltä puhelinresepti semmosiin tabletteihin, joita otetaan kerran päivässä aamuisin. Tänään aloitettiin, ja Aino onneksi joi maidon aivan normaalisti, vaikka lääkä siis oli siihen liuotettu! Meillä kun mitkään nestemäiset litkut (siis lääkkääet) ei kertakaikkiaan uppoa :/

Hermionelle kiitos myös, kun testasit tota kuvan lisäämistä ;) Meinaan mietin itse just joku päivä, että pitäis varmaan taestata, mutta ei tarvinnut olla eka joka kokeilee moista "uutta hömpötystä" :DD

Juu, meillä on siis edelleen _erittäin_ väsynyt neiti, joka onneksi nyt nukkuu päikkäreitä. Illalla Aino nukahti n. puoli ysiltä, mutta aamu alkoi taas jo kuuden jälkeen, vaikka neiti on silminnähden aivan väsynyt :( Toivottavasti nuo lääkkeet nyt alkais tehoomaan pian!!! Hiukan tosin "hirvittää" kun just on lehdissäkin paljon kirjoiteltu siitä, miten monia lääkkeitä ei ole testattu lapsilla ja silti niitä lapsillekin määrätään. Tää varmaan kuuluu just niihin :/

Ei täällä muuten mitään uutta... Eilen käytiin Ainon kanssa pyöräilemässä, Aino siis kärryssä, ja tyytyväisenä neiti siellä lauleskeli ja katseli ja kommentoi näkemäänsä; "hauva", "kka"(=kukka) jne. Mukava tota kärryä on kyllä perässä vedellä, ja sinne saa tosiaan kauppakassin tai parikin ja vielä kaupan päälle kaksikin lasta (mistäs se toinen saatais...) :DDD

Jospa sitten vielä jonkun kuvan laittais... Tää on viime sunnuntailta, kun käytiin työmaalla.

t. Ope ja Aino 1v 7kk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=21bb8c0d-23fd-11dd-a1dd-…!

Vierailija
36/39 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo jaksanut kirjoitella vähään aikaan mitään. On vaan ollu niin paljon kaikkee iltaisin, ettei oo ollu aikaa, kuin käydä lukemassa, jos sitäkään& Mutta nyt aattelin laittaa meidän kuulumisia. Meidän piti lähtee tänään käymään Tampereella tai Ideaparkissa, kun mulle ei mee kohta enää mitkään omat tavishousut, ja oon hukannu ne ainoot mitkä Eetun odotusaikana ostin& Mä en muutenkaan tajuu tätä mun mahaa, se on kasvanut ihan järjettömästi ja tuntuu hullulta alkaa pitämään äippähousuja jo nyt, kun Eetua odottaessa aloin käyttämään vasta joulun aikaan! Eihän mulle löydy mitään vaatteita mistään enää loppuvuodesta!!! Me kuitenkin siirrettiin toi ostosreissu ens lauantaille, kun huomenna mennään töistä Riksuun, Aarniwalkean satupihaan! Ja Eetu ja mies lähtee mukaan. Joten jos joku Tampereen porukasta on siellä päin, niin olis kiva nähä& Ja sitten yksi epämiellyttävä vaiva on tullu mulle, mun on KOKO ajan ihan hirvee nälkä!

Eetu voi hyvin, jännätään vaan tuleeko oksutauti tänne, kun hoitopaikassa oli sitä liikkeellä koko viikko, torstaina oli kolme lasta hoidossa ja eilenkin vaan kaksi, ja yksi työntekijä siellä. Mä niiiiiiin toivoisin, että säästyttäis siltä taudilta.

Mä meinasin jo heittää koko kapineen ikkunasta pihalle, kun ei nää sivut toimineet, tuli ihan vieroitusoireita, kun ei päässy teidän kertomuksia lukemaan!

Idakin on ollut kipeänä, joko helpottaa? Paranemisia sinne! Samoin kuin Viiperon Aleksillekin! Ja mammanalkun Oonalle!

Sanoista oli Pi-Ki kyselly, meillä tuli vissiin eka sana äiti vähä vajaa vuoden iässä, mutta sen jälkeen onkin menny aikaa kun on tullu uusia sanoja, nyt noin 10-15sanaa, ja ikää tosiaan JO 2v3kk. Mutta hiljaa hyvä tulee&

Amy täällä tuuletti työpäiviä, pöh! Ei vaan ihanaa, kun pääsette lomailemaan! Mullakaan ei oo kuin 8viikkoa töitä ja neljä lomaa ja viisi töitä ja sitten saan olla piiiiiitkään kotona!!! (toivottavasti!) Jos viittin ees tota viimesta viittä viikkoo olla töissä& Alkaa ahistamaan sen verran jo TAAS toi toinen työkaveri, puh!

Iida-linnean tyttöselle onnittelut ja tervetulotoivotus tänne puolen.

LääkeG: meillä Eetu sai ennen suppoa ja nyt kaksvuotisneuvolassa terkka sano, että vois antaa suun kautta annettavaa tai ainakin kokeilla, ja noita Pamol-F:ää ollaan sitten annettu, kun on ollu tarvis.

TyynyG: meillä Eetulla on lastentyyny (kai?) se on vähän paksumpi kuin sellanen ensityyny, mikä meillä ensin oli, mut joskus viime syksynä vaihettiin tohon. Ja musta kyllä tuntuu ettei Eetu sillä tyynyllä vielä mitään ees tee, kun joka kerta nukahtamisen jälkeen kun käy huoneessa niin pää on yleensä jalkopäässä ja jalat tyynyllä!

Hermionen Milolla oli todettu refluksi, no hyvä juttu että löydettiin ja hoitokin on jo auttanut!

Nyt on mentävä kuorimaan pottuja.

napero ja Eetu 2v3kk ja pikkutonttu 12+4 (ens ke on np-ultra, ja jännittää ihan sairaasti!!!)

Vierailija
37/39 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku Tampereen enskoista on ensi viikon lauantaina liikkeellä, niin olis kiva nähä!

Sekavaa toimintaa meikäläiseltä

napero ja porukka

Vierailija
38/39 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo taas saanut käytyä koneella kotona kuin pari kertaa viime viikolla (ja nää sivut ei tietenkään toimineet). Töis on ollut jotenki rankkaa ja muutenki väsyttää jatkuvasti.

Viime viikolla D hukkas kurahanksat päiväkodissa iha täysin, niitä ei ollut löytynyt mistään. Perjantaina sit (siis viime viikolla) kysyin vielä ennen pk'sta kotiin lähtöä, et missä kurahanskat on. Vastaus oli "kurahanskat okkiksessa, apio okkiksessa". Kurkkasin sit pienten pihan roskikseen ohimennessä ja siellä oli ainakin yks vaalean sininen lapio, joten käskin sit hoitajia vielä tonkiin vähän sieltä, jos ne hanskatki löytys. Siellähän ne oli (D'lla on hirvee into viedä kaikki roskat roskikseen). Samana perjantaina värjäsin kotona D'n vappuhatulla koneellisen vaaleeta pyykkiä vaaleanvihreeks. Enpä ois uskonut et kartongilla voi noin näppärästi värjätä vaatteita.. Ja et vappuhatusta jäi jäljelle pesukoneessa vaan kuminauha ja pari koristeeks liimattua tähteä.. (D siis oli heittänyt vappuhattunsa pesukoneeseen ja mä en taaskaan muistnut tarkistaa konetta ennen päälle laittamista.)

Äitienpäivänä oltiin Korkeasaaressa. Oli tosi kiva reissu ja D oli tosi reipas ja järjesti taas vähän omaa ohjelmaaki.. Mentiin kattoon hylkeitä ja mä lähdin sit vessaan. D jäi rattaisiin istumaan leikkikoira (Billy) sylissä siihen ihan hyljealtaan aidan viereen ja katteli daddyn kans kun hylkeet ui vedessä. Kun tulin takas huomasin, et koira ei ollut enää D'n sylissä. Kysyin sit mieheltä et missä koira on. Vastaus oli, et D heitti koiran hyljeaitaukseen ja et mies oli joutunut hakeen sen sieltä pois. En uskonu ekaks miestä (koska se keksii usein jotain tollasia höpö-juttuja), mut kun koira oli märkä ja haisi kalalle niin oli pakko uskoo.. Kysyin D'lta,et mitä D on tehnyt. D vastas "D.. heittää, Billy uimaa, uimahousut".

Meillä D sanoi ekat sanat (ei, pois) joskus 1v. 3-4kk. Siitä sit vähitellen alkoit ulla sanoja lisää kunnes vähän ajan päästä sanoja tuli ihan jatkuvasti hirveitä määriä lisää. Nämä siis suomeks lähinnä, nyt viime aikoina on englanti alkanut kans tulla vahvemmaks ja silläkin tulee pieniä lauseita jo. Tänä viikonloppuna D on ollut taas tosi innoissaan Mauri Kunnaksen Joulukirjasta ja toitottaa vähän väliä " tanta tulee poming" (=Santa tulee coming). Englannin sanavarasto ei vaan riitä ihan kaikkeen vielä, joten osan sanoista sanoo suomeks (esim. aeroplane tiellä (=siellä)).

Jaha, nyt noi keskustelut taas v-ttuilee.. saas nähdä saako tätäkään lähetettyä..

Vierailija
39/39 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoitin jotain eilen puolen päivän jälkeen, ja silloin pääsin vielä katsomaan viestini. Sen koommin ei oo mulle tota 2. sivua suostunut näyttämään... Mitähän tapahtuu, kun tän viestin lähettää, laitoin tän siis vastauksena Ossen 1. sivun viimeisenä näkyvään viestiin...

Kokeilen tuleeko tää näkyviin, ja jatkan sit vasta, jos onnistun ;)

Ope