Taaperoenskat VKO 20
Kommentit (39)
Tänään vihosta ja viimein tosiaan minäkin sain näkymään taaperot kun valitsin tuon 10 otsikkoa, aikaisemmin ei sekään auttanut...
Idallekin nousi la kuume, melkein koko päivän oli himpun alle 39 astetta. Sunnuntaina ei ollut enää kuumetta mutta sen jälkeen pari kertaa päivässä on tullut pottaan löysät kakat. Äsken Ida heräsi kesken päikkyjen hokemaan ohhoh, vähän, ohhoh, vähän. Menin katsomaan ja oksennushan sieltä oli tullut. Ruokahalutkin on neidillä ihan kateissa, hyvä kun edes juomaan saan tuon lapsen. Tämän päivän saldo taitaa olla 4 hörppyä tuota osmosalin tapaista litkua. Noh, kaippa tämä kohta taas ohi menee.
Aamulla me herättiin puoli ysi ja jo 11.30 Ida otti mua kädestä kiinni ja sanoi "mennään nukkuun"!
Eipä onneksi lähdetty tänään burden tyttöjä morjestamaan!
En viitsi edes enempää kirjoittaa kun en tiedä tuleeko tämäkään ikinä perille...
Mä oon kanssa aika kypsä tähän sivujen toimimattomuuteen... Nyt kun piiitkästä aikaa olis kerrankin ollut aikaa istuskella koneella, niin ei päässyt kirjottamaan, tai tekstejä ei saanut täällä näkyviin. (Nyt auttaa tuo sama kuin vauva-puolelle, eli 10 otsikkoa näkyviin. Muilla kai sama..?)
Värit ei toimi, eikä myöskään nuo alla olevat uudet hymynaamat :( Surku... No, jospa se tästä ajan kanssa.
Mutta pikaisesti kuulumisia täältä:
Artulla on antib.kuuri päällä korvatulehdukseen. Alkoi viime vkon ke. Oli sitä ennen pitkään räkätaudissa, niin tietty se meni sitten korviin :( No, toivotaan, että kuuri tehoaa. Arttuhan on syönyt aiemmin yht. 4 kuuria, joista vain yksi oli viime syksynä oikeasti tarpeellinen (silloinkin korvatulehdus). Muut oli näitä "pissatulehdu-kuureja", jotka nyttemmin paljastuivat turhiksi: Artulla ei ikinä ole edes ollut pissatulehdusta, vaan se testeissä näkynyt bakteeri on ollut koko ajan esinahan alla, ja siihen auttaa ne silmätipat. (Silmätippa-kuuri siis ollut kerran, ja sen jälkeen vaivaa ei ole ollut!) Että olipa kiva, kun toinen on joutunut 3 kuuria syömään turhaan! :(
Ja kiitos teille Tuttiritari-keskuteluista!!! Sain ton ikiliikkujan tosiaan kiinnostumaan telkkarista, kun suostuu - jopa ihan tohkeissaan - katsomaan sitä!!! =) Oih, olenpa onnellinen! Edes 9min rauhaa maassa, hih! Digiboxilla on nyt 2 jaksoa nauhalla, ja kieltämättä "Takkutukka-rock" soi koko ajan päässä jo äidilläkin...
Mittees muuta... Ei kai ihmeempiä. Masennuslääkkeet lopetin n.kk sitten. Hieman huimas pari vkoa, mutta muita oireita ei lopettamisesta onneksi tullut. Nyt vaan alkoi sunnuntaina olla taas olo, että pärjäänköhän sittenkään ilman... Aivan järjetön väsymys, ja eilen taas raivostutti ja itketti niin kovin kaikki pienetkin asiat. Lähinnä siis mies joutuu tuosta kärsimään, että en Artulle onneks kiukuttele. Mutta täytyy nyt kattoa. Jos tää onkin jotain kk-kiertoon liittyvää ketutusta ;) E-pilleritkin on nyt lopetettu, ja vasta yhet menkat olleet sen jälkeen - kierto muka 41 päivää, jippii! :( Eli toinen sais tulla, jos on tullakseen... Siksihän mä ne mas.lääkkeetkin lopetin. Katsotaan, katsotaan...
Mitäs muuta... Ei kai ihmeempää. Artun 2v. serkkutyttö on tämän kuun hoidossa, ja nyt on oikeesti IHANAN helppoa - Arttu ei koko aikaa roiku mun "hameen helmassa" (vaikka en hameita käytäkään ;D), vaan riekkuu tytsyn kanssa! Kyllähän sitä välillä joutuu komentamaan, että " ei saa noin kovasti" ja " ei saa kiusata", mutta olen entistä varmempi, että kyllä 2 lasta meillekin ois kiva :) Eka vuosi on lapsen kanssa se rankin (näin hurjan vuoden ja kahden kuukauden kokemuksella, heh!!!), mutta nyt on PAAALJON helpompaa, kun Arttukin jaksaa touhuta joko kaverin kanssa, tai välillä jopa hetken itsekseen. Ja kun osaa kävellä, niin ei tarvitse olla joka paikkaan kantamassa. Eikä myöskään kiipeilytaitojensa ansiosta nostamassa...gröhöm... Se ehkä välillä vähän huonokin puoli, heh...
Mutta pinniksestä kuuluu liikehdintää. Lopetan tarinat tähän, ettei jää pahasti joku juttu kesken.
Pi-Ki ja Arttu 1v2kk
sekä yk 1 kp10/28~41
P.S. Milloin niitä ekoja sanoja rupee tulemaan??? Arttu ei vieläkään sano muuta kuin "hei heeei" vilkuttaessaan, minkä on siis osannut 10kk iästä asti. Milloin tarvii huolestua, jollei YHTÄÄN sanaa vielä tule??? Ymmärtää kuitenkin oikeastaan kaiken, kuten "tule syömään", "mennään ulos", "vaihdetaan vaippa", onko jano?", jne. jne. päivittäin toistuvia juttuja. Eli sen suhteen ei ongelmaa... Mutta kai tuo liikkuminen sitten vie puheen oppimiselta pois??? On oikeesti koko ajan liikkumassa ja juoksemassa ja KIIPEÄMÄSSÄ! On osannut jo ainakin pari kk kulkea esim. ulkona rappuja ylös ja alas (alas tietysti peruutetaan), eli niissä ei tarvitse auttaa ollenkaan. Pieni apinanpoika :) Ja kaikkialle, mihin vain jalka nousee, niin pitää kiivetä. MUTTA MILLOIN viimeistään sitä ekaa sanaa pitäisi odottaa??? Ja milloin teillä on alettu sanoa ekoja sanoja?
Iitukkakin kipeänä, paranemisia sinne.
Pi-Ki, Aleksin eka sana äittä (tarkoittaa siis äitiä) tuli joskus vuoden iässä, eikä sen jälkeen ole tullut muita uusia sanoja kuin nam nam (kun syö tai on nälkä).
Mulle lastenlääkäri sanoi, että tosiaan motoriset taidot vie monilla pojilla varsinkin puheen kehityksen tauolle, ja että kahden vuoden iässä vaaditaan muutama sana joita käyttää, ei sen enempää. Eli ei huolta, kyllä Arttu ehtii vielä :) Onhan se vähän tylsää kun sitä puhetta joutuu odottamaan niin kauan, itse odotan malttamattomana että sanoja alkaisi pian tulla lisää...
Pitääköhän meidän pitää tätä pinoa nyt mahdollisimman ylhäällä, katoaakohan se jos tippuu pois 10 ekan otsikon joukosta...?
Viipero again
Nää on kyllä huonot nää uudet sivut.. Kuka tietää miten löytää se viime viikon pino??? :_| Mä en ala.. höh.
Anyway, olen "iltavuorossa" töissä. Tulin klo 14 jälkeen ja enköhän kohta lähde kotiin. Oona on nimittäin kipeänä, korvatulehdus (joko sama joka oli 1kk sit - ei ole parantunut tai sitten tullut uusi) ja jonkin sortin allergisia reaktioita.. Eli nyt sit täytyy antaa neidille antibioottia, antihistamiinia, yskänlääkettä.. huoh. Lääkärissä kun MA käytiin, piti antaa maskilla ventoline-höyryjä ja se oli oikeasti niin kamalaa.. pieni vaan itki ja rimpuili kuin henkensä hädässä.. No, siinä ne kurjat, muuten neiti on kyllä aika pirteä ja iloinen, ehkä enemmän haluaa olla tutti suussa ja halii pupuja & nalleja & lukee kirjoja. Ja kävelee edelleen melkein koko ajan. :x
Terkut siis kaikille näin pikaisesti! Lupaan palailla pidemmin sitten kun nää sivut toimis kunnolla..
Mammis + Oona (kotosalla isukin kanssa)
viestit näkyy vihdoin! Typy on menossa kylpyyn kun sai jogurtti-iltapalan syötyä. Nenä pienellä vuotaa, mutta jospa ei tulis tuon enempää kipeäksi. Viime viikko meni sen vatsataudin kourissa, miehellä tuli lauantaina maha kipeäksi ja illalla kuumetta ja su-illalla mun äiti oli ruvennut oksentamaan (oli meillä viikonlopun kylässä). Joten aika sitkeä vatsatautipöpö oli, kun vielä viikon typyn sairastumisen jälkeen tarttui. Mulla onneksi meni yhden päivän vatsakivulla ohi. Taitaa tosin olla jo vastustuskyky kehittynyt, kun sen verran monta tautia on typy tänä talvena sairastanut.
Viime viikolla oli typyllä 1,5v neuvolakin, jonne mä en itse valitettavasti päässyt, kun oltiin miehen kans merkattu väärä kellonaika kalenteriin, oltiin neuvolassa tuntia liian aikaisin. Jouduin sit menemään töihin. Mutta pituutta oli 83,2 cm (eli sentin vähemmän kuin kk aiemmin rokotetutkimusklinikalla, aika mielenkiintoista) ja painoa reilu 10,5 kg. Ennen tautia oli jo yli 11kg, mutta niin se vei painoa. Muuten ei ollut mitään kovin ihmeellistä ollut, palikoita oli pitänyt kasata.
Tänään mies käytti tyttöä rokotetutkimuksessa, itku oli tullut verinäytteen oton jälkeen, mutta innoissaan oli ottanut palkinnot vastaan (sai hiekkisleluja ja tarran). Nyt on sekin urakka ohi ja typy on saanut hepatiitti-B-rokotteen.
Kovasti lapset ovat nyt kipeänä, paranemisia kaikille!
Meillä on nyt kova miettimisen paikka, kun typyn pph lopettaa työt vissiin tässä lähiaikoina. Vielä ei osannut sanoa tarkkaa ajankohtaa, mutta ei oikein osata päättää, haetaanko uutta pph-paikkaa vai suosiolla tuosta naapurissa olevasta pk:sta.
Tuli tuosta kylppäristä kuuluvasta juttelusta mieleen puhe - typyhän ei hirveästi ole oikeita sanoja jutellut, omaa kieltä kylläkin. Mutta nyt on padot auenneet, sanoja tulee koko ajan lisää. Kirjoja luetaan koko ajan ja vihdoinkin typy on alkanut osoitella kuvia ja toistaa sanoja perässä. Tosiaan vielä vuoden iässä ei tainnut tulla paria sanaa enempää, siis äiti ja kato tjms.
Mutta nyt iltapuuhiin. Toivottavasti viestit nyt säilyy...
-Osse ja typy 1,5v
Tosiaan vieroitusoireita jo ollut, kun ei ole viestejä näkynyt. Onneksi keksin kans jostain toiselta alueelta tuon vinkin, että vaihtaa näytölle 10 aloitusta.
Meille ei ihmeempiä. 14 päivää lomaan ja silleen...
En viitsi enempää naputella, jos taas katoaa koko juttu, joten palailen taas joku ilta.
Vilkutuksia kaikille!
-Amy ja unilauluja lauleskeleva Emmi-
Heipparallaa taaperoenskat!
Meidän rakas tyttönen täytti eilen 1 vuotta ja aika siirtyä tälle puolelle jutustelemaan. Tosin aika harvakseltaan tulee koneella käytyä, koska päivisin ei aikaa tahi energiaa kauheasti ole. Alkuraskauden väsymys on aika hurjaa ajoittain ja kaiken mahdollisen energian haluan suunnata tyttösen kanssa puuhasteluun.
Pitemmät tarinat toisella kertaa, nyt unten maille.
Huiskutuksia kaikille!
T. iida-linnea rv 8+6 ja tyttönen 1 v zzzzzzz
Mä en oo kahteen päivään päässyt millään ilveellä lukemaan taapero-palstaa... Valitin tänään jo ylläpidollekin ;) Hiukkasen ärsyttävää!
Tosin en mä mitään nettiin olis kyllä ehtinytkään, Ainon unet kun on edelleen hukassa, ja päikkäriaika pitää "päivystää" nenä kiinni ikkunassa, että jos vaunuissa hiukankin joku heiluu, niin äkkiä veivaamaan, jos vaikka uni pitenis :DDD
Toivottavasti pääsen huomenna paremmalla ajalla vielä tänne uudestaan...
Paranemista sairastelijoille!
t. Ope ja Aino zzz... 1v 7kk (lauantaina)
Pakko on jotain kirjoittaa jos tämä pino tosiaan taas katoaa "10 otsikon joukosta" :)
Idan tauti jatkuu, illalla neiti oksensi vielä kerran ja ripuloi kerran, yöllä kaksi kertaa oksensi. Aamulla Idan ensimmäinen sana oli jano ja joikin aika paljon vettä, jonka tietenkin oksensi. Heti oksennuksen jälkeen Ida sanoi syömään ja nyt onkin vähän mustikkasosetta, haukku ruisleipää ja vähän keksiä pysynyt sisällä. Neiti pötköttää tuolla sohvalla aikas kanttuvei ja vetää lisää keksiä naamaan. Ida ei oikein suostu juomaan mitään muutakuin vettä ja maitoa ja ne on just ne mitä ei oikein kannattaisi vatsataudissa juoda. Marjakeitot ja mehut saa aikaan vain irvistyksen kun ei Ida ole niitä ennen ollenkaan juonut. Tuo osmosalin tapainen banaaninmakuinen litku se vasta hirveätä onkin neidin mielestä ;) Lääkepruitalla sitä olen aina välillä puoliväkisin antanut.
Tänään jää perhekerho väliin, onneksi pääsen illalla sentäs parin kaverin kanssa syömään siipiä, namnam. Perjantaina pitäisi mennä Jepsikselle vihosta ja viimen kyläileen, mutta saapa nähdä jos tämä on näinkin helposti tarttuvaa tautia niin täytyy taas sitäkin siirtää.
Kaikille pikkusairastajille pikaista paranemista!
Kiva että palstailu vihdoin onnistuu, alkoi olla jo vieroitusoireita!Pikaista paranemista kaikille potilaille! Meillä ollaan kerrankin terveinä... kop kop.Reissusssa käytiin ja oli mukavaa, vaikka voinkin pahoin koko ajan. Ainosta kivointa oli lentokoneessa matkustaminen ja se että sai viettää aikaa mummin ja hänen miehensä kanssa - heitä kun ei liian usein näe.Mulla on nyt niin kamala olo että hain eilen sairaslomaa. Eilen oksensin niin rajusti, että kasvoista katkesi osa pintaverisuonista - oli aika hurjan näköinen naama vähän aikaa. Mutta ei tosiaankaan ole mitään jakoa jaksaa töissä, etenkin kun ilta- ja yövuoroa listassa. Tänään vein Ainon vähäksi aikaa tarhaan, koska en ole jaksanut edes ulkoilla neitokaisen kanssa. Mutta eiköhän se tästä pian ala helpottaa, ei tämä varmaan montaa viikkoa kestä.Nyt menen pötkälleni. Heissan!Karssuli ja Aino tarhassa 1v7kk ja Onni 7+6
Mihin ne mun tyhjät rivit tuolta väleistä oikein katosivat??
Eli siis Aino nukkuu, neiti itse sanoo siis kukkuu, kun on kyse nukkumisesta. Tietenkin myös kurkistusleikissä sanotaan "kukkuu", mutta ihan selkeesti eri äänenpainolla ;)) Ei mulla siis mitään asiaa ole, mutta pidänpähän pinoa ylhäällä ja jorisen omiani :D Puheesta tuli mieleen, kun Aino on nyt ihan viime aikoina taas poiminut monta uutta "sanaa", mutta käyttää niistä vain lopputavua :) Ihan ok, ja tulee ainakin äitin kanssa ymmärretyksi, mutta huvittavaa on, että kukka ja sukku mm. on molemmat "ka". Eilisen päivän "hitti" on "tö" joka siis tarkoittaa tietenkin tyttöä, tosin puistossa tänään oli pojatkin "tö" :DD Hauskan kuuloisia enivei nämä jutustelut on vissiin kaikilla tässä vaiheessa :) Taidanpa mennä syömään ja palajan taas nostelemaan pinoa, ettei katoa näkymättömiin. Pitänee laittaa vielä uudestaan palautetta ylläpidolle, täähän muistuttaa läheisesti Sampo-pankin uudistusta, liekö samat atk-ihmiset toteuttamassa uudistusta... :DDt. Ope ja Aino zzz...
PI-KI, en kyllä sinuna yhtää huolis, vaikkei sanoja vielä oliskaan. Meillähän Sampo on aivan papupata, mutta pääasiassa puhuu omaa kieltään. Tämän hetken eniten käytetty ilmaisu on "paatu paatu" ja se tietenkin kiljutaan niin kovaa ja korkealta kuin keuhkoista lähtee :D Paatu tarkoittaa esim. juustoa, maitoa, tissiä, kylpyä, mitä vain. Ja uusin opittu sana on "en", yllätys yllätys. Myös "ei tuu" on kovasti käytössä meillä ;D Osaa Sampo myös muita sanoja, mutta suurimmaksi osaksi S höpöttää ihan omaa kieltään. Että turha huolestua jos vasta 1v. ei puhu mitään tai juuri mtään.S tykkää pyöräilystä. Alkaa monesti osoitella pyöräilykypäräänsä siinä toivossa, että puettaisiin se päähän ja lähdettäisiin pyöräilemään <3 Toisaalta ihan hyvä juttu, saa äitikin siiä hyötyliikuntaa, kun poljetaan pitkin ja poikin Oulua.Meillä on sitten tehty hampaita ihan kympillä! Ainakin kolme poskihammasta tullut sekä yksi kulmahammas. Ilmankos syöminen on taas ollutkin hirveetä taistelua :| Yötkin olleet levottomia (mutta ei kuitenkaan niin levottomia kuin ennen tissivieroitusta; sen jälkeen on tullut enimmilläänkin vain 3 herätystä yössä). Tosin aamut on aikaistuneet, että hohhoijjaa. Tänäänkin S yritti jo ennen kuutta ylös, mutta jotenkin sain sen vielä nukahtamaan uudelleen ja nukkui melkein seitsemään!Mutjoo, tulukaahan kirjoittelemaan kuulumisia. :)Han ja S 1v3kk
Että koittakaa saada selvää tuosta yhdestä pötköstä. Mulle kävi samoin kuin Karssulille, tyhjät rivit hävis :p
Anni nukkuu tässä mun sylissä kakat housussa... Pitäis mennä vaihtaa vaippa ja viedä se parempaan paikkaan nukkumaan.. =)Arvatkaa mitä!!!! Siis tiiättekö... Meidän Heidin tutit on pöllitty!!! Tuttiritari oli käyny sillä välin ku me oltiin mun ex-työpaikalla käymässä!!! Aatelkaa!!! :DHeh.. Heidi oli vähän ihmeissään kun näytin tyhjää tuttikippoo ja sanoin vaan, että ei oo tutteja.. että tuttiritari on tainnu käydä viemässä ne. =) Sinne se jäi sänkyyn ärtyneenä höpöttää jotain tuteista ja tuttiritarista.. =) Vähän se "itki" siellä semmosta tekoitkun tyyppistä mitä joskus muutenki nukkumaan mennessä, mutta nukahti varmaan vartissa. =) (meillä on siis ollu tutit käytössä vaan nukkumaan mennessä)Toivottavasti Iitukka on jo paranemaan päin! Se vatsatauti on tosi kurja, kun se vetää ihan veteläks ja kestää monta päivää ennenku siitä toipuu ihan kokonaan vaikka oireet olis loppunu ajat sitten.Jaahas.. Kai se on mentävä. Sitä aina kyttää kelloo Heidin päikkäreiden ajan, että nyt on sen ja sen verran aikaa tehdä omia juttuja ja kotihommia, jne... =)Toivottavasti nää sivut toimii jatkossakin. Oli aika orpoo, kun ei päässy tänne enskakamujen joukkoon! :)Burde, Heidi 1v8kk ja Anni 6vkoa???
Mä olen ihan ulkona kaikista jutuista kun en ole jaksanut käydä lukemassa ja sitten kun olis jaksanut niin eipä ollu viestin viestiä missään. Nytä näyttäisi toimivan.Täällä voidaan siis aivan älyttömän pahoin, oksennan aamusta iltaan päivät on onneksi hieman helpompia.Puhumisesta oli ollut juttua, meillä Ainolla ei vieläkään ole kauheesti sanoja, mutta ymmärtää kovasti paljon jo. oman tahtonsa mukaan vastailee kysymyksiin joko ei tai joo sanoo myös pahaa tehdessää ja kiellettäessä että ei ota tai vain ei ja ottaa/tekee kuitenkin.Nyt ei kyllä irtoa mitään muuta kummallista, josko sitä pääsisi hieman useammin tänne jatkossa, odotan innolla myös treffejä !Aa, Ae kaksi päivää vajaa 1 v 5 kk sekä niilo 10+2 :x
Mulla näky keskustelut jopa tuolla et näkyy 25 keskustelua. :)Hirveästi ei jäänyt pinosta mieleen, paitsi kaikille kipeille pikaista paranemista!Ja 1v onnittelut, olikos se iida-linnean tyttönen.. (Näin hyvä muisti mulla, just luin pinon. :)Omaa napaa.. Eve on ollu nyt kolme päivää hoidossa ja hoitotäti ei meinaa vieläkään uskoa miten hyvin on menny. *koputtaa puuta* Ei siis yksiäkään itkuja (paitsi tänään kun hoitaja "katos" vessaan.) hyvin on nukahtanu ja syöny. Kuulemma ihanan aurinkoinen tyttö. :) Syö melkein kokonaan itse. Eilen oli jo halunnu hoitajan syliin ihan itse. :) Eli paremmin ei olisi voinut Even hoitoura alkaa.Eilen kyllä nukku vaan 1h 10min mikä sit näkyi kotona illalla kauheana kiukkuna ja väsynä, silti ei voinut nukahtaa vaan piti huutaa sängyssä..Mä oon tylsistyny kurssilla. Ma ja ti on opeteltu oppimaan.. Tänään oli sit jo mukavampaa kun oli eri opettaja ja puhuttiin asiakaspalvelusta. No, vielä viisi viikkoa pitäis kestää ennen kuin on viimestään mentävä työharjoitteluun..Mulla on kierto ihan sekaisin, tää viikko olis vielä pitäny syödä pillereita mut en tainnu syödä kuin viime keskiviikkoon asti, ja tänään tuli täti kylään. En sit tiedä onko muka oikeat menkat, mut aika outoa.. Katotaan mitä tästä tulee...Mut nyt pitää lähteä Even ja miehen kanssa sänkyyn leikkimään. Illalla lähdetään leikkipuistoon, vaikka tuolla on ihan kauhean kylmä!Bejpi ja Eveliina 1v 4kk++
ei näytä noi tyhjät rivit eikä tähti merkit toimia.. Koittakaa saada selvää.. :) Eiköhän nää sivut pitäis jo kohta saada toimimaan....
Nyt sain muutamia aloituksia näkyviin, kun valitsin näytä 10 otsikkoa. Oon kyllä kokeillut samaa aiemminkin eikä silloin ole toiminut... Jospa tämä tästä.
Aleksi on flunssassa, aamulla alkoi yskimään ja tunti sitten päikkäreille laittaessa mittasin lämmön joka lähenteli jo 39:ää. (Pyllystä mittasin mutta en antanut olla loppuun asti kun toinen niin itki toimenpidettä. Sen verran vain että todistetusti kuumetta oli.) Raukka nukahti heti maidon juotuaan.
Meillä olisi ollut 1,5v neuvolakin tänään, mutta jouduttiin se sitten perumaan. Siirtyi parin viikon päähän.
Toivottavasti muutkin saa nyt nämä viestit näkymään! On jo ikävä ;)
Viipero, Aleksi 1,5v ja Santeri rv 15+5