Työpaikan irtisanominen karenssi

Vierailija

Jos irtisanoo työpaikan, syistä että työnantaja ei maksa palkkaa tai maksaa esimerkiksi vain kahden viikon palkan tai ei maksa sairaslomalta rahaa, sanoo syyksi, ettei ole varaa, mitä kela sanoo tähän? Eli jos työnantaja jatkuvasti maksaa liian vähän palkkaa ja sanoo ettei edes korjaa tai korjauksessa kestää kuukausi, tuleeko työkkäristä karenssia jos irtisanoo itsensä ja jää työttömäksi?

Kommentit (5)

Vierailija

Mun entinen työkaveri oli kokenut samaa aiemmassa työpaikassaan. Kävi juttelemassa työkkärissä useamman kerran ja näin sai irtisanoutua ilman karenssia

Vierailija

Ota ensin työkkäriin yhteys. Kerää kaikki todistusaineisto ja varmaan yhteys palkkaturvaankin, että saat puuttuvat rahat. 

Joka tapauksessa ennakoi ja ole etukäteen yhteydessä työkkäriin ja kysy mikä on heidän kanta ennen kuin teet mitään hätiköityä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos irtisanoo työpaikan, syistä että työnantaja ei maksa palkkaa tai maksaa esimerkiksi vain kahden viikon palkan tai ei maksa sairaslomalta rahaa, sanoo syyksi, ettei ole varaa, mitä kela sanoo tähän? Eli jos työnantaja jatkuvasti maksaa liian vähän palkkaa ja sanoo ettei edes korjaa tai korjauksessa kestää kuukausi, tuleeko työkkäristä karenssia jos irtisanoo itsensä ja jää työttömäksi?

Eikö ole parempi ottaa sairaslomaa? Olen nyt ollut 8kk sairaslomalla (masennus). Olen nauttinut kesästä ja kaunista syksystä aika paljon. Lähden vuoden alussa ehkä töihin mutta odotan kyllä että saan kenkää. Sitten ei tule karenssi ja kaikki on hyvin kun olen työttömyyskassan jäsen ja saan sopivasti ansiosidonnaista ens kesällä... ;-)

Vierailija

Et saa karenssia, jos tajuat riitauttaa asian. Eli yhteys liittoon, yhteys AVIn työsuojeluviranomaisiin ja asia vireille todistettavasti. Vasta sitten voit irtisanoutua niin, että et saa karenssia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat