Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ominaisuuksia pyykkikoneessa arvostat? Auta ostajaa!

Vierailija
11.10.2015 |

Olen muuttamassa pesutuvallisesta taloyhtiöstä sellaiseen, jossa pesutupaa ei ole. Pyykkikone on siis ostettava. Koneella pestään äidin ja alakouluikäisen tytön pyykit eikä kummallakaan ole "likaisia" harrastuksia. Kuivaustoimintoa tai -rumpua ei tarvita eikä haluta (uudessa taloyhtiössä kuivaushuone ja isoon kylppäriin mahtuu pyykkiteline hyvin). Molemmilla tuplätäkit, joten ne pesetetään pesulassa. Tilaan kävisi paremmin päältätäytettävä kone, mutta myös edestätäytettävä on mahdollinen.

Mitkä ominaisuudet ovat SINULLE tärkeitä koneessa? Itse en oikein tiedä mikä olisi tarpeen, joten olisi kiva kuulla muille tärkeistä jutuista.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päältä täytettävä on aina ollut, se onkätevä, koska koneen päällä voi kylppärissä pitää tavaraa.

Oudoin perustelu ikinä. Helpompihan sitä tavaraa on pitää sivusta täytettävän päällä.

Vierailija
42/49 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielen koneissa on vesiturvajärjestelmät WCS ja Waterproof. Uskaltaa jättää pesemään, vaikkei itse voikaan olla paikalla.

Meillä pesukone kärtsäsi, koska koneen rummusta irtosi osa, joka jumitti rummun, ja linkousohjelman aikana koko systeemi ylikuumeni. Olin kotona ja sain nopeasti koneen sammumaan ja niinpä savu levisi vain meidän asuntoon ja vain meidän palohälytin piippasi.  Vielä pari minuuttia niin se savu olisi ollut rappukäytävässä ja palokunta paikalla. Sitä ennen jätin usein koneen päälle ja lähdin jonnekin , mut ton jälkeen en ole tehnyt niin, koska ajatus siitä mitä olisi tapahtunut jos en olisi ollut kotona on oikeasti aika kamala. Mikään kone ei ole satavarma, kaikkea voi sattua. Ja kun juttelee ihmisten kanssa, niin itse asiassa ei ole mitenkään tavattoman harvinaista, että kodinkone kärtsää kesken ohjelman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös perhe jossa on nyt teini-ikäinen tytär ja äiti. Jossain vaiheessa tyttö pesi alinomaan itse vaatteitaan joten pikapesu on hyvä ohjelma. Myöskään koneen koon ei tarvitse olla suurempi kuin 5kg. Meillä ollut käytössä jo 7v Aeg lavamat ja toiminut hyvin. Linkoustehon maksimi on 1400.

Vierailija
44/49 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän konetta saa jättää päälle, jos itse ei ole paikalla. O_o

Saa jos uskaltaa ;)

Meillä pyykkikone on lattiakaivollisessa kodinhoitohuoneessa, joten vesivahinkoa sillä ei saa aikaan ja jos tulee tulipalo, niin se on parempi että talo palaa kun ketään ei ole kotona.

Vierailija
45/49 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielen koneissa on vesiturvajärjestelmät WCS ja Waterproof. Uskaltaa jättää pesemään, vaikkei itse voikaan olla paikalla.

Meillä pesukone kärtsäsi, koska koneen rummusta irtosi osa, joka jumitti rummun, ja linkousohjelman aikana koko systeemi ylikuumeni. Olin kotona ja sain nopeasti koneen sammumaan ja niinpä savu levisi vain meidän asuntoon ja vain meidän palohälytin piippasi.  Vielä pari minuuttia niin se savu olisi ollut rappukäytävässä ja palokunta paikalla. Sitä ennen jätin usein koneen päälle ja lähdin jonnekin , mut ton jälkeen en ole tehnyt niin, koska ajatus siitä mitä olisi tapahtunut jos en olisi ollut kotona on oikeasti aika kamala. Mikään kone ei ole satavarma, kaikkea voi sattua. Ja kun juttelee ihmisten kanssa, niin itse asiassa ei ole mitenkään tavattoman harvinaista, että kodinkone kärtsää kesken ohjelman.

Meillä paloi pesukone kun olin lapsi. Äiti oli kotona ja oli vähän ihmetellyt kun kuuluu jotain rasahduksia, mutta oli arvellut että katolta putoilee lunta. Kone oli syttynyt palamaan, mutta palo oli tukehtunut suljetussa kylppärissä omia aikojaan. Luojan kiitos äiti ei ollut mennyt avaamaan kylppärin ovea palon aikana, sillä silloin olisi melkoisella varmuudella palanut koko talo.

Vierailija
46/49 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkiitos vielä lisäkommenteista! Näillä ohjeilla lähden koneostoksille. Koneen hankin toisesta paikkakunnan kahdesta liikkeestä, sillä autottomana ja mukavuudenhaluisena ihmisenä haluan nähdä koneen, hipelöidä sitä ja saada sen suoraan uuteen kotiin asennettuna. Liikkeissä on ok-valikoima, mutta katsotaan millainen kompromissi on tehtävä toiveiden ja budjetin välillä.

Kävin eilen illalla vielä uudessa kodissa mittailemassa koneen paikkaa tarkemmin eikä siihen mahdu kuin päältätäytettävä. Muistin ensin, että tila olisi ollut isompi, mutta onneksi tarkastin asian. Tämä siis rajoittaa entisestään koneen valintaa. Ap

Vierailija
47/49 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa myös www.verkkokauppa.com
  ja sieltä pyykinpesukoneet. Meillä on Samsungin kone joka on ollut aivan mahtava. Se on kuivaava pesukone, joten oli vähän kalliimpi. Ilman kuivaustoimintoa hinnat näyttäisivät olevan 400 euron luokkaa.

Tuossa meidän samsungissa saat ihan itse valita kuinka peset. Kaiken saa valita itse. Lämpötilan, huuhteluiden määrän, kierrokset. Ja aina kun tekee valinnan niin näytössä näkyy pesuaika. Toki siinä on esivalinnat, eli voi vaan valita puuvilla60 astetta ja siinä on kaikki valmiina (huuhtelut ja linkousnopeus) mutta niitäkin voi vielä tässä vaiheessa muuttaa jos haluaa.

Verkkokaupasta kun tilattiin niin valittiin samantien kuljetus kotiovelle.

Vierailija
48/49 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmista, kauanko ohjelmat pyörii. Esim. meillä 60 asteen normaalipesu kestää melkein kolme tuntia! Ja vakuutusohjeissa on, että korvausta ei saa, jos ei vahdi konetta. Harvoinpa olet hereillä kotona, sisällä, kolme tuntia peräkkäin....

Lisäksi varmistaisin, paljonko käyttää vettä. Meilläkin pyykki alkaa haista. Ikkunasta näkee, että vettä ei koneessa pyöri. Vaatteet näyttävät lähinnä kosteilta. Jauhemainen pyykinpesuaine ei liuennut yhtään, kun täytin punnitsemani 7 kg vaatteita ja pesin käyttöohjeen mukaisen pesuohjelman. Vaikka laitan lisävesiä ja lisähuuhteluita, niin koneessa kaiketi joku vedensäätöautomatiikka. Eli mittaa, ettei koskaan käytä liikaa vettä. Vaikka laitan pyykkiä vähemmän, ei vettä siltikään näy ikkunassa.... ARGH! Menee hermot noihin A-luokan energian säästöihin...

Taloyhtiön koneessa näkyy paljon vettä ja pyykki tosi hyvän tuoksuista, raikasta.

Vierailija
49/49 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppokäyttöisyys (lapsikin osaa) selkeä ohjelma näyttö ja tarpeenmukaisia ohjelmia.