Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä yleisesti parjattua ruokaa sinä pidät herkkuna?

Vierailija

Täällä eineshampparit ja -hodarit pannulla öljyssä paistettuna ja tuunattuna (majoneesi, cheddarjuusto, paahdettu sipuli ketsuppi, sinappi jne.) sekä pakastepizzat.

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Maksa!

Ehkä se ei niinkään ole parjattu, jakaa vain mielipiteet jyrkästi. Toiset yökkäilevät avoimesti, mutta on lisäkseni muitakin, joille se on herkku. 

Oetkerin Tradizionale pakastepizzat ovat ihan gourmeta. Pizza Hutissa maksat viisinkertaisen hinnan ja saat jopa huonompaa. 

Sitten mulla on kumma himo Jalostaja purkkilihapulliin. Tajuan itsekin, että ne ovat kaamean makusia. Silti vain joskus tekee mieli. 

Vierailija

Tofu ja avokado tulee ekana mieleen. Tofu on oikeasti hyvää, kunhan se on maustettu hyvin.

Toki mun heikkous ovat myös roiskeläppäpizzat, eineshampparit ja hodarit. Nam.

Vierailija

Ei tämäkään ole yleisesti parjattu, mutta mielipiteitä jyrkästi jakava on: savustettu, kokonainen nahkiainen. Voi kun vielä kerran elämässään niitä saisi...

T: Ulkosuomalainen

Vierailija

Kaali jakaa mielipiteitä, ei siis varsinaisesti parjattu mutta vihaajat vihaa ja kovaa. Minusta taas kaalilaatikko, -keitto, kaali salaatissa ja kaali pastan sijasta on herkullista!

Vierailija

Mämmi on mun suurta herkkua kerran vuodessa. En siis syö sitä kuin pääsiäisen aikaan. Toiset inhoavat sitä suuresti.

Vierailija

Lipeäkala

Pinaattikeitto

Keitetty sian- ja naudan kieli (kun viipaloi ja laittaa leivän päälle, niin oi että...)

Paistetut etanat

Sieniruoat

Tuossa nyt muutama. En nyt tiedä onko yleisesti parjattuja, mutta ihmetystä välillä herättää kun noita vapaaehtoisesti syön. Nuo kielet meinasivat aiheuttaa eräälle tutulle oksennusrefleksin, kun oli kuulema niin kuvottava ajatus. No, eipä tiedä mitä menettää kun ei vaivauduta maistamaan ennen mielipiteen muodostamista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pannulla öljyssä paistettuna? Oks. Valmis hamppari tuunattuna joo, mutta ei noin :)

Mikrottamalla ei saa rapeutta ja makua.

Vierailija

Suuren luokan, mutta parjattuja, herkkuja ovat mulle ainakin silakkalaatikko, tilliliha, kanaviillokki, maksalaatikko ja muut maksaruuat, veriletut, kesäkeitto. Parjataanko hapankaalia? Pidän siitäkin monenlaisissa muodoissa. 

Je perusedellytys tietysti on, että ruuat tehdään itse ja niihin kuuluvista raaka-aineista, oikaisematta. Silloin ne ovat herkkua. 

Vierailija

Läski on hyvää, vaikka sitä saa nykyään aika harvoin. Lisäksi grillikylki ja lenkkimakkara ovat todellista herkkuruokaa. Grillattu maksa, tai paistettu, on hyvää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat