Mitä yleisesti parjattua ruokaa sinä pidät herkkuna?
Täällä eineshampparit ja -hodarit pannulla öljyssä paistettuna ja tuunattuna (majoneesi, cheddarjuusto, paahdettu sipuli ketsuppi, sinappi jne.) sekä pakastepizzat.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Lipeäkala
Pinaattikeitto
Keitetty sian- ja naudan kieli (kun viipaloi ja laittaa leivän päälle, niin oi että...)
Paistetut etanat
Sieniruoat
Tuossa nyt muutama. En nyt tiedä onko yleisesti parjattuja, mutta ihmetystä välillä herättää kun noita vapaaehtoisesti syön. Nuo kielet meinasivat aiheuttaa eräälle tutulle oksennusrefleksin, kun oli kuulema niin kuvottava ajatus. No, eipä tiedä mitä menettää kun ei vaivauduta maistamaan ennen mielipiteen muodostamista.
Tämä ketju on mun makuun.
Mikä sen parempaa kuin possukieli ruisleivän päällä höystettynä suolakurkulla. Tuttava toi koirille niitä. En ole paljastanut, että söin kyllä itse ne....
Annoin koirillekin vähän, ettei nyt joku koiraihminen totaalisesti pillastu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avokado minullakin, suolakurkut kokonaisena nautittuna.
Miten avokado on "yleisesti parjattu"?
Joka tuutistahan sen terveellisyyttä ylistetään ja avokadopastahan on oikea hittiruoka ollut pitkään. (nyt ehkä laskusuunnassa kylläkin)
Tunnen monia, jotka sanovat sen olevan pahaa.
Ovatkohan he syöneet liian raakaa avokadoa? Silloinhan se maistuu lähinnä saippualta. Tai toisaalta ylikypsää, jolloin se alkaa maistua männyn kaarnalta?
On vähän vaikea hedelmä, koska sen pitää olla juuri sopiva, jotta se olisi hyvä. Mutta sitten se kyllä on herkullista.
Kesäkeitto. Mies ei voi sietää siksi sitä ei tule tehtyä. Minusta se on herkkua ruisleivän kanssa jossa on lauantaimakkara siivu.
En minäkään avokadosta heti pitänyt. Vaatii useamman syömiskerran ja yhdistämisen oikeisiin ruokiin. Pelkiltään en syö vieläkään. Ja tietysti oikea kypsyysaste, eli pehmeä, mutta ei vielä tullut niitä ruskeita laikkuja.
Vierailija kirjoitti:
Läski on hyvää, vaikka sitä saa nykyään aika harvoin. Lisäksi grillikylki ja lenkkimakkara ovat todellista herkkuruokaa. Grillattu maksa, tai paistettu, on hyvää.
Läski kelpaa mullekin, oli se sitten kylkiäisenä possun-, lampaan- tai naudanlihassa. Välillä salassa syön läskivastaisten vieraiden pihveistä jättäneet rasvaosat "tiskatessani".
Ja olen muuten hoikka nainen...
Edam-juusto, Ryvita-näkkileipä, kaalilaatikko.
Mä luulin että kyse on oikeista ruuista mutta ap puhuukin einesmätöistä...
No vastaan kuitenkin omalta kohdaltani: hapankaali, kaalilaatikko, kesäkeitto, ribsit (joita mun isä teki jo 60 luvun alussa....), veriletut ja -palttu (tosin skottilainen black pudding on parempaa), hyvin laitettu maksa (mutta ei maksalaatikko). Tuossa nyt muutama mun herkuistani
Kaaliruoat, veripalttu ja maksalaatikko. Nam!
Silakkapihvit, hapankaali, kaikki kaaliruuat.
- kaikki mahdollinen, mitä kaalista voi tehdä.
- kasvissosekeitot
- kotimaiset juurekset, kuten lanttu voissa paistettuna tai ihan siltään vaan
- mämmi
Näillä on toki faninsa, mutta nämä ovat myös epäsuosittujen listoilla kaikki.
Uunissa paistettuna pakaste ranskalaiset ja nakit <3 niin hyvää niin hyvää
Vierailija kirjoitti:
Vihannekset.
Vihanneksiahan tavan takaa parjataan?
Ehkä jossain persujen vuosikokouksessa. Yleensä niitä ylistetään, minä inhoan vihanneksia, lihaa, perunaa ja muita juureksia, maito- ja viljatuotteita. Siinä on ruokavalioni perusta höystettynä kalalla, hedelmillä ja joskus jokin vihanneskin sopii joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihannekset.
Vihanneksiahan tavan takaa parjataan?
Ehkä jossain persujen vuosikokouksessa. Yleensä niitä ylistetään, minä inhoan vihanneksia, lihaa, perunaa ja muita juureksia, maito- ja viljatuotteita. Siinä on ruokavalioni perusta höystettynä kalalla, hedelmillä ja joskus jokin vihanneskin sopii joukkoon.
Niin parjataankin. Sinäkin, kerran niitä inhoat.
Et ois maininnut... tuli heti kauhea himo. Mehevä, pulskea nahkiainen on aivan superherkku mulle.
Nyt on huono nahkiasvuosi, kävin eilen Stockaltakin kyselemässä, niin eioota vain tarjottiin. Kuulemma laihoja yksilöitä saapuu keskiviikkona.