"en katselisi tuollaista miestä päivääkään"

Vierailija

Kun lukee keskusteluita, täällä toistuu otsikon lause kerta toisensa jälkeen. Milloin syynä on mikäkin. Viimeisimmässä lukemassani se, että mies työhousuillaan likaa sohvan.

Toki on olemassa syitä joissa ei pidäkään katsella, kuten huumeet, hakkaaminen, totaalinen välinpitämättömyys tai rahojen kusetus, mutta onko tosiaan niin että jos toinen aikuinen taloudessa ei toimi kuten se toinen HALUAISI toimittavan, on ainoa lääke viskata pihalle?? ei tule sellaista tilannetta että nainen voisi määrätä kaikesta mitä miehensä saa ajatella, tuntea, harrastaa, mistä yleensäkin pitää ja miten viettää vapaa-aikansa, joten miksi ihmeessä edelleen yritetään muokata toinen tahdottomaksi omassa kodissaan?

Omassa suhteessanikin olen moneen asiaan tyytymätön, mutta en katso että voisin määrätä siltikään että asiat tulisi tehdä vain oman tahtoni mukaisesti.

Voiko joku selittää mistä kontrollointi johtuu? pelosta että toinen ei olekaan täydellinen sielunkumppani?

Kommentit (15)

Vierailija

Ei kyse ole kontrolloinnista, vaan siitä että haluatko viettää elämäsi henkilön kanssa joka on välinpitämätön tai laiska/tyhmä. Mikä perustelu on sille että työhousuilla likaa sohvan, miksi housuja ei voi vaihtaa heti vaikka mukavampiin olo-housuihin kun tulee kotiin?
Taitaa sullakin epäilys asua sydämessä kun tämä asia näin kolahti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole kontrolloinnista, vaan siitä että haluatko viettää elämäsi henkilön kanssa joka on välinpitämätön tai laiska/tyhmä. Mikä perustelu on sille että työhousuilla likaa sohvan, miksi housuja ei voi vaihtaa heti vaikka mukavampiin olo-housuihin kun tulee kotiin?

Aika naurettava peruste erolle: mies ei suostunut vaihtamaan työhousuja olohousuihin työpäivien jälkeen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika naurettava peruste erolle: mies ei suostunut vaihtamaan työhousuja olohousuihin työpäivien jälkeen.

Tuo ei olekaan se peruste vaan tämä: Mies tahallaan rikkoo yhteistä omaisuutta ja jättää itsekkyyttään/ vittumaisuuttaan toistuvasti puolison toiveet huomioimatta.

Vierailija

Työhousujen takia ei kyllä ole tullut mieleen erota, mutta miksi ero olisi välttämättä kontrollointi. Jos et siedä jotakin eikö kontrollointia olisi paremmin se että toisen muuttuminen on ehto suhteen jatkumiselle. Ero voi myös kertoa siitä että hyväksyy toisen tavan hänen tavakseen vaikka et itse voi ko tapaa sietää.

Toki itselleni toisen sietäminen on enemmän kokonaisuus. Jos kokonaisuus on hyvä yksittäistä asiaa oppii helposti sietämään.

Vierailija

Jos toisen muuttuminen on ehto suhteelle, ei kannata aloittaa suhdetta ollenkaan, on sen verran epärealistinen ajatus jo lähtökohtaisesti.

Vierailija

Nykyään erotaan mitä ihmeellisimpien asioiden takia! Ihmiset ovat niin kamalan itsekkäiötä ja ei osata ajatellaa muuta kuin omaa napaa! Mun mies todellakin saa istua työhousuilla sohavalle MEIDÄN YHTEISESSSÄ kodissa, eli koti ei ole vain minun. Varmasti minullakin on sellaisia tapoja, mitkä saattaa miestäni ärsyttää. Mutta silloin tehdään  kompromisseja.

Vierailija

Ne asenteet tulevat ilmi pienistä arkielämän teoista. Niistähän elämä koostuu. Miten esimerkiksi "totaalinen välinpitämättömyys" ilmenee? Ei toinen marssi huoneeseen ja julista "en piittaa sinusta, en ajatuksistasi, harrastuksistasi enkä asioista joita arvostat". Kyllä se varmasti useammin ilmenee niin että sotketaan se toiselle tärkeä esine tms.

Vierailija

Se on niin helppo kommentoida ettei katselisi kun ei ole tunteita mukana.
Minun ystävä on kommentoinut monta kertaa ettei katselisi pätkääkään minun miestä jossa ei muuta vikaa ole kuin se että on aika laiska, etenkään lähtemään minnekään.
Hänen oma miehensä ryyppää ja tekee useiden päivien ryyppyreissuja.. Silti en ole sanonut etten katselisi koska en voi tietää katselisinko jos olisinkin hänen kengissään!

Vierailija

on niin helppo kommentoida ettei katselisi kun ei ole tunteita mukana.
Minun ystävä on kommentoinut monta kertaa ettei katselisi pätkääkään minun miestä jossa ei muuta vikaa ole kuin se että on aika laiska, etenkään lähtemään minnekään.
Hänen oma miehensä ryyppää ja tekee useiden päivien ryyppyreissuja.. Silti en ole sanonut etten katselisi koska en voi tietää katselisinko jos olisinkin hänen kengissään!

Vierailija

Fiksuinta onkin että valitsee miehen jo alun alkaen niin ettei tarvitse tuota lausetta parisuhteen aikana miettiä. Mutta usein tulee ihmeteltyä toisten valintoja - kuka kestää alkkaria, kuka luuseria, hakkaavaa tai uskotonta miestä. Miksi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Fiksuinta onkin että valitsee miehen jo alun alkaen niin ettei tarvitse tuota lausetta parisuhteen aikana miettiä. Mutta usein tulee ihmeteltyä toisten valintoja - kuka kestää alkkaria, kuka luuseria, hakkaavaa tai uskotonta miestä. Miksi?

uskottoman puoliso ei aina edes tiedä olevansa petetty, ellei joku sitä hänelle kerro....,

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ne asenteet tulevat ilmi pienistä arkielämän teoista. Niistähän elämä koostuu. Miten esimerkiksi "totaalinen välinpitämättömyys" ilmenee? Ei toinen marssi huoneeseen ja julista "en piittaa sinusta, en ajatuksistasi, harrastuksistasi enkä asioista joita arvostat". Kyllä se varmasti useammin ilmenee niin että sotketaan se toiselle tärkeä esine tms.

Mun exä oli ns hyvä mies. Työteliäs, rehellinen, toi rahat kotiin, ei ryypännyt ei rähjännyt eikä pettänyt (tietääkseni). Ihana isä lapsille.

Mutta jotenkin totaalisen välinpitämätön mun suhteen. Meillä oli (hyvää) seksiä usein, mutta intohimotonta. En koskaan kokenut että mieheni olisi rakastanut minua tai ollut ylpeä minusta tai tekemisistäni. Tai arvostanut minua naisena, äitinä tai vaimona.

Tämä tuli ilmi esim jos kysyin vaikka vaatteista joita tein lapsille - kysyin onko hänestä hieno asu. Hän vastasi: Miten mä voin tietää onko tuo hieno, mihin pitäisi verrata??  Sen sijaan että olisi ollut ylpeä näppärästä vaimosta ja ymmärtänyt mun tekevän kaikkeni että meidän rahat riittää ruokaan ja elämiseen ja kuitenkin lapsilla olisi kauniita vaatteita joka päivä. Täysin tunnekylmä ihminen, nyt 50+ jo kuulemma pehmennyt hieman.

Miksikö olin tuon kanssa 14 vuotta? Menimme yhteen hyvin nuorina koska olin epävarma itsestäni ja ajattelin että hän oli ainoa joka minut huoli, komea urheilullinen ikäiseni mies.

Onneksi löytyi parempi myöhemmin:)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos toisen muuttuminen on ehto suhteelle, ei kannata aloittaa suhdetta ollenkaan, on sen verran epärealistinen ajatus jo lähtökohtaisesti.

Erittäin hyvin sanottu. Totaalikomppaus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

uskottoman puoliso ei aina edes tiedä olevansa petetty, ellei joku sitä hänelle kerro....,

Tämä on tietty totta. En omista miestäni enkä tiedä mitä kuluneiden 20v aikana on tapahtunut, tai onko tapahtunut.

Tarkoitin niitä jotka tietävät uskottomuudesta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Fiksuinta onkin että valitsee miehen jo alun alkaen niin ettei tarvitse tuota lausetta parisuhteen aikana miettiä.

Tai valitsee sohvan, joka ei likaannu helposti. :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat