Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä joku kuka ei tunne ketään vankilassa ollutta

Vierailija
10.10.2015 |

Juttelin kaverin kanssa ja sillä ei oo ketään tuttua ollut vankilassa. Niin onko se miten yleistä?

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttelin kaverin kanssa ja sillä ei oo ketään tuttua ollut vankilassa. Niin onko se miten yleistä?

on

Vierailija
62/93 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin jonkin aikaa tätä ja en todella tunne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto, meinasin vastata että en kyllä tunne ketään joka olisi ollut mut sit muistin että mun mummo on istunut muutama vuosikymmen sitten. Helposti unohtuu kun sain tietääkin vasta pari vuotta sitten.

Uu, hurja mummo sulla

Vierailija
64/93 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen, vaikka olen koulutettu kaupunkilainen, joka hengaa "kaltaisensa seurassa". Tuntuu oudolta, ettette muka tunne. Kannattaisi laajentaa elämänpiiriä, se on terveellistä ihan oman henkisen kehityksenkin kannalta. Ei tarvi alkaa kaveeraamaan vankilakundien kanssa, mutta kyllä ihmisiä laidasta laitaan jollain tasolla olisi hyvä tietää edes. Samalla sitä oppisi näkemään senkin, että meille kaikille ei ole jaettu samoja lusikoita syntyessämme ja vaikea sanoa, miten itse elämäänsä eläisi, jos perhe olisi ollut toisenlainen. Surullisia ihmiskohtaloita yleensä noiden takana.

Pari entistä vankia on sellaisia, jotka voisin kutsua vaikka kotiini. Pelkään arvaamattomia ihmisiä, joten suurin osa on sellaisia, etten voisi kuvitella kutsuvani kotiini ja viettäväni vapaa-aikaa yhdessä johtuen tuosta omasta turvallisuushakuisuudesta. Nämä pari ovat talousrikollisia tyyliin Kailajärvi, jotka ovat toki rosvoja, muttei niiden seurassa sentään tarvi pelätä, koska napsahtaa. Sitten loput on moniongelmaisia ja rikokset tapoista pienempiin rikkeisiin. Heillä on ollut kova elämä, mutta en vietä mitenkään aikaa heidän kanssaan. Moikkaan toki  nähdessä ja juttelen muutaman sanan, jos haluavat, mutta se on siinä.

Mun elämänpiiriin ja ystäviin/tuttaviin kuuluu kaikenlaisia ihmisiä, kaikenikäisiä, -maalaisia, erilaisia työtaustoja ja elämänkohtaloita. Silti kukaan heistä ei ole istunut vankilassa. Ihanko nyt pitäisi lähteä tällaisia ihmisiä varta vasten etsimään, kun olen niin rajoittunut ja ahdasmielinen? 

Mitä jos tietoosi tulee, että joku onkin ollut? En usko, että olet kaikkia tuntenut vauvasta saakka. Voi olla istuttu vaikka ennen syntymääsi. Harva sitä mainostaa ja osa vaihtaa elämänpiiriään niin paljon, ettei uudessa sitä tiedetä.

No mitä sitten, ei se tieto muuttaisi mitään muuta kuin sen että vastaisin tähän ketjuun toisin. Silti nyt en tunne yhtäkään tällaista henkilöä, eikä se tee mun elinpiiristä yhtään kapeampaa kuin jos tuntisin. Mä en luokittele ihmisiä sen mukaan kuinka monta linnakundia he tuntevat.

Vierailija
65/93 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilassahan on oltu takavuosina mitä ihmeellisimmistä syistä, vaikkapa punaisen puolueen edustamisesta ja voihan sitä olla punaisia sukutaustalla, vaikka itse edustaisi porvareita. Minä en todellakaan ole perillä jokaisen tuntemani ihmisen menneisyydestä, enkä usko että kukaan on. Tässä kysyttiin tuntemista, ei sitä, onko suvussa tai ystäväpiirissä. Tai jos tietää joka ikisen tuntemansa ihmisen menneisyyden, sitten asuu jossain hyvin pienessä tuppukylässä, mistä ei ole koskaan liikkunut mihinkään ja jossa jokaisen uuden tulijan historia selvitetään taustoja myöten. Siksi minäkin sen naapurin pahoinpitelymenneisyyden sain tietää, koska asuin uteliaitten ihmisten pikkukylässä, jossa setvittiin kaikkien taustat tarkkaan ja kerrottiin jokaiselle vastaantulijalle. Koulussanikin on ollut tyyppi, josta tuli linnakundi ja kyllä minä suurin piirtein pienen paikkakunnan koulussa ihmiset jollain tasolla olen tuntenut. 

Vierailija
66/93 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tunnen monia ja siksi niin yllättävää tämä. Monia on potkittu päähän ja elämä kohdellut väärin. Ei se että on tuomio ja joutuu vankilaan tarkota että ois kamala rikollinen...

Ap

Niin, vankilat on täynnä syyttömiä ihmisiä joita elämä on kohdellut väärin.

Jos saa tuomion ja istuu vankilassa, mikä muu on kuin rikollinen.

Vierailija
67/93 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tunnen monia ja siksi niin yllättävää tämä. Monia on potkittu päähän ja elämä kohdellut väärin. Ei se että on tuomio ja joutuu vankilaan tarkota että ois kamala rikollinen...

Ap

Niin, vankilat on täynnä syyttömiä ihmisiä joita elämä on kohdellut väärin.
Jos saa tuomion ja istuu vankilassa, mikä muu on kuin rikollinen.

Ai jaa, mä luulin, että ne on kaikki lavastettu syyllisiksi :D Niin kuin tää ulvilalainen kotiäiti.

Vierailija
68/93 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen, vaikka olen koulutettu kaupunkilainen, joka hengaa "kaltaisensa seurassa". Tuntuu oudolta, ettette muka tunne. Kannattaisi laajentaa elämänpiiriä, se on terveellistä ihan oman henkisen kehityksenkin kannalta. Ei tarvi alkaa kaveeraamaan vankilakundien kanssa, mutta kyllä ihmisiä laidasta laitaan jollain tasolla olisi hyvä tietää edes. Samalla sitä oppisi näkemään senkin, että meille kaikille ei ole jaettu samoja lusikoita syntyessämme ja vaikea sanoa, miten itse elämäänsä eläisi, jos perhe olisi ollut toisenlainen. Surullisia ihmiskohtaloita yleensä noiden takana.

Pari entistä vankia on sellaisia, jotka voisin kutsua vaikka kotiini. Pelkään arvaamattomia ihmisiä, joten suurin osa on sellaisia, etten voisi kuvitella kutsuvani kotiini ja viettäväni vapaa-aikaa yhdessä johtuen tuosta omasta turvallisuushakuisuudesta. Nämä pari ovat talousrikollisia tyyliin Kailajärvi, jotka ovat toki rosvoja, muttei niiden seurassa sentään tarvi pelätä, koska napsahtaa. Sitten loput on moniongelmaisia ja rikokset tapoista pienempiin rikkeisiin. Heillä on ollut kova elämä, mutta en vietä mitenkään aikaa heidän kanssaan. Moikkaan toki  nähdessä ja juttelen muutaman sanan, jos haluavat, mutta se on siinä.

Mun elämänpiiriin ja ystäviin/tuttaviin kuuluu kaikenlaisia ihmisiä, kaikenikäisiä, -maalaisia, erilaisia työtaustoja ja elämänkohtaloita. Silti kukaan heistä ei ole istunut vankilassa. Ihanko nyt pitäisi lähteä tällaisia ihmisiä varta vasten etsimään, kun olen niin rajoittunut ja ahdasmielinen? 

Mitä jos tietoosi tulee, että joku onkin ollut? En usko, että olet kaikkia tuntenut vauvasta saakka. Voi olla istuttu vaikka ennen syntymääsi. Harva sitä mainostaa ja osa vaihtaa elämänpiiriään niin paljon, ettei uudessa sitä tiedetä.

No mitä sitten, ei se tieto muuttaisi mitään muuta kuin sen että vastaisin tähän ketjuun toisin. Silti nyt en tunne yhtäkään tällaista henkilöä, eikä se tee mun elinpiiristä yhtään kapeampaa kuin jos tuntisin. Mä en luokittele ihmisiä sen mukaan kuinka monta linnakundia he tuntevat.

Annat ymmärtää, että olet parempi ihminen, koska et tunne. Mutta oikeasti, sinä et voi kaikista tietää, ellet asu sisäsiittoisessa sulkeutuneessa kylässä. Et sinä voi päällepäin nähdä kaikkea. Moni on tehnyt rikoksen kerran ja kännissä, selvin päin käytös voi olla todella esimerkillistä silti. Matti Nykäsenkin naapurit tuntevat linnassa istuneen, käsittääkseni hänestä kuitenkin pidetään, kun on selvin päin. 

Vierailija
69/93 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan tunne. En liiku sellaisissa piireissä ja kaikki sukulaisetkin on kunnon väkeä.

Vierailija
70/93 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä en tunne. En liiku sellaisissa piireissä.

tämä

Minäkään en liiku sellaisissa piireissä, mutta silti tunnen (tunsin). Erään ala-asteaikaisen kaverin isä oli istunut linnassa, koska oli totaalikieltäytyjä. Tai tarkkaan ottaen siihen aikaan ei kai ollut olemassa siviilipalvelusta, joten armeijan ainoa vaihtoehto oli linnassa istuminen.

Vierailija
71/93 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annat ymmärtää, että olet parempi ihminen, koska et tunne. Mutta oikeasti, sinä et voi kaikista tietää, ellet asu sisäsiittoisessa sulkeutuneessa kylässä. Et sinä voi päällepäin nähdä kaikkea. Moni on tehnyt rikoksen kerran ja kännissä, selvin päin käytös voi olla todella esimerkillistä silti. Matti Nykäsenkin naapurit tuntevat linnassa istuneen, käsittääkseni hänestä kuitenkin pidetään, kun on selvin päin. 

No se on sun omassa päässäsi tuollainen kuvitelma. Luepa mun kommentit ajatuksella. Missä kohtaa annan ymmärtää, että olen parempi ihminen? Kommentoin vain SINUN kommenttiisi, että ihminen joka EI tunne vankilassa olijoita, on ahtaasta elinpiiristä ja henkinen kehityskin kärsii. "kannattaa laajentaa elämänpiiriä" jos ei tunne linnakundeja on sinun mielestäsi vähemmän itseään nostattavaa kuin se, että ei oikeasti satu tuntemaan ketään linnakundia?

Mä en tietenkään voi tietää ihmisten yksityisasioista, mutta tarkoittaako se etten saisi totuudenmukaisesti vastata tähän ketjuun, en tunne. Jos joku onkin istunut linnassa, sitten tunnen. Avaapa itse sitä mieltäsi.

Vierailija
72/93 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne mutta tiedän muutaman. Eräs yläasteaikainen luokkakaverini jota en ole koulun loppumisen jälkeen nähnyt ja yhden toisen. Sekä vielä erään koka kännissä väittää olleensa vankilassa mutta rikos vaihtelee :)

Vierailija
73/93 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri kommentoimassa, että en tiedä ketään. Ja sitten muistin, että olihan oma velipuoleni raiskauksesta vankilassa. Oman kertomansa mukaan syyttömänä. Niin se mieli sulkee kuprut pois.

Vierailija
74/93 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari, naapurini ja serkku istuu parhaillaan,juuri luin lehdestä yhden tutun talousrikoksista eli hän lähtee linnaan ja naapuri pedofiili odottelee hovin päätöstä , että aika monta tunnen vaikka normaali ihminen itse olen

Vierailija
75/93 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö kaikista tyypeistä jotka on istunut mitään uhkakuvaa, ihan normaaleja ihmisiä voi olla. Riippuu tietty rikoksesta. 

Vierailija
76/93 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on se, että Suomessa joutuu tekemään todella pahoja asioita ja toistuvasti että sinne "kiven sisään" yleensä päätyy. Muistakaa tää kun täällä selitätte miten tavallista on kun on vankilakundeja tuttavapiirissä. Se ei ole ollenkaan tavallista ja vankilaan joutuu vain rikosten uusijat tai törkeisiin tekomuotoihin syyllistyneet. Suomessa ei vankilaan joudu vahingossa tai olosuhteiden uhrina!

Vierailija
77/93 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri kommentoimassa, että en tiedä ketään. Ja sitten muistin, että olihan oma velipuoleni raiskauksesta vankilassa. Oman kertomansa mukaan syyttömänä.

Niinhän ne aina. Ei mitään uutta auringon alla.

Vierailija
78/93 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla syytön tai sitten tehnyt jonkun rikoksen olo suhteiden takia esim itsepuollustus. Mikä ei ole oikeasti rikos..,

Aha. Tää olikin trolli.

Vierailija
79/93 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään vankilassa ollutta. Tai voi olla, että joku, jonka kanssa olen ollut 40 vuotta sitten samalla luokalla, on linnassa kerinnyt istumaan, mutta heistä en ole tietänyt mitään enää vuosikymmeniin.

Vierailija
80/93 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus on se, että Suomessa joutuu tekemään todella pahoja asioita ja toistuvasti että sinne "kiven sisään" yleensä päätyy. Muistakaa tää kun täällä selitätte miten tavallista on kun on vankilakundeja tuttavapiirissä. Se ei ole ollenkaan tavallista ja vankilaan joutuu vain rikosten uusijat tai törkeisiin tekomuotoihin syyllistyneet. Suomessa ei vankilaan joudu vahingossa tai olosuhteiden uhrina!

No enpä tiiä. Naisena sitä lentää saman tien istumaan.