Onko täällä joku kuka ei tunne ketään vankilassa ollutta
Juttelin kaverin kanssa ja sillä ei oo ketään tuttua ollut vankilassa. Niin onko se miten yleistä?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, vaikka on ollut vankilassa ei se tarkota että ois rikollinen...
Juu syyttömiä siellä on sellit täynnä.
Itse en tunne ketään, ja tiedänkin vain miehen vanhoja luokkakavereita, en heistä ketään tunne. Ystäväni on töissä vankilassa kylläkin.
En mielestäni "liiku sellaisissa piireissä", mutta pari sukulaista on istunut sakkovankeutta.
Voi olla syytön tai sitten tehnyt jonkun rikoksen olo suhteiden takia esim itsepuollustus. Mikä ei ole oikeasti rikos..,
Minä tunnen, vaikka olen koulutettu kaupunkilainen, joka hengaa "kaltaisensa seurassa". Tuntuu oudolta, ettette muka tunne. Kannattaisi laajentaa elämänpiiriä, se on terveellistä ihan oman henkisen kehityksenkin kannalta. Ei tarvi alkaa kaveeraamaan vankilakundien kanssa, mutta kyllä ihmisiä laidasta laitaan jollain tasolla olisi hyvä tietää edes. Samalla sitä oppisi näkemään senkin, että meille kaikille ei ole jaettu samoja lusikoita syntyessämme ja vaikea sanoa, miten itse elämäänsä eläisi, jos perhe olisi ollut toisenlainen. Surullisia ihmiskohtaloita yleensä noiden takana.
Pari entistä vankia on sellaisia, jotka voisin kutsua vaikka kotiini. Pelkään arvaamattomia ihmisiä, joten suurin osa on sellaisia, etten voisi kuvitella kutsuvani kotiini ja viettäväni vapaa-aikaa yhdessä johtuen tuosta omasta turvallisuushakuisuudesta. Nämä pari ovat talousrikollisia tyyliin Kailajärvi, jotka ovat toki rosvoja, muttei niiden seurassa sentään tarvi pelätä, koska napsahtaa. Sitten loput on moniongelmaisia ja rikokset tapoista pienempiin rikkeisiin. Heillä on ollut kova elämä, mutta en vietä mitenkään aikaa heidän kanssaan. Moikkaan toki nähdessä ja juttelen muutaman sanan, jos haluavat, mutta se on siinä.
En tunne ketään. Tai yksi tuttava on kuulemma joutunut kerran yöksi juopppoputkaan mutta mitään oikeita rikollisia ei onneksi ole tiedossani.
En tunne, kukaan mun perheen/suvun jäsenistä ei tunne eikä ystävistä eikä työkavereistakaan. Eiköhän se ole niinpäin että (onneksi) vain harvoilla on linnakundeja kavereina. Narkkarit yhtä tuntemattomia. Yhden alkoholistin tiedän suvusta mutta hänkin on kuollut jo 90 -luvulla
Osa teistä voi tuntea, mutta ei ehkä tiedä asiaa. Meidänkin entinen naapuri oli ollut, mutta alussa ei sitä kukaan tiennyt, silloin kun muutti naapurustoon. Joku suunnilleen tutun tutun tuttu oli sitten toiselle naapurille kertonut, että aikoinaan pyörinyt juoppopiireissä ja sitten pahoinpitelystä istunut jonkun aikaa. Ihan mukava tavallinen naapuri, joka oli raivoraitistunut kai tuon tapauksen johdosta. Eli te ette tiedä kaikkien ihmisten menneisyyttä. Jos alatte tarkemmin miettiä, ehkä käy kuten minulle, että sittenkin tulee joku mieleen. Kun noita rikoksia tehdään hyvilläkin alueilla. 33
Sukulainen on istunut taposta mutta en varsinaisesti tunne häntä.. En ole nähnyt yli 20vuoteen, saattaa olla jo kuollut.
Olin kurrseilla ja tapasin noin 27 vuotiaan miehen ja kävimme lasisillella. Itse olin noin 20 vuotias. Kauan ennen EUta, jolloin tatuointeja ei ollut kuin rikollisilla ja merimiehillä ja laki kielsi tatuointifirmat kokonaan.
Pöytäämme tuli lähes täysin tatuoitu mies joka oli pelottavan oloinen olikohan joissain aineissa. Sanoi seuralaiselleni että terve XXX, ei olla nähtykään sitten kun pääsit vankilasta.
Heh kiva ylläri. Oli petoksista istunut.
Vierailija kirjoitti:
En tunne, kukaan mun perheen/suvun jäsenistä ei tunne eikä ystävistä eikä työkavereistakaan. Eiköhän se ole niinpäin että (onneksi) vain harvoilla on linnakundeja kavereina. Narkkarit yhtä tuntemattomia. Yhden alkoholistin tiedän suvusta mutta hänkin on kuollut jo 90 -luvulla
Mitähän miinustettavaa tässä oli? Olemme normaaleja työssäkäyviä ihmisiä kaikki, lapsesta saakka kasvatettu oikeaan ja väärään joten ei ole tarvetta mokailla.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen itseni. Onneks kovin moni ei tiedä tätä. Eikä kyllä ole tarkoitus kertoa tätä. Nykysin olen akateeminen. Heh, ei ne ees uskois.
Ja luonnollisesti tunnen paljon muitakin, mutta pysyttelen erossa nyt kun muita juttuja..Naisia ei sinänsä yleensä edes epäillä rikollisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän miinustettavaa tässä oli? Olemme normaaleja työssäkäyviä ihmisiä kaikki, lapsesta saakka kasvatettu oikeaan ja väärään joten ei ole tarvetta mokailla.
Sinä et voi tietää, mitä itse kunkin mielessä liikkuu. Tiedätkö kaikkien ihmisten menneisyyden vai oletko tuntenut kaikki lapsesta saakka? Kuten itse kirjoitin, ei olisi äkkinäinen meidänkään naapurista uskonut, työsskäyvä tavallinen mukava ihminen, että menneisyydessä on pahoinpitelytuomio. Etkä sinä voi vaikuttaa muiden ihmisten tekemisiin. Etkö ole lukenut lehtijuttuja, kun ihan tavallisella asuinalueella tapahtuu ja useimmille se tulee yllätyksenä, että tietty ihminen tekee jotain? Esimerkkinä Seinäjoen teinimurhaajan luokkakaverit tuntevat kaikki murhaajan. Miinus tulee äänensävystäsi, ihan kuin se tunteminen tekisi josta kusta huonon ihmisen. OVatko tuon teinimurhaajan naapurit, luokkakaverit, opettajat, pelikaverit yms. huonoja ihmisiä, kun tuntevat murhaajan?
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen, vaikka olen koulutettu kaupunkilainen, joka hengaa "kaltaisensa seurassa". Tuntuu oudolta, ettette muka tunne. Kannattaisi laajentaa elämänpiiriä, se on terveellistä ihan oman henkisen kehityksenkin kannalta. Ei tarvi alkaa kaveeraamaan vankilakundien kanssa, mutta kyllä ihmisiä laidasta laitaan jollain tasolla olisi hyvä tietää edes. Samalla sitä oppisi näkemään senkin, että meille kaikille ei ole jaettu samoja lusikoita syntyessämme ja vaikea sanoa, miten itse elämäänsä eläisi, jos perhe olisi ollut toisenlainen. Surullisia ihmiskohtaloita yleensä noiden takana.
Pari entistä vankia on sellaisia, jotka voisin kutsua vaikka kotiini. Pelkään arvaamattomia ihmisiä, joten suurin osa on sellaisia, etten voisi kuvitella kutsuvani kotiini ja viettäväni vapaa-aikaa yhdessä johtuen tuosta omasta turvallisuushakuisuudesta. Nämä pari ovat talousrikollisia tyyliin Kailajärvi, jotka ovat toki rosvoja, muttei niiden seurassa sentään tarvi pelätä, koska napsahtaa. Sitten loput on moniongelmaisia ja rikokset tapoista pienempiin rikkeisiin. Heillä on ollut kova elämä, mutta en vietä mitenkään aikaa heidän kanssaan. Moikkaan toki nähdessä ja juttelen muutaman sanan, jos haluavat, mutta se on siinä.
Mun elämänpiiriin ja ystäviin/tuttaviin kuuluu kaikenlaisia ihmisiä, kaikenikäisiä, -maalaisia, erilaisia työtaustoja ja elämänkohtaloita. Silti kukaan heistä ei ole istunut vankilassa. Ihanko nyt pitäisi lähteä tällaisia ihmisiä varta vasten etsimään, kun olen niin rajoittunut ja ahdasmielinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen itseni. Onneks kovin moni ei tiedä tätä. Eikä kyllä ole tarkoitus kertoa tätä. Nykysin olen akateeminen. Heh, ei ne ees uskois.
Ja luonnollisesti tunnen paljon muitakin, mutta pysyttelen erossa nyt kun muita juttuja..Naisia ei sinänsä yleensä edes epäillä rikollisiksi.
Miksi olit linnassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun elämänpiiriin ja ystäviin/tuttaviin kuuluu kaikenlaisia ihmisiä, kaikenikäisiä, -maalaisia, erilaisia työtaustoja ja elämänkohtaloita. Silti kukaan heistä ei ole istunut vankilassa. Ihanko nyt pitäisi lähteä tällaisia ihmisiä varta vasten etsimään, kun olen niin rajoittunut ja ahdasmielinen?
Mitä jos tietoosi tulee, että joku onkin ollut? En usko, että olet kaikkia tuntenut vauvasta saakka. Voi olla istuttu vaikka ennen syntymääsi. Harva sitä mainostaa ja osa vaihtaa elämänpiiriään niin paljon, ettei uudessa sitä tiedetä.
Vierailija kirjoitti:
Pari kaveria ollut nuoruuden hölmöilyistä linnassa, tiedän yhden yrittäjän joka ollut liiankin yritteliäs ja käynyt linnassa, samoin 1 jo kuollut perhetuttu joutui linnaan -90luvulla maksamattomasta tv luvasta,8 päivää oli konnunsuolla.
Listasta unohtui koulukaveri mikä oli linnassa kun yritti polttaa kebabkioskin, ihan normaali töissä käyvä tyyppi mille viina ei vaan sopinut.
Hitto, meinasin vastata että en kyllä tunne ketään joka olisi ollut mut sit muistin että mun mummo on istunut muutama vuosikymmen sitten. Helposti unohtuu kun sain tietääkin vasta pari vuotta sitten.
En mutta nuorisopsykiatrisella huonekaverini oli poika, joka oli tappanut isänsä.
Sen lisäksi ensimmäisen tietokoneeni sain liikkeestä, jonka pitäjä päätyi myöhemmin linnaan, koska hän ilmeisesti pisti peruskoulun teinejä varastamaan kouluista tietokoneosia yms. ja ehkä huumejuttuja oli mukana myös. Sitä on joskus mielenkiintoista muistella, koska liikkeessä palvelu oli hyvää ja miellyttävää ja jouduin viemään koneen sinne korjattavaksi varsin monta kertaa ja aina ilmaiseksi korjasivat (takuun mukaisesti ehkä).
-Mies 29v + 1v-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olit linnassa?
Erinäisiä juttuja, joista nyt ei kannata mainostaa.
Niin joo, syyttömiähän siellä vankilassa istutetaan?