Joululahjaongelma, mitä annatte lahjaksi?

Angelina

Siis mitä annatte lahjaksi isovanhemmille, kummilapsille ja omille lapsille? Kamalan vaikeaa taas, kun kaikilla on jo kaikkea eikä mitään oikeastaan tarvita.

Kommentit (14)

Vierailija

Lapsille ja kummilapsille voi antaa rahaa, isovanhemmille lahjakortteja esim. teatteriin, kylpylään, kosmetelogille jne. Jotain elämyslahjaa siis. Tietysti näille kaikille on helppo ostaa tavaraakin, jos tietää hyvin mieltymykset ja kiinnostuksen kohteet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En lahjo ketään!

Tuskin sinuakaan kukaan lahjoo. Prismoissa on jo joulusuklaat esillä ja jouluvalot, joulukalenterit, olin ihan innoissani. Voi antaa myös aineettomia lahjoja.

Vierailija

Kummilapsille lähtee postissa marraskuun lopulla kalenteri, sitä merkkiä mitä toivovat. Ei joululahjaa.

Iso- ja isoisovanhemmille lähtee joka vuosi kuva lapsesta, sellainen koulukuva 15x20. Ei muuta lahjaa.

Omille lapsille ostetaan heidän tekemänsä toivelistan perusteella lahjoja ja sen ulkopuolelta esim. värityskirjoja, kyniä ja vaatteita (jotain spesiaalihienoa, ei siis mitään alkkareita ja sukkia). Lapset saavat korkeintaan kymmenen lahjaa, mutta kokonaishinta ei huitele missään useissa sadoissa. He itse ovat sanoneet, että määrä korvaa laadun :) Toki ostamme joukkoon pari kalliimpaakin juttua, joita he eivät itse saisi ostettua viikkorahoja säästämällä. Sanottakoon vielä, että harrastus- ja liikuntavälineet sekä normaalit vaatteet ja kengät kuuluvat meillä arkiostoksiin, eivät lahjatavaroihin.

Minun vanhemmiltani tulee lapsillemme rahalahja. Suoraan lapselle 50 euroa ja minulle satanen, jotta voin ostaa lapsille heidän nimissään sopivia lahjoja. Jäljelle jäävä raha menee lasten tileille. Miehen vanhemmilta ei tule koskaan mitään mutta he ovatkin hyvin pienituloisia ja sairaita eläkeläisiä emmekä todellakaan edes halua heitä rasittaa millään lahjaodotuksilla.

Vierailija

Kummilapsille lahjakortit, ja pienimmälle kehittävä lelu.

Isovanhemmille lahjakortit teatteriin. Omalle lapselle uusi puhelin tai lahjakortti matkalle. Siskolle matto, jota tiedän hinkuvan. Työkavereille virkattu kori täynnä kynttilöitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kummilapsille lähtee postissa marraskuun lopulla kalenteri, sitä merkkiä mitä toivovat. Ei joululahjaa.

Iso- ja isoisovanhemmille lähtee joka vuosi kuva lapsesta, sellainen koulukuva 15x20. Ei muuta lahjaa.

Omille lapsille ostetaan heidän tekemänsä toivelistan perusteella lahjoja ja sen ulkopuolelta esim. värityskirjoja, kyniä ja vaatteita (jotain spesiaalihienoa, ei siis mitään alkkareita ja sukkia). Lapset saavat korkeintaan kymmenen lahjaa, mutta kokonaishinta ei huitele missään useissa sadoissa. He itse ovat sanoneet, että määrä korvaa laadun :) Toki ostamme joukkoon pari kalliimpaakin juttua, joita he eivät itse saisi ostettua viikkorahoja säästämällä. Sanottakoon vielä, että harrastus- ja liikuntavälineet sekä normaalit vaatteet ja kengät kuuluvat meillä arkiostoksiin, eivät lahjatavaroihin.

Minun vanhemmiltani tulee lapsillemme rahalahja. Suoraan lapselle 50 euroa ja minulle satanen, jotta voin ostaa lapsille heidän nimissään sopivia lahjoja. Jäljelle jäävä raha menee lasten tileille. Miehen vanhemmilta ei tule koskaan mitään mutta he ovatkin hyvin pienituloisia ja sairaita eläkeläisiä emmekä todellakaan edes halua heitä rasittaa millään lahjaodotuksilla.

Ihana viesti, tuli lämmin tunne sinusta. Kutsutteko omia vanhempianne joulun viettoon teille, vaikutat vieraanvaraiselta, oikeasti.

Vierailija

Kummityttö tulee saamaan minulta pinkin stigan, jolla voi laskea myös väärinpäin.

Siskon tytöt tulee saamaan petsejä (toivomansa listan mukaan).

Isovanhempia tai muita läheisiä en ole vielä miettinyt.

Omat lapset tulevat saamaan useamman toiveen omista listoistaan (eivät siis ole vielä niitä tehneet) sekä jotain yllätyksellistä.

Vierailija

Neulon villasukkia. Pitkiä ja lyhyitä, pitsillä ja ilman. On tennarikuviota ja koirankarvalankaa. Aloeveraa ja hamppua.

Kelpaa vauvasta vaariin ja oikein kerjätään lisää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana viesti, tuli lämmin tunne sinusta. Kutsutteko omia vanhempianne joulun viettoon teille, vaikutat vieraanvaraiselta, oikeasti.

Rajansa sarkasmillakin..

Vierailija

Minä tilaan anopille lehden ja ostan laadukkaat shampoon ja hoitoaineen.

Kahdelle kummitytölle lahjakortit.

Apen joululahja vielä mietinnässä.

Samoin omien lasten. Kouluikäisille on jo vaikea miettiä lahjoja, kun oikeasti eivät tarvitse mitään ja minun on vaikea ostaa mitään turhaa.

Miehellekin pitäisi keksiä joku pieni järkevä lahja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Neulon villasukkia. Pitkiä ja lyhyitä, pitsillä ja ilman. On tennarikuviota ja koirankarvalankaa. Aloeveraa ja hamppua.

Kelpaa vauvasta vaariin ja oikein kerjätään lisää.

Enkä neulo yksiäkään pakolaisille.

Vierailija

Mulla vähän räjähti käsiin lahjojen osto tytölleni, joka täyttää pian 2vee :')
Hälle ostin pehmeitä leikkiruokia: pitsaa, dönerkebabia x 2, salaattia ja sushia (haban lelut), ison vauvapaketin missä siis nukke ja kaikki mahdolliset jutut, vauvan hoitopiste, kirjoja, brion vedettävä kala ja sitten pieniä puisia ananasrenkaita.

Vierailija

Äidilleni on aina helppo hankkia ja aina hän jaksaa olla yllättynyt ja kiitollinen saamastaan lahjasta. Ikäihminen tarvitsee vielä kampaajaa tai muita hoitoja ja joskus olen antanut sisarusteni kanssa yhteisesti ihan  ruokatarvikkeita, herkkukorin tyylisesti.

Lapseni ovat teinejä. Tytölle on helppo. Hän pitää vaatteista, kosmetiikasta, koruista, lahjakorteista ja sekaan laitan Finlandia Junior -kirjapalkinnon voittaneen kirjan sekä karkkia joulun pyhille.

Poika vähän haasteellisempi mutta vaatteita, kirja ja karkkia ainakin, voi olla että joku technic tai star wars lego paketti tai sitten jotain muuta aivojumppaa.

Mies saa perinteisesti seuraavan vuoden kalenterin. Laitan hällekin jonkun kirjan ja vaatetta.

Koko perheelle yhteisesti voisi olla mietitty jo ensi kesän lomamatka. Mitään ei vielä osteta tai varata mutta luultavasti mieheni kanssa mietitään jo kohde valmiiksi ja yllätetään lapset aattona. On sitten jotain mitä odottaa ja suunnitella.

Appivanhemmat ovat kaukana ulkomailla, heille ei laiteta mitään.

Kummilapsemme ovat yhtä kakkosluokkalaista tyttöä lukuunottamatta aikuisia. Tälle yhdelle pirpanalle en ole miettinyt sen tarkemmin vielä mitään.

Sisarusten kesken meillä on kiertävä lahjavuoro. Teemme itse toisillemme lahjan. Pitäisikin alkaa suunnittelemaan ja katselemaan sopivaa iltapuhdetta. Pari kuukautta on vielä aikaa tehdä lahja...

Vierailija

Olen itsekin suosinut aiempina vuosina lahjakortteja mutta ongelmana taitaa ollakin minun tuttavapiirissäni lahjakorttien määrä.

Isovanhemmilla on vielä käyttämättä kesällä saaneet lahjakortit teatteriin. Kummilasten isovanhemmat sekä toiset kummit antavat lahjakortteja sekä jouluksi että synttäriksi. Käyttämättä on kuulemma vielä joitakin. Rahaa lahjaksi saavat muilta sukulaisilta ja en oikein ymmärrä, miksi alakouluikäisten pitäisi saada tolkuttomasti rahaa. Mitä he sillä tekevät?

Olisi siis tarvetta ihan kunnollisille lahjaideoille tai ainakin sellaisille lahjakorteille, jotka eivät sisällä vaatteita tai teatteria.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat