stokkan hissit tekee minusta kohta raivohullun...
... ja tervejalkaiset ihmiset, jotka etuilee niihin. ja kakarat, jotka vetää ylösalas lasiseinäisissä ja näyttelee keskisormea. harmi vaan, että kutosen vintti on hyvä kahvila käydä vauvan kanssa.
onko muita, jotka kiristelee leukaperiään yrittäessään survoa vaunuja laumaan ihmisiä, jotka tuijottaa pahasti takaisin. tekisi mieli huutaa, että LIUKUPORTAAT! käyttäkää niitä!
on mullakin murheet :D
Kommentit (18)
Esim. kosmetiikkaosatolla biothermin ständin vieressä on on yksi hiis jne.
Hisseihin ei tosiaankaan päässyt koskaan, jos ei tunkenut väkisin. Ihmiset etuilivat minkä ehtivät.
Mä en edes kehtais kiilata ketään, joka on menossa hissiin rattaiden/vaunujen kanssa, mutta ilmeisesti aika moni muu kehtaa.
ista on muuten esim. Ranskassa ja Hollannissa. Ainoastaan enkkulaiset ja jenkit omaavat hyvät käytöstavat.
vaikka voisivat vallan mainiosti käyttää rullaportaita. Se olisi nopeampaakin, kaikille osapuolille.
mutta onhan se kohteliasta päästää vaunulliset edes omalla vuorollaan siihen hissiin. Mutta nopeet elää, näinhän se on.
Siinä sitten muut tuuppivat minua, kun eivät selvästi voineet käsittää, että miten nuori, ulkoisesti täysin terve ja hoikka ihminen kävelee niin pirun hitaasti. Vaan kun oli pakko hoitaa asiat ja liikkua ihmisten parissa.
Että älä sinäkään tuupi niillä kärryilläsi vaikka kuinka vituttais. Jää himaan, jos et itsekään osaa käyttäytyä.
minäkin ihan ihmettelen reaktiotani: aikaisemmassa elämässä (sic) en edes ajatellut hissien olemassaoloa - olen siis kiivennyt joko portaita tai käyttänyt liukuportaita. nyt sitten KIEHUN, kun jonotan kiltisti hissiin ja vaunujen kanssa hitaampana jään kilpajuoksussa kakkoseksi. vielä en ole kehdannut sanoa mitään, mutta eiköhän sekin päivä vielä koita. tai sitten ei, ja sen sijasta narisen täällä.
toki muillakin on oikeus käyttää hissiä, mutta luulin muitten ymmärtävän, että vaunujen kanssa se vaan on vähän enemmän välttämätöntä.
Vaan on pakko tunkea hissiin ja vielä vittuilla, jos erehtyy sanomaan, että kaksien rattaiden kanssa hissiin ei kovin monta aikuista ihmistä mahdu. Kyseessä ei ole mitkään spurgut, vaan " tavalliset" ihmiset. Kännisiä idiootteja!
jäkittämään rattaiden renkaiden eteen, kun eivät itsekään pääse siitä esteestä ohi, joka on ollut minun ja rattaideni tukkeena. Silloin kyllä tekisi mieli.
Varmaan ymmärrät, etten tarkoita hissinkäyttökieltoa ihmisille, jotka hissiä tarvitsevat, vaan niille tolloille, joille se ei ole tarpeen ja joilla ei ole lainkaan käytöstapoja, vaan vielä rynnivät rattaiden edestä hissiin, vaikka ovat odotelleetkin lyhyemmän aikaa.
Vierailija:
Siinä sitten muut tuuppivat minua, kun eivät selvästi voineet käsittää, että miten nuori, ulkoisesti täysin terve ja hoikka ihminen kävelee niin pirun hitaasti. Vaan kun oli pakko hoitaa asiat ja liikkua ihmisten parissa.
Että älä sinäkään tuupi niillä kärryilläsi vaikka kuinka vituttais. Jää himaan, jos et itsekään osaa käyttäytyä.
minun ja vaunujeni eteen astui sama mies kaksi kertaa ja toisella kerralla kääntyi niin että takki leyhähti a lá matrix ja huusi naama punaisena " NYT V-U RIITTÄÄ" !!!!
ukko siis teki pari steppausta taaksepäin varomatta, ja minä raukka en omaa niin nopeita hoksottimia, että olisin voinut pukata vaunut vasten hyllyä ja väistää :)
Suomalaisilla on huonojen käytöstapojen ja väistämisongelmien lisäksi myös se vaiva, että he eivät uskalla sanoa mitään!! Luulevat, että ihmisillä on selässä silmät. Kokeile siis joskus YSTÄVÄLLISESTI pyytää ihmisiä väistämään, niin kyllä silloin yleensä jopa suomi-juntti väistää.
itse olen kiinnittänyt huomiota siihen kun vaunulliset ihmiset eivät väistä kapeilla käytävillä. olisi kohteliasta molempien väistää hiukan, mutta vaunulliset jyräävät välillä kovaakin vauhtia päälle, vaikka vastaantulija katselisi onnellisena ihan toiseen suuntaan, eikä edes näe vaunullista.
Reaktiot ovat ihmisillä laidasta laitaan. Jotkut ovat niin ystävällisiä, ettei Suomessa luulisi olevankaan, jotkut suorastaan typerryttävän tökeröitä. Suosittelen jokaiselle rataskävelykokeilua. Avartava kokemus.
Vierailija:
itse olen kiinnittänyt huomiota siihen kun vaunulliset ihmiset eivät väistä kapeilla käytävillä. olisi kohteliasta molempien väistää hiukan, mutta vaunulliset jyräävät välillä kovaakin vauhtia päälle, vaikka vastaantulija katselisi onnellisena ihan toiseen suuntaan, eikä edes näe vaunullista.
Vierailija:
Reaktiot ovat ihmisillä laidasta laitaan. Jotkut ovat niin ystävällisiä, ettei Suomessa luulisi olevankaan, jotkut suorastaan typerryttävän tökeröitä. Suosittelen jokaiselle rataskävelykokeilua. Avartava kokemus.Vierailija:
llinen vetää ihan suoraan päin mielenosoituksellisesti.
Pässi on pässi oli sitten liikkeellä jalan, vaunuilla, autolla, fillarilla jne.
ensimmäinen lapsi. epävarma vaunujen kanssa. pelotti.
riittikö syyksi vai vieläkö löytyy jotain valittamista? ja huom! käytän ääntäni ja pyydän anteeksi ylileveää kuljetusta. seuraavaksi pitänee ostaa kilikello aisaan... vaikka vanhana fillaroijana muistelen, että soittokellon käyttäminen aiheutti vastaavanlaisia reaktioita kuin tämän pitkätakkisen miehen oli: hemmetin kiukkuisia huutoja, ylisäikähtäneitä puskiin hyppäämisiä ja käden rinnalle nostamista (kyseessä siis pyörätiellä maisemia ihailevat ihmiset).
johtopäätös: suomalaiset ovat metsäläiskansaa. meistä kukaan ei kestäisi hajoamatta suurkaupunkien ruuhkissa.
Me hyväkuntoiset voidaan käyttää portaita. En minä ainakaan ole vielä niin vanha, vaivanen tai laiska etten pääse ylös portaita.
Mä käytän ja homma luistaa.