Kuinka hyväksyä oma ulkonäkö?

Vierailija

Miten voisi hyväksyä omat kasvonsa joita en pidä ollenkaan naisellisina. Ohuen ohuet huulet(samanlaiset kuin biledanilla) iso nenä(lähes samanlainen kuin sarah jessica parkerilla) ja ohut hieman latvoista taipuisa tukka. Käytän hiusten pidennyksiä. Olen harkinnut nenäleikkausta tai huulten täyttämistä. Itsetuntoni on huono :/ mutta en jotenkin saa sitä kehitettyä koska olen masentunut ja oman naaman näkeminen masentaa entisestään! 

Kommentit (3)

Vierailija

Minunkin on joskus vaikea hyväksyä omaa ulkonäköä. Lähinnä lihominen on ollut vaikea hyväksyä, vaikka olen edelleen ihan normaalipainoinen. Samoin kasvoissa on aina jotain, mikä on vinossa tai isoa tai muhkuraista tai liian punertavaa, mitä vain.

Yksi asia, jota mietin aina, kun oma kroppa ahdistaa tai suututtaa, on se, kenen silmillä oikein katson omaa ulkomuotoani. Ketä varten nenän pitäisi olla suora ja erityisesti kenen mielestä minun laihuuteni olisi tärkeämpää kuin se, että oloni tuntuu hyvältä? Jos joku tyyppi tuolla kadulla (tai sukulainen) katsoo mun paksuuntuneita reisiä ja ajattelee, että onpa ällöttävät, niin se on sen tyypin häpeä.

Ja lopuksi: uskotko, että ulkonäön muuttaminen vaikuttaisi jollain tavalla siihen, miten hyvä itsetuntosi on?

Vierailija

En oikeastaan usko että se vaikuttaisi jos menisin leikkaukseen. Olisi vaan kiva kuulla jos muilla ollut tälläistä, että heikko itsetunto näkyy sairaalloisena ulkonäön häpeämisenä. Ja onko joku päässyt jotenkin siitä yli? tuntuu että kaikki ahdistukseni liittyy ulkonäkööni ja välillä tuntuu että olen pelkkä kuori! Vaikka tietysti minulla on joku sisäinen ongelma jota käsittelen siten että pakonomaisesti mietin epämiellyttävää ulkonäköäni.

Vierailija

Olen miettinyt että jos menisin leikkaukseen ja näkisin itseni kauniina niin luultavasti olisin silti ahdistunut mutta sitten se ahdistus pitäisi kohdata? En voisi enää syyttää ulkonäköä.. Tai sitten tulisi joku muu neuroosi ulkonäön häpeämisen tilalle.

Onko jollain kokemuksia ?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat