Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nukkamaton pesu?!

Vierailija

Meillä on koirataloudessa tuommonen iso muhkea nukkamatto, joka kaipaa kohta pesua. Millä sitä sais ylläpidettyä ettei kokoajan tarvis viedä pesulaan mikä maksaa älyttömästi.. 

Imuroin sen yleensä kerran päivässä tai 2 päivän välein.. 

Kommentit (15)

Riina

Moi, meillä sama ongelma - leivinjauhetta mattoon ja hyvä imurointi raikastaa maton. Ulkona tamppaus ja tuuletus pikku pakkasessa, talvella lumessa hakkaaminen. Pesu voi olla aika hintava- uuden maton saa samalla hinnalla - jos ei oo ko . hinnakas matto ( yli 200€)...

Vierailija

Joo meillä maksoi tuon eka pesu 80€. Ja matto on vaan hiukan yli 100€ maksanut uutena. 

Ahdistaa hirveesti mennä tamppaan tota tonne kyylävien kukkahattu-tätien sekaan. 😀😀

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

minä oon pessyt ihan painepesurilla... Tähän aikaan vuodesta ei tosin onnistu mutta kesällä.

Samoin. Ei ainakaan pahene, ehkä jopa paranee kun hapsut purkautuu ja pörhistyy.

Vierailija

meillä ei semmosta mahdollisuutta tänä kesänä ollu ja haluaisin jollain koittaa pitää tota suht raikkaana. Rupee jo pikkuhiljaa haisee :D 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siihen mattoon leivinjauhetta laiteta? Eikös se oo ruokasooda joka raikastaa?

Ruokasoodalla matosta tulee raikas ja leivinjauheella kuohkea. :)

Vierailija

Meillä tämä matto on makuuhuoneessa (koirakielto), olkkarissa suosin koirien takia napakkakuteista räsymattoa. Ihan helpoin putsata. Mä olen pessyt nukkamaton kerran vaahtopesuaineella (ei tullut hyvä) ja kerran ihan vaan taloyhtiön saunan lattialla kastelin sen kunnolla, pesuaineena mäntysuopaa, hellävaraisesti levitin pesuaineen pehmeällä juuriharjalla karvan suuntaan vetäen, annoin vaikuttaa, sitten pesin, huuhtelin letkulla, pistin jätesäkkiin ja lasten vannaan sen säkin, valutin ulkona ja lopuksi vein kuivaushuoneeseen kuivumaan. Tuli hyvä.

Ei se ole siitä miksikään mennyt. Uusi matto/pesula maksaa yhtä paljon, että riski kannattaa ottaa.

Vierailija

Myös jos oikeasti mahdollista, niin tuulettaa tuolla pikkuisessa pakkasäässä. 

En tiiä mitä nukkamatto siitä tykkää mutta meillä kaikki muut matot ainaki vähä raikastuu. 

Vierailija

Onko Ikeassa mitään hyvää ja suht halpaa mattoa, mikä sopii koirakotiin..? 

Oon yrittänyt etsiä mutta tuloksetta :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko Ikeassa mitään hyvää ja suht halpaa mattoa, mikä sopii koirakotiin..? 

Oon yrittänyt etsiä mutta tuloksetta :D

en ainakaan suosittele niitä 20€ mattoja..

matonomistaja

Minä olen pessyt Anttilan Jackson-nukkamaton haalealla vedellä. Ensin kastelu, sitten kevyt harjaus ja lopuksi huuhtelu. Ei mennyt miksikään. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat