Ekaluokkalaisen kokeessa tehtävä
Onko tää muiden mielestä aika vaativa tehtävä ekaluokkalaisen kokeeseen?
(kirjainten tilalla erilaisia kuvioita)
A + A = B
1< A < 3
B - 3 > C
B - 1 = D - A
Ratkaise kuviot (eli tässäkirjaimet)
A=
B=
C=
D=
Mä olin aika ihmeissäni kun mun muistin mukaan ekalla laskettiin lähinnä 5+3=8 tyylisiä laskuja.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sun esimerkki yrittää olla sama kun alotusviestissä niin vastasit väärin. A= 2, B= 4, C = 0 , D= 5
Tässä oikea vastaus aloitusviestiin.
Sul oli niin sekavasti niin en jaksanu miettii oliko sun esimerkki sama vai eri.Väärin, C = 1.
No ei ole kun 4-3=1 ja se on isompi kun nolla, eli B - 3 > C, eli C = 0.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuossa pitäisi olla jotain muutakin tietoa, kuten että luvut on vaikka 0-9 kokonaislukuja, muuten C:tä ei ainakaan voi ratkaista.
A + A = B
1< A < 3
B - 3 > CNo ekaluokkalainen ei tiedä kuin kokonaislukuja. Joten tuosta näkee suoraan, että A = 2, ja siitä laskea että B = 4 ja C = 1.
Väärin meni. Huhuh,mut onneks tä oli teidän mielestä niin helppo! :) toi c=0 ja d=5, jonka unohdit kokonaan. Ap
Pitäisi näköjään ottaa silmät käteen ja katsoa oikein :) Jotenkin kummasta mielsin tuon = -merkiksi, eikä > . Eli omat silmäni tässä harottivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(kirjainten tilalla erilaisia kuvioita)A + A = B
1< A < 3
B - 3 > C
B - 1 = D - ARatkaise kuviot (eli tässäkirjaimet)
A=
B=
C=
D=Mä olin aika ihmeissäni kun mun muistin mukaan ekalla laskettiin lähinnä 5+3=8 tyylisiä laskuja.
A = 2, B = 4, C = 1, D = 5
Ei voi olla ekaluokkalaisen tasoisia.
C >1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sun esimerkki yrittää olla sama kun alotusviestissä niin vastasit väärin. A= 2, B= 4, C = 0 , D= 5
Tässä oikea vastaus aloitusviestiin.
Sul oli niin sekavasti niin en jaksanu miettii oliko sun esimerkki sama vai eri.Väärin, C = 1.
No ei ole kun 4-3=1 ja se on isompi kun nolla, eli B - 3 > C, eli C = 0.
Totta. Katsoin merkin väärin aluksi. Oma mokani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(kirjainten tilalla erilaisia kuvioita)A + A = B
1< A < 3
B - 3 > C
B - 1 = D - ARatkaise kuviot (eli tässäkirjaimet)
A=
B=
C=
D=Mä olin aika ihmeissäni kun mun muistin mukaan ekalla laskettiin lähinnä 5+3=8 tyylisiä laskuja.
A = 2, B = 4, C = 1, D = 5
Ei voi olla ekaluokkalaisen tasoisia.
C >1
Ei, vaan C<1
Jeps, tällaisia laskuja mun ekaluokkainen harjoittelee koulussa ja kotiläksyinä. Häneltä sujuu hyvin mutta itsellä hieman kankeampaa... :)
No vähän vaikeampi lasku tuo on, mutta ihan ratkaisettavissa. Ihan samanlaisia on ollut meidän lasten ekanluokan kokeissa.
Väärin meni. Huhuh,mut onneks tä oli teidän mielestä niin helppo! :) toi c=0 ja d=5, jonka unohdit kokonaan. Ap