Aidosti kiinnostavia lifestyleblogeja?

Ainokaisa

Hei! Oon pitemmän aikaan etsinyt laadukkaita ja kiinnostavia lifestyleblogeja joissa pääosaa näyttelisi vähintään parikymppinen aikuinen nainen/mies. Haluaisin löytää sellaisia blogeja joissa vaikka blogin kirjoittajalla olisi erityisen hyvä tapa kirjoittaa tekstiä vaikka perusarjesta tai sitten hänellä olisi vaikka joku erityispiirre/asia elämässä kuten sairaus, vamma tai jotain muuta vastaavaa joka tekee hänestä "kiinnostavamman" eikä tusinarusinan, joka postailee kuvia teekupeista ja valkoisista kuvista. Voi olla pieniä tai isoja blogeja mutta mieluiten sellaisia missä on järkeä. :) Kiitos, auttaa kovasti jos joku viitsisi kertoa vaikka oman lempparinsa joka on tuon tyylinen mitä mä "pyytelin". 

PS. Haluan kuitenkin korostaa sitä laadukkuutta. Blogin hyvä ulkonäkö ja samankokoiset kuvat on tärkeät mun silmälle koska en voi kestää jos kuvat on otettu vaikka puhelimella. Sen takia kyseisten blogien löytäminen on vaikeaa.... ne jotkat panostavat, yleensä ovat niitä tusinarusinoita ja ne jotka kirjoittavat vasemman jalan varpailla elämästään, omistaa siinä jotain kiinnostavaakin.

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Chicago-Iida on hyvä kirjoittaja kyllä, mutta ne kuvat ovat aika kamalia. Itsekin haluaisin tykätä siitä blogista loistavan kirjoitustyylin vuoksi (eritoten world-kategorian matkapostaukset on helmiä!) mutta kuvien vuoksi en voi tykätä ja valitettavan harvoin sitten myös luen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Chicago-Iida on hyvä kirjoittaja kyllä, mutta ne kuvat ovat aika kamalia. Itsekin haluaisin tykätä siitä blogista loistavan kirjoitustyylin vuoksi (eritoten world-kategorian matkapostaukset on helmiä!) mutta kuvien vuoksi en voi tykätä ja valitettavan harvoin sitten myös luen.

Tuossahan oli ihan selkeä vaalea mutta persoonallinen ulkoasu ja kuvatkin samankokoisia ja riittävän, muttei liian isoja. Jos kyseessä siis tämä blogi, joka löytyi googlettamalla Chicago-Iida: http://chicago187.blogspot.co.uk/

En ymmärrä valittamista.

Vierailija

Useat ulkosuonalaiset jostain syystä kuvaa ja kirjoittaa hyvin taidokkaasti ja eläväisesti. Sinuna kurkkaisin blogit: demirean (kerrassaan upeita kuvia ja kielellisesti lahjakas!) Neeakoo (asuu saksassa, blogi perustettu turkista käsin. Kuvat mahdottoman upeita), Rushtolive (nuori äiti, tuottaa hyvää tekstiä) sekä tietenkin suklaatajakahvia.

Perus suomalaisista suosikkejani ovat kaksplussalta 47 palasta sekä päästävarpaisiin blogi.

Ainokaisa

Vierailija kirjoitti:

Useat ulkosuonalaiset jostain syystä kuvaa ja kirjoittaa hyvin taidokkaasti ja eläväisesti. Sinuna kurkkaisin blogit: demirean (kerrassaan upeita kuvia ja kielellisesti lahjakas!) Neeakoo (asuu saksassa, blogi perustettu turkista käsin. Kuvat mahdottoman upeita), Rushtolive (nuori äiti, tuottaa hyvää tekstiä) sekä tietenkin suklaatajakahvia.

Perus suomalaisista suosikkejani ovat kaksplussalta 47 palasta sekä päästävarpaisiin blogi.

Ai että! Nuo näyttää ensivilkauksellakin just semmosilta mitä etsin. Kiitos noista ehdotuksista. :) 

- ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että! Nuo näyttää ensivilkauksellakin just semmosilta mitä etsin. Kiitos noista ehdotuksista. :) 

- ap

Kiva että kelpasi, ovat omia suosikkejanikin :)

Ainokaisa

Vierailija kirjoitti:

Tästä ei ole ap:lle apua, mutta mun mielestä sanat kiinnostava ja lifestyleblogi eivät mahdu samaan lauseeseen.

Et varmaan ole vaan törmännyt sellaisiin helmiin ikinä. Tiedän, että niitä on tosi vaikeeta löytää.. mutta on sellaisia. 

- ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta, ulkkisnaisilla on monesti kiinnostavaa perspektiiviä asioihin! rantapallo.fin blogeista olen löytänyt yllättävän paljon luettavaa, esim Archie gone lebanon, today will never come again, london&beyond...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä ei ole ap:lle apua, mutta mun mielestä sanat kiinnostava ja lifestyleblogi eivät mahdu samaan lauseeseen.

Et varmaan ole vaan törmännyt sellaisiin helmiin ikinä. Tiedän, että niitä on tosi vaikeeta löytää.. mutta on sellaisia. 

- ap

Voi olla. Koska törmääminen saattaa olla epätodennäköistä, voisitko lyhyesti referoida, millaisia nämä kiinnostavat lifestyleblogit sitten ovat?

Ainokaisa

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Voi olla. Koska törmääminen saattaa olla epätodennäköistä, voisitko lyhyesti referoida, millaisia nämä kiinnostavat lifestyleblogit sitten ovat?

Ainakin itse määrittelen sen kiinnostavuuden sillä, että osaa tuottaa laadukasta ja mielenkiintoista tekstiä vaikka ihan tylsästäkin asiasta eli osaa kirjoittaa niin, että se "herättää mielenkiinnon" vaikka ei aina edes aiheena olisi sellainen, että itseä automaattisesti kiinnostaisi.

Samoin se, että laittaa kauniita ja laadukkaita kuvia mutta kuitenkin sellaisia, että ei jokatoisesta blogista löydä samanlaisia. Ei tarvitse olla mitään tekotaiteellista vaan sellaista, että on ehkä hieman käytetty mielikuvitusta tai otetaan kuvia todellisista tilanteista eikä viisi tuntia asetelluista/lavastetuista kuvista. 

Tietenkin myös se "pääaihe" eli se ihminen jota blogi kirjoittaa. Sen olisi hyvä olla kiinnostava ja erilainen. Ei mitenkään räiskyvän erilainen tarvitse olla mutta kuten ensimmäisessä viestissä laitoinkin niin esimerkiksi joku vamma voisi tehdä ihmisestä kiinnostavan kun pääsee näkemään miten hän näkee maailman ja miten siinä pärjää niin sanotusti jos kaikki asiat ei hänelle olekkaan niin simppeleitä mitä monille muille saattaa olla. 

Jokaisella tietenkin oma käsitys siitä mikä on kiinnostavaa mutta pääpuolin varmasti jokainen tietää mitä haen takaa. En viitsi mitään blogeja nyt alkaa tähän väkisin etsimään kun ei niitä niin sanotusti "ole" omalla lukulistalla nyt mutta tiedän, että sellaisia on. Pakko olla koska tiedän mitä haluankin ja kyllä niitä joskus on tullut vastaan mutta ei ole vain älynnyt laittaa lukulistalle. 

Ja sori, tästä tuli aika pitkä referointi. :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Ainakin itse määrittelen sen kiinnostavuuden sillä, että osaa tuottaa laadukasta ja mielenkiintoista tekstiä vaikka ihan tylsästäkin asiasta eli osaa kirjoittaa niin, että se "herättää mielenkiinnon" vaikka ei aina edes aiheena olisi sellainen, että itseä automaattisesti kiinnostaisi.

Samoin se, että laittaa kauniita ja laadukkaita kuvia mutta kuitenkin sellaisia, että ei jokatoisesta blogista löydä samanlaisia. Ei tarvitse olla mitään tekotaiteellista vaan sellaista, että on ehkä hieman käytetty mielikuvitusta tai otetaan kuvia todellisista tilanteista eikä viisi tuntia asetelluista/lavastetuista kuvista. 

Tietenkin myös se "pääaihe" eli se ihminen jota blogi kirjoittaa. Sen olisi hyvä olla kiinnostava ja erilainen. Ei mitenkään räiskyvän erilainen tarvitse olla mutta kuten ensimmäisessä viestissä laitoinkin niin esimerkiksi joku vamma voisi tehdä ihmisestä kiinnostavan kun pääsee näkemään miten hän näkee maailman ja miten siinä pärjää niin sanotusti jos kaikki asiat ei hänelle olekkaan niin simppeleitä mitä monille muille saattaa olla. 

Jokaisella tietenkin oma käsitys siitä mikä on kiinnostavaa mutta pääpuolin varmasti jokainen tietää mitä haen takaa. En viitsi mitään blogeja nyt alkaa tähän väkisin etsimään kun ei niitä niin sanotusti "ole" omalla lukulistalla nyt mutta tiedän, että sellaisia on. Pakko olla koska tiedän mitä haluankin ja kyllä niitä joskus on tullut vastaan mutta ei ole vain älynnyt laittaa lukulistalle. 

Ei haittaa, että kirjoitat pitkästi! POhdinta on hyvä asia. Mutta kun luin vastaustasi, ensimmäinen mieleen tullut asia oli se, että periaatteessahan kirjoittamasi määritelmä voisi sopia mihin tahansa blogiin, jossa on tekstiä ja itse otettuja kuvia. 

En tiedä, onko mulla jotenkin väärä kuva lifestyleblogista, mulle vain tulee ensimmäisenä mieleen niistä se, että esitellään asuja ja ruokia, ja se ei ole mun mielestä lainkaan kiinnostavaa, ainakaan niin, että jaksaisin jatkuvasti seurata. Mutta sitten mieleeni tuli yksi poikkeus, ja nyt vastaan siihen, mitä otsikossasi kyselit: mun mielestä kiinnostava lifestyle-blogi on Tyylitellen. En seuraa sitä jatkuvasti, eikä se päivitykään kovin usein, mutta aina välillä käyn lukemassa postauksia. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyvää tekstiä tuossa blogissa muka oli? Koko sisällöltään yksinkertaisesti kamala.

Ainokaisa

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Ei haittaa, että kirjoitat pitkästi! POhdinta on hyvä asia. Mutta kun luin vastaustasi, ensimmäinen mieleen tullut asia oli se, että periaatteessahan kirjoittamasi määritelmä voisi sopia mihin tahansa blogiin, jossa on tekstiä ja itse otettuja kuvia. 

En tiedä, onko mulla jotenkin väärä kuva lifestyleblogista, mulle vain tulee ensimmäisenä mieleen niistä se, että esitellään asuja ja ruokia, ja se ei ole mun mielestä lainkaan kiinnostavaa, ainakaan niin, että jaksaisin jatkuvasti seurata. Mutta sitten mieleeni tuli yksi poikkeus, ja nyt vastaan siihen, mitä otsikossasi kyselit: mun mielestä kiinnostava lifestyle-blogi on Tyylitellen. En seuraa sitä jatkuvasti, eikä se päivitykään kovin usein, mutta aina välillä käyn lukemassa postauksia. 

Totta kyllä nyt kun aloin miettimään tuota omaakin vastausta. Itse miellän lifestyleblogin kaikeksi muuksi kuin asukuviksi ja ruokakuviksi. Se on valtaväestön näkemys varmasti siitä koska "massablogeissa" se valitettavasti on näin, että kuvataan kauniisti aseteltuja ruokia ja seitsemänkymmentä kuvaa samasta asusta jossain kadulla. Itse miellän ne enemmänkin muotiblogeiksi vaikkakaan ei se mitään "muotia" ole, että kuvaa omia henkkamaukka vaatteitaan. Näitä on tosi vaikee määritellä ja laittaa lokeroihin kylläkin kun alkaa oikeesti miettimään. 

Eniten mua kiinnostaa lukea ihmisen arjesta ja elämästä kokonaisvaltaisesti. Avointa kerrontaa omista vastoinkäymisistä, iloista, suruista, mielipiteistä, asioista mitä rakastaa ja mitä inhoaa, oman kodin laittamista ja sellaisia, että osaa jollain tasoin samaistua vaikka ei kuitenkaan edes omistaisi samantyylistä elämää. 

- ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat