Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olenko paha ihminen, jos jätän ongelmaisen mieheni

Vierailija

Otsikossa se kysymys jo tulikin. Olen vakavasti miettinyt ja tullut siihen tulokseen, että haluan erota miehestäni. Tunnen vain aivan kamalaa syyllisyyttä jo etukäteen ja mietin kuinka mieheni tulee pärjäämään ilman minua?
Meillä on taustalla ikäviä asioita. Mies on ollut suhteen alkuaikoina lievästi väkivaltainen, mutta hän todellakin on lopettanut väkivallan ja parantanut tapojaan. Silti mustasukkaisuus on jäänyt ja hän osaa sanoilla satuttaa. En vain jaksa enää tätä ja sitä että mieheni on myös jatkuvasti rahavaikeuksissa. Kaiken on hoitanut onneksi lopulta, mutta olen huomannut stressaavani silti jokaista päivää.
Voinko todella jättää hänet rypemään yksin ongelmissaan. Kaikissa rahahuolissa ja mielenterveysongelmissaan? Minulla on paha ihminen olo, mutta alan itsekin sairastua hänen kanssaan. Luulen että jaksaisin paremmin yksin. Mies on silti rakas ja tiedän hänen yrittäneen kovasti säilyttääkseen suhteemme. Silti tuntuu että se ei riitä ja tuntuu ettei minullakaan ole enää miehelleni annettavaa vaikka ehkä hänen päänsä pysyy kasassa juuri siksi että olen pysynyt tässä. En tiedä. Hän on uhannut itsemurhallakin jos jätän hänet, koska silloin hän on kuulema jo kaikkensa yrittänyt. Pelottaa että hän toteuttaa sen. Tämmöinen epätoivoinen hetki kun halusin avautua.

Kommentit (7)

Vierailija

Niin, sopii pohtia onko parisuhde joku rangaistus jommalle kummalle, vai pitäisikö sen olla vapaa-ehtoista ja mukavaa kummallekin!?

Vierailija

Itse jätin lähes kymmenen vuotta sitten, enkä ole katunut.

Exälläni oli juurikin rahahuolia ja mielenterveyskin koetuksella aika-ajoin. Väsyin siihen, koska itse kannattelin miestä sekä raha-asioissa, että muuten.

En jaksanut.

Mies käväisi eromme jälkeen pohjalla jonkunvuoden, mutta on sittemmin saanut elämänsä kuntoon. Uskon, että pitkälti sen takia, kun kukaan ei hoitanut asioita hänen puolestaan enää. Hänen oli pakko ryhdistäytyä.

Meillä näin.

Vierailija

Varmaan sisimmässäsi tiedät, että oikea ratkaisu on erota jos parisuhde tuottaa sinulle enemmän murhetta kuin iloa. Itse olen lähtenyt samanlaisesta suhteesta ja tiedän kyllä kuinka vaikeaa se on. Vaikeudet jatkuivat vielä reilun vuoden eron jälkeenkin (syyttelyä ja itsemurhalla uhkailua), mutta päivääkään en ole katunut. Vaikken ikinä löytäisi ketään vierelleni, on minun yksin parempi kuin edellisessä suhteessani.

Voimia siihen elämäntilanteeseen! <3

Vierailija

Ehkä olen vähän vanhanaikainen ja ajatellut että vaikeuksien kautta voittoon ja että toista ei noin vain jätetä. Varmaan myös olen liian kiltti ja myötäilevä, mutta nyt tuntuu pahasti siltä että luonteeni on käytetty jollakin tavalla hyväksi ja että se ei vain sovi yhteen kovin määräilevän ihmisen kanssa, koska olo on kuin kynnysmatolla.
Tottapa kyllä, ei tässä nyt kenelläkään taida mukavaa olla.
ap

ihminen

Tuo asia sinun itse tulee päättä. Et sinä ole sen huonompi ihminen jätätpä hänet tai et. Mutta en usko että meidän kenenkään tulee sinua neuvoa tuossa päätöksessä. Päätös sinun pitää itse tehdä sillä sinä sen päätöksen kanssa elät.

Vierailija

Kiitos vastauksista. Tiedän todella että ero on ainakin itselleni parempi vaihtoehto ja olen mielessäni myös miettinyt tuota, että parhaassa tapauksessa mies voisi tosiaan ryhdistäytyä myös itsekin. Silti pelkään sitä pahinta, eli sitä että mies ottaa itseltään hengen.

NN

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Tiedän todella että ero on ainakin itselleni parempi vaihtoehto ja olen mielessäni myös miettinyt tuota, että parhaassa tapauksessa mies voisi tosiaan ryhdistäytyä myös itsekin. Silti pelkään sitä pahinta, eli sitä että mies ottaa itseltään hengen.

Tuskinpa ottaa. Pitää sinua vain ns. "löysässä hirressä" uhkailemalla. Yleensä nämä itsemurhalla uhkailijat eivät  sitä kuitenkaan ole valmiita tekemään. Sysäävät vain vastuuta toiselle.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat