Kannattaisiko minun teidän mielestänne erota?
Tein tarkoituksella av:lle kun en halua mitään "asiantuntijan" vastausta vaan normaalien ihmisten.
Eli tilanne on tämä, olemme 28v ja 34-vuotiaat. Emme ole naimisissa eikä ole lapsia. Mutta mies on alkanut välillä käyttäytyä kuin lapsi. Esimerkiksi jos pyydän viemään roskat niin siitä pitäisi antaa jokin palkinto, tyyliin "Okei vien jos sitten hierot multa tuon niskajumin pois" Sen nyt voisin tehdä ilman mitään vastapalvelustakin!
Tai jos hän maksaa minulle kahviossa vaikka 3€ leivoksen ja 0,70€ teen, niin takuulla muistaa vaikka seuraavalla ostoskäynnillä vaatia sen 3,70€ takaisin.
Sitten vakavampi juttu on se, että haluaisin lapsen ja hän kuulemma myös. Olen kuitenkin aika varma ettei hänestä olisi isäksi koska seurasin miten hän käyttäytyi siskontyttöni 3v:n kanssa.
Tyttö vähän kinusi "oo kiltti" niin antoi tälle sokeripaloja suoraa purkista. Jouduin käymään lähikaupassa eli olin poissa n. 20 min. Tällä välin jo soitti että mitä tekee kun tyttö itkee. Ja kun on helppo lapsi niin ei tarvitse muuta kun ottaa syliin. Myöhemmin kuunteli koneelta Steen1:n (vai mikä se on) musiikkia ja siinähän kiroillaan koko ajan. Tyttöä piti sylissä samalla. Onneksi ei lapsi hoksannut alkaa matkimaan kirosanoja.
Sitten mustasukkaisuus. Olimme ystävän häissä ja siellä tietysti onnittelin hääparia läheisiä kun ovat, halaamalla. Alkoi sitten inttää että senkö takia sinne halusin että pääsen lääppimään tuota ystävän miestä.
Minulla meni hermot ja sanoin että nyt olemme toisten juhlissa ja täällä käyttäydytään. Eli ihan kuin olisin lasta komentanut. Tästä suuttui ja kiskoi huiviinsa muiden ihmisten alkumaljat, jotka oli tarjolla pöydällä. Veti siis 6-8 lasillista skumppaa muutamaan minuttiin. Hänellä on aika huono viinapää ja se nousi ihan selvästi päähän.
Halusi lähteä kotiin ja sanoin ettei se vielä käy kun ei ole sulhanen edes pitänyt puhettaan. Sitten alkoi raivoamaan siitä että olen siellä sen sulhasen takia ja että olen siihen ihastunut kun haluan jäädä "häntä tuijottamaan"
Olimme siis minun kyydilläni kun hänellä ei ole autoa eikä korttia ja paikka oli aika syrjäinen. Sanoin että voin heittää hänet bussipysäkille ja palaan itse juhliin.
Sitten hän sanoi minulle kesken matkan että sammuta auto, haluaa jutella. Odotin jonkun sortin anteeksipyyntöä mutta ei, hän otti minua hiuksista kiinni ja veti kasvoni lähelle omiaan, sanoi "sä et sitten lumppu enää ikinä määräile mua noin"
En uskaltanut sanoa vastaan koska hän on ennenkin ollut humalassa vihainen. Sain suostuteltua hänet jatkamaan matkaa syystä että bussi olisi pian siinä.
Tiedän että kuulostaa pahalta näin kirjoitettuna mutta hän ei ole ikinä ennen koskenut minuun noin. Mitä itse tekisitte?
Kommentit (34)
Huh, kuinka tuli kylmäävä olo :(
Ja sinä rakastat ja menet sitten kaiken tällaisen jälkeen tyytyväisenä illalla sänkyyn kultsin viereen ja rakastelet onnellisena, katsellen samalla ohimennen sinua kunnioittavan rakkaasi tuomia kukkasia? Suklaatakin on kivaa raukeana murun kanssa mussutella tyydytyksen jälkiaalloilla, kivan pikku repimisen ja huorittelun jälkeen?
Eihän tässä mitään, ihan normaalimeininkiähän tuo nyt on, joltain sosiopaatilta, mutta silmät ymmyrkäisinä järkytyksestä luen, kun kysyt "Mitä tekisitte"? Tosissasiko?
Vierailija kirjoitti:
No viime uutena vuotena juhlissa oli toinen "väkivalta" tilanne, hän joi konjakit jotka oli tarkoitettu sukulaisille. Koirani haukkuu aina raketeille kun pelkää meteliä, yrittää myös tunkea saunan lauteiden alle piiloon. Kuitenkin silloin oli tarkoitus lämmittää sauna vieraille. Mies sanoi "Hae nyt vitt**n tuo piski täältä tai potkaisen sitä"
Siitä suutuin ihan kunnolla. En voi väittää olevani tässä riidassa viaton sillä koiraani kohtaan suojeluvaistoni herää ihan kunnolla. Tein hänelle selväksi että jos hän ikinä, koskaan vahingoittaa koiraani tai edes uhkaa niin hän lentää kämpästäni ulos.
Sen jälkeen hän heitti keittiössä lautasen seinään. Ei yrittänyt osua minuun vaan eri seinään.
Tässä olisi vielä se, että kämppäni täynnä hänen tavaraansa. Monta kaapillista vaatteita, autotalli täynnä työkalujaan yms.
Ap
Mitä sitten? Tuon takia olet valmis uhraamaan omasi ja koirasi turvallisuuden? On vain ajan kysymys milloin mies äityy uudestaan väkivaltaiseksi.
Alkaa haista trollilta.
23, koiraa ei enää ole, vanha herra joutui lopetettavaksi vaivojensa takia aika viime vuoden helmikuussa.
En uskalla sanoa hänelle mitään, mitä jos saa jonkun kohtauksen? Menenkö pois kämpästäni ja soitan hotellista että pakkaa romusi? Mitä jos hän hajottaa kostoksi kämppäni?
Ap
Vierailija kirjoitti:
23, koiraa ei enää ole, vanha herra joutui lopetettavaksi vaivojensa takia aika viime vuoden helmikuussa.
En uskalla sanoa hänelle mitään, mitä jos saa jonkun kohtauksen? Menenkö pois kämpästäni ja soitan hotellista että pakkaa romusi? Mitä jos hän hajottaa kostoksi kämppäni?
Ap
Asuuko mies luonasi? Ja ajattelitko loppuelämäsi olla miehen kanssa yhdessä kun et uskalla erota? Vaihdata lukot kun mies on poissa.
Jätä se. Minä jäin vielä pariksi vuodeksi, ja kaduttaa. Ei muuttunut miksikään.
Ilmoitat että haluat erota, ja pyydät jonkun läheisesi tueksesi asuntoosi. Mies tuskin kehtaa muiden läsnäollessa solvata tai retuuttaa, ja jos kehtaa niin sitä suuremmalla syyllä.
Väkivaltaisen kumppanin kanssa ei tarvitse velvollisuudesta jäädä elelemään, lapsettoman ei muutenkaan tarvitse miettiä ja jos lapsia olisi (älä hanki tuon kanssa!) niin sitten olisi kahta kauheammin syytä siirtyä eri osoitteisiin. Jos teette jonkin ison sitoumuksen (lapsi/asuntolaina/tms.), menettää mies varmasti loputkin pidäkkeensä ala-arvoisen käytöksen tieltä. Jos joudut pelkäämään kohtausta ja kämpän hajottamista jo nyt, niin mieti, miten joudut opettamaan lapsesi pelkäämään, kun isä on jostain vihainen.
Kun kämppä kerran on sinun nimissäsi, pakkaat hänen tavaransa ja käsket hänen muuttaa. Vaihdat vaikka ne lukot. Jos alkaa rähisemään, soitat poliisit.
Asuu siis luonani ns. epävirallisesti, hänen osoitteensa on äitinsä luona virallisesti mutta ei siellä juuri ole. On töissä rakennustyömaalla mutta silti tosi pihi rahasta.
Minäkin olen töissä ja tienaamme suunnilleen saman verran molemmat.
Tuo raha-asia myös on syynä etten voi hänen kanssaan lapsia hankkia, koska mitä jos vaikka lompakkoni jää joskus kotiin ja pitäisi ostaa vaippoja ja ruokaa? Laskeeko hän montako vaippaa päivässä menee?
Kyllä tuosta eroon täytyisi päästä, mutta MITEN? Tuon hiuksista tarttumisen jälkeen pelkään hänen reaktiotaan. Pyydänkö jonkun ystävän kertomaan?
Ap
onko sulla veli tai isä tai joku miespuolinen henkilö, joka voisi turvata sen hetken, että saat miehen roinineen ulos?
Vierailija kirjoitti:
Asuu siis luonani ns. epävirallisesti, hänen osoitteensa on äitinsä luona virallisesti mutta ei siellä juuri ole. On töissä rakennustyömaalla mutta silti tosi pihi rahasta.
Minäkin olen töissä ja tienaamme suunnilleen saman verran molemmat.
Tuo raha-asia myös on syynä etten voi hänen kanssaan lapsia hankkia, koska mitä jos vaikka lompakkoni jää joskus kotiin ja pitäisi ostaa vaippoja ja ruokaa? Laskeeko hän montako vaippaa päivässä menee?
Kyllä tuosta eroon täytyisi päästä, mutta MITEN? Tuon hiuksista tarttumisen jälkeen pelkään hänen reaktiotaan. Pyydänkö jonkun ystävän kertomaan?
Ap
Onko mies kirjoilla talossa (jos siis on kyse taloyhtiöstä)? Jos ei ole niin lukot vain vaihtoon ja ilmoitus ettei ole tulemista. Tavaransa voi hakea ja sinulla on silloin apuvoimia. Tarvittaessa soitto poliisille jos alkaa hankalaksi.
Onneksi aloit miettimään tätä eroasiaa jo ennen kuin päätit hankkia lapsia tuollaisen miehen kanssa. Siinä sitä saisi olla kehuja ja päänsilityksiä ukolle jakelemassa jatkuvasti, jos joka askareesta pitää palkita. Ne kotihommatkin kun tuppaavat lisääntymään lapsen tulon myötä. Huh huh, heitä ukko äkkiä pihalle, ja kuten aiemman kommentoijat sanoivat, ota joku miespuolinen tuttu asunnollesi kun ilmoitat erosta ja alatte pakata miehen kamoja. Kuinkas olisi vaikkapa se mustasukkaisuuskohtauksen aiheuttanut sulhanen? :D
TUO ON SELVÄ PERSU. EI JATKOON. PAKENE KUN VIELÄ PYSTYT. SEKOITA ULOSTUSLÄÄKETTÄ SEN AAMUTOTIIN JA SITTEN JUOKSE MINKÄ JALOISTASI PÄÄSET. EI PYSY PERÄSSÄ KUN LAKSATOI. WE HAVE A DREAM
Vierailija kirjoitti:
Tein tarkoituksella av:lle kun en halua mitään "asiantuntijan" vastausta vaan normaalien ihmisten.
Eli tilanne on tämä, olemme 28v ja 34-vuotiaat. Emme ole naimisissa eikä ole lapsia. Mutta mies on alkanut välillä käyttäytyä kuin lapsi. Esimerkiksi jos pyydän viemään roskat niin siitä pitäisi antaa jokin palkinto, tyyliin "Okei vien jos sitten hierot multa tuon niskajumin pois" Sen nyt voisin tehdä ilman mitään vastapalvelustakin!
Tai jos hän maksaa minulle kahviossa vaikka 3€ leivoksen ja 0,70€ teen, niin takuulla muistaa vaikka seuraavalla ostoskäynnillä vaatia sen 3,70€ takaisin.
Sitten vakavampi juttu on se, että haluaisin lapsen ja hän kuulemma myös. Olen kuitenkin aika varma ettei hänestä olisi isäksi koska seurasin miten hän käyttäytyi siskontyttöni 3v:n kanssa.
Tyttö vähän kinusi "oo kiltti" niin antoi tälle sokeripaloja suoraa purkista. Jouduin käymään lähikaupassa eli olin poissa n. 20 min. Tällä välin jo soitti että mitä tekee kun tyttö itkee. Ja kun on helppo lapsi niin ei tarvitse muuta kun ottaa syliin. Myöhemmin kuunteli koneelta Steen1:n (vai mikä se on) musiikkia ja siinähän kiroillaan koko ajan. Tyttöä piti sylissä samalla. Onneksi ei lapsi hoksannut alkaa matkimaan kirosanoja.
Sitten mustasukkaisuus. Olimme ystävän häissä ja siellä tietysti onnittelin hääparia läheisiä kun ovat, halaamalla. Alkoi sitten inttää että senkö takia sinne halusin että pääsen lääppimään tuota ystävän miestä.
Minulla meni hermot ja sanoin että nyt olemme toisten juhlissa ja täällä käyttäydytään. Eli ihan kuin olisin lasta komentanut. Tästä suuttui ja kiskoi huiviinsa muiden ihmisten alkumaljat, jotka oli tarjolla pöydällä. Veti siis 6-8 lasillista skumppaa muutamaan minuttiin. Hänellä on aika huono viinapää ja se nousi ihan selvästi päähän.
Halusi lähteä kotiin ja sanoin ettei se vielä käy kun ei ole sulhanen edes pitänyt puhettaan. Sitten alkoi raivoamaan siitä että olen siellä sen sulhasen takia ja että olen siihen ihastunut kun haluan jäädä "häntä tuijottamaan"
Olimme siis minun kyydilläni kun hänellä ei ole autoa eikä korttia ja paikka oli aika syrjäinen. Sanoin että voin heittää hänet bussipysäkille ja palaan itse juhliin.
Sitten hän sanoi minulle kesken matkan että sammuta auto, haluaa jutella. Odotin jonkun sortin anteeksipyyntöä mutta ei, hän otti minua hiuksista kiinni ja veti kasvoni lähelle omiaan, sanoi "sä et sitten lumppu enää ikinä määräile mua noin"
En uskaltanut sanoa vastaan koska hän on ennenkin ollut humalassa vihainen. Sain suostuteltua hänet jatkamaan matkaa syystä että bussi olisi pian siinä.
Tiedän että kuulostaa pahalta näin kirjoitettuna mutta hän ei ole ikinä ennen koskenut minuun noin. Mitä itse tekisitte?
Eroaisin. Mies on sairaalloisen mustasukkainen itara ja itsekäs hullu, jolle lapsenteko on vain keino vangita sinut itseensä. Älä tee sitä lasta vaan juokse ja lujaa, usko sisäisiä kellojasi!
Mikä tuossa miehessä on sen hienoa, että se kompensoi nuo huonot puolet? Sekö, että hän on niin hieno ja kiva mies silloin, kun hän ei nimittele, käy käsiksi, vaadi pienimmästäkin hommasta maksua ja käyttäydy huonosti ihmisten ilmoilla ja lasten parissa?