Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos anoppi pystyisi olemaan lapsen kanssa enemmään...t.ammattivalittaja

ammattivalittaja
09.10.2015 |

Voisin alkaa yrittäjäksi. Mutta sitten meillä molemmilla vanhemmilla olisi 10 tunnin työpäivät eikä anoppi jaksa olla lapsen kanssa eikä 7v voi tunteja iltaisin yksin pitää niin joudun vieläkin odottamaan aikaani.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on jo aiemmin kertonut perustavansa hoitokodin.

Perhehoitoa olisi mahdollista tarjota vanhuksillekin. Vanhus tai muutama vanhus otetaan kotiin asumaan ja heitä hoidetaan esim. siinä lasten läksyjen teon ja muun arjen ohessa.

Näin sairaanhoitajan näkökulmasta aika pelottava ajatus perustaa hoitokoti vanhuksille ilman koulutusta. Siinä on kuitenkin toisten hengestä vastuussa. Älä edes leikittele ajatuksella.

Vierailija
22/52 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhehoitoa olisi mahdollista tarjota vanhuksillekin. Vanhus tai muutama vanhus otetaan kotiin asumaan ja heitä hoidetaan esim. siinä lasten läksyjen teon ja muun arjen ohessa.

Näin sairaanhoitajan näkökulmasta aika pelottava ajatus perustaa hoitokoti vanhuksille ilman koulutusta. Siinä on kuitenkin toisten hengestä vastuussa. Älä edes leikittele ajatuksella.

Olenhan mä toiminut entisen mieheni omaishoitajanakin. Ei tuo ole poissuljettu vaihtoehto etenkin kun eräs läheinen tuttavani on sairaanhoitaja niin voitaisiin yhdessä miettiä vanhusten hoitokodin perustamista.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätäkin voi miettiä. Voisimme me isomman talon hommata.ap

Miehesi ei halua myydä taloa.

Vierailija
24/52 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätäkin voi miettiä. Voisimme me isomman talon hommata.ap

Miehesi ei halua myydä taloa.

Sitten ei halua. Voinhan minä tehdä itsekkin jotain ei siinä miehen tarvitse mitään tehdä.ap

Vierailija
25/52 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiketi esim. kotiäiti on vastuussa myös hengestä? Joka tapauksessa perhehoitoa on jo olemassa.

"Yhden vanhuksen jatkuvasta perhehoidosta maksetaan 1000–1200 euroa kuukaudessa ja tilapäisestä perhehoidosta 50–60 euroa hoitovuorokaudesta. Lisäksi ruokaan ja muihin kuluihin saa kulukorvausta 550 euroa kuukaudessa tai 20 euroa vuorokaudessa. Yksi perhehoitaja voi ottaa lain mukaan enintään neljä vanhusta hoitoonsa.

Vanhuksen perhehoito sopisi Ollonqvistin mielestä erinomaisesti esimerkiksi kotiäidille, joka on lasten kanssa kotona."

Vierailija
26/52 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiketi esim. kotiäiti on vastuussa myös hengestä? Joka tapauksessa perhehoitoa on jo olemassa.

"Yhden vanhuksen jatkuvasta perhehoidosta maksetaan 1000–1200 euroa kuukaudessa ja tilapäisestä perhehoidosta 50–60 euroa hoitovuorokaudesta. Lisäksi ruokaan ja muihin kuluihin saa kulukorvausta 550 euroa kuukaudessa tai 20 euroa vuorokaudessa. Yksi perhehoitaja voi ottaa lain mukaan enintään neljä vanhusta hoitoonsa.

Vanhuksen perhehoito sopisi Ollonqvistin mielestä erinomaisesti esimerkiksi kotiäidille, joka on lasten kanssa kotona."

Lisätään toki vielä että kyllä kai paikan/henkilön valinnassa on toki omat kriteerinsä, mutta alan koulutus ei ole välttämätön.

Vierailija
27/52 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenhan mä toiminut entisen mieheni omaishoitajanakin. Ei tuo ole poissuljettu vaihtoehto etenkin kun eräs läheinen tuttavani on sairaanhoitaja niin voitaisiin yhdessä miettiä vanhusten hoitokodin perustamista.ap

On aivan eri asia olla omaishoitaja kuin ottaa tuiki tuntemattomia monisairaita vanhuksia hoidettavaksi. Sulla ei ole mitään realistista käsitystä mit se vaatii. Ai mistäkö tiedän? Sun tietämättömyys suorastaan huutaa kirjoituksistasi. 

Vierailija
28/52 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aivan eri asia olla omaishoitaja kuin ottaa tuiki tuntemattomia monisairaita vanhuksia hoidettavaksi. Sulla ei ole mitään realistista käsitystä mit se vaatii. Ai mistäkö tiedän? Sun tietämättömyys suorastaan huutaa kirjoituksistasi. 

Minunkin on jollain elämiseni tienattava siksi on ihan turha teidän aina täällä vastustaa kaikkea mitä yritän. Ja mulla on tuttavia jotka ovat sairaanhoitajia yms eli en yksin jäisi vanhusten kanssa.ap

Vierailija
29/52 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessahan olit perustamassa R-Kioskia, onko tämä nyt edelleen sama idea vai onko sulla nyt joku uusi idea? Kerro meille niin voidaan kertoa sulle onko ajatus toimiva.

Vierailija
30/52 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessahan olit perustamassa R-Kioskia, onko tämä nyt edelleen sama idea vai onko sulla nyt joku uusi idea? Kerro meille niin voidaan kertoa sulle onko ajatus toimiva.

Mä mietin ihan itse en täällä ala kertoilemaan, täällä saa vaan paskaa niskaansa. En tajua miten palstalaiset elättäisivät tulottomana itsensä?ap

Vierailija
31/52 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin ihan itse en täällä ala kertoilemaan, täällä saa vaan paskaa niskaansa. En tajua miten palstalaiset elättäisivät tulottomana itsensä?ap

Kuule, teepä meille palvelus ja todellakin mieti ihan itse äläkä tule tänne kertoilemaan, parempi kaikille ettei tarvitse näitä sun älyvapaita aloituksia lukea.

Vierailija
32/52 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, teepä meille palvelus ja todellakin mieti ihan itse äläkä tule tänne kertoilemaan, parempi kaikille ettei tarvitse näitä sun älyvapaita aloituksia lukea.

Sun ei tarvitse mun aloituksia avata.ap

Vierailija
33/52 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa ala jolla voi toimia yrittäjänä ihminen joka ei voi lähteä kotipihaansa kauemmas kun huimaa niin kovasti ja ei selviydy ekaluokan matikantehtävistä? JA jolla tulee 10 työpäivät? Siis nähtävästi tämä olisi kodin ulkopuolella tapahtuvaa tekemistä kuitenkin? Kun lapselle hoitaja tarvitaan.

Ajattelin kuitenkin alkaa vaikka mies vastustaa ja mulla vajavaisuuksia onkin. En minä kotonakaan istumalla rahaa mistään saa ja lisäksi tämä vääristää perhe-elämää kun minä vain joudun olemaan lapsen kanssa. Suomessa on kuitenkin tasa-arvo niin minäkin haluan tuloja ja sitä etten aina vain minä ole lapsen kanssa.ap

Niin, siis se ALA?

Vierailija
34/52 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa ala jolla voi toimia yrittäjänä ihminen joka ei voi lähteä kotipihaansa kauemmas kun huimaa niin kovasti ja ei selviydy ekaluokan matikantehtävistä? JA jolla tulee 10 työpäivät? Siis nähtävästi tämä olisi kodin ulkopuolella tapahtuvaa tekemistä kuitenkin? Kun lapselle hoitaja tarvitaan.

Ajattelin kuitenkin alkaa vaikka mies vastustaa ja mulla vajavaisuuksia onkin. En minä kotonakaan istumalla rahaa mistään saa ja lisäksi tämä vääristää perhe-elämää kun minä vain joudun olemaan lapsen kanssa. Suomessa on kuitenkin tasa-arvo niin minäkin haluan tuloja ja sitä etten aina vain minä ole lapsen kanssa.ap

Niin, siis se ALA?

En sitä laita tänne.ap

Vierailija
35/52 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oikeasti voi, koska olet kertonut olevasi heikkolahjainen! Ja laajat oppimisvaikeudet. Matematiikkaa tarvitaan kaikessa yrittämisessä!  Ja toiseksi: kun et voi seisoa etkä kävellä paljon jalkojen pituuseron ja selän vuoksi, niin ei tule mitään esim. kioskin pitämisestä tai vanhusten hoitamisesta. Ihan oikeasti fyysistä suorituskykyä vaativia töitä.

Vierailija
36/52 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et oikeasti voi, koska olet kertonut olevasi heikkolahjainen! Ja laajat oppimisvaikeudet. Matematiikkaa tarvitaan kaikessa yrittämisessä!  Ja toiseksi: kun et voi seisoa etkä kävellä paljon jalkojen pituuseron ja selän vuoksi, niin ei tule mitään esim. kioskin pitämisestä tai vanhusten hoitamisesta. Ihan oikeasti fyysistä suorituskykyä vaativia töitä.

Kerro sitten mistä saan rahaa? ap

Vierailija
37/52 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kukaan ei taas vastannut mistä sitten saan rahaa jos en mitään tee?ap

Vierailija
38/52 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihme mikämikä- tai mutkunmutkun maassa sä elät? Herääs nyt todellisuuteen.

Vierailija
39/52 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro sitten mistä saan rahaa? ap

Realiteetti on, että sun fysiikalle ei hoideta vanhuksia. Se on fyysisesti pahimmillaan erittäin raskasta työtä. Eikä sun hengenlahjoilla valitettavasti taideta pyörittää kioskiakaa eli sun ainoa vaihtoehto lienee istumaduuni. Nyt vaan oikeasti alat puhelinennustajaksi, aikuisviihdelinjalle tuhmia puhumaan tai luot vlogin ammattivalittajan arjesta. Teet niin myyvät, että mainostajat kiinnostuu ja silviisiin.  

Vierailija
40/52 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ihme mikämikä- tai mutkunmutkun maassa sä elät? Herääs nyt todellisuuteen.

Miten niin? mä olen säästöni käyttänyt ja tarvitsen elämiseeni rahaa. En saa työmarkkinatukea miehen yrittäjyyden takia ja vaikka täällä ruuan saan niin tarvitseehan ihminen muuhunkin rahaa esim vaatteisiin tai jos haluaa ostaa jotakin yms ei elämä ole ilmaista.ap