Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en uskalla mennä sinne lääkärille syöpäpeloissani...

Vierailija
08.02.2006 |

Pelkään niitä huonoja uutisia :(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rinnan ja kainalon välissä suunnattoman ärhäkkä, kipeä patti.

Ymmärrän sinua, itse olen sellainen pelkofriikki, olen aina pelännyt sitä syöpää ja sitten kun oli tuo patti ja olin mammografiassa ja odotin sitä pikavastausta, jonka jälkeen erikoislääkäri tuli vielä huoneeseen ja sanoi rauhallisesti, että otetaan nyt vielä ultraäänellä tarkempaa kuvaa. Vapisin niin suunnattomasti siinä hänen käsittelyssään, että se oli aivan hirveää. Sairaanhoitaja oli ollut koko ajan hiljaa kun kuvia analysoitiin heti sen jälkeen kun kuvat oli otettu. Sh kuitenkin rauhoitti, että heti saadaan tietää, onko epäilyttävää vai ei, ja heti tarkennetaan kuva ultraäänellä. Kun lääkäri oli lähes 20 min hinkannut ultraäänilaitetta siinä kohdassa, hän sanoi, että saat huokaista helpotuksesta, kyseessä nesterakkula, ei vaikuta pahanlaatuiselta, eikä tarvita biobsiaa. Rupesin tietenkin itkemään, se on hirveää, siis tuo syöpäpelko. Mutta silloin kun tiesin, että siellä rinnassa on kova ärhäkkä kohta, oli pakko mennä lääkärille, vaikka pelkäsin juuri sitä pahinta.

Vierailija
2/4 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään pattia siellä ei tunnut olevan, mutta koko oikeapuoli on kipeä etenkin kainalo.

En uskalla soittaa lääkärille. Osaksi siksi, että ajattelen, että menisin turhaan häiritsemään lääkäriä :-(.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuiteskaa patteja siel eikä silminnähden turvoksissakaan.:( Lääkärit palstalla hoi ;)

Vierailija
4/4 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä haluan rauhoitella sinua, että minullakaan ei mitään täysin selvärajaista pattia siellä tuntunut. Ainoastaan suunnattoman kipeä, ärhäkkä alue, jotenkin ihan kuin tulehtunut koko seutu.

Yleensä tuo on kuulemma hyvänlaatuisen nestekystan piirre, mutta toki tuo on nyt kylmästi vaan hyvä mennä näyttämään.

Äläkä mene millekään yleislääkärille, jos suinkin vain rahatilanne sallii, mene heti erikoislääkärille, radiologille, joka tekee päivätyötään alueesi keskussairaalassa, siis radiologian erikoislääkäri, tällainen mies/nainen seuloo tyypillisesti sairaalassa mammografiakuvia, ja on tarkka näkemästään.

Itse olin 32-vuotias kun minulle tuli se kysta, nyt olen 35-vuotias, ajoittain se pullistuu, välillä on pitkäänkin pois. Sinulla saattaa olla ihan sama juttu, olin synnyttämätön ja tällainen asia saattaa juuri tuossa iässä sen vuoksikin puhjeta.