Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako pomolle sanoa vastaan?

Vierailija

Siis ettei joku asia ole kuten hän sanoo, vaan toisin? Osoittaa hänen virheensä, vedota häntä tekemään toisin. Vai pitääkö niellä vaan mutinat?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Saa ja pitää, jos kokee tulevansa väärin kohdelluksi. Siinä sitten kumpikin voi miettiä uudelleen, että onko oma ja toisen kanta hyvin perusteltu.

Vierailija

Saa, mutta jos pomo päättää toisin kuin sinä haluat - niin sitten tehdään. Mulla on kiva pomo, jona kyllä kuuntelee. Joskus päätös on eri kun mun muelipide, mutta päätös on päätös. 

Vierailija

Kiitos vastauksista. Tilanne on kinkkinen, koska koen, ettei hän ole ihan tehtäviensä tasalla tai ei välitä hoitaa asioita kunnolla. Itse olen tarkka ja todella vastuuntuntoinen. -ap

Vierailija

Riippuu miten herkkänahkainen pomosi on. Voi suuttua ja antaa potkut tai sitten antaa jonku palkinnon tai ylennyksen kun kehitit toimintaa tai ihan mitä tahansa tästä väliltä.

Vierailija

Jos on hyvä pomo, niin saa sanoa ja kyseenalaistaa. Se kannattaa tehdä asiallisesti, eikä muiden kuullen. Herkkänahkainen voi ottaa itteensä ja olet sen jälkeen erityistarkkaislussa. Jos saat asialle vielä yksiselitteisiä todisteita, niin aina parempi. Hyvä pomo kyllä myöntää olevansa väärässä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Siis ettei joku asia ole kuten hän sanoo, vaan toisin? Osoittaa hänen virheensä, vedota häntä tekemään toisin. Vai pitääkö niellä vaan mutinat?

Onko tämä "virhe" vaan sinun mielipiteesi.  Jos pomosi on vain eri mieltä niin se ei ole virhe. Jos näkemyksesi asiasta on erilainen niin sinun kuuluu kertoa näkemyksesi. Paitsi jos kokonaisuuttaa tarkasteltuasi tulet siihen tulokseen että näkemyksesi esittämisestä on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Et voi vedota pomoa tekemään toisin. Koska hänellä on päätäntävalta ja vetomisella koitat murentaa hänen päätäntävaltaa. Osoitat hänelle ettet luota hänen harkintakykyyn.

Jos pomo on laskenut 2+2 ja saanut vastaukseksi 4 niin suoranainen velvollisuutesi on oikaista tämä erehdys.

ööö...

"Jos pomo on laskenut 2+2 ja saanut vastaukseksi 4 niin suoranainen velvollisuutesi on oikaista tämä erehdys."

Mikä erehdys?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos on hyvä pomo, niin saa sanoa ja kyseenalaistaa. Se kannattaa tehdä asiallisesti, eikä muiden kuullen. Herkkänahkainen voi ottaa itteensä ja olet sen jälkeen erityistarkkaislussa. Jos saat asialle vielä yksiselitteisiä todisteita, niin aina parempi. Hyvä pomo kyllä myöntää olevansa väärässä.

Ei väärässä oloa tarvitse myöntää. Koko ajatus väärässä olon myöntämisestä on absurdi, koska vain pikkasen tyhmä tai persoonallisuudeltaan hiukan "vajaakehittynyt"  saa tyydytystä väärässä olon myöntämisestä ja tunnustamisesta., "on musiikkia tämmöisen korville".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

"Jos pomo on laskenut 2+2 ja saanut vastaukseksi 4 niin suoranainen velvollisuutesi on oikaista tämä erehdys."

Mikä erehdys?

Olet nenäkäs alainen joka haluaa nolata pomonsa...ei näin..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Tilanne on kinkkinen, koska koen, ettei hän ole ihan tehtäviensä tasalla tai ei välitä hoitaa asioita kunnolla. Itse olen tarkka ja todella vastuuntuntoinen. -ap

Tai sitten vaan oma minäsi kokee tarpeelliseksi osoittaa pomosi virheet.

Sinun kuuluu alaisena tukea pomoa, eikä olla hänelle taakka.

Mitä jos tekisit sen oman osuutesi työstä kunnolla ja vastuuntuntoisesti.

Vierailija

Jos sinulla on alaistaitoja niin osaat rakentavasti kertoa mikä mielestäsi asiassa on väärin. Se on tosiasiassa sinun velvollisuutesi, mikäli äo:si ei ole jotain 80 luokkaa.

Jos sinulla ei ole alaistaitoja sanot asian vähemmän rakentavasti tai pyydät jotain jolla on paremmat taidot ilmoittamaan asian. YT:t kyllä heilahtaa alaistaidottomille ennemmin tai myöhemmin, mutta syy tuskin on se että näette asiat eri tavalla.

Se ei ole vastaan sanomista, eikä niskurointia, eikä direktio-oikeuden rikkomista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten vaan oma minäsi kokee tarpeelliseksi osoittaa pomosi virheet.

Sinun kuuluu alaisena tukea pomoa, eikä olla hänelle taakka.

Mitä jos tekisit sen oman osuutesi työstä kunnolla ja vastuuntuntoisesti.

Mutta jos pomon  virhe aiheuttaa haittaa firmalle? Mikä silloin on tukemista, pomon sokea tukeminen vai työpaikan edun ajattelu?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat