Keksikää mulle sopiva työ?

Vierailija

Kriseilen, sillä olen yli kolmekymppinen nainen, ja tajuamassa että olen opiskellut ihan väärän ammatin. Olen kieltenopettaja.. työ ei sovellu minulle monestakaan syystä, esim. ahdistun liikaa työstä, näen jatkuvasti unia oppilaista ja koulusta. Lisäksi olen liian kiltti ja pehmeä, en saa kuria kauhukakaroille. Nyt olen vakavasti miettimässä alan vaihtamista, mutta kun en tiedä että mitä sitä tekisi tai alkaisi opiskella. Onko teillä ajatuksia? Olen fyysisesti täysin terve, ei allergioita tai muita rajoitteita, pidän ihmisten kanssa työskentelystä ja olen sosiaalinen. Hoitoalalle en halua, koska en kestä eritteitä ja kuolemaa. Työssä pitäisi olla jonkin verran älyllistä haastetta ja vaihtelua.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Puheterapeutti.

Muten hyvä ehdotus, mutta opinnot kestäisivät varmaan jotain viisi vuotta? En huomannut mainita aloitusviestissä, että alan pitäisi olla sellainen että opinnot veisivät max. kolme vuotta, sillä taloudellisesti ei ole varaa enää opiskella pitkään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tulkki?

Tulkeille on erittäin huonosti töitä näillä minun kielilläni (ruotsi ja saksa), ja vähenee entisestään robottikääntämisen myötä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puheterapeutti.

Muten hyvä ehdotus, mutta opinnot kestäisivät varmaan jotain viisi vuotta? En huomannut mainita aloitusviestissä, että alan pitäisi olla sellainen että opinnot veisivät max. kolme vuotta, sillä taloudellisesti ei ole varaa enää opiskella pitkään.

No, itse opiskelin 3,5 vuotta, jonka jälkeen 4 kk palkallisessa harjoittelussa, jonka jälkeen menin ekaan työpaikkaani ja samalla väänsin gradun. Yhteensä opintoja siis n. 4,5 vuotta, joista vikana vuonna palkkaa.

Vierailija