Keksikää mulle sopiva työ?

Vierailija

Kriseilen, sillä olen yli kolmekymppinen nainen, ja tajuamassa että olen opiskellut ihan väärän ammatin. Olen kieltenopettaja.. työ ei sovellu minulle monestakaan syystä, esim. ahdistun liikaa työstä, näen jatkuvasti unia oppilaista ja koulusta. Lisäksi olen liian kiltti ja pehmeä, en saa kuria kauhukakaroille. Nyt olen vakavasti miettimässä alan vaihtamista, mutta kun en tiedä että mitä sitä tekisi tai alkaisi opiskella. Onko teillä ajatuksia? Olen fyysisesti täysin terve, ei allergioita tai muita rajoitteita, pidän ihmisten kanssa työskentelystä ja olen sosiaalinen. Hoitoalalle en halua, koska en kestä eritteitä ja kuolemaa. Työssä pitäisi olla jonkin verran älyllistä haastetta ja vaihtelua.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Puheterapeutti.

Muten hyvä ehdotus, mutta opinnot kestäisivät varmaan jotain viisi vuotta? En huomannut mainita aloitusviestissä, että alan pitäisi olla sellainen että opinnot veisivät max. kolme vuotta, sillä taloudellisesti ei ole varaa enää opiskella pitkään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tulkki?

Tulkeille on erittäin huonosti töitä näillä minun kielilläni (ruotsi ja saksa), ja vähenee entisestään robottikääntämisen myötä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puheterapeutti.

Muten hyvä ehdotus, mutta opinnot kestäisivät varmaan jotain viisi vuotta? En huomannut mainita aloitusviestissä, että alan pitäisi olla sellainen että opinnot veisivät max. kolme vuotta, sillä taloudellisesti ei ole varaa enää opiskella pitkään.

No, itse opiskelin 3,5 vuotta, jonka jälkeen 4 kk palkallisessa harjoittelussa, jonka jälkeen menin ekaan työpaikkaani ja samalla väänsin gradun. Yhteensä opintoja siis n. 4,5 vuotta, joista vikana vuonna palkkaa.

Vierailija

Suosittelen telemarkkinointialaa sinulle. Pitkää koulutusta ei vaadita. Työssä saa myös käyttää aivoja, jotta myyntiä tulee paljon. Myös vaihtelua tulee sen mukaan, että voi välillä vaihdella myynti-instrumentteja. Välillä lehtiä, toisinaan puhelinliittymiä tai hyväntekeväisyyspaketteja... Myös palkkaus voi parhaassa tapauksessa olla erittäin hyvä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sosionomi/YTM sosiaalityöstä? Töihin pääsee epäpätevänä jo kesken opintojen helposti käsittääkseni.

Pääkaupunkiseudulla pääsee, muualla ei.

Vierailija

Viestintäala

Hr

kartoita seutusi kansainväliset myyntiyritykset - tarttuvat ehkä jonkun joka osaa markkinointimateriaalit ja myyntidikumentit tehdä. 

Ruotsalaiset firmat jotka haluaa toimia Suomessa?

Kyllä työ täytyy kaivaa esiin. 🍀

Vierailija

Ennen kuin vaihdat kokonaan alaa ja ryhdyt hankkimaan uutta koulutusta, kannattaa ehkä miettiä, voisitko löytää toisenlaista opetustyötä omalla koulutuksellasi, esim. aikuisten parissa tai muuten itsellesi sopivammassa ympäristössä. Täyskäännöksen sijaan voi olla mahdollista pienin askelin parempaan pyrkiminen nykyisellä polulla.

Lisäksi samanlaisena herkästi stressaantuvana ihmisenä sanoisin oman kokemukseni pohjalta, että jos on taipumusta työstä ahdistumiseen, se ei valitettavasti välttämättä ainakaan kokonaan poistu työtä vaihtamalla. Eli joka tapauksessa me tietynlaiset ihmiset jossain määrin huolehdimme ja ahdistumme työstämme, oli se sitten objektiivisesti millaista tahansa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat