Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mikä tuota vauvaa vaivaa, itkee koko ajan

Vierailija
07.10.2015 |

Ikää nyt reilu 3 viikkoa ja itkee siis lähes koko ajan. Ainoa paikka missä saattaa hetken olla hiljaa on syli ja muuten koko ajan kitisee. Ei siis nuku juurikaan päikkäreitä päivisin. Öisin nukkuu noin 2-4 tunnin pätkiä. Mitään ei saa aikaiseksi tehtyä kun vauvaa täytyy sylitellä koko ajan, ei kerkeä edes syömään. Mies on onneksi vielä kotona niin saa välillä olla kädet vapaana ja syötyä ja käytyä suihkussa mutta pelottaa jo ajatus että mites ensi viikolla kun mies palaa jo töihin ja olen ihan yksin vauvan kanssa. Kaikki sanovat että koliikkia on mutta itse mietin että onkohan tämmönen enää normaalia vai pitäisikö vauva käyttää lääkärissä?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on koliikki. Varaat vyöhyketerapia-ajan. Jos ei ala tehoamaan, lääkärille.

Vierailija
2/53 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko masuvaivoja, saatko röyhtäytettyä? Onko teillä sitteriä, jota voisit jalalla keikuttaa samalla kun syöt? Mä sain tästä sen hetken avun, että sain syötyä.. Mutta muista että tuo on vaihe, helpottaa jossain vaiheessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kerran käyty tuossa vyöhyketerapiassa ja huomenna on uusi käynti. Ekasta käynnistä ei ainakaan apua ollut, liekö olisi pitänyt jo eka kerta vähän helpottaa. Masuvaivoja siis ilmeisesti on ja sitterissä viihtyy joskus, harvemmin kylläkin. Minä en jaksa tätä jos jatkuu vielä kun olen yksin tämän kanssa, olen nyt jo ihan poikki. Ap

Vierailija
4/53 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kerran käyty tuossa vyöhyketerapiassa ja huomenna on uusi käynti. Ekasta käynnistä ei ainakaan apua ollut, liekö olisi pitänyt jo eka kerta vähän helpottaa. Masuvaivoja siis ilmeisesti on ja sitterissä viihtyy joskus, harvemmin kylläkin. Minä en jaksa tätä jos jatkuu vielä kun olen yksin tämän kanssa, olen nyt jo ihan poikki. Ap

Ja röyhtäytettyä en saa joka ruokailun jälkeen. Ap

Vierailija
5/53 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta d-tipat jos käytössä. Disflatyl käyttöön, löytyy apteekista. Hyppyytä polven päällä vatsallaan ja tee pierujumppaa. Lisää ruokamäärää jos olis apua. Mikäli tuttipullolla on, vaihda mamin koliikkipulloihin.

Vierailija
6/53 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta d-tipat jos käytössä. Disflatyl käyttöön, löytyy apteekista. Hyppyytä polven päällä vatsallaan ja tee pierujumppaa. Lisää ruokamäärää jos olis apua. Mikäli tuttipullolla on, vaihda mamin koliikkipulloihin.

On vaan pelkällä tissimaidolla eli pullot ei ole ongelma. Cuplaton ollut käytössä mutta onko tuo disflatyl parempaa? D-tippoja en ole tarkoituksellakaan alottanut ollenkaan kun luin juuri tuosta että saattavat lisätä masuvaivoja. Omaa rupkavaliota olen alkanut miettimään että mitä täytyisi karsia pois. Ap

Vierailija
7/53 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se sellainen kantoreppu/liina vai mikä se on? Siinä penska on sua vasten ja saat touhuttua ja saattaa rauhoittua.

Vierailija
8/53 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hommata kantoreppu/liina. Voi että kuinka mua ärsytti jälkeenpäin, kun en huomannut itse ostaa. Meillä vauva siis itki kaikki muut hetket, paitsi silloin kun sai olla sylissä. Ja sylittelijä ei saanut istua, piti kävellä jatkuvasti. Teillä tosin vauva nukkuu mielestäni ihan hyvin, meillä nukkui keskimäärin 15min pätkiä kerrallaan. Päiväunia ei nukkunut kuin liikkuvissa vaunuissa ja tissillä. Tuota jatkui kaksiviikkoisesta yli vuoden ikään asti :D Huhhuh, se oli kamalaa aikaa. Nyt lapsi on 2-vuotias ja ihan normaali :)

Vierailija
9/53 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hommata kantoreppu/liina. Voi että kuinka mua ärsytti jälkeenpäin, kun en huomannut itse ostaa. Meillä vauva siis itki kaikki muut hetket, paitsi silloin kun sai olla sylissä. Ja sylittelijä ei saanut istua, piti kävellä jatkuvasti. Teillä tosin vauva nukkuu mielestäni ihan hyvin, meillä nukkui keskimäärin 15min pätkiä kerrallaan. Päiväunia ei nukkunut kuin liikkuvissa vaunuissa ja tissillä. Tuota jatkui kaksiviikkoisesta yli vuoden ikään asti :D Huhhuh, se oli kamalaa aikaa. Nyt lapsi on 2-vuotias ja ihan normaali :)

Joo täytynee ilmeisesti hommata toi liina. Voi herranen aika jos tätä jatkuu noin kauan! Päätinpä juuri että meille ei enempää lapsia tule. Ap

Vierailija
10/53 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmuna laittoi itsellä lapsen vatsan sekaisin. Ja maito on toinen jonka poisjättäminen voi auttaa.
Jos haluat pelata varman päälle niin myös sokeri ja gluteeni pois.ethän juo kahvia?

Vierailija
11/53 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo täytynee ilmeisesti hommata toi liina. Voi herranen aika jos tätä jatkuu noin kauan! Päätinpä juuri että meille ei enempää lapsia tule. Ap

Heh, noin mäkin ajattelin vielä vuosi sitten. Varmaan aika kultaa muistoja, kun nyt tuntuu siltä että ehkä sitä vielä joskus... Mutta juttele sitten rohkeasti neuvolassa jos alkaa tuntumaan siltä ettet jaksa!

Viihtyykö vauva vaunuissa? Jos koittaisit päiväunille nukuttaa. Itsellä tuli aikamoisia lenkkejä välillä vedettyä, kun vauvaa nukutin. Koska tosiaan jos teillä ei päiväunia nukuta, voi kitistä senkin takia, väsymystään. Mitenkäs autossa?

Vierailija
12/53 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko eka lapsesi? Kokemukseni mukaan (mulla on kaksi lasta) vauvat haluaa olla ekat pari kuukautta sylissä, muuten kitisevät. Käytit itsekin sanaa 'kitisee', eli ei siis kovaa itkua? Kipuitku ja kitinä on ihan eri asioita, kitinä voi olla vaan läheisyydentarvetta, maailma on uppo-outo paikka vastasyntyneelle! Jos viihtyy sylissä eikä itke siinä, hanki kantoreppu tai varmista muuten vaan että saat pidettyä paljon sylissä. Omat lapseni ei viihtyneet kantorepussa kuin vasta vähän myöhemmin, ei myöskään liinassa, ja kannoin vaan pari kuukautta sylissä ja kävin suihkussa kun nukkui. Vauvoja ahdistaa usein olla vaan itekseen, kohdussa ne on tiukassa lämpimässä paketissa. TSemppiä!

Vierailija
13/53 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rela colic drops apteekista?

Vierailija
14/53 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kananmuna laittoi itsellä lapsen vatsan sekaisin. Ja maito on toinen jonka poisjättäminen voi auttaa.

Jos haluat pelata varman päälle niin myös sokeri ja gluteeni pois.ethän juo kahvia?

Meillä sama. Lisäksi paprika, sipuli ja tacot. Colic dropsit oli meillä ihan yhtä tyhjän kanssa..

tyrkytä rintaa jatkuvasti. Meillä söi kolme tai neljäkin tuntia välillä nukkuen rinnalla. Kokeile kuitenkin lisämaitoa imetyksen jälkeen.

Vierailija
15/53 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne d-tipat eivät oikeasti aiheuta vatsavaivoja vaan niiden aloittaminen vaan sattuu juuri siihen milloin vatsavaivat vauvoilla usein alkavat. Ennen vanhaan oli alkoholia tipoissa niin johtui niistäkin. Näin olen jostain lukenut. 

Vierailija
16/53 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia en juo enää. Vaunuissa viihtyy vain sen ajan kun ollaan liikkeessä ja heti huutaa kun liike loppuu. Ja itku on oikeastaan sekä kitinää että huutoa. Ap

Vierailija
17/53 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvia en juo enää. Vaunuissa viihtyy vain sen ajan kun ollaan liikkeessä ja heti huutaa kun liike loppuu. Ja itku on oikeastaan sekä kitinää että huutoa. Ap

Ja esikoinen on. Ap

Vierailija
18/53 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama. Lisäksi paprika, sipuli ja tacot. Colic dropsit oli meillä ihan yhtä tyhjän kanssa..

tyrkytä rintaa jatkuvasti. Meillä söi kolme tai neljäkin tuntia välillä nukkuen rinnalla. Kokeile kuitenkin lisämaitoa imetyksen jälkeen.

Ja yksi päivä kokeilin tuota että annoin tissiä jatkuvasti niin huuto vain paheni. Ap

Vierailija
19/53 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en missään nimessä lähtisi lisämaidolle tuossa vaiheessa jos vaan oma maito riittää! Muuten saat kohta sanoa hyvästit imetykselle. Meillä syötiin varmaan ekat 4-5kk parin kolmen tunnin välein, öin päivin. D-vitamiinia kannattaa varmaan lykätä, jos on käytössä, siitä tulee usein vatsavaivoja (tai siis  öljystä, mihin liuotettu).

Terv. se kahden lapsen äiti

Vierailija
20/53 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän sun pyytää vaikka neuvolan perhetyöntekijää avuksiz tai ehkä voisit käydä jossain juttelemassa omasta jaksamisesta. 

Kannattaa pitää musiikkia soimassa ja laulaa mukana tai sit laita korvatulpat niin kitinä ei oo niin raskasta kuunneltavaa. 

Pikkuhiljaa totut kyllä hoitamaan pakolliset kotihommat vauva sylissä.  Tuo vaihe kestää usein sinne 3kk asti, tuntuu pitkältä ajalta nyt mutta menee nopeasti lopulta. Koita järjestää itselles seuraa päiväsaikaan niin jaksat paremmin, mene vaikka äiti-vauvaryhmään niin saat vertaistukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän