Tämä palsta on aivan kamalan näköinen
Eihän tätä jaksa enää edes lukea, kun rupeaa vaan ottamaan päähän... Miksi kaikki hyvä pitää aina pilata???
Kommentit (42)
Joo, ei tämä miellytä silmää. Mobiilissa sivu hyppelee miten sattuu kun on jäätävän kokoisia mainoksia. Värit on jotenkin synkät, entinen vaaleenpunanen miellytti.
Moni informaatio puuttuu, esim. luetut ja kirjoittaja, jotka vanhassa versiossa oli. Eli huononnusta tämä uudistus.
Niin sekavan näköinenkin, kun ketjun aloituksen otsikon ja viestin välissä on nuo facebook ym. kuvakkeet.
Siistiytyi paljon, kiitos siitä. Ainoastaan tää kommentointisivu on jotenkin sekava.
Umpisurkea uudistus. Taitaa Sanoma menettää aika paljon mainostuloja kun tämä palsta kuolee. Hyvästi Aihe Vapaa, kiitos kun piristit päiviäni 13 vuoden ajan.
Ehdottakaas jotain toimivampaa palstaa, jonne voidaan siirtyä höpöttämään mukavia? 😊
M
Vierailija kirjoitti:
Moni informaatio puuttuu, esim. luetut ja kirjoittaja, jotka vanhassa versiossa oli. Eli huononnusta tämä uudistus.
Mua harmittaa kun luetut viestit ei enää erotu erivärisinä. Raskasta selata ja ettiä niitä:(
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele jos tää koko sivu kuolee pois ja lehti samaan syssyyn.
Mikä ihmeen lehti? Onko olemassa joku paperinen Vauva-lehti?
Mua ärsyttää myös se, että vastausten määrä on oikealla ja "äänet" vasemmalla, katse ohjautuu vaistomaisesti siihen vasemmanpuoleiseeen lukuun. "lukenut" kohta puuttuu myös kokonaan.
Eikä mikään kerro onko tullut uusia vastauksia ketjuihin.
Ulkoasu todella huono, kuin ois keskeneräinen.
Ainoa plussa on se, että tuo numerosarja on pienentynyt ja myöskin joka kerta sama. Tosin sen olis voinut ottaa kokonaan pois, välillä jäi itselläni ainakin joku lyhyt vastaus vastaamatta koska en jaksanut tavata numeroita.
Vierailija kirjoitti:
En mäkään tykkää tästä kommenttisivusta, mutta väri on hyvä.
Mikä väri? :D :D :D
Puuttuu myös ne tulenlieskat erityisen kiihkeinä käyvien ketjujen edestä. Millä mittarilla tämä riisutumpi versio on parempi? Samanlainen typerä uudistus tehtiin myös suomi24:ssä ja sielläkin huonompaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Tää on vähän sen näköinen kun aloitteleva koodari olisi vuonna 1996 keksinyt että teenpä tuollaisen keskustelualustan ja valitsen siihen pyöreän ison tilaavievän fontin. Ja sit vois olla jotain laatikoita, et ei oo vuorovaikutteisuutta vaan jokaisen oma mielipide kuuluu omaan lootaan. Jätetään vielä paljon valkoista tähän joka puolelle. Voi vitsi kun oon hyvä koodari.
Tuli sama ajatus. Onks tää jonkun aloittelijan harjoitustyö?
Vierailija kirjoitti:
Puuttuu myös ne tulenlieskat erityisen kiihkeinä käyvien ketjujen edestä.
Miten niin puuttuu? Tuollahan on lieskaa niin maan perkeleesti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei mitään valkoista ole, vaan mainoksia. Ne piristävät ulkoasua kivasti. Ainoastaan mainokset jotka on kommenttiosiossa viestien välissä vähän ärsyttävät, mutta nuo sivumainokset lähinnä tekee elävyyttä.
Itse kommenttiosio saakin minusta olla mustavalkoinen ja simppeli, niin että itse tekstisisältö korostuu. Sitä kyllä ihmettelen, miksi kommenttiosion leveyttä ei olla toteutettu säätyväksi kunkin näytön (mobiili, tablet, pc) oikean näytön leveyden mukaan, vaan on kaikille samanlainen, jolloin varsinkin isolla pc:n näytöllä näyttää turhan kapealta. Javascriptillä kuitenkin saa helposti selville paljonko sitä leveyttä on kullakin laitteella käytössä ja siitä voi vaikka prosentuaalisesti määritellä, kuinka suuri on kommenttiosion leveys, eikä tarvi pikseleinä kiinnittää niin pieneksi että varmasti kännykälläkin näkee.
Jaha, että keskustelualue tehdään aneemiseksi siksi, että mainokset "piristäisivät". No, meitä Adblockerin, Ghosteryn tai muun vastaavan käyttäjiä on paljon, ja se tarkoittaa sitä, että yli puolet ruudusta on valkoista ja tyhjää.
Tuo on muuten todella yleinen virhekäsitys, että tekstisisältö korostuisi jotenkin paremmin valkoisella alustalla, eli tämä mustavalkoisuus olisi jotenkin viestinnällisesti toimiva ratkaisu. Eipä ole ei.
Hyvästi AV-palsta! Tämä vuosikausien aktiivikäyttäjä (lukijana ja kommentoijana) siirtyy nyt paremmille apajille!
Todella epäonnistunut ja toimimaton uudistushan tämä on, ei muuta voi sanoa. Harmi etteivät tekijät ja hallinnoijat osanneet arvostaa Suomen mittakaavassa valtavaa käyttäjäkuntaa tämän enempää. :(
En tykkää yhtään tästä uudistuksesta. Näyttää kolkolle ja todella tylsä. Varmaan hiipuu oma av palstailu tämän myötä.. miksi, oi miksi teidän täytyy pitää pilata hyvä sivusto tällaisilla tyhmillä uudistuksilla?!
menkää vaa kaksplussalle, itse olin siel eilen illalla noin parikyt minuuttia ja se riitti. ärsyttäviä "vakkareita" täynnä ja huomattavasti hiljasempi kun tämä, tosin eilen ilalla vilkas tämän av:n tauon takia. mikä tässä on edes vialla? no joo ulkoasu muuttu ja se on toki totta, että on huono homma ettei luetut ketjut jää harmaiksi, se toki miinuksena. ja yö rekkautuminen, mut on se tavallaa ymmärettävää, koska tää huomattavasti suositumpi kuin esim. kaksplussan av ja "törkytekstiä" esiinty nimenomaa myöhää illalla/öisin..
Vierailija kirjoitti:
Tosi aneemisen näköinen: pelkkää mustaa ja valkoista, eikä eri osioita ole nostettu mitenkään niin että erottuisivat paremmin. Tietokoneen ruudulle palsta taittuu siten että puolet näytöstä on pelkkää valkoista.
Joo tosi muodollinen ja miehekäs väritys ja suunnittelu.
Ei ole todellista! Viimeinkin on mahdollisuus kommentoida! Tässä mun kommentti uudistuksesta:
I H A N K A U H E A T S I V U T !