Toivomukset koodarille uudistuksen viilausta varten
Nämä takaisin kiitos: - peukutus nuolettamisen sijaan - luetut otsikot eri värikoodilla kuin lukemattomat - nyt näkyy ketjun vastausmäärä, mutta ei enää katsomismääriä. katselukertojen lukumäärä takaisin - mistä löytää aiemmat ketjut, joiden kaikkien osoitteet on muutettu? eikö niitä osoitelinkkejä voi synkronoida? - vanhat tykkäys ja ei-tykkäysmäärät takaisin vanhoihin ketjuihin. nyt peukutukset on nollattu. - voisiko viestit ja etusivun otsikot näkyä mobiilissa vähän tiivistetymmin, ettei tarvitse scrollailla koko ajan ja etusivun otsikot näkyisi helpommin kertavilkaisulla ?
Kommentit (55)
Värejä lisää. On niin ankeen näkönen sivusto, ettei täällä kohta enää halua olla. Peukutus takaisin. Lisäksi tää toimii tosi huonosti mobiililla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koodari vaihtoon, onhan tää ihan naurettavan ruma ja epäkäytännöllinen. Vanha takaisin kiitos!
Koodari koodaa mitä graafikko suunnittelee. Tai näin se siinä lafkassa meni missä itse väänsin koodia kymmenen vuotta sitten.
Meillä taas ei ole graafikoita nähty viimeiseen 10 vuoteen. Tarjouskilpailut on nykyisin niin tiukkoja että koodari tekee kaiken ulkoasun suunnittelusta ja koodaamisesta testaukseen. Ja olen sentään yhdellä Suomen suurimmista it-firmoista töissä...
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen eroa on peukulla ja nuolella? Mun mielestä ei mitään. Vähän erilainen kuva.
Minun kannaltani tämä puoli toimii nyt paremmin kuin vanha versio, koska numeroita edeltää sanallinen kuvaus suunnasta, joka toimii myös linkkinä, siis ikään kuin "peukutuksena". Näinhän ei ennen ollut, vaan piti vain muistaa, että ensimmäinen numero tarkoittaa yläpeukkua ja jälkimmäinen alapeukkua. Hyvä uudistus ruudunlukuohjelmia käyttävien kannalta, mutta tosiaan sen kuvan kai voisi palauttaa, jos sen puuttuminen tuntuu häiritsevän suurinta osaa käyttäjistä.
Monisivuisessa ketjussa sivunumero takaisin titleen ja lisäksi seuraava- ja edellinen sivu -painikkeet takaisin. Nyt ei tiedä, millä sivulla on, jos on tehnyt välillä jotain muuta ja unohtanut, mille sivulle siirtyi 27-sivuisessa ketjussa.
Alalaitaan takaisin ne linkit muihin keskusteluihin, niin ei tarvitse aina etusivun kautta pomppia löytääkseen uutta luettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täytyi poistaa se ominaisuus että kerran avatun ketjun otsikko erottui otsikkosivulla? Täältä on häipynyt kaikenlaisia palstan käyttöä helpottavia juttuja? Onneksi tuli takaisin tuo suora linkki sivun alalaitaan av:n etusivulle.
Paitsi että se ilmestyy näköjään vain pöytäkoneelle, eikä mobiilille. On kyllä palstan käytettävyys huonontunut mobiililla aivan älyttömästi. Nyt on yhtä peukalolla kelaamista koko palstailu. Ja latautumisen odottelua. Miksi hyvin toimineita elementtejä on menty muuttamaan? Olisihan ulkonäköä voitu muuttaa ilman että täytyi tuhota palstan käytettävyys.
Mobiilisivu vaikutti aika hyvältä, mutta perusversio on mielestäni vähän liian "mobiilimainen", fontti on aika iso ja palstaleveys keskusteluissa turhan kapea. Eli enemmän tekstiä yhdelle riville, jotta pitkien keskusteluiden selailu on helpompaa. Nyt joutuu scrollailla koko ajan, vaikka tämänkään ketjun vastaukset eivät ole pisimmästä päästä.
Vierailija kirjoitti:
Mobiilisivu vaikutti aika hyvältä, mutta perusversio on mielestäni vähän liian "mobiilimainen", fontti on aika iso ja palstaleveys keskusteluissa turhan kapea. Eli enemmän tekstiä yhdelle riville, jotta pitkien keskusteluiden selailu on helpompaa. Nyt joutuu scrollailla koko ajan, vaikka tämänkään ketjun vastaukset eivät ole pisimmästä päästä.
Jatkan vielä: oikeastaan, kun tarkemmin ajattelen, niin mobiilisivuakin voisi vähän "tiivistää".
Vierailija kirjoitti:
Ja varmistusnumerokin on koko ajan mulla sama kaksi viisi neljä.
Niin se on ollut sama 254 minullakin ja varmaan ties kuinka monella muulla uudistuksesta lähtien...
Sivun alalaidassa voi kelata kerrallaan vain yhtä sivua eteen tai taaksepäin Enemmän sivunumeroja näkyviin, jotta voi tarvittaessa hypätä useamman sivun yli.
Vierailija kirjoitti:
Koodari vaihtoon, onhan tää ihan naurettavan ruma ja epäkäytännöllinen. Vanha takaisin kiitos!
Tiesittekö, että näissä keskustelupalstoissa käytetään yleensä jotain valmista tuotetta, ulkonäköä viilataan sitten sopivaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja varmistusnumerokin on koko ajan mulla sama kaksi viisi neljä.
Niin se on ollut sama 254 minullakin ja varmaan ties kuinka monella muulla uudistuksesta lähtien...
Ette taas tajua omaa parastanne. Yhtäkään botti viestiä ei ole näkynyt, niin ollaan ihan hyshys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö, että näissä keskustelupalstoissa käytetään yleensä jotain valmista tuotetta, ulkonäköä viilataan sitten sopivaksi.
Tää on hyvä ja käytännöllinen! Loistavaa ..
Avatut viestit voisi tosin vähän vaihtaa väriä, niin erottuvat selvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koodari koodaa mitä graafikko suunnittelee. Tai näin se siinä lafkassa meni missä itse väänsin koodia kymmenen vuotta sitten.
Meillä taas ei ole graafikoita nähty viimeiseen 10 vuoteen. Tarjouskilpailut on nykyisin niin tiukkoja että koodari tekee kaiken ulkoasun suunnittelusta ja koodaamisesta testaukseen. Ja olen sentään yhdellä Suomen suurimmista it-firmoista töissä...
Ikävä kyllä sen näissä tapauksissa todella huomaakin...
Kesken ketjun pitäisi päästä takaisin otsikkosivulle! Mobiiliin siis takaisin se ponnahdusotsikko mikä tuli kun alkoi selata ylöspäin!
Jotuu ihan älyttömästi skrollaamaan jos vain ylä- ja alalaidasta pääsee etusivulle!
Ja etusivun otsikot tiheämpään.
Sivujen selaus mobiililla on pelkkää skrollausta nyt :(
Vinkkivitonen harjoittelija-koodarille: kannattaisko hieman testata ennen kuin laittaa ilmoille näin keskeneräisen, toimimattoman version? Oikeassa työelämässä hävettäisiin silmät päästä ja asiakaa v****n hiilenä, jos näin yksinkertainen juttu kusetaan jo tässä vaiheessa. Tai no tämähän on vauva-palsta eli hiekkalaatikkomeininki on odotettua.