Toukotoiveet ke-pe
Huomenta!!
Onnistuinko laittamaan uuden pinon? Ei ainakaan äsken vielä näkynyt loppuviikkoon avattua...
Oli muuten aika kamala se eilinen 4D dokumentti....mä en pystynyt kattomaan loppuun saakka, ihan itketti ku ne oli niin pieniä....
Mulla on edessä se sokerirasitus huomenna, pläääh, toivottavasti en jää kiinni....
Laura 28+2
Kommentit (59)
Anteeksi nyt seuraa valitusta... ja omaa napaa...
Aivan järkyttävä alaselkä/alavatsa/nivuskipu iskeny! Teen sellasta toimistotyötä missä istutaan päätteellä ja joutuu myös paljon ravaamaan kahden kerroksen välillä.. Nyt kävely sekä istuminen on yhtä tuskaa ja tuntuu ettei mitenkään päin ole hyvä olla... Tää on varmaan jotain yhdistettyä iskias ja liitoskipua...
Mitenkäs muut jakselee olla töissä? Olin aatellu sinnitellä sinne maaliskuun loppuun kun tää mun työ on sen tyyppistä ettei ihan yhtäkkiä voi hommia toiselle jättää vaan vaatii perehdyttämistä...
Mut nyt tuntuu kyllä pahalta olla töissä!!
Oiskos jollain jotain hyviä kivunlievitysvinkkejä?
Iisamaari + tytsy 27+5
HEI!
Olin tänään toisen kerran neuvolassa lääkärin vastaanotolla ja täytyy nyt heti purkaa kaikki mitä ajattelen tuosta käynnistä. Lääkäri oli sama tympeä, vanhempi nainen, joka edellisellä kerrallakin oli minulla.Heti aluksi hän töksäytti minulle kysymyksen, että kai nyt olet hoitanut hiivasi kuntoon.Kysyin, että minkä hiivan?Minulle ei ollut kukaan kertonut, että vkolla 12 otetussa näytteessä oli todettu hiiva (nyt vko 28).Lääkäri kertoi soittaneensa minulle muutaman kerran kertoakseen asiasta, mutta koska en ollut vastannut, hän siis oli jättänyt asian sikseen.Minä olin vielä erikseen neuvolassa kysynyt terveydenhoitajalta tuloksista, mutta hän sanoi lääkärin kyllä ilmoittavan jos näytteessä on jotakin, samaa sanottiin labrassa.Lääkäri kuitenkin hyvin töykeään sävyyn ilmoitti minulle, että se on jokaisen potilaan asia ottaa selvää tuloksista että he eivät lähde jokaisen perään soittelemaan.Aika outoa politiikkaa minusta.Mietin, että jos olisi kysymys jostain vakavammasta esim syöpä, eikö silloinkaan potilaalle ilmoiteta. Omassa tapauksessani ei nyt kai ole tapahtunut mitään peruuttamatonta ja kävinkin tänään heti apteekissa ostamassa lääkettä, mutta kyse on periaatteesta.Miksei lääkäri vaikka jättänyt puhelimen vastaajaan viestiä/tekstaria tai lähettänyt tietoja terveydenhoitajan kautta.Lisäksi lääkärikäynnin aikana hän ei kuunnellut edes vauvan sydänääniä ja tutkimus itsessään oli kovakourainen.Ihan mahaan sattui, kun hän paineli vatsaa ja samoin oli sisätutkimuksessa.Aion puhua terveydenhoitajan kanssa josko voisin vaihtaa lääkäriä. Mutta suonette anteeksi tämän purkauksen.Muuten kaikki hyvin, paitsi selkäkivut
rv: 27+3
sf-mitta: 24
Hb: 125
RR: 109/73
painoa kertynyt raskauden alusta: 9,4 kg (painoa nyt 59,4)Olen aina ollut todella hoikka, joten sanoivat, että painoa kertyy normaalia enemmän raskauden aikana.
Iisamaari....mullakin alkanut selkä oireilla ja aion kokeilla tukivyötä, joka oli ystävälläni auttanut kävellessä selkäkipuihin.Neuvolassa suosittelivat myös uintia, jota en ole raskauden aikana harrastanut ollenkaan.Ehkä pitäisi käydä kokeilemassa.
mukavaa loppuviikkoa kaikille
Ahava
Kaikille selkäsärkyisille tiedoksi, että tuo Ahavan mainitsema uinti auttaa. Itsekin olen siitä saanut apua iskias-kipuihin, mutta sitten valitettavasti meinaa mennä niskat jumiin. Mä en nimittäin osaa uida silleen naama veden alla:(
Ups, mies huutaa, pakko mennä katsomaan, mikä tällä kertaa hätänä!
pricilla
taitaa olla flunssa tulossa, miehellä kauhee räkätauti päällä ja itelläkin vähän hassu olo.
sori onnin_äiti, on tainnu jäädä välistä :) hyvä kun ilmotit uudestaan!
ja hanimböörd, tottakai sitä siskoista ollaan huolissaan heti kun ei vähään aikaan kuulu. mutta hyvä että kaikki sullakin hyvin vaikka töissä onkin raskasta. jotkut lääkärit osaa olla tosi vittumaisia.
ja taas unohtu...
herkkuja syön joka päivä, karkkia ja muuta makeeta... ei hyvä! toivottavasti en ole ainut. olen kyllä aina syöny.
jee, tänään tuli äippäpakkaus, käyn huomenna hakemassa.
mistä te tiiätte miten päin ja missä asennossa vauva on, mikä o pää tai peppu ym. mulla ei ainakaan ole mitään hajua. jalat nyt tunnistan mutta ei niittenkään paikasta voi päätellä miten muksu on. olenko jotenkin tyhmä vai?
mittoja en kehtaa ees laittaa, no ei ole kyl mittanauhaakaan. :)
nyt pää ihan tyhjä. ei tule jäkevää tekstiä.
meppe81 ja ruoto28rv
Huomasin nimittäin että tuo massun ympärys voi vaihdella vauvan asennon mukkaan - no tietysti..
Nyt oli nimittäin 88cm..
Jännää..!
Njääh... aika epätodennäköistä että se kämppä saataisiin. Siellä oli varmaan kymmenkunta pariskuntaa katsomassa ja kaikki täytti sen hakukaavakkeen. Ja sitten oli pari vanhempaa naista ja niinhän se tietysti menee, että jompikumpi niistä sen saa. Muut katsojat oli nuoria pariskuntia. Hakukaavakkeeseen kyllä laitettiin selvät maininnat siitä, että kämppä tarvittaisiin perheenlisäyksen takia =D ei mitenkään yritetä vedota raskauteen ;) No, maanantaina viimeistään saa tietää. Ja kiitos kaikille peukutuksista =)
Aurinalle tsempitykset! Toivottavasti ovat tosiaan ihan harmittomia lisälyöntejä, mutta tottakai se aina pistää huolestuttamaan.
Minttuli, yksi makeanhimoinen ilmoittautuu täältä Pätkistä mussuttaen... mulla tosin on kyllä kauhea makeanhimo ihan ilman raskauttakin, mutta ei oo raskaus sitä ainakaan hillinnyt. Ja nyt on tullut hirmuinen mieliteko jäätelöön! Joka päivä oon tälläkin viikolla jätskiä syönyt... =/
Ahava, olipas kummallista toimintaa lääkäriltä... kyllä mun mielestä ainakin pitäisi lääkärin laittaa hoitajan kautta sana menemään jos ei itse kiinni saa. No, onneksi hiiva ei oo vaarallinen raskausaikana.
meppe, ei mullakaan oo mitään hajua siitä miten päin vauva on... luulisin, että se olis suurimmaks osaks vielä pää ylöspäin kun suurin osa potkuista tuntuu alavatsalla, mutta sitten taas välillä tuntuu ylhäälläkin. Ja muutama ilta sitten tuntui kova pallo navan alapuolella aika sivussa. Miehen kanssa sitä tuumittiin, että sen on pakko olla pää. Mutta tiedä häntä =D
Nyt taidankin ottaa masun kainaloon ja painella sohvalle köllimään...
[color=red]pikku-milli & paco 28+6[/color]
Kiitos kaikille lohduttavista sanoista. Ne todella piristivät mieltäni. On tosi surullista että tuon paluulennon takia koko loma sai synkän varjon ylleen. Olen tehnyt ja lähettänyt korvausvaatimuksen matkatoimistoon, en jaksa uskoa että sieltä mitään tulee mutta aina pitää yrittää. Kunhan saan päätöksen matkatoimistosta, haen korvausta vakuutusyhtiöltä mutta sekin voi olla vain turhaa ajanhaaskausta. Mutta aina kannattaa yrittää. :)
Maha ottaa ilmeisesti taas kasvupyrähdyksiä kun on niin ollut kipeä pari päivää. Ja tuntuu että iho ei riitä venymään. Selkäkin on välillä kipeä, tosin rauhoittuu yleensä yön aikana. Taitaa vaan nuo koirien lenkitykset kohta minulta jäädä kun tuntuu etten jaksa niiden perässä pysyä. Mahaan ja selkään koskee.
Iisamaari kyseli että miten muut töissä jakselee. Omalta kohdalta täytyy sanoa että kohtalaisesti. Välillä on hyviä päiviä, ja välillä huonompia. Kuten nyt pari päivää on ollut aika tuskaista juuri tuon mahakivun takia. Minulla äippäloma alkaa vasta joskus huhtikuun puolenvälin jälkeen, mutta ihmettelen suuresti jos sinne asti jaksan. Tuo paha astmakin kun vaivaa ja jo nyt välillä maha painaa keuhkoja niin voi olla aika vaikeeta yrittää töissä istua. Mutta saa nähdä. Niin kauan kuin jaksan kohtuudella niin olen töissä.
Minullekin on sijaista haettu mutta tällä hetkellä näyttää olevan mutkia matkassa sen suhteen. Pitäisi ehtiä noin kuukausi perehdyttää sijaista, mutta näyttää pahasti siltä että se ei ehdi edes tulla ennen minun äippälomaani. Toisaalta eihän se minun murheeni ole, mutta toisaalta hirvittää että miten asiat ovat täällä sekaisin jos kukaan ei tee näitä töitä. Katsotaan miten käy.
Minulla vasta ensi viikolla neuvola, ja siellä saan kelan paperit yms. En ole nimittäin vieläkään niitä saanut. Ja palkkikseenkin pitäisi ilmoittaa 3 kuukautta ennen laskettua aikaa että jää äippälomalle, siis sinne pitää toimittaa neuvolasta se todistus. Lisäksi haluan sen vakuutuksen ottaa vauvalle ja sekin pitää ottaa 3 kk aikasemmin. Toivottavasti ehdin saada kaikki asiat kuntoon ennen 27. helmikuuta. :/
Jotain positiivistakin onneksi on sattunut. Saadaan naapureilta lähes uusi pinnasänky ilmaiseksi. Ovat muuttamassa pois eikä sille ole enää tarvetta. Pitää ensi viikolla hakea se.
Hoitopöytä saataisiin tutuilta lainaan, mutta en ole vielä päättänyt että otetaanko lainaan vai ostetaanko. Sitten on ne vaunut vielä katsomatta. Uudet haluan ostaa, mutta tuo ylimääräinen 500 euroa mikä meni matkaan syö aika kovasti budjettia, mutta eiköhän tässä säästämällä vielä ehdi ennen toukokuuta vaunut ostamaan.
Olipas taas tarinaa. Mukavaa perjantaita toukomasuille!
Red_Cat & Möykky 24+6
Kiitos kaikille vinkeistä selkäsäryn hoitoon! Viime viikolla just kävin uimassa,en tiedä vaikuttiko mitenkään... Pitää varmaan kokeilla uudemman kerran. Lenkkeily ei todellakaan enää onnistu, eikä ihan ilman liikuntaa osaa olla. =) Tukivyötä käytin viime raskaudessa, pitää ehkä harkita nytkin.
Red Cat :Mulle on jo sijainen valittu ja hän alottaa maaliskuun alusta, joten onneksi on kuukausi aika perehdyttää. Sillä varauksella siis että itse pystyn oleen töissä äippäloman alkuun asti...
Milli: Toivottavasti saatte sen kämpän, pidetään peukut pystyssä =)
omaa (.) Tänään selkä tuntuu taas vähän paremmalta, ehkä lähestyvä viikonloppu vaikuttaa =)?? Eilen illalla kävin yhdessä konsertissa ja vaaveliini potki kauheesti ihan koko ajan. Joko tytteli tykkäs musiikista hirveesti tai sitten inhos sitä =)
Mutta nyt lähempä hakemaan mukillisen kahvia että jaksaa tehä töitäkin. Mukavaa perjantaita kaikille!
Iisamaari + tytsy 27+6
Herkkua syön joka päivä, no, muutama päivä yhteensä koko raskuden aikana en oo syöny. suklaata uppoo helpoiten. jäätelökin ok, ja kummallista et ihan tavalliset maut, esim. vanilja maistuu nyt vaikka ennen olin niiiin kyllästynyt siihen.
Vauvan asennosta. sen tiedän sen perusteella mihin potkut sijoittuu. yleensä alaspäin mut nyt muutaman viikon sisällä vauva on viihtynyt paremmin pää alaspäin tai sit poikittain. sattuu kivasti kunnpotkii kylkiluiden kohalla.
se on viikonloppua masunkasvattajat! voikaa hyvin!
my_selene ja Frööken rv 24+4
pikku-millille peukkuja!
=)
m_s ja F
Ei mullakaan ole mitään hajua miten päin vauva on, potkutkin tuntuu ihan keskellä. Oisko poikittain?! Tai usein vielä yhtäaikaa molemmilla sivuilla, josta olen päätellyt että harrastaa kickboxingia (isänsä nyrkkeilee...).
Täällä ollut pari päivää yleistä väsymystä ja alavireisyyttä. Taitaa energinen keskiraskaus kääntyä pikkuhiljaa sinne loppua kohti :-/
Tuntuu tosiaan että mahakin venyy 2 päivässä ja sit on taas 2 viikkoa kasvamatta. 2 iltaa on nyt menny ihan sohvalla nyhjätessä kun ahdistaa ja puristaa: eilen illalla harjasin tukkaa niin tuli kyynärpää flanelliyöpaidan hihasta läpi ja hetkeä myöhemmin sohvalle istuessa sain tuuletusaukon myös persauksiin... Yöpuku on isäni vanha ja kulunut, _minähän_ en suinkaan suuri... ;-)
Onneksi on perjantai ja pääsee rakkaalle sohvalle (harmi kun sekin on vuokranantajan, mulla on melko tiivis suhde siihen nykyään) nyhjäämään kooooko viikonlopuksi ja mässäämään niitä irtokarkkeja ja laskiaispullia.
Ja minä muutes veikkaan itselleni poikaa! Ei vieläkään ole oikein " oloja" mutta näin vain päätin kun yksi yö rakensin unessa aitaa entisen pomoni kanssa... *silmienpyöritys* Saapi sitten nähdä, ennustiko vasara sitä mitä kuvittelin sen ennustavan :)
IHANAAAA; kun on perjantai, huomenna vien tytön kummitädin luokse ja pääsen itse kirpparille!!!!! JIPPIIII!!!! Onkin jo aikaa, kun olen viimeksi olut " tonkimassa" kirppiksellä. Täällä Seinäjoki-Nurmo akselilla on monta tosi hyvää paikkaa, josta tekee ainakin näin lapsiperheen äiti tosi hyviä hankintoja. Nyt mulla olis hakusessa sitteri, muut löytyykin edellisen lapsen jäljiltä.
Ai niin, eilen sain ne sokerirasituksen tulokset ja ne olivat todella hyvät!!! Ainakaan sokereista ei nyt tarvi huolehtia, joten irtokarkkia napaan vaan....ja muutakin makeaa, salmiakit ovat oikein hyviä....
Mulle ei ole vieläkään hommattu tuuraajaa, vaikka olen esimieheni kanssa keskustellut asiasta jo moneen, moneen kertaan...mutta se ei ole minun ongelmani, harmittaa vaan, että jos joudun jäämään yhtäkkiä saikulle, niin kukas opettaa tuuraajan talon tavoille??? Eihän tässä olla enää töissä (jos ollaan) kuin 7 viikkoa!!! Huh huh...synnytys sen kuin lähenee ja kun ei vielä tiedä miten synnytän, niin sekin alkaa jännittämään ihan sairaasti....
Laura 28+5
Laura 28+5
Ja se olis sitten taas perjantai. Vaikka musta kyllä tuntuu, että on ihan sama mikä päivä on kun oon kotona =D
Tiistaina lähdetäänkin sitten miehen kanssa Naantalin kylpylään kahdeksi yöksi. Jippii! =) Ihanaa päästä lillumaan veteen.
Viime yönä ah ihana autuus, vauva antoi mun nukkua. Pissallekin heräsin vasta kasilta aamulla. Tosin nukkumaankin mentiin joskus kahden aikaan vasta... menee ihan nurinkurin nää rytmit taas. Molemmat kun ollaan sellaisia iltavirkkuja.
Nyt lyö pää tyhjää... palailen illalla paremmalla onnella kenties =D
[color=red]pikku-milli & paco 29+0[/color]
Suklaa on intohimoni ja nyt on mieli tehnyt monena päivänä salmiakkia. Tosin voin sanoa että on tullut syötyä huomattavasti vähemmän kuin ennen odotusaikaa. Mieli kyllä tekee mutta kun jotain ostaa niin mieli ei enää teekkään. Mieskin meinasi hermostua kun soitin yhtenä päivänä että tuo kotiin tullessaan kaupasta mulle suklaata ja vähän ajan päästä soitin ja tahdoinkin salmiakkia. Toi sitten suklaata mistä olin hieman pettynyt¿
Minä luulen tietäväni miten päin Touko aina on. Suurimmaksi osaksi potkut ovat tuntuneet kylkiin ja navan yläpuolelle ja sellaiset muljahdukset (tuntuvat tosi ikäviltä) jotka kuvittelisin pään liikkeiksi tuntuu navan alapuolella ihan alavatsassa. Myös neuvolassa on tunnusteltu Toukon olevan päätarjonnassa. Alkuviikosta vatsa tuntui kipeältä ja mietin jo soitanko neuvolaan, mutta tilanne rauhoittui ja sitten hoksasin potkujen osuvan navan alle joten olisikohan ipana kääntynyt. Viime yönä heräsin taas myllerrykseen ja sitten tuntuikin todella iso ja kipeä muljahdus jonka vuoksi herätin miehenkin. Pitkä aika kuulosteltiin liikkuuko Touko enää ja sitten tuntuivat potkut taas navan yllä:)
Muutoinkin tuntuu että maha ensin kutisee ja kiristää, sitten parin päivän päästä huomaa painon nousseen. Kummallista kasvamista.
Selkäkivusta olen nyt kärsinyt muutaman päivän ja otin käyttöön tuon kirpparilta alkuraskaudessa ostamani Anita-tukivyön. Kauhukseni huomasin ettei se meinaa mahtua enää ympäri! Myös jyväpussilla olen iltaisin lämmitellyt alaselkää. Tietääkö joku uskaltaako verenkiertoa edistäviä linimenttejä käyttää raskauden aikana? Tuota uimista täytyy myös kokeilla varsinkin kun saadaan käydä työpaikan nimiin ilmaiseksi. Tosin epäilen uimapuvun sopivuutta, onko äitiysuikkareita myynnissä urheiluliikkeissä vai jossain erikoisliikkeissä?
Aamulla ¿voitin¿ ostoskärryistä euron ja sitten tuli töistä tieto että saadaan bonusta 500¿! JEE! Tosin tuosta menee vielä vero, mutta raha tulee kyllä tarpeeseen. Eilen tosin tuhlasin kuin kävin ostamassa olohuoneeseen uudet verhot. Kova sisutusinto olisi menneillään, mies ei vain lämpene remonttiehdotuksilleni, tosin kovin paljoa ylimääräistä ei olisi rahaakaan kun näin alkuvuodesta kaikki laskut tulevat.
Anoppi lupasi tehdä kastepuvun, nyt pitäisi löytää hyvät kaavat ja ostaa kangas. Haluaisin helmakankaaksi sellaisen johon voi kirjailla kastetun nimen.
Kaveri ennusti meille poikaa koska laskettuaika on pojan nimipäivänä. Tapahan se tuokin on;)
Nyt lenkille koirien kanssa kun aurinko paistaa niin mukavasti.
Viikonloppuja muille toukoisille!
t. Nasu ja Touko-masu 25+5
Laura; kiva et " läpäisit" sok.testiä. mulla se parin viikon päästä mut mulla on aina ollu reilusti rajan alla joten en usko et nytkään joudun dietille.
pikku-milli; kateellinen olen kun pääsette lomailemaan taas. mullekin kelpais ihan mitä vaan kunhan vaan sais olla rauhassa, edes yks päivä ilman miestä tai lapsia. " kauheeta" sanoo nyt moni mut sellainen yhen päivän hemmottelu-loma, kasvohoito tai jotain, tekis kyllä hyvää.
kauhee sotku täällä kotona, tuntuu et jalat juuttuu kiinni lattiaan kun kävelee. no, sit kun mies tulee töistä ja kauppa-reissu tehty niin voin lukita koko perhe yhteen huoneeseen ja sit pääsee pesemään lattioita.
Meiän toinen kissa pelkää ihana sikana meiän imuria. riittää jo et poimii lelut lattiasta niin näkyy vaan häntä peiton alta. voi raukka kun kohta joudun imuroida vähäsen ja sit sitä ei näy moneen tuntiin. =( toinen kissa hengailee koko päivän mun viereen, utelias kisu joka ei viihdy yhtään yksin. voi niitä pikku-karvapalloja, norjalaisia metsäelukoita molemmat. =)
Lapset taas leikkii siinä jotain omia leikkejä ja laulaa jotain him-biisejä. vanhin tykkää ihan hirveesti Ville Valosta ja Uniklubista. =) toinen sit taas puhuu koko ajan Justinista, the Darknessin laulajasta. äitiinsä tullu. heh!
nyt lopetan tän lässyttämisen ja meen tekee jotain hyödyllistä. pesukone haluu tyhjennystä..
Hyvää viikonloppua teille kaikille!
m_s ja oma pikkuinen rakas <3
my_selene, kyllä tää meillekin ihan luksusta on... Tätä kylpyläreissua ollaan suunniteltu jo syksystä. Se Prahan matka taas sitten tehtiin ihan äkkipäätöksellä. Meillä kun mies tekee kahta työtä niin yhteinen aika on tosi vähissä, joten on kyllä ihanaa päästä hetkeksi pois arjesta. Nytkin kun vielä maaliskuu on sellainen, että joka viikonlopulle on jotain miehellä. Eka viikonloppu menee kaverin polttareissa (koko viikonloppu). Silloin kyllä sitten meillä on lauantaina myös tyttöjen polttarit. Sitten seuraavana viikonloppuna mies lähtee lappiin ja on siellä viikon... eli palautuu kotiin sitä seuraavana viikonloppuna. Sitten maaliskuun vika viikonloppuna meillä onkin kavereiden häät. Hirmu hulinaa tiedossa tuon maaliskuun ajan.. toivottavasti masu pysyy menossa mukana =D
Jess, tänään on eka päivä viikkoon, kun ei päätä koske!!! Josko vihdoinkin flunssa rupeaisi helpottamaan:)
Täällä kanssa yksi makeanhimoinen! Just mässään irtokarkkeja, vaikken edes maista mitään! No, nää väkevimmät salmiakit vähän maistuu, mutta kaikki muu on ku pahvia söis, ja silti pitää syödä! Ihan hullua.
Tänään pitäis jaksaa vähän siivoillakin, kun tavaraa on lattialla niin, ettei edes kävelemään meinaa päästä:(
Millille pidän peukkuja vieläkin. Toivottavasti saatte talon!
Taidanpa lähteä nauttimaan lämpimästä suihkusta, kun ipana vielä nukkuu ja mieskin lähti äsken töihin.
pricilla 23+3
Oi joi, että lomanne kuulostavat ihanilta. Meillä taitaa kyllä nyt lomat siirtyä hamaan tulevaisuuteen.
Tänään oli neuvola-lääkäri. Joten tietoja rv 27 +1:
HB 137 (noussut raudan avulla)
SF 25 (keskikäyrällä mennään)
paino 58 (pituutta 163, paino ennen raskautta 52, joten kiloja tullut)
pissa +++, bakteerit
Sain antibiootit virtsatie-infektioon. MUILLA ONKO KOKEMUKSIA???????
KOHDUNSUU OLI ULKOSEINÄSTÄ AUKI; SISÄPUOLI KIINNI. HIEMAN PEHMENEMISTÄ. MUILLA KOKEMUKSIA???????
Mua on kyllä supistellut viime aikoina. Kontrollilääkäri on kahden viikon päästä.
Ja makeanhimosta.... Tuttua täälläkin. Tosin mulla on krooninen makeanhimo.
Jaksamista pallukat!
kiva Minttuli kuulla sustakin välillä! =)
kiva muuten kun olen yrittäny selittää et vauva on tyttö ja nyt Emman mielestä se onkin poikavauva vaikka alussa oli varma siitä et on tulossa pikkusisko. kai se sit viimeistään huomaa kun syntyy. selitin sille jo et vauva on tyuttö ja sillekin laitetaan mekko, mut ei taida oikein mennä perille.
m_s ja F, kohta menossa kauppaan kun on niiiiiin nälkä.