Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toukotoiveet ke-pe

08.02.2006 |

Huomenta!!

Onnistuinko laittamaan uuden pinon? Ei ainakaan äsken vielä näkynyt loppuviikkoon avattua...

Oli muuten aika kamala se eilinen 4D dokumentti....mä en pystynyt kattomaan loppuun saakka, ihan itketti ku ne oli niin pieniä....

Mulla on edessä se sokerirasitus huomenna, pläääh, toivottavasti en jää kiinni....

Laura 28+2

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi pikku-millille tai mepelle; Ilmoittauduin jo kerran kiinnostuneeksi tapaamiseen, mutta se on tainnut mennä teiltä ohi... Siis toivottavasti nyt huomaatte ilmoittautumiseni.

Meille ei kuulu mitään uutta. Samat vanhat kolotukset ja vaivat on vieläkin. Mä oon jo tuskstunut odottamiseen, en millään malttaisi odottaa toukokulle vauvaa. Mutta saa kyllä luvan pysyä sisällä, laitan jonkun tulpan jos meinaa tulla ennen aikojaan ;)

Noh, nyt katsomaan coyote uglya...

Hyviä vointeja kaikille!!! Parantukaahan flunssasta.

Onnin_äiti rv 28

Vierailija
22/59 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnin_äiti, olikin tainnut mennä multa ohi. Mutta olikin tuossa puhetta, että huudellaan tämä viikko vielä kiinnostuneita ja aletaan ensi viikosta sitten sopia paikkaa ja ajankohtaa! Kiva kun meitä on näin monta innostunut jo tapaamisesta!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Meppe81 kun kyselit missä mä ja pari muuta oikein luurataan.

tuli hyvä mieli ja sydäntä lämmitti. Täällä olen ainakin mä, töissä yövuorossa. Väsyttää ja haluaisin jo jäädä kotiin. olin viime viikolla lääkärillä supistusten takia ja odotin että olisi kirjoittanut viikon, kahden sairasloman että tilanne tasaantuisi. ekassa raskaudessa olin samasta syystä saikulla 3 viikkoa ja se rauhoitti mahan. nyt lääkäri katsoi alapään ja sanoi, voit mennä töihin, kaikki ok. kysyin eikö olisi parempi nyt levätä että ei tarvitse sitten katua. ei tarvitse. kerroin että mulla on tulossa kahdessa viikossa työtunteja 94 johon lääkäri että ei sitten ihme että mahassa nipistää. masensi. edellinen lääkäri sanoi " parempi varoa kuin katua, vauva on tärkein" . ensi viikolla on taas lääkäri ja jos kysyy kuinka menee, aion vastata että katso alapäähän, sieltä sen näit viimeksikin. ja lisäksi mun pahaa oloa on lisänny kun poika on joutunu olemaan varahoidossa joka ei tunnu yhtään hyvältä paikalta! ja mies oli koko viikon työmatkalla, yms. siis väsyttää. hb oli taas noussu ilman rautaa että se ei ole ollut syynä. verenpaine noussu mutta ei lääkäri sitä edes katsonut papereista. niinkuin sanoin, haluaisin jo jäädä kotiin ja ottaa rauhassa, keskittyä tärkeimpään eli perheeseen ja raskauteen. Töissäkin on tietysti ollut vaikka mitä ongelmia johtoportaan kanssa ja asukkaiden keskuudessa huumeita, yms. ei jaksa! kovasti supistelee ku yrittää illlalla rauhoittua. mutta mitäs siitä sanoo lääkäri!

olipa valitus. anteeksi.

palaan edellisen pinon asioihin...

Ahava, kerroit huonosta olosta ja mm ylävatsa kivuista. oletko varma että jotain ei ole tulossa. tai siis en halua pelotella, mutta eikös esim raskausmyrkytyksen oireena voi olla ylävatsa kipu?

red_cat, voi teidän mukavan ja ihanan matkan loppua! no, onneksi matka muuten meni hyvin ja sait rentoutua!

Pikku-Milli, täällä kans hikka on alannut olemaan jokapäiväistä mahassa. se tuntuu tosiaan hauskalta.=) esikolla oli kans hikkaa mahassa ja se ikävä kyllä vaivasi kauan myös mahan ulkopuolella. ei muuten mutta välillä tai usein se esti pientä sitten nukahtamasta! ja se oli kurjaa. ei ihan viitsinyt alle 2kk ikäistä säikäyttääkään. =)

Tanui, kurjat muistot synnytyksestä. itse odotan tapahtumaa innolla kun eka kävi niin helposti. vai kultaako aika muistot... Kertokaa muutkin jotka haluatte synnytystarinanne!! mä oon jotenki hurahtanu niihin, luen kaikki synnytykset mitä vaan käsiini saan! esikon syntymän kirjoitn myös paperille että jää muistoon aina.

Meppe, kerroit että sulla on paljon 70 cm vaatteita... meidän esikko käytti 1 vuotiaana 74 cm vaatteita... tosin on aika pieni. =)

stellanord ja aamos, halaus teille. toivottavasti tosiaan huominen on aina vähän parempi päivä.

tänään sain vietyä kelan paperit. ja onneksi töitä on enää 6 viikkoa! mietin kuinka voisin juhlia mammaloman alkua... mies on töissä silloin että esikon kanssa voisi mennä vaikka syömään ulos ja Tropiclandiaan uimaan. siellä ollaan käyty vauvauinnissa mut nyt vuoden vaihteen jälkeen en ole ehtinyt. paljon vkl töitä ja tämä tylsiintyminen.

jaksamisia kaikille! täällä töissä ei taida mittanauhaa olla että voisin mahaa mitata...

hanimböörd 28 tasan

Vierailija
24/59 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan väsyttää. Ihan väkisin meinaan nukahtaa sohvalle päivällä. Vaan ei parane, kun tenavat keksii koiruuksia kuitenkin.

Tänään käytiin lääkärissä välimallin kanssa. Astma sillä nyt sitten on ja päivittäinen lääkitys. Oon aika yllättynyt. Laittoi vielä lähetteen lastenpolille tutkimuksiin, kun epäilee imeytymishäiriötä. Ja samalla sitten saadaan lääkärinlausunnot sun muut paperit. Imeytymishäiriö on kuopuksellakin, että se on jo tuttua. Ei paljon ehdi odotukseen keskittyä, kun koko alkuvuosi on mennyt lääkärissä ravatessa! Toivottavasti tämä neljäs menis esikon jalanjälkiä ja kasvaisi normaalisti.

Aika rauhallinen tapaus on ainakin mahassa. Ehdottomasti kaikkein rauhallisin näistä neljästä! Välillä on oikein pakko töniä mahaa, että siellä tuntuisi edes jotain elonmerkkejä. Onneksi joskus edes saa kunnon spurtteja. Tämä tekee ihan samaa ku kuopuskin mahassa ollessaan: potkii johonkin kohdunsuulle. Välillä vihlasee todella kovaa. Kuopus istu kohdussa vieläpä oman jalkansa päällä viikolle 38 asti. Se oli jo ikävä tunne, kun pyöritteli varpaita tuolla ihan alhaalla...

Galluppia :)

Mahanympärystä en ole mitannu nyt, enkä ennen odotusta.

Pituus: 168cm

Paino: 68kg (ennen raskautta 58kg, eli kymppi täynnä!!)

rv 25+4

Vaatteita en ole ostanut ensimmäistäkään. Jos saisin neulottua jonkun nutun ja myssyn vaikka kevääks. Nyt on työnalla niin monta tekelettä tytöille, että menee illat mukavasti :) Ne tuplat ostin sillon ja varmaan muuta en hanki. Ja ne tuplat on ehkä markkinoiden suurin malli! Leveät ja korkeat, eikä edes kasaudu pieneksi... Brio Variant on merkki. Mutta hyvät työntää ja iiiiso tavarakori. Painavat on ku synti, mutta lähteepähän kilot sitten, kun on kävellessä vähän vastusta!

Nyt lähtee nukkumaan Nalluri ja ötö, 25+4

Vierailija
25/59 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen " lomaillut" täällä keskisuomessa koko viikon. Pakkasta on pitänyt niin että ei paljon ole viitsinyt nokkaansa ulos laittaa. Tänään tuntuu olevan jo hieman inhimillisempää.

Jos pk-seudulta saadaan tapaamisryhmää kasaan niin olen ehdottomasti mukana. Tampereenseutu onkin ollut aikas paljon aktiivisempaa. =)

Omaan napaan ei uusia kuulumisia. Ainoana sain soiton neuvolasta että viime viikolla jättämäni pissanäyte vaati uutta näytettä. Eli ilmeisesti virtsatieinfektio. Koskaan en kyseisestä vaivasta ole joutunut kärsimään, eikä mitään oireita ole nytkään. Onneksi sain jättää näytteen tänne ettei tarvinnut sen takia kulkea 250 km kotiin näytettä jättämään. No saankin jo tänään pikavastauksen ja lopullinen tulos tulee tampeelta ensi viikolla.

Dementia iski nimissä, mutta lomaltapaluu ei ollut sujunut aivan ongelmitta jollakin. Toivottavasti saatte korvauksen korkojen kanssa! Ja känkkäränkkäilijöille parempaa loppuviikkoa.

Häät viime viikonloppuna olivat upeat. Ensimmäistä kertaa olin mukana talvihäissä ja olihan siellä aivan omanlaisensa tunnelma. Nyt perjantaina olisi tarkoitus mennä valkeakoskelle kaverin tupareihin ja lauantaina palata vielä tampereelle katsomaan toisen kaverin poikia, joista nuorempi sai juuri sunnuntaina nimen itselleen. Sitten palaankin jo jotiin vantaalle ja ystävänpäivänä olisikin vuorossa neuvola ja lääkäri.

Minä taidan lähteä uimaan, kun halli on tuossa aivan vieressä. On tosiaan jäänyt tuo liikuntaklin tuon väsymyksen alle. Toivottavasti rupeaa jo helpottamaan!

Dolosa ja sintti 24+6

Vierailija
26/59 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenet täältäkin! On kyllä niin kummallista kun koko viikon oon herännyt ennen kymmentä. Mutta ihanaa kyllä kun ei mee puoleen päivään petin pohjalla¿

Hanimböörd, meillä toistaiseks se oon minä jota se vauvan hikka estää nukahtamasta =D Pienelle tuntuu ihan järjestäen tulevan hikka aina illalla kun pitäis mennä nukkumaan. Ja tänä aamunakin ensimmäisenä herättiin hikkaamaan.

dolosa, mä odotan kanssa innolla kun on kahdet talvihäät nyt tulossa! En oo myöskään ollut koskaan talvihäissä ja nyt on sitten yhdet helmikuun lopussa ja toiset maaliskuun lopussa. =)

Ja nyt sitten kaikki pitämään peukkuja pystyssä, että me saatais se kämppä¿ mennään tänään viideltä katsomaan. Mä kyllä pahoin pelkään, että siellä on miljoona muutakin asunnosta kiinnostunutta ja me tosiaan kohta muutetaan johonkin roskalaatikkoon kun mies vuokraa tän kämpän alta =D

[color=red]pikku-milli & paco 28+6[/color]

Vierailija
27/59 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi masugalluppiin..

Masun ympärys 91cm (ennen raskautta n.60)

Pituus 163cm

Paino 61,3kg Onhan tuota jo vähän kokoa.. ennen raskautta 54-55

Pikku-millille IIIISO peukutus!

Minäkin olen aika huoo kirppareilla käyjä, mutta tuota huuto.nettiä tulee käytettyä sitäkin ahkerammin.. Omiakin uskalsin jopa laittaa myyntiin..

Nalluri.. Toivottavasti lapsen astma on helppoa laatua.. =)

Onneksi lääkkeet on tosi hyviä tänä päivänä..

Onko teillä perheessä muilla astmaa?

Ahava, minulla on ollut kanssa tuollaista ylävatsan kipua, toivottavasti johtuu vaan ruuasta.. onko sinulla jo helpottanut?

Masussa myllätään päivittäin enemmän ja hikkaa tuntuu olevan usein.. Esikoinen odottaa vauvaa jo malttamattomasti, ensimmäisenä taas tänä aamuna kysyi että " koska se vauva oikein syntyy.."

Voih, siihen on tosiaan vielä aikaa, tässä vaiheessa viikot alkaa kulua taas hitaammin.. Onpahan tuossa opiskelussa puuhaamista.. =)

Mutta nyt katselemaan mitä äippäpakkauksesta löytyy, ei mikkään paras ole tuo minttu/ruskea väri, mutta katsotaan.. :)

Oikein ihanaa mahakasta oloa kaikille!

[color=fuchsia]pids ja jo melkoinen mahamyttynsä 26+5[ / color ]

Vierailija
28/59 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää niin kamalasti, kun viime yö sujui tytön kuumeen takia lähes kokonaan hereillä. Kuume nousi 41 asteeseen ja mistään kuumelääkkestääkään ei tuntunut olevan apua. Yskä paheni myös niin kamalan kuuloiseksi, että hädissäni ja väsyneenä luulin jo pienen tukehtuvan. Päivystykseen soitin ja siellä ensisijainen neuvo oli kuumeen alentaminen ja sanoivat, että hengityskin sitten varmasti helpottaa. No, kahdesta eri kuumelääkkeestä ei ollut siihen mennessä ollut vielä apua ja tyttö muuttui aivan hysteeriseksi, kun yritin saada oloa viilentymään yöpaidan riisumisella ja sivelin ihoa märällä pyyhkeellä. Lopulta kuume laski 39.5 asteeseen ja hetken sain levättyä, kunnes parin tunnin päästä kuumetta oli taas lähemmäs 41 astetta. Kolmatta kuumelääkettä vielä kokeilin ja se onneksi laski kuumeen taas vähän alle neljäänkymmeneen. Aamulla on ollut enää vähän lämpöä, mutta yskä kuulostaa vieläkin kurjalta. Täytyy nyt vielä seurailla tilannetta ja ehkä tästä lähdetään vielä lääkäriä kohti. En halua enää tuollaista toista pelottavaa yötä. Supistelikin tiuhaan ja sekin pelotti. Tämän viikon sairasloma on siis ollut kaikkea muuta kuin rauhallista lepäilyä.

Hanimböörd, olipas kurja lääkäri sinulla!!! On näköjään ihan lääkäristä kiinni miten helposti sairaslomaa määräävät. Itsellä kova stressi töissä ja sen tähden on paljon supistellut ja neuvolalääkäri melkein määräsi viikon sairaslomaa. Sanoi, että saan itse päättää, kun nyt ei mikään akuutti tilanne kuitenkaan ole (sisätutkimuksessa kaikki ok), mutta oli ehdottomasti sitä mieltä, että nyt olisi parempi lepäillä ainakin viikko, että supistelutilanne rauhoittuu.

Onnea kovasti pikku-millille, että saisitte sen asunnon!!

emmi-liini rv26+0

Vierailija
29/59 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista enää jos kirjoitin tai en..pää toimiiii..not!

pikku-millille peukkuja. =)

Talvihäät ihan kivoja. paljon tummia värejä ja turkkeja. =)

odotan kovasti mun takkia, pakko tulla tänään tai suutun. hirvee nälkä on ja himot vaan kasvaa kun on sairas kotona. ulkona näyttää olevan melkoisen kylmää ja esikoisella jalka kipee niin ei viitsis nyt mennä kauppaankaan. no, illalla sit.

se on sit siivoomista tai jotain kun ai pahemmin oo muuta tekemistä. vloppuna vanhemmille syömään ja nappaamaan loput vauvanvaatteet mukaan niin saa taas nyppiä. ihania mekkoja olen säästänyt ja niitä saa nyt hyvällä omatunnolla pestä.

voikaa hyvin, huomanna jo vloppu. hitsi aika menee nopeesti.

my_selene ja pieni, pieni neiti.. rv 24+

Vierailija
30/59 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpä onkin oltu ahkeria tänä aamuna! Ehdittiin jo pihalla tytön kanssa pyörähtämään ja jaksoin jopa tiskata puolet viikon tiskeistä! Ihan karmee sotku, mutta kun on ollut niin heikko olo, ettei aiemmin kyennyt siivoushommiin edes panadolin avustuksella. Jospa tää flunssa alkais nyt hellittään, kun en oo tänään joutunut ottamaan vielä särkylääkettä. Hikoiluttaa vaan ihan sairaasti, mikä sinänsä on outoa, kun ei kuumetta kuitenkaan ole ollut!

Emmi-Liinille voimia kipeän tytön kanssa!!! Ihan kauheeta on kyllä kun pieni sairastaa. Itsekin säikähdin kauheesti tänä aamuna kun tyttö yski niin että oksensi. Tuli heti mieleen, että nyt raukalla on keuhkokuume, kun itsellä oli vastaavat oireet ko. sairaudessa. En kuitenkaan vielä viitsinyt lääkäriin viedä, kun yleisvointi on hyvä, eikä sitä kuumettakaan ole. Kattoo nyt, jos vielä toisen kerran yskiessään oksentaa, niin sitten lekuriin...

Rsna, mulle näyttää tulevan kanssa reiteen komea suonikohju. Mun äidillä tuli jo 19v ekat suonikohjut mua odottaessa, eivätkä ole hävinneet. Mut toivotaan että nää meidän on häviävää laatua:)

Nalluri, tosi kurjaa, että lapsellasi on astma, mutta kuten jo joku totesikin, niin nykyäänhän astman hoitoon on monet keinot.

Millille peukkuja tosi paljon!!!

pricilla 23+2

Vierailija
31/59 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olikin vähän kurjempi neuvolareissu tänään. Sydämestä kuului lisälyöntejä ja minut passitettiin heti äitipolille ultraan. Oli se kamalaa kun itsekin kuuli etteivät sydänäänet kuulosta ihan normaaleilta, aina välillä kuului sellaisia klonksahduksia. Täti kyllä heti selitti että suurin osa näistä lisälyöntitapauksista on ihan vaarattomia mutta itkuhan siinä tuli. Onneksi pääsin heti äitipolille ettei tarvinnut koton asiaa miettiä. Sydän todettiin rakenteeltaan normaaliksi ja vauva hyvävointiseksi ja terveeksi. Lääkärin mukaan kyseessä ovat vain hyvälaatuiset lisälyönnit jotka kuulemma näillä viikoilla ovat aika yleisiä. Seurannassa olen nyt kuitenkin niin kauan kuin lisälyöntejä havaitaan. Ja neuvolaankin pääsen kuunteluttamaan sydänääniä tavallista useammin ihan oman mielenterveyden vuoksi. Täytyy nyt vain toivoa että kyseessä tosiaan on ihan ohimenevä juttu, pelottavaa :-( Nyt meni kyllä ihan täysin omanapaiseksi tämä juttu....

Aurina 26+6

Vierailija
32/59 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullu noista lisälyönneistä ja loppuu kuulema sit kun vauva syntyy. toivotaan et niin on teiänkin tapauksessa. tietty pelottaa tuollaista mut onneks pääsit heti sinne kattomaan. ja ihan oman mielesnrauhan vuoksi ihan kivaa et pääset sinne neuvolaan kuuntelemaan usein. tsemppiä!

m_s ja F

Vierailija
33/59 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä hanimböördille pistää synnytystarinaa:) Jotka eivät jaksa lukea, niin hypätkää yli:)

Elikkäs mun eka synnytykseni meni käynnistykseen rv 41+4 ya-kontrollissa, kun epäiltiin raskausmyrkytystä. Mun tapauksessa oli vähän epäselvää, oliko myrkytyksestä kyse, kun paineet sahasivat aika lailla ja pysyivät juuri sallitun rajoilla ja valkuaistakin oli ollut virtsassa pitkin raskautta. Mutta siis päädyttiin käynnistämään, kun ei yhtä ainutta supistustakaan ollut tuohon mennessä tullut.

Jäin siis sairaalaan ja eka käynnistys-tabletti laitettiin puolenpäivän paikkeilla. Siinä miehen kanssa lepäiltiin ja jännättiin, mutta mitään ei ruvennut tapahtumaan. Sitte iltapäivällä lääkäri tutki paikat ja laittoi lisää tablettia. Mitään ei ollut kohdunsuulla tapahtunut, eikä edelleenkään suppareita.

Siinä sitte jatkettii odottelua ja käytiin miehen kanssa " juoksemassa" kilpaa portaita ylös ja alas. Eikä vieläkään mitään!!!

Sitte illalla puol kasin jälkeen rupesi tapahtumaan. Just kun iloitsin, että jee, salkkarit alkaa, niin eikös alkaneet supparitkin. Ja ne supparit olikin sit kerrasta ihan jumalattoman kovia!!!

Makasin pari minuuttia ihan tuskissani ja sit kuului poks. kätilö tuli just sopivasti katsastamaan, kun lapsivesi meni. Ainoo vaan, et mun vesi ei ollut lähelläkään vettä, se oli enemmänki vihreetä kuraa! Onneksi siinä vaiheessa en tajunnu pelätä mitään, kun sattui niin pirusti.

Sain kaks kertaa aqua-rakkuloita ilman mitään tehoa ja sitten olikin jo muutaman sentin kohdunsuu auki, joten siirryttiin synnytyssaliin.

Salissa kärsin parin tunnin ajan karseita suppari-kipuja ilokaasun voimalla. Ilokaasu ei auttanut kipuun pätkääkään, mutta pään sillä sai kyllä ihan mukavasti sekaisin:)

Vihdoinkin sain epiduraalin, kun kohdunsuun aukeaminen pysähtyi 6cm:n. Epiduraali auttoi ihanasti kipuun ja ilmeisesti myös poisti jännitystä, koska kohdunsuu jatkoi taas aukeamistaan tosi nopeesti.

Välillä vauvan sydänäänet laskivat ja lääkäriä hälyteltiin paikalle, mutta onneksi en ilokaasu-pöhnässä tajunnut mitään.

Sit vihdoinkin klo 24.00 oli kohdunsuu 9cm auki ja kätilö sanoi, että voisin seuraavasta supparista ponnistaa. Epiduraalin takia en vain tuntenut enää suppareita, joten ponnistin ihan vaan kun siltä sattui tuntumaan. Ponnistelin 6min. ja sitten olikin jo pää ulkona. Kätilö irrotti napanuoran vauvan kaulan ympäriltä ja leikkasi epparin ja vihdoinkin

viimenen ponnistus:)

9 pisteen tyttö syntyi, vaikka pelättiin, että vauvalla on isokin hätä, kun oli niin kovasti kakannut veteen. Onneksi oli vain napanuora kaulan ympärillä, eikä kärsinyt hapenpuutteesta!

Synnytys oli 4h ja risat kestoltaan ja ponnistus kesti 8min. Synnytyksestä jäi ihan hyvä mieli, vaikka supparit olivatkin aika kamalia, kun en niitä ollut aiemmin yhtään tuntenut!

Vierailija
34/59 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

katotaan paljon muistaa..

1. rv 39+3 alkoi illalla mankkamaisia jomotuksia. ei mitenkään kovin säännöllisiä mut jatkui koko päivän. yöllä sit ei saanu pahemmin nukuttua mut ei ollu niin kovia suppareita etten olsi pärjänny kotona. mies lähti töihin seuraavana aamuna. päivä meni siinä kivasti keinuttamises ja suihkussa raavamisel. illalla olin jo melko väsyny siihen tilanteeseen. sattui selkään ja jalkoihin. itellä oli sellainen käsitys et eka lapsi tulee AINA reilusti yli la:n joten odotin vaan et koska nää kivut loppuvat. illalla sit ajattelin et mennään kattomaan kun olin niin väsynyt et jos jatkuis vielä kauan ja joutuisin synnyttää olsiin ollu niin väsynyt etten olis jaksanu ponnistaa ulos. no, mentiin siinä 22 maissa käymään synnärillä ja kätilö otti sisään käyrille ja menin sit vielä tunniks suihkuun. ja takasin tutkimushuoneeseen ja sen jälkeen saliin suoraan. ei mitään muistikuvaa paljonko olen ollu auki silloin. siellä sit hengailtiin ja vedin ilokaasua kunnes oli ihan pihalla. aamuvuoro vaihtui ja uus kätilö päätti sit pistää töpinäks ja puhkaistiin vedet. oisko kello ollu jotain 7. heti meni taju kun lakin niin voimakkaat supparit tulla etten enää saanu silmät auki ja kätilö kysyi jos haluan epiduraalia ja vastasin et katotaan vielä. no, ihana kätilö hankki sitä epiduraali kuitenkin (ikuisesti kiitollinen siitä!!). mies oli menny kotiin hakee jotain syötävää itelleen ja jotain sellaista ja tuli just takasin kun epiduraali laitettiin. sen jälkeen meni sit kaavan mukaan ja klo 9.54 rvllä 39+4 syntyi tyttö, 3750 g ja 50 cm. synntyksen kestoks pistetty 18 h ja ponnistusvaihe muistaakseni 20+ min.

2. rv 38+4 heräsin aamulla klo 5 et sängyssä oli klimppi ja hirveet kivut tuli tasasesti. oltiin mun vanhemmilla yötä kun oltiin menossa shoppailee. menin vessaan ja lisää vaan tuli koko ajan. ajattelin et no, kai sitä voi nukkua vielä hetken. olo oli kuitenkin hieman huono ja herätin miestä ja sanoi et emme taida päästä minnekkään tänään. kivut voimistui joka kerta kun tuli uus suppari ja lopuks kello puol 8 herätin äitiäni kysymällä " milloin oottet meinanneet herätä kun mun pitää kohta mennä synnyttää?" no, mentiin ensin kotiin, vietiin esikkon miehen äidille kun mun äidillä oli menoa. ajettiin sairaalaan ja jouduttiin kääntyy puolmatkaa kun huomasin et kamera jääny kotiin. kävelin klo 8.30 sisään sairaalaan ihan normaali tapaan, (vauva ei ollu laskenu joten olo oli hyvä) ja sanoin " hei , luulen et tulin synnyttämään). tänne vaan olkaa hyvät.. mentiin ekaks tutkimus huoneeseen ja siitä heti suoraan pika-pika saliin. en ehtiny paljon saada mitään muuta kuin aqua-rakkulat kokeiltiin ja ei tehonnu ja sit seisoin (mikä oli kauheinta ikinä) niin et vauva laskeutuis. katoin kelloa, oli 11 tasan. kätilö tuli puhkaisee kalvot ja pyysin epiduraalia. kätilö sit vastas et katotaan ja sit menin makaamaan ja aloin melkein ponnistaa samalla. kipu oli niin valtava et kätilö pyys apuvoimaa kun potkin ja huusin. klo 11.19 syntyi tyttö, 3560 g ja 50 cm. kesto ei mitään muistikuvaa.

muisti molemmista pätkii reilusti mut lopputulokset aivan ihania!

my_selene ja Emma 04/02, Alva 07/03 ja pieni neiti rv 24+

Vierailija
35/59 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerirasituksesta selvitty ja saan kysellä tuloksia iltapäivällä neuvolasta. Oli se " litku" muuttunut viime kerrasta jolloin se oli niinkuin kokista, hiilihapot ja kaikki ja nyt se oli sellaista sitruunan makuista, ei nyt niin pahaa, vähän niinkuin spriteä ilman hiilihappoja ja onneksi se tarjoiltiin kylmänä. En tiedä yhtään mitä odottaa, mutta toivon etten pomppaa....

Muuten olo ok, vähän nippailee ilpeästi oikealta alavattasta, kun siellä on mulla endometrioosikiinnikkeitä, jotka venyvät nyt kohdun mukana.

Eilen kyllä illalla supisteli, joten saa nähdä jos se vielä jatkuu, niin sitten haen kyllä heti saikkua...

Laura 28+4

Vierailija
36/59 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen yövuoro takana ja edessä pitkä vapaa, jee!

Laitoin herättyäni pyykkikoneen taas porskuttaan ja katselin ikkunoita sillä silmällä että pesisin ne sisäpuolelta. Meillä kun on muutama tollanen karvakas jotka piirtää nenän kuvia ikkunaan.

Ja jos samalla katselisi vaihtoverhoja kaapista. Nyt olo tuntuu energiseltä ja pitäisikin tarttua heti toimeen ettei vaan mene ohi;)

Kutonut olen villahousuja niin että sormessa on rakko joten pakko laittaa puikot hetkeksi jäähylle. Kovasti yritän saada työn valmiiksi että pääsisi aloittamaan seuraavaa (olenhan kutonut tätä lahjetta jo kaksi kertaa aiemmin ihan vaan purkaakseni sen sitten).

Omaan masuun ei kummempaa. Touko on ilmeisesti kääntynyt pää ylöspäin kun aiemmissa neuvoloissa on aina ollut pää alaspäin. Toissapäivänä vatsaan sattui jatkuvasti ja potkutkin tuntuivat oikealla kyljellä. Nyt potkut tuntuu alavatsaan ja pään pyöräytykset muljuu rintakehän alapuolella. Toivottavasti kääntyy vielä takaisinpäin.

Tuota huuto.nettiä minäkin olen tutkaillut. Kovasti olisi kaikkea ihanaa siellä mutta en vielä ole uskaltautunut tarjoamaan mistään mitään.

Viikonloppuna lähden koiranäyttelyyn ja olen kaverilla yön ennen kuin ajan takaisin kotiin.

t. Nasu ja Touko-masu 25+4

Vierailija
37/59 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs siis olisko vielä tampereen suunnan toukomasuissa kiinnostuneita tapaamiseen? Viis meitä jo olis =)

Tuolla eilen joku ehdotteli ihan omassa pinossaan, että miksei samantien kerättäis kokoon touko-, kesä- ja heinäkuisia. Miksei... mutta kyllä mua kiinnostais ainakin tavata myös ihan pelkän " tutun" toukoporukan kanssa.

[/quote]

Jep, täältä löytyis heti yks mukaan tuleva, täytyy vaan ottaa esikoinen (1v3kk) mukaan. Me ollaan treen läheltä, mut onnesta bussit kulkee. Hyvä ku laitoit vielä ton ilmotukses, ku en pääse usein tänne lueskelemaan. Jään odottaan innolla!!

Terveiset kaikille toukomasuille!!

Vierailija
38/59 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun löytyy lisää porukkaa =)

Vierailija
39/59 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi aurinalle tsemppiä ja jaksamista! Kaikki kääntyy varmasti parhain päin mutta kamalaahan tuollainen on kun sitä murehtii näin raskaana jo ihan tarpeeksi muutenkin (ainakin minä).

Itse tulin juuri lääkäristä. Tukkoisuus ja kuume jatkuu vaan ja päätin mennä korva-, nenä-, kurkkulääkärille. Lopputuloksena poskiontelon tulehdus ja poskionteloiden punktio. Todella miellyttävä toimenpide, joten säästän teidät yksityiskohdilta... Mulle on tosin tehty punktioita aiemminkin kun on nuorempana ollut krooninen poskiontelon tulehdus. Olo on kyllä tosi kökkö ja loppuviikko menee ihan kotona vaan lepäillessä.

Luin mielenkiinnolla teidän masugalluppeja. Itsellä ei mittanauhaa lähettyvillä joten ympäryksestä en tiedä. Muut mitat:

pituus: 168

paino ennen raskautta: 66-67 kg.

paino nyt: viimeisin luku 76 kg. HUI KAUHISTUS!!!! Taitaa mulla tulla vähän enemmän kuin se " normi" 12 kg. ;)

Raskausviikkoja kasassa 28+5

Kipeenä ollessa tosiaan tekee mieli lohduttaa itse ruualla. Vahva salmiakki maistuu hyvälle kun on ihan tukossa. Onneksi verenpaine ei ainakaan vielä ole ollut ongelma. Lähinnä liian alhaalla ollut joten voinen jatkaa salmiakilla herkuttelua vielä pari päivää.

Tsemppiä ja myötätuntoni kaikille muille kipeille toukokuisille! Yritetään parantua!

Emmi ja prinsessa

Vierailija
40/59 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kirjoitellut pitkiin aikoihin, mutta nyt innostuin taas. Ensiksikin Aurinalle voimia, on ihan selvä, että heti sitä pelästyy, jos tulee jotain tavallisesta poikkeavaa esille. Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin, ja tilannetta seurataan.

Tänään oli taas neuvolakäynti, mukana oli opiskelija, joka mittasi mun hemoglobiinin, sai mun sormeen aikaiseksi sellaisen reiän, että se vuoti vielä kauan neuvolakäynnin jälkeenkin. No, mitäs pienistä. Kaikki oli kunnossa, tässä näitä tietoja:

rv: 26+0

sf-mitta: 21 (alakäyrillä)

Hb: 123

RR: 140/78 (mulla on aina toi yläpaine korkea, kun joku muu mittaa, kotona 118)

painoa kertynyt raskauden alusta: 4 kg (nyt kasassa 69,2 kg)

vauvan syke: 160

Siinäpä ne tais olla, mulla ei ole nyt mittanauhaa käsillä, joten en voi ilmoittaa tuota masun ympärystä.

Kauhea makeanhimo muuten vaivaa, onko kohtalotovereita? Syöttekö jotain makeaa joka päivä? Onneksi tuo paino on kohtuulukemissa eikä virtsassa näkynyt sokeria, niin ei tarvitse siitä nyt niin kauheasti murehtia. Eihän se makea terveellistä tietenkään ole, hedelmillä yritän sitä korvata, mutta välillä aika huonoin tuloksin...

Nyt ei muuta, lenkille pitäisi lähteä koiran kanssa. Reipas kävely ja uinti tuntuvat mukavilta näin raskausaikana, ja hyvin olenkin jaksanut vielä liikkua. Kaksi kuukautta äitiyslomaan...

Minttuli79 26+0