Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäristä tarjottiin 6kk työkokeilu paikkaa, palkka?

Vierailija
30.09.2015 |

Kysymys otsikossa. Kaksi lasta ja vuokra asunto niin mietityttää palkkaus. Onko tietoa paljonko se on? Ei puhuttu päivärahan saamisesta mitään

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kuukauden verran työkkärin työkokeilussa. Tosiaan 9€n kulukorvauksen lisäksi tuli sitä korotettua työttömyyskorvausta vai päivärahaa vai mitä se nyt oli. Eli toisin sanoen kun Kelan tuista lähtee automaattisesti se 20% veroa ni kuukausittain käteen jäi reilu 720€. Se 9€ on puhtaana käteen. Mutta silti, NOT cool. Tein 8h työvuoroja ja ihan sitä samaa työtä kuin "oikeat" työntekijät siinä firmassa, ei se mitään siistiä sivusta katsomista ollut.

Vierailija
102/112 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat kk-korttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse olin kuukauden verran työkkärin työkokeilussa. Tosiaan 9€n kulukorvauksen lisäksi tuli sitä korotettua työttömyyskorvausta vai päivärahaa vai mitä se nyt oli. Eli toisin sanoen kun Kelan tuista lähtee automaattisesti se 20% veroa ni kuukausittain käteen jäi reilu 720€. Se 9€ on puhtaana käteen. Mutta silti, NOT cool. Tein 8h työvuoroja ja ihan sitä samaa työtä kuin "oikeat" työntekijät siinä firmassa, ei se mitään siistiä sivusta katsomista ollut.

Laillistettua orjuutta! Kuntasektorin ei tarvitse palkata kun saa ilmaista työvoimaa valtion patistamana.

Vierailija
104/112 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastojen siivoamista ainoostaan. Velvotteet säilyy mutta tilastoissa ei ole työtön kun on "erikois-yksikössä".

Vierailija
105/112 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onko sulla koulutusta? Itse kohta työtön ja korkeakoulutettu. En haluis mitään työkokeiluja vaan oman alan hommia.. Mitenkähän se menee

Oman alan töitä kunnalla tai valtiolla, seurakunnalla, ykeishyödyllisellä säätiöllä tms, jos sellaisia on. Pahinta tossa on työeläkkeen karttumattomuus☹️🥶😈

Vierailija
106/112 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Työkokeiluun ei ole pakko mennä viitenä päivänä viikossa 8h, vaan 2 kertaa viikossa 4h on minimi.

Sepä riippuu ihan minkä alueen toimistossa on asiakkaana!

Meidän toimiston Johtaja sanoi ja täten määräsi, että kaikki työkokeilut tehdään 5kertaa viikossa ja 8 tunnin päivät. Koska eihän sitä oikeissa töissäkään nysvätä jotain muutaman tunnin päiviä.

Ja näin myös tehdään. Jotkut yrittää mussuttaa, ettei pysty ku haluais vaan pari kertaa viikos käydä, mutta niille sanotaan, että ei semmoisia tehdä ollenkaan. T. Tantta Työkkärin

Vierailija
107/112 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0e

Vierailija
108/112 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Työkokeiluun ei ole pakko mennä viitenä päivänä viikossa 8h, vaan 2 kertaa viikossa 4h on minimi.

Sepä riippuu ihan minkä alueen toimistossa on asiakkaana!

Meidän toimiston Johtaja sanoi ja täten määräsi, että kaikki työkokeilut tehdään 5kertaa viikossa ja 8 tunnin päivät. Koska eihän sitä oikeissa töissäkään nysvätä jotain muutaman tunnin päiviä.

Ja näin myös tehdään. Jotkut yrittää mussuttaa, ettei pysty ku haluais vaan pari kertaa viikos käydä, mutta niille sanotaan, että ei semmoisia tehdä ollenkaan. T. Tantta Työkkärin

Meillä sama... Onkohan tuo yleistäkin?

Vierailija
109/112 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy työkkäristä,  työhaastattelussa selviää työaika, minä aina sanon lyhimmän kun päivåraha + 9e /pv sopimus. Sen takia en halua raataa, palkkatukityössä mieluummin pitemmän koska palkka silloin parempi.

Vierailija
110/112 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea palkkatöitä. Työkokeilut ja harjoittelut eivät elätä, lisäävät omia menoja. Työnantaja kiittää. Taas sain ilmaisen työntekijän. Nyt voin irtisanoa yhden. Suomi nousuun. 

Vierailija
111/112 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää suostuko työkokeiluun. Siihen ei voi pakottaa. Muistakaa tämä.

Perustelut voi olla, että minulla ei ole rahaa maksaa itseni työkokeilun menot. Parempi ettei perustele mitenkään. On vain hiljaa jos työkokeilua ehdotetaan. 

Vierailija
112/112 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työkkäristä tarjotaan työkokeilua työkkäriin, pyydetään palkkaa. TE-palvelut voi ehdottaa työkokeilua, mutta tuskin kertoo paikkaa minne mennä työkokeiluun. Työkokeilu paikka on ainakin täällä missä asun etsittävä itse.

Ap:n tilanteeseen vastauksilla ei ole mitään väliä. Avaus tehty yhdeksän vuotta sitten. 😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi