Työkkäristä tarjottiin 6kk työkokeilu paikkaa, palkka?
Kysymys otsikossa. Kaksi lasta ja vuokra asunto niin mietityttää palkkaus. Onko tietoa paljonko se on? Ei puhuttu päivärahan saamisesta mitään
Kommentit (112)
Vierailija wrote:
Itse olin kuukauden verran työkkärin työkokeilussa. Tosiaan 9€n kulukorvauksen lisäksi tuli sitä korotettua työttömyyskorvausta vai päivärahaa vai mitä se nyt oli. Eli toisin sanoen kun Kelan tuista lähtee automaattisesti se 20% veroa ni kuukausittain käteen jäi reilu 720€. Se 9€ on puhtaana käteen. Mutta silti, NOT cool. Tein 8h työvuoroja ja ihan sitä samaa työtä kuin "oikeat" työntekijät siinä firmassa, ei se mitään siistiä sivusta katsomista ollut.
Laillistettua orjuutta! Kuntasektorin ei tarvitse palkata kun saa ilmaista työvoimaa valtion patistamana.
Tilastojen siivoamista ainoostaan. Velvotteet säilyy mutta tilastoissa ei ole työtön kun on "erikois-yksikössä".
Vierailija wrote:
Onko sulla koulutusta? Itse kohta työtön ja korkeakoulutettu. En haluis mitään työkokeiluja vaan oman alan hommia.. Mitenkähän se menee
Oman alan töitä kunnalla tai valtiolla, seurakunnalla, ykeishyödyllisellä säätiöllä tms, jos sellaisia on. Pahinta tossa on työeläkkeen karttumattomuus☹️🥶😈
Vierailija wrote:
Työkokeiluun ei ole pakko mennä viitenä päivänä viikossa 8h, vaan 2 kertaa viikossa 4h on minimi.
Sepä riippuu ihan minkä alueen toimistossa on asiakkaana!
Meidän toimiston Johtaja sanoi ja täten määräsi, että kaikki työkokeilut tehdään 5kertaa viikossa ja 8 tunnin päivät. Koska eihän sitä oikeissa töissäkään nysvätä jotain muutaman tunnin päiviä.
Ja näin myös tehdään. Jotkut yrittää mussuttaa, ettei pysty ku haluais vaan pari kertaa viikos käydä, mutta niille sanotaan, että ei semmoisia tehdä ollenkaan. T. Tantta Työkkärin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Työkokeiluun ei ole pakko mennä viitenä päivänä viikossa 8h, vaan 2 kertaa viikossa 4h on minimi.
Sepä riippuu ihan minkä alueen toimistossa on asiakkaana!
Meidän toimiston Johtaja sanoi ja täten määräsi, että kaikki työkokeilut tehdään 5kertaa viikossa ja 8 tunnin päivät. Koska eihän sitä oikeissa töissäkään nysvätä jotain muutaman tunnin päiviä.
Ja näin myös tehdään. Jotkut yrittää mussuttaa, ettei pysty ku haluais vaan pari kertaa viikos käydä, mutta niille sanotaan, että ei semmoisia tehdä ollenkaan. T. Tantta Työkkärin
Meillä sama... Onkohan tuo yleistäkin?
Kysy työkkäristä, työhaastattelussa selviää työaika, minä aina sanon lyhimmän kun päivåraha + 9e /pv sopimus. Sen takia en halua raataa, palkkatukityössä mieluummin pitemmän koska palkka silloin parempi.
Kannattaa hakea palkkatöitä. Työkokeilut ja harjoittelut eivät elätä, lisäävät omia menoja. Työnantaja kiittää. Taas sain ilmaisen työntekijän. Nyt voin irtisanoa yhden. Suomi nousuun.
Älkää suostuko työkokeiluun. Siihen ei voi pakottaa. Muistakaa tämä.
Perustelut voi olla, että minulla ei ole rahaa maksaa itseni työkokeilun menot. Parempi ettei perustele mitenkään. On vain hiljaa jos työkokeilua ehdotetaan.
Jos työkkäristä tarjotaan työkokeilua työkkäriin, pyydetään palkkaa. TE-palvelut voi ehdottaa työkokeilua, mutta tuskin kertoo paikkaa minne mennä työkokeiluun. Työkokeilu paikka on ainakin täällä missä asun etsittävä itse.
Ap:n tilanteeseen vastauksilla ei ole mitään väliä. Avaus tehty yhdeksän vuotta sitten. 😁
Itse olin kuukauden verran työkkärin työkokeilussa. Tosiaan 9€n kulukorvauksen lisäksi tuli sitä korotettua työttömyyskorvausta vai päivärahaa vai mitä se nyt oli. Eli toisin sanoen kun Kelan tuista lähtee automaattisesti se 20% veroa ni kuukausittain käteen jäi reilu 720€. Se 9€ on puhtaana käteen. Mutta silti, NOT cool. Tein 8h työvuoroja ja ihan sitä samaa työtä kuin "oikeat" työntekijät siinä firmassa, ei se mitään siistiä sivusta katsomista ollut.