Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yrittäisitkö saada työpaikan jossa jo nyt tiedät ettet ehkä viihtyisi?

Vierailija
27.06.2008 |

Siis työ ei olisi sitä mitä haluaisit tehdä, muu väki paljon vanhempaa ja sinua olisi jo kohdeltu huonosti haastattelutilanteessa? Ja omalla alallasi olisi heikosti töitä tarjolla.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös siinä tapauksessa, että työkokemus siitä paikasta auttaisi todennäköisesti saamaan parempia töitä jatkossa. Olen näin tehnytkin.

Vierailija
2/7 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päätös oli vaikea. Minua haastatteli kolme ihmistä joista jokainen vaikutti sellaiselta jonka kanssa en tulisi toimeen, joten kyllä ajattelin että minussa on vika. Tämä oli vielä vuokratyöfirman kautta tullut tilaisuus. Vuokratyöfirma lupasi töitä vuoden loppuun asti (noin 10kk) tässä paikassa, firma itse lupasi vain 5vko (tai siihen asti kunnes löytyy joku joka osaa erästä kieltä) ja sanoi suoraan että ottaisivat minut tämän firman kautta jotta minusta olisi sitten helppo päästä eroon. Minulla oli kuitenkin useita hakuja auki silloin ja pari viikkoa myöhemmin sainkin paljon paremman paikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyyhän sitä sitten vaihtamaan jos löytää paremman.

Vierailija
4/7 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsisin sitten parempaa.

Vierailija
5/7 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaka totuus vain on se, että uuden työpaikan saa helpommin, kun hakee sitä ollessaan töissä eikä työttömänä. Tämä tietysti edellyttäen, että olet nyt työttömänä. Ja jos et ole niin, mitä järkeä on yleensäkään miettiä huonoon työpaikkaan vaihtamista?

Muutenkin tämä kysymyksen asettelu kuvastaa sitä metaliteettia, mihin suomalaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa on tultu: mietitään mennäänkö töihin, jos työpaikka ei ole kiva? Esitän vastakysymyksen: täytyykö työn tai työpaikan olla kiva? Kysymys on siitä heittäydytkö yhetiskunan elätiksi vai otatko vastuun omasta elämästäsi ja ansaitset omalla työlläsi elantosi. Kaikki ei elämässä voi olla aina kivaa tai mukavaa! Näin se vain on!

Vierailija
6/7 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin viihdyin siellä työpaikassa vielä huonommin kuin olin etukäteen arvannut, joten aloin hakea muita töitä melkein saman tien. Puolen vuoden kuluttua aloitin toisessa paikassa, mutta oli se nyt silti paremmin käytetty puoli vuotta kuin että olisin ollut työttömänä.

Vierailija
7/7 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä yrittäisin. Varsinkin jos ei olisi alalla paljon vara valita.