Uusi ilmoittautuu :)
Heippa,
pakko tulla heti tänne puolelle " ilmoittautumaan" kun oon niin pitkään haaveillu tänne " pääsystä" !
Elikkä tänään pp22 testasin vahvan plussan. Inssi tehtiin 16. pv tammikuuta, inssi oli meidän toinen. Lapsettomuudesta ehdittiin kärsiä 2 ja puoli vuotta, josta puolitoista vuotta käyty tutkimuksissa ja hoidoissa. Ongelmana mun monirakkulaisuus ja pitkät kierrot - ja kun vihdoin tositoimiin päästiin niin kävi ilmi että mulla ovis menee " sekunnissa" ohi, joten pari kertaa meni inssit ohi.
Clomeilla ja Pregnylillä tämä sitten tärppäsi.
Hurja tunne kun vihdoin plussaa :)
Saman tien kävi kyllä jänskättämään että toivottavasti kaikki menee ok, keskenmenot ja muut tuli heti " uhkakuviksi" - mutta turha niistä kai on murehtia, se tapahtuu mikä on tarkoitettukin!
Laskeskelin jo että laskettu aika menee just mun synttäripäivän tienoille - oliskohan tässä nyt tulossa se mun elämäni paras synttärilahja! :)
Kommentit (41)
Hei
Taidettiin plussata aika samoihin aikoihin? Milloinka sulla oli inssi? Mulla oli 19.1 ja plussatestin tein 6.2. Oletko käynyt alku-ultrassa? Mulla se on varattu 24.2 eli silloin olisi 7+0 viikkoja. Hieman jännittää. Toivottavasti siellä näkyy sydän jne. Olisi kiva kuulla sinusta, kun samoissa mennään.
Mulla oli tosiaan kymmenes inssi, joka tuloksen toi. Clomit oli apuna.
Ajattelin uskaltautua teille vastaamaan, sillä koin samanlaisen ihmeen, tein testin 8 ja 9 päivä. eli hyvin samoissa tunnelmissa mennään, mieli ihan kummallinen, tosi onnellinen ja ihan ihmeissään. Meillä tärppäsi vajaa kahden vuoden yrittämisen jälkeen ekasta IVF:stä, taustana pco. nyt vaan varovaisen onnellisena eteenpäin....
ONNEA !
Onnea sinullekin! Onko sinulla hoitopaikan taholta alkuraskauden ultra? Milloin? On se jotenkin outo tunne. En kyllä ole uskaltanut kertoa vielä kenellekään. Joko tiedät lasketun aikasi?
Onnittelut teille Tiluliini ja Päinvänsäde :) Kiva saada samassa vaiheessa olevaa seuraa tänne palstalle!
Meille tehtiin inssi 16.1. ja plussan testasin pp22 eli 7.2. Venytin tuota testin tekoa aika pitkälle kun pelkäsin kovin että nega napsahtaa kuitenkin... Mulla siis menossa viikkoja 5+4, jos lasketaan raskausviikot munasolun irtoamispäivästa = inssipäivästä.
En ole vielä varannut ensikäyntiä neuvolaan - pitänee ensi viikolla varata aika! Vai pitäisköhän soittaakin jo samantien...
Jotenkin on vaikea uskoa että raskaana ollaan, ja tosi varovaisesti ja varauksella tähän jotenkin vielä suhtautuu. Varsinkaan kun mitään kovin ihmeellisiä oireitakaan ei ole! Onko teillä jo tullut selviä raskausoireita?
Mulla tuntuvimpina oireina ollut kohonnut lämpö (n.37.1-37.4), lisääntynyt pissalla käyminen sekä jano - joka ei kuitenkaan ole mitään verrattuna siihen janoon minkä luget aiheutti. Välillä muiluttaa vatsaa niinkuin menkat alkaisi, mutta sitäkin koko ajan vaan vähemmän. Rinnat ja nännit on arat ja aika kovat - mutta ei oikeastaan sen erikoisemmat kuin ennen menkkojakaan! Melkein toivoisin että tulisi joku " kunnon" oire :)
Minulla on hoitopaikassa ultra maaliskuun alussa, siihen asti pitää jännätä! :) Ja sitten vasta saan tietää raskausviikot sekä lasketun ajan.. hui kauhistus, tuntuu edes oudolta kirjoittaa näitä juttuja! Olin ihan varma etten saa koskaan kokea tätä, tuntui että kyllähän tämä muille on mahdollista, muttei minulle... ja tosiaan oireista.. ei niitä hirveesti ole. Sellaisia mahakramppeja öisin ja nekin on alkaneet hieman hellittämään (ihan hyvä!), muuten olo on melko normaali. Rinnat ehkä arat mutta erilailla kun olen joskus kuvitellut. Minä kans odotan sitä että saisin jo tuntea jotain suurempaa, katsotaan miltä sitten tuntuu jos todella yökkii pöntön päällä... ;) niin, joo, palellut minua on ihan valtavasti!
niin ja neuvolaan.. tänään vasta tajusin että sinnekin täytyy jossain vaiheessa soittaa. Milloin se ensikäynti yleensä on?
Kyllä tämä on tällaista kummallista ihmettelyä vielä. Mutta nautitaan jokaisesta päivästä, tästä on haaveiltu! =)
tehdäänkö teille siis alku-ultra siellä samassa paikassa missä lapsettomuuttakin hoidettiin? Mun hoitopaikassa eli Helsingin väestöliitolla ei sellaisesta ollut puhettakaan. Tästä eteenpäin jatketaan ihan julkisen puolen neuvolassa. Ensikäynti sinne on yleensä n. 8-10 raskausviikolla, ja ensimmäinen ultra tehdään viikolla 11-13. Kuvittelisin siis että kunhan käyn tuon ensikäynnin neuvolassa niin sieltä neuvotaan sitten hommat eteenpäin sekä varataan aika tuohon ensimmäiseen ultraan. Meillä siis alku-ultra näiden tietojen pohjalta ennen maaliskuun puoltaväliä - voi hurja kun sinne onkin aikaa :)
Hyvää viikonloppua!
Kysyisin vaan kun mekin nyt yritetään toista lasta inseminaatiolla että mitä tapahtuu toisella kertaa meneekö kaikki ihan samallalailla kun ennenkin?Edellisestä raskaudesta on 1v.Ensimmäinen kerta meillä suju aika hyvin marraskuussa mentiin hoitoihin ja huhtikuussa olin raskaana!
Niin, se ultra on siinä samassa paikassa missä hoidotkin. Ilmeisesti heillä on tällainen käytäntö, tosin sanoivat että saa myös käydä muualla jos haluaa, mutta itseä hivelee ajatus istua niille samaisille odotushuoneen penkeille ja saada tavallaan juttu päätökseen. Tuntuu että tämä kolme viikkoa on ikuisuus! Taas viime yönä heräsin vatsakramppiin, toivotaan että kaikki olisi hyvin! Vaihdetaan taas väliaikatietoja, onnellista viikonloppua! =)
Heissan
MENINA: Ei mullakaan ole ihmeempiä oireita. Siksi vähän ihmeelliseltä tuntuu ajatus siitä, että todella olisi raskaana. Väsyttää kyllä kovasti, mutta se nyt voi olla kuviteltuakin. Siksi minusta on ehdottomasti ihanaa mennä viikolla 7 ultraan. Eli mun hoitopaikassa, raskauden toteaminen ultralla on rutiini. Eihän muuten voi varmasti katsoa, että hoito on onnistunut. Mulla ultra on 24.2. Jännittää vietävästi sinne saakka!
J.E: Toisella kerralla samat kuviot kuin ekalla. Miksi muuttaisivat? Jos tilanne muuten sama.
Palaillaan
Soitin vielä Väestöliitolle kun mua jäi vaivaamaan tuo alkuraskauden ultra, ja varasinkin sitten ensi viikolle ajan! Koska en ollut itse tajunnut kysyä asiaa niin ei sitä kukaan mulle kertonutkaan. Toivoin että ultra ois voitu tehdä jo tällä viikolla, mutta kätilön mielestä ensi viikko on parempi. Ultra on siis rv 7+2 - ja siihen tuntuu olevan taas ihan liian kauan...
Varasin myös ensikäyntiajan neuvolaan, ja se on rv 8+0. Ekaan käyntiin menee n. tunti, ja silloin lähinnä vaan keskustellaan - ei ainakaan ultrata.
Edelleenkään ei oireita oikein ole. Tuntuu jopa että rinnat ois viime viikosta pienentyneet! Aika lyhytpinnainen olen, ja välillä tulee sellaisia ellotuksen tunteita - mutta voihan se olla että nuokin johtuu vaan siitä kun etsin itsestäni raskausoireita vähän turhankin pakkomielteisesti :)
Olen kertonut plussasta äidilleni sekä kahdelle parhaalle ystävälleni, jotka ovat olleet lapsettomuudessa tosi tärkeänä tukena. Mies ei ole vielä kertonut kenellekään, hän tahtoo odottaa vielä ainakin tuon alkuraskauden ultran.
Maanantaiterveisin
Menina
MENINA:
Kiva, että sait ultran. Odolta se tuntuikin, ettei sinulla olisi sitä olut. Mikä päivä se on ensi viikolla? Minulla on vasta perjantaina. Siihen on TOSI pitkä aika. Neuvolaan en ole vielä soittanut. Ajattelin soittaa vasta ultran jälkeen. Viikko 7+ onhyvä aika ultrata. Aikaisemmin ei kannate mennä. Jos mitään ei näy, hermoilee turhaan. Mulla on 7+0 ultra. Siellä kai pitäisi jotain näkyä. Mä en ole kertonut vielä kenellekään. No, yhdelle ystävälle, joka tietää 10 inssistä. Jotenkin haluaisin olla varmempi raskaudesta ja pitemmällä.
Maanantaita!
Helpottavaa kuulla etten ole ainut oireiden kyttääjä, ihan paniikissa jos jokin päivä ei tunnukaan kovin erikoiselta. Tämän pelon kanssa on aikamoista elää, tietää että pitäisi nyt osata nauttia, mutta vaikeaa on.. menis vaan viikot nopeasti. Hienoa että pääsette ensi viikolla ultraan, minä odottelenkin tässä sinne viikolle 10 asti! en tiedä miten hermot kestää. neuvola on vasta sen jälkeen. Onko teillä samanmoista pelkäämistä vai pystyttekö elämään suht. normaalisti? no, kai jokainen päivä on eteenpäin. Tsemppiä ultran odotukseen!!
TILULIINI: Miksi sun pitää odottaa viikolle 10 saakka? Mikset menisi aiemmin? Mä yritän olla ajattelematta koko raskautta. Tietysti välillä käy mielessä, että onkohan vatsassa kaikki hyvin, mutta asiaan ei juuri voi vaikuttaa, joten parempi olla kuin ei oliskaan. Itse ainakin yritän kasata päiviin paljon ohjelmaa ennen tuota ensi viikon perjantaita. Viikonloppunakin olen lähdössä reissuun.
Paivansade: Mun lääkäri on aiemmin lomalla, joten siksi se aika siirtyi tuonne asti. Olisi tietysti mahdollista käydä jossain muualla, mutta ajattelin malttaa odottaa. Onneksi on töitä ja touhua niin menee aika nopeasti. Iloista päivää!!
eli 22.2. mulla on se ultra. Aika menee niiiiiiiiin hitaasti... ois kyllä ihanaa saada jo varmistus että kaikki on ok - löysin eilenkin itseni googlettamassa netistä " kohdunulkoinen raskaus" yms. Netti on kyllä vähän paha siinä että tulee selailtua vaikka mitä sivuja mitkä oikein ruokkii pientä paniikkia!
Yritän pitää itseni töidenkin jälkeen aika kiireisenä, ja erityisesti pyrin olemaan ystävien seurassa - jolloin tulee kaikkein vähiten ajateltua tätä raskausasiaa. Ja sain taas innostuksen kuntoilla vähän enemmän, mikä on hurjan hyvää ajanvietettä - ja jos kaikki menee ok niin voimiahan tässä tulevaisuudessa tullaan tarvitsemaankin :) siis en mä mitään himokuntoile punttiksella tms, lähinnä kävelen pitkiä lenkkejä sekä uin.
Nyt täytyy lähtee palaveriin (tylsää..).
Hyvää Ystävänpäivää :)
MENINA JA TILULIINI!
Mitkäs fiilikset? Meninalla keskiviikkona ultra! Tulehan sitten HETI kertomaan, miten meni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Itse oksensin tänään illalla ensimmäisen kerran keittiössä, kun joku ruoanjämä alkoi ellottamaan. Piti ihan lavuaariin oksentaa, kun ei vessaan olisi ehtinyt...Tästä se kai alkaa.
terkkuja
Voi ihanaa paivansade, kunnon oireita! =) Minä niitä vielä odottelen, välillä ihan huolestuttaa kun ei ole pahaa oloa, eikä muitakaan sen suurempia oireita. Tuntuu että voiko siellä olla mitään kun ei tunnu miltään!? No, vatsa on vähän pyöristynyt, se vähän rauhoittaa. Mutta ei auta kun odotella. Ja Temppiä meninalle keskiviikon ultraan, kohta se on käsillä! hieno juttu! Perässä tullaan, kiduttavan hitaasti, mutta tullaan kuitenkin....:)
Fifty/fifty mahdollisuudet, kaikki ei ollut ihan niinkuin pitää. Sikiöpussi oli kohdun sisällä ja oli kiinnittynyt ok, mutta sykettä ei oikein löytynyt ja muutenkin kaikki oli vähän liian pientä siihen nähden että nyt menossa rv 7+.
Ensi tiistaille uusi uä, jollei mene kesken sitä ennen. Lääkäri kehotti kyllä valmistautumaan keskenmenon mahdollisuuteen, mutta sanoi myös että on mahdollista että alkio on kiinnittynyt normaalia myöhemmin ja siksi olisi niin pieni.
Tuntuu ihan kamalalta. Miksei mikään voi näissä lapsensaanti-hommissa mennä hyvin, varmasti ja just niinkun pitääkin. Tällästä helvetin odottamistaja pettymistä ja piinailua ja epävarmuutta. Ajattelin etten edes tule takaisin töihin, mutta kävin vähän itkemässä miehen kainalossa, ja päätettiin yhdessä ettei tässä murjotus auta. Onhan meillä kuitenkin se viidenkymmenen prossan mahdollisuus vielä että kaikki menee ok - mut jotenkin on tunne että ehkei sittenkään. Varsinkin kun ei noita raskausoireitakaan varsinaisesti ole. Ja enemmän se lekurin kanta tuntui olevan tuon keskenmenon kannalla.
Että kivoja päiviä tässä edessä! Täytynee käydä ostamassa siteitä jos vuoto alkaa.
Toivottavasti teillä muilla on kaikki kunnossa.
Sekavin tuntein,
t. Menina
Älä heitä vielä toivoa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Eikös se ollut niin, että inssissä sun munasolu ei ollut vielä puhjennut? Siittiöthän voivat elää kohdussa jopa viisi päivää ja odotella munasolun puhkeamista? Eli hedelmöittyminen on voinut kuitenkin tapahtua aika paljon myöhemmin! Pidän nyt hirvesäti peukkuja, että niin olisi!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Alkoi vaan kamalasti jännittää oma perjantain ultra. Mulla ei edes ole tuota samaa mahdollisuutta kuin sulla, koska mun munasolu oli jo inssissä puhjennut eli joko se hedelmöttyi vuorokauden sisällä tai ei. Uskon, että ärsyttävää tuollainen epävarmuus ja odottelu ja toivominen. Mutta eikös ollut hyvä, että menit ultraan? Minusta kamalinta olisi jo odottaisi sinne raskausviikolle 12 ja sitten vasta paljastuis jotain. Mutta NYT VIELÄ TOIVOTAAN!!!!!!!!!!!!!!!
Hei
Allekirjoitan tuon täysin, että tekisi mieli uuteen ultraan! Tuntuu jotenkin niin uskomattomalta ja selvät oireetkin on välillä hukuksissa. Mä kerroin itse asiassa eilen äidilleni. En vain malttanut enää pitää omana tietonani. Mites kerroitko sinä vanhemmillesi? Mun viikot vaihtuu torstaina eli lasketun ajan mukaan olen sua kolme-neljä päivää edellä. Toki ultran mukaan mentiin melkein samassa. Mulla on nyt siis 8+3 menossa tänään.
Aloita muuten vastaaminen tähän uuteen pinoon niin menee vähän lyhyemmäksi. Neuvola sulla on siis päivää ennen mua. Synnytyssairaaloista olen hieman miettinyt Tammisaarta. Lähinnä sen pieneyden ja idyllisyyden takia. Sisko synnytti kesällä naistenklinikalla ja oli karmeassa neljän hengen huoneessa, jossa neljä vauvaa huusi vuorotellen. Se oli aivan kamala paikka. Mutta sinne on vaan aika pitkä matka ja meillä ei ole autoa. Kättäri olisi kiva, mutta on olemassa se riski, ettei sinne mahdu. Onneksi me ei synnytetä sesonkiaikaan!