HIH, meidän vajaa 5v. tyttö kyseli hetki sitten...
" äiti, voiko kaksi naista rakastua?"
-Voi, vastasin.
" mutta enhän mä voi rakastua suhun, kun sä olet jo naimisissa??"
-No et voisi mennä muutenkaan mun kanssa naimisiin, kun olen sun äiti..
" mutta voiko kaksi miestä rakastua ja mennä naimisiin..?"
Kyllä voi..
" mutta kun mun kaveri sanoi, ettei voi???"
Miten selitätte lapsillenne tämmöiset asiat? Tuohonkin vastasin, että kyllä voivat rakastua ja mennä naimisiin. Lapsi sitten pohtii, että kuka puhuu totta..äiti vai kaveri??
asiasta toiseen, tuo rakastaminen ja rakastuminen on hauska juttu selittää tuon ikäiselle. Miksi isi ja äiti rakastavat teitä, mutta ei voi sanoa, että äiti on rakastunut teihin...=) Vaikeita juttuja.
Kommentit (11)
Oikeasti ei ole normaalia olla noin ahdasmielinen. Se on vakava sairaus, mene äkkiä hoitoon!!!!
Vaikka itse olenkin hetero ja elämme tavallisessa ydinperheessä (mies, vaimo ja kaksi lasta), on ystäväpiirimme varsin monenkirjava. Ystäviini kuuluu myös sekä homoja että lesboja, ihan tavallisia ja mukavia ihmisiä ovat. Itseasiassa esikoisen kummina on homo pariskunta, hui!
Kiva kiva. Lapsi sitten juttelee kavereilleen, että jos vaikka ihmisellä on syöpä, niin se menee asumaan samaa sukupuolta olevan kanssa. Kakkostypin diabeteskin kelvannee?
miespareja.
En oikein koskaan ole (anteeksi vaan) ymmärtänyt homokammoisia ihmisiä? Kun se ei ainakaan vaikuta mun elämääni millään lailla, jos joku on homo tai lesbo..
ap
Onneksi ei vielä tiedä seksistä mitään, niitä onkin sitten kinkkisempi selitellä homo- ja lesbotasolla.
Mä aion kyllä kertoa, että normaalisti nainen ja mies menee naimisiin.
että yleensä mies ja nainen rakastuu mutta joskus myös nainen ja nainen tai mies ja mies voivat rakastua ja haluta asua yhdessä. He eivät voi saada omia lapsia yhdessä mutta voivat kuitenkin saada lapsen toisella tavalla. (Tyttö siis tietää pääpiirteissään miten lapsia saadaan.)
että parisuhteensa rekisteröineet ei voi suoraan sillä perusteella ottaa samaa sukunimeä. Ei siis ilmoitusasiana, kuten naimisiin mennessä.
Tosin kyllä toinen voi tehdä hakemuksen oman nimensä vaihtamiseski samaksi kuin parisuhdekumppanilla. Pitää perustella " painavalla syyllä" .
Parisuhdelaki on tässä mielessä vähän pönttö, sillä luulisi nyt, että parisuhteen reksiteröiminen on sellainen " painava syy" , mitä laissa tarkoitetaan - jos ei se, niin mikä sitten olisi?
ei voi muuta sanoa, ku että voi tyttö raukkaa minkälaisessa " kodissa" joutuu asumaan, ku äiti opettaa että homot voi mennä naimisiin ja lesbot. neuvoitko vielä että sekin on normaalia että ne homot harrastaa semmosta , että naivat toisia hanuriin. todella sairasta. ei se ole normaalia eikä tervettä ihmiselämää, että on mies tai nais pareja. herätkää...